Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, dzisiaj chciałbym sie dowiedzieć czegoś na temat skrzyni biegów w bmw e36 2,0 na vanosie. Nie wiem czy to jakaś blokada już fabryczna czy po prostu coś jest nie tak. Mianowicie chodzi o to ze jak jadę na 3 biegu i chce zredukować (mowie tu o redukcji z ok 3,5 tys obr) i nie mogę za nic w świecie wbić 2... nie wiem czy to tak ma być? Bo jak redukuje podczas normalnej jazdy to bez problemu wchodzi. Pytanie tylko czy to jest normalne?

 

Czasami to trochę siara jest:P Bo akurat jechałem za Astra 1 gsi no i wbijam sie na prawy pas (jednokierunkowa) i chce zredukować z 3 na 2 bo widzę ze koleś jak zauważył że chce go wyprzedzić to przyspieszył a tu zonk... no bo vanos ma lepszego kopa przy wyższych obrotach a zanim z 3 biegu bym wszedł na te obroty to łoo :P W końcu przyhamowałem i zmieniłem na 2... i właśnie nie wiem czy to tak jest czy moja skrzynia jest coś niedopasowana...

BMW for fun
Opublikowano

Witam.

 

Miałem taki sam problem w golfie 2 a moj tata ma taki sam w golfie 4, na szczescie w becie jeszcze tego nie doswiaqdczylem. W golfie 2 okazało sie ze synchronizator siadał i to było przyczyna tego, ze przy zbyt wysokich obrotach nie chciał wchodzić z 3 na drugi bieg. W golfie 4 był to jakiś plastikowy łącznik który kosztował kilkanascie złotych. Dodam, że w golfie 4 było to juz robione dwa razy i zawsze występował ten problem przy redukcji z 3 na drugi bieg przy około 4 tyś, obr. Mam nadzieje, że choć torche pomogłem. Pozdrawiam

Opublikowano
Przynajmniej Twoja wypowiedź zgadza sie z mojego kolegi, który powiedział, że albo synchronizator pada albo któraś z poduszek na skrzyni lub silniku, chodź nie wiem czy to mogłoby mieć wpływ...
BMW for fun
Opublikowano
Raz na jakis czas i tylko wtedy gdy chce zredukować przy wyprzedzaniu bo przy normalnej jezdzie wchodzi bez problemu, nawet wczoraj sprawdzilem jadac na 5 biegu na 2,5 tys obr zredukowalem na 2 bez problemu... a tak ogolnie to wszystko dziala tylko wlasnie od czasu do czasu sie tak dzieje i nie wiem czy to juz musowa wymiana bo skrzynia padnie calkiem czy to tylko poczatki powolnego rozpadania sie :)
BMW for fun
Opublikowano

No ja moge tylko powiedziec na przykładzie dwuch golfów. W golfie 2 był to synchronizator i gość u ktorego z tym byłem mówił, ze nie ma sensu tego naprawiadz wiec to zostawiłem. Przejechałem na nim jeszcze ponad 15 tyś. kilometrów i objawy sie nie nasilały. W golfie 4 natomiast te plastikowe coś, które za to odpowiadało rozleciało sie w pył i starszy musiał wracać bez drugiego biegu ale tak jak pisałem wczesniej u niego koszt czesci nie przekroczył 20 zł.

Jesli okaze sie ze to synchronizator to jezdziłbym az do momentu pogorszenia sie sytuacji bo z tego co mi wiadomo to synchronizatora nie da sie regenerować wiec lepiej go dojezdzić niż wydawać kase a moze sie okazać tak ja u mnie, ze predzej go sprzedaż niż ci sie rozleci ten synchronizator. POZDRAWIAM

Opublikowano

May E36 coupe Dziwne jest to że przy normalnej jeździe te biegi wchodzą. Nikt nie wspomniał tu o oleju w skrzyni. Podam Ci takie dwa przykłady:

1.Miałem do czynienia z fiatem punto i kiedy temperatura na zewnątrz była niska wrzucenie 2 biegu graniczyło z cudem. Dopiero jak się trochę rozgrzał.

2.Mój brat kupił rok temu beemkę. Skrzynia chodziła lux dopóki nie zmienił oleju w skrzyni. Potem zaczęło się tak chrzanić jak w tym fiacie.

Chłopaki piszą o synchronizatorach jeśli to nie pomoże to spróbuj coś z tym olejem.

I nie zostawiaj tego tak bo jak przyjdzie się z kimś pościgać to będzie kiszka :wink:

Pozdro.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
Taki problem z 2 biegiem podczas zimnych dni i nocy póki właśnie się nie rozgrzało miałem w Astrze GSI. Ale miałem nią później wypadek i nic z tym nie zdarzyłem zrobić :) Przy wymianie oleju w silniku, wymienię także i w skrzyni i w tylnym moście, a że do wymiany mam ok 4,5tyś km to będzie to w miarę szybko :) Co do ścigania się teraz już zwracam uwagę i bardziej dokładnie staram sie wbijać 2 przy redukcji i narazie na 10 tylko 1 nie wejdzie :P
BMW for fun
Opublikowano
Co do ścigania się teraz już zwracam uwagę i bardziej dokładnie staram sie wbijać 2 przy redukcji i narazie na 10 tylko 1 nie wejdzie

 

Nie katowac samochodu Panie May - nie katowac :P Prosze spokojnie jezdzic :lol:

Opublikowano
Katem to ja nie jestem, nie kręcę baczków na asfalcie na oponach 235 bo to dopiero uważam za katowanie, a przecież BMW trzeba czasem odmulić i 15 minut ostrej jazdy jej na pewno nie zaszkodzi :) A po drugie to kontrolka ma większe przyciąganie w takich momentach i strasznie szybko leci w dół :D
BMW for fun
Opublikowano
Może sie mylę ale jakby był uszkodzony synchronizator 2 biegu to by zgrzytało w momencie wbijania 2 biegu przy wysokich obrotach czyli tak samo jakbyś chciał startować z 1 biegu do końca i wrzucałbyś 2 to by zgrzytło albo również nie dałoby sie jej wbić. A jeżeli objawia sie to tym że tylko przy zrzucaniu z 3 na 2 bieg nie da sie w ogóle wbić to sprawdź poduszki pod skrzynią ale nie jestem pewny. Pozdroo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.