Skocz do zawartości

spalanie bmw e34 z silnikiem 3.0


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich jestem od niedawna posiadaczem bmw530i e34 z 1988roku z gazem i automatyczną skrzynią ,i mam do was pytanko ile powinna palić takowe bmw z takim silnikiem ?Bo porzedni właściciel zapewniał że spalanie powinno się mieścić w granicach 14-16 litrów.A z tego co zauważyłem że ona pali dużo wiecej niż 20 litrów gazu. prosze o odpowiedzi i z góry dziękuje.
Opublikowano

Napisz przede wszystkim w jakich warunkach jeździsz i jak jeździsz.

Jak jeździsz non-stop na kliku kilometrowych odcinkach po centrum np. W-wy, z pełną "rurą" to może Ci spalić i 30l/100km ... A na trasie nie powinien Ci przekraczać 15l/100km - no chyba, że jeździsz 180-200km/h ... wszystko zależy jak jeździsz.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Ale raczej przy "cięższej" nodze lub "cięższym" :-) mieście. Po za miastem, przy takich szybkościach, to mniej więcej w "normie".

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
proponowalbym to jakos wyregulowac bo cos mi sie wydaje ze to troszke za duzo! ale to zalezy tez od tego jaka masz instalacje!
Opublikowano

ja mam 730 (manual) z takim samym silnikiem i pali w trasie pomiędzy 14 a 15 litrów a miasto 21/22 :( ale jak kupiłem to palił mi 27 średnio, tak więc pojedź na regulację.

 

A gaz to masz jaki z komputerem i silnikiem krokowym czy na tzw. "śrubę"

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
posiadam instalacje gazową brc bez komputera .
Więc nie spodziewaj się znaczącej poprawy po regulacjach możesz przez to ją tylko zmulić i pogorszyć osiągi zwłaszcza że po zagazowaniu już straciła na mocy :(

 

Moja spala średnio 20 l. LPG ale nigdy się nie łudziłem że spali mniej jak 15 :wink:

W końcu masz BMW, 3 litersy i prawie 190 koni pod machą a nie jakiś odkurzacz :)

Opublikowano
Ja niedawno kupiłem e-34 2 litrowe i tez jestem zdziwiony jak mi pali 15/100 benzynki w miescie przy bardzo delikatnej jezdzie. Ale z tego co wiem to nie jest to i tak bardzo wygórowane spalanie w 2 -litrówce.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja niedawno kupiłem e-34 2 litrowe i tez jestem zdziwiony jak mi pali 15/100 benzynki w miescie przy bardzo delikatnej jezdzie. Ale z tego co wiem to nie jest to i tak bardzo wygórowane spalanie w 2 -litrówce.

Przy bardzo delikatnej jeździe ? To bardzo wygórowane spalanie...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja niedawno kupiłem e-34 2 litrowe i tez jestem zdziwiony jak mi pali 15/100 benzynki w miescie przy bardzo delikatnej jezdzie. Ale z tego co wiem to nie jest to i tak bardzo wygórowane spalanie w 2 -litrówce.

To nie jest wygórowane spalanie w 2-litrówce :?: :!: :shock:

Ponad dwa lata ujeżdżałem E34 520i 24V, w Warszawie, gdzie jest mnóstwo korków. Czasem jeździłem dynamiczniej czasem spokojniej. Ale nawet przy ostrzejszej jeździe NIGDY spalanie nie przekroczyło 13 l/100 km. A zazwyczaj wahało się w granicach 12-12,5 l/100km. Na trasie zawsze 9-9,2 na 100...

 

trzeba bylo brac 525, spalanie identylko jak w 520 a przynajmniej 525 jedzie, a nie sie toczy

Szczerze powiedziawszy zaczyna mnie trochę drażnić to ciągłe narzekanie na 520: że wolne, że się toczy, że dużo pali w stosunku do osiągów itd.

A Ty marcin czemu kupiłeś tylko 530? Przecież to wcale nie jest za szybki samochód... Ja bym na Twoim miejscu brał 740i - spalanie podobne, a przynajmniej jedzie a nie się toczy... :twisted:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
... Szczerze powiedziawszy zaczyna mnie trochę drażnić to ciągłe narzekanie na 520: że wolne, że się toczy, że dużo pali w stosunku do osiągów itd.

A Ty marcin czemu kupiłeś tylko 530? Przecież to wcale nie jest za szybki samochód... Ja bym na Twoim miejscu brał 740i - spalanie podobne, a przynajmniej jedzie a nie się toczy... :twisted:

Też chciałem to napisać, ale nie 740, bo może nie pasować wielkość itp., ale chciałem zapytać czemu nie wziąłeś 540 :twisted:

Często jest tak, że akurat trafi się na silnik, który akurat średnio pasuje, ale reszta się podoba ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

A ja mam 530 M30 i jestem zadowolony ze spalania, bo po mieście w korkach Krakowskich pali od 18-19l/100, a wtrasie to schodzi do 12-13l.

Nie jeżdże zbyt ostro ale tez nie prawym pasem z furmankami i rowerkami. I trzeba pamiętać że samochód o dużej pojemności musi spalić i teksty w stylu jak w tym ogłoszeniu www.motoallegro.pl/show_item.php?item=31459290

nie powinny Was wprowadzać w błąd szczególnie osoby które chcą kupić BMW. (Całkiem ładne auto)

525 TDS
Opublikowano

pragnę dodać swoje trzy grosze ...

do lipca jeździłem Fiatem UNO 6 - 8 litrów w cyklu mieszanym ( dojazdy do W-wy )

od lipca jeżdżę 520i i właśnie troszkę mi ten temat odpowiada by się z Wami podzielić moimi spostrzeżeniami:

tankuję za 50 zł ( cena 3,77 zł/l) - czyli 13,26 litra. Przejeżdżam 160 km. -zużycie 8,3 litrów. - badałem go już naprawdę dużo razy na zużycie np. w trasie nad morze komplet pasażerów + bagaż: - 7,9 l/100km., w cyklu miejskim 10 - 10,5 l/100 km. Nie że chciałbym się tutaj chwalić że .....coś tam ale zastanowić się z Wami wspólnie nad następującymi pytaniami:

 

1. Po co instalować gaz przy takim spalaniu? ( mam na myśli tylko instalację wtrysku sekwencyjnego gazu, - koszty? )

2. Czy da radę jeszcze ograniczyć jeszcze spalanie ? ( domyślam się, że większość z Was ma już uśmiech na twarzy -ale ...???)

3. Szukam potwierdzenia czy trafnie inerpretuję swoje spostrzeżenia, tzn:

- szybkie pierwsze cztery biegi ? ( czy powinno się dość szybko zmieniać biegi 1 -4 - ja tak robię i rezultaty - sami widzicie ( jak ognia unikam biegu 3-go )

Zapytacie zapewne - a co to za samochód - 520i 24V Kombi z 96r. E34

 

Chciałbym się również odnieść do różnicy między 525 a 520.

Czy 525 ma szansę zbliżyć się do tych osiągnięć spalania ? Moi koledzy z warsztatu mówią że tak - ja jednak myślę, że coś za coś.

Oczywiście macie rację, nie da się ukryć 525 ma lepszego kopa to ponad 40 KM więcej, tylko ... czy aby to jest najważniejsze - by pierwszym ruszyć spod świateł ? A przecież wszyscy wiemy że nasze BMW "żyją" dopiero po przekroczeniu 2,5 - 3 tys. obr. / min.

Czy nie lepiej rozkoszować się komfortem jazdy i " inteligencją" tego samochodu niż ścigać z .... motocyklistami ???? Po co ???

 

Acha może to bez sensu - ale jeżdżąc słucham elektronicznej muzyki relaksacyjnej :) ( to pomaga mi odreagowywać po ciągłych pościgach i zmaganiach innych kierowców którzy spostrzegli przed sobą biało - niebieską szachownicę z napisem Bayer Motor Werke na pojeździe przesuwającym się z prędkością ok 110- 120 km/godz. Podziwiam ich waleczność i fantazję - są naprawdę niesamowici ). Spytacie czy zostaję z tyłu ? Tak, oczywiście, że tak. No przecież z Fiatami 126p, Żukami i innymi

- "nie mam szans" :) Niech się chłopcy dowartościują. Niech im będzie - na zdrowie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

kupilem 530

 

bo osobisciwe nigdy w polsce nie widzialem zadnej 540 z manualna skrzynia, oryginalna a nie po jakis przerobkach, bardzo ciezko taka spotkac

a naczytalem sie wiele ogloszen o 540 ze szwankujacym automatem

 

gdy kupowalem auto nie bylismy w uni i nie bylo wiadomo jak to bedzie

 

chcialem wybrac kompromis pomiedzy moca a spalaniem i chcialem miec dosyc oryginalne auto

 

dlatego upatrzylem sobie 530v8 z manualem, i takiej szukalem

 

gdybym znalazl 540 z manualem i bez gazu!, to bym kupil

 

a teraz jakbym mogl zamienic swoja na 540 ze skrzynia 6 biegowa manual, bez wahania bym to zrobil

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

Do pcserwis

Wcale mnie nie dziwi spalanie twojej BMKi ponieważ te samochody są storzone na trase i spalanie spada radykalnie.

W silniku 3.0 przy jeżdzie na trasie na benzynie można zejść poniżej 10 litrów a nawet poniżej 8l.

Jeżeli jeździsz głównie na trasie to spalanie u ciebie niebędzie przekraczać 10l. A czy gaz się opłaca myśle że tylko tym którzy dużo jeżdzą i szczególnie po mieście. A jeśli chodzi o ściganie się to uważam że ludzie czują respekt do biało niebieskiego śmigła i za często się nie przystawiają, a szczególnie na trasie jak ktoś widzi nerkę w lusterku to zaraz zjeżdża z drogi.

525 TDS
Opublikowano
...2. Czy da radę jeszcze ograniczyć jeszcze spalanie ? ( domyślam się, że większość z Was ma już uśmiech na twarzy -ale ...???)

3. Szukam potwierdzenia czy trafnie inerpretuję swoje spostrzeżenia, tzn:

- szybkie pierwsze cztery biegi ? ( czy powinno się dość szybko zmieniać biegi 1 -4 - ja tak robię i rezultaty - sami widzicie ( jak ognia unikam biegu 3-go )

Robiłem różne testy, różnymi samochodami w różnych warunkach itp. itd. ... i ja mam jedną prostą definicję jak oszczędnie jeżdzić : tak jeżdzić aby jak najmniej hamować (niezależnie czy hamulcami, czy silnikiem), bo jest to "puszczanie paliwa w powietrze" dalsze kroki podejmowane ku ekonomicznej jeździe, powodują drobne róznice w spalaniu, oczywiście na trasie dochodzi jeszcze prędkość ... (to niżej ...)

W miarę szybkie, czy powolne przyspieszanie (jedynie przy naprawdę "ostrym" przyspieszaniu zużycie się zwiększy, jak będziemy "kręcić" tak do 4-5 tys obr/min, w zasadzie niewiele wpływa na zużycie (wprew pozorom), szybkie przyspieszanie powoduje większe zużycie, ale w krótszym czasie ... czyli zmiana biegów jest praktycznie obojętna - jedynie starać się nie "kręcić" do bardzo wysokich obrotów przeciętnie max. 3.5-4 tys., w przypadku np. 518i, czy 316 to może być przy tej górnej granicy, a przy np. 530, 540, 730 itd ... to raczej do ok. 3 tys. przy tych silnikach uzyskuje się przyzwoite przyspieszenie nawet nie przekraczając 2-2.5 tys. (95% "normalnie" przyspieszających samochodów zostaje lekko w tyle)

Jak tylko można wykorzystywać jazdę na "luzie" - z resztą przy mojej "definicji" to nieuniknione (nieco ciężej jest to do zrobienia w automacie)

Dla super oszczędnych - można "bawić" się w hamowanie silnikiem (jak już trzeba), bo wtedy silnik odcina paliwo do silnika (powyżej pewnych obrotów i w zależności od temp. itd. ...)

A na trasie "definicja" + rozsądna prędkość - myślę, że przeciętnie na polskich "przeciętnych" trasach nie ma sensu przekraczać 120-140km/h. Przy klasie samochdów BMW (tzn. wielkości samochodu, silnika itp.) zużycie dość szybko zaczyna wzrastać gdzieś przy 90-120 km/h - przy mniejszych silnikach (316, 318, 518 ...) to będzie gdzieś ok. 90-100km/h, przy dużych (...) ok. 120km/h. Np. u mnie praktycznie nie zauważyłem rużnicy w spalaniu (no może bardzo niewiele), jadąc 80-90km/h, czy też 100-110km/h, ale gdzieś przy 120km/h to już zaczyna wyraźnie wzrastać ...

A tak przy okazji kiedyś, tak na szybko, przeliczyłem ile się "przepuszcza" paliwa i pieniędzy "ostrą" jazdą - przy przeciętnej BM-ce (z "średnim" silnikiem - np. 320, 520, 525 itp.) i przejeżdzając ok. 20-30 tys. km rocznie (czyli tak "normalnie") - ok. 3 tys.zł. rocznie, po 5 latach macie w kieszeni ok. 15 tys.zł. - pomyślcie co z taką kasą moglibyście zrobić ... (takie skromne E36 lub e34, a nawet E32 z początkowych roczników ...) - nie wspominam już o kosztach klocków, tarcz, opon, itd. itd. No chyba, że ktoś ma gaz to wtedy ta różnica /2

...Czy nie lepiej rozkoszować się komfortem jazdy i " inteligencją" tego samochodu niż ścigać z .... motocyklistami ???? Po co ???

 

Acha może to bez sensu - ale jeżdżąc słucham elektronicznej muzyki relaksacyjnej :) ( to pomaga mi odreagowywać po ciągłych pościgach i zmaganiach innych kierowców którzy spostrzegli przed sobą biało - niebieską szachownicę z napisem Bayer Motor Werke na pojeździe przesuwającym się z prędkością ok 110- 120 km/godz. Podziwiam ich waleczność i fantazję - są naprawdę niesamowici ). Spytacie czy zostaję z tyłu ? Tak, oczywiście, że tak. No przecież z Fiatami 126p, Żukami i innymi

- "nie mam szans" :) Niech się chłopcy dowartościują. Niech im będzie - na zdrowie.

 

Pozdrawiam

Dokładnie - zgadzam się w 100% - dla mnie jedynym wytłumaczeniem, szybkiej (ale nie "wariackiej") jazdy jest, że komuś się wyjątkowo spieszy ... Nie powiem, że mam super wiele czasu, ale czy bedę na miejscu kilka, przy nieco dłuższej trasie - kilkanaście minut później, to świat się nie zawali, a przynajmniej jadę bezpieczniej i ekonomicznej. Nawet jak mi się spieszy, to staram się nie przekraczać ok. 140-150 km/h, no chyba, że od tego zależałoby kogoś zycie lub robię "test" :mrgreen: itp. ...

 

PS. Hmmm robię tutaj "wywody", a sam kiedyś "nieźle" jeżdziłem :nienie: ... E-34 pod moimi skrzydłami, często się trochę pociło - przeważnie przy jego silniczku ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
tankuję za 50 zł ( cena 3,77 zł/l) - czyli 13,26 litra. Przejeżdżam 160 km. -zużycie 8,3 litrów. - badałem go już naprawdę dużo razy na zużycie np. w trasie nad morze komplet pasażerów + bagaż: - 7,9 l/100km., w cyklu miejskim 10 - 10,5 l/100 km.

Jeśli faktycznie masz takie spalanie to gratuluję. Szczerze.

Ale jeśli sprawdzałeś to tankując za 50 zł to możesz mieć w swoich obliczeniach duży błąd. Proponuję żebyś zatankował do pełna (tak pod korek - żebyś już widział paliwo, że nic więcej nie wejdzie), potem pojeździł nie 160 km tylko tak ze 300-400 (im więcej km zrobisz tym prawdziwszy będzie wynik) i znowy zatankował pod korek. Wtedy będziesz dokładnie wiedział ile Twój samochód naprawdę pali.

 

jeżdżąc słucham elektronicznej muzyki relaksacyjnej :) ( to pomaga mi odreagowywać po ciągłych pościgach i zmaganiach innych kierowców którzy spostrzegli przed sobą biało - niebieską szachownicę z napisem Bayer Motor Werke

Dwie uwagi ;):

- biało-niebieskie śmigło

- Bayerische Motoren Werke

 

na pojeździe przesuwającym się z prędkością ok 110- 120 km/godz. Podziwiam ich waleczność i fantazję - są naprawdę niesamowici ). Spytacie czy zostaję z tyłu ? Tak, oczywiście, że tak. No przecież z Fiatami 126p, Żukami i innymi

- "nie mam szans" :) Niech się chłopcy dowartościują. Niech im będzie - na zdrowie.

I słusznie :)

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

nie wiem dlaczego tak jest ale przy 520 spalanie niczym sie nie rozni od 525 (E34) mialem juz 2 520 i 2 525 wiec raczej wiem co mowie:-) jedynie kombi nieco wiecej pali. 520 jest wolniejsza i to znacznie ale i tak pozwala na jazde bez kompleksow:-). W sierpniu jadac na wakacje 525 kombi 4 osoby i full bagazy chcialem przetestowac jej oszczednosc, rezultat to 7,9 litra!!!!!!!!!!! na dystansie ok 3500 km (lane po korek), jazda noca przy malym ruchu 140-150 tempomat w manualnej skrzyni. koledze golf 4 1,4 spalil na tej trasie 7,3 (3 osoby). W miescie (Śląsk) 11 litrow, ale wiem ze potrafi spalic 13-15l przy dawaniu kopa tylko po co jak swiatla sa co 500 1000 m ? Jadac dynamicznie(bez wariacji) miasto 50% trasa 50% spalanie to 10-11l (przypominam ze to kombi), acha od 15 lat jestem kierowca i tak naprawde tylko 3 auta w benzynie palily mi mniej niz 10 litrow:

maluch 9 litrow:-), (gaz do dachy, bo w innych rekach palil 6-7litrow)

vektra 2litrowa 115ps 8litrow

corrola1,3 7 litrow

sekwencja gazu do bmki TAK!!!!! to sie oplaca i tyle!!! i zadnych wad poza mniejszym bagaznikiem sceptycy instalacji gazowych powinni sprobowac i dopiero wtedy sie wypowjadac(mowa o wtrysku sekwencyjnym). Nawet tylko 20 tys km rocznie to i tak oszczednosc ok 4 tys zl, a wiec wakacje!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.