Skocz do zawartości

Jaki olej E46 E83 E60..2.00d ?właśc. 2.0d-proszę tu pisać!!]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W Polsce można nie trudno kupić olej podrabiany, nawet wkłady do maszynek Gillette mach 3 łatwo kupić ...tak samo jak znaleźć osła który to kupi.Takie rzeczy tylko w Polsce... Dzięki za cynka z Niemiec
Bezpieczeństwo Moc Wygoda
  • Odpowiedzi 410
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kobieta i do tego niepaląca, weekendowo jeżdżąca :D

ceny dostosowane są do rynku zbytu i portfeli kupujących.

koszt wytworzenia litra jest znikomy więc dlatego takie różnice a nie że od razu olej do frytek w bańce.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

25 zł za litr ? To ile koleś zarabia na litrze musi mieć te 30 %.

To cena zakupu.

I wierzycie ze to oryginał z niemiec...a do tego koszty transportu?? Zresztą kolo handluje olejem i perfumami ...to naprawdę łatwo kupić podrobione.

Ja kupiłem casrtola w intercarsie 6 litrów za 240 zł dokładnie.

40 zł za litr.

I mam pewność że nie mam świństwa w silniku...a wy jak dbacie o swoje BMW...wlalibyście coś takiego dla ok 100 zł oszczędności?!

Bezpieczeństwo Moc Wygoda
Opublikowano
No tak, mamy w Polsce niskie ceny, tylko czemu Niemiec skoro chytry w Polsce nie kupi ? Jakość .. A może i olej nie jest podrabiany tylko po prostu niskiej jakości ! Taki tańszy, na nasz rynek ... Nikogo za rękę nie złapaliśmy a tylko możemy snuć domysły . Toyota z Turcji jakaś inna niż z Japonii, a na Orlenie jak nie wlejesz VERVY super qualited ekstra power to też różnie z tym bywa, jeden jedzie a inny pcha . :PP
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niby ori olej jaki na allegro mają za 25 zł w polskich ASO kosztuje 87 zł za 1 litr (sprawdzone). Tylko głupcy kupują coś takiego i myślą że w środku jest wysokiej klasy syntetyk :duh: , od dawna wiadomo że jest bardzo dużo podrobionych olejów na rynku a jednak ludzie dalej się nabierają.
Opublikowano
Fajnie było by, Gdyby ktoś ładnie opisał jak właściwy olej w silniku wymienić ( BMW E 46 ). Jakich kluczy użyć do odkręcania śruby spustowej oleju, czym odkręcić filtr oleju, odmy itd Na co zwracać szczególną uwagę .. Myślę że wiele osób chciało by zaoszczędzić kilka złotych i zrobić to samemu . Nie jest to żadna Magia , sam jestem przed wymianą oleju to czegoś się dowiem . Dla zainteresowanych posiadam książkę w formacie pdf ( Sam naprawiam BMW e46 ) w języku Polskim , mogę gdzieś zamieścić o ile ktoś szuka :)
Opublikowano

może sie podziele jak ja to zrobiłem - pierwszy raz z BMW :wink:

-zagrzany silnik do 89' (test nr7)

-wyłączmy silnik

-aplikacja płukanki silnika (ja użyłem produktu LM) przez otwór na bagnet, najlepiej lejkiem (nie chciałem żeby mi to świństwo po gorącym silniku leciało)

-wkładamy bagnet i odpalamy silnik na 5-10 min zgodnie z poleceniem na płukance (oczywiscie mozna pominąć płukanke jak ktoś nie lubi :wink: )

-gasimy silnik

-wychodzimy pod auto odkręcamy klapke do spustu oleju

-klucz 17 - spuszczamy olej (do pojemnika oczywiście)

-odkręcamy wlew oleju i filtr oleju (nie wiem jaki klucz) było troche ciężko ale puściło)

-lewarek na strone kierowcy i podnosimy, więcej zleci

-wyciągamy filtr, oraz wysysamy strzykawka reszte oleju z zbiornika na filtr

-olej sobie ścieka , a my odkręcamy pierdoły aby dostać sie do filtra powietrza (tj. filtr kabinowy, korytko pod filtrem, osłone górna silnika, tą nad chłodnicą też można wraz z dolotem powietrza, no i nieszczęsna pokrywe filtra)

-odkurzaczem wyssałem troche piachu z puszki na filtr powietrza

-zakładamy nowy filtr powietrza (nie da sie źle go załozyć) oraz jego pokrywe (tu miałem kłopoty, jakoś ciężko mi było ją spasować)

-zakładamy reszte pierdół, po czym zakładamy nowy filtr oleju (troche siły żeby zsunąć stary i nałożyć nowy), wymieniamy oring

-po kilku godzinach kapania zkrecamy kluczem 17 korek spływu wraz z nową podkładką miedzianą, oraz klapkę

-ściagamy lewarek no i zalewamy nowy olej, mi weszło ponad 5l, oczywiście lepiej najpierw zalać z jakieś 4-4,5l, odpalic auto na troche, no i po 15 min ponownie spr. i uzupełnić (ja leje do połowy podziałki)

 

I tyle, może ktoś coś dopowie, będę mądrzejszy następnym razem...

Opublikowano
może sie podziele jak ja to zrobiłem - pierwszy raz z BMW :wink:

-zagrzany silnik do 89' (test nr7)

Gwoli ścisłości, test nr 7 to temperatura plynu w chlodnicy. Po tym jak ona osiągnie normalną wartość, to jeszcze troche potrwa zanim olej i sam silnik sie rozgrzeja, no ale do wymiany oleju to akurat nie jest krytyczne.

Opublikowano
Fajnie było by, Gdyby ktoś ładnie opisał jak właściwy olej w silniku wymienić ( BMW E 46 ).

1. Wyciągamy bagnet

2. Wkładamy rurkę

3. Wysysamy olej ekstraktorem

4. Wkładamy bagnet z powrotem.

5. Nalewamy nowego oleju.

6. Strzelamy piwko.

 

Jesli chesz wymienic tez filtr, to:

 

3a. kluczem 36mm odkrecamy plastikowa pokrywe filtra oleju.

3b. zdejmujemy stary filtr z trzonu pokrywy filtra.

3c. zakladamy nowe uszczelki (mozna je lekko nasmarowac olejem przed zalozeniem)

3d. zakladamy nowy filtr na trzon pokrywy filtra.

3e. dokrecamy pokrywe filtra oleju z siłą 25 Nm.

Opublikowano
może sie podziele jak ja to zrobiłem - pierwszy raz z BMW :wink:

-zagrzany silnik do 89' (test nr7)

Gwoli ścisłości, test nr 7 to temperatura plynu w chlodnicy. Po tym jak ona osiągnie normalną wartość, to jeszcze troche potrwa zanim olej i sam silnik sie rozgrzeja, no ale do wymiany oleju to akurat nie jest krytyczne.

 

a mi sie wydawało że płyn zagrzewa się od silnika, a nie silnik od płynu :wink:

niemniej trzeba dobrze rozgrzać silnik

Opublikowano
a mi sie wydawało że płyn zagrzewa się od silnika, a nie silnik od płynu :wink:

Z uwagi na to ze plyn jest dużo rzadszy od oleju, to plyn nagrzewa sie szybciej. Jak podepniesz auto do programu diagnostycznego i zarejestrujesz logi obu temperatur, to okaze sie, ze olej potrzebuje z 10 dodatkowych minut zanim osiagnie optymalna temperature. Latem troche krócej, zimą trochę dłużej...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niby ori olej jaki na allegro mają za 25 zł w polskich ASO kosztuje 87 zł za 1 litr (sprawdzone). Tylko głupcy kupują coś takiego i myślą że w środku jest wysokiej klasy syntetyk :duh: , od dawna wiadomo że jest bardzo dużo podrobionych olejów na rynku a jednak ludzie dalej się nabierają.

Ja kupuje ten olej od sprawdzonego sprzedawcy i nigdy sie niezawiodlem,nie porownoj sklepiku do salonu bmw .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niby ori olej jaki na allegro mają za 25 zł w polskich ASO kosztuje 87 zł za 1 litr (sprawdzone). Tylko głupcy kupują coś takiego i myślą że w środku jest wysokiej klasy syntetyk :duh: , od dawna wiadomo że jest bardzo dużo podrobionych olejów na rynku a jednak ludzie dalej się nabierają.

Ja kupuje ten olej od sprawdzonego sprzedawcy i nigdy sie niezawiodlem,nie porownoj sklepiku do salonu bmw .

 

I jesteś pewny że w środku masz wysokiej klasy pełny syntetyk za tą cenę ? W środku może być wlany sporo tańszy pół syntetyk i gołym okiem nie rozpoznasz tego, ale widzę że naiwnie wierzysz w takie cuda dlatego przez takich jak ty czarny rynek w Polsce świetnie się utrzymuje.

 

Ps. Zgodzę się że cena w ASO jest wyżasz niż w sklepach ale nie aż o tyle, olej który jest w oryginalnych butelkach z etykietą BMW to nic innego tylko Castrol SLX (oczywiście te z ASO), dlatego sprawdz sobie ile kosztuje litr SLX-a u dystrybutora tego oleju to przekonasz się że różnica nadal jest bardzo duża.

Opublikowano
może sie podziele jak ja to zrobiłem - pierwszy raz z BMW :wink:

-zagrzany silnik do 89' (test nr7)

-wyłączmy silnik

-aplikacja płukanki silnika (ja użyłem produktu LM) przez otwór na bagnet, najlepiej lejkiem (nie chciałem żeby mi to świństwo po gorącym silniku leciało)

-wkładamy bagnet i odpalamy silnik na 5-10 min zgodnie z poleceniem na płukance (oczywiscie mozna pominąć płukanke jak ktoś nie lubi :wink: )

-gasimy silnik

-wychodzimy pod auto odkręcamy klapke do spustu oleju

-klucz 17 - spuszczamy olej (do pojemnika oczywiście)

-odkręcamy wlew oleju i filtr oleju (nie wiem jaki klucz) było troche ciężko ale puściło)

-lewarek na strone kierowcy i podnosimy, więcej zleci

-wyciągamy filtr, oraz wysysamy strzykawka reszte oleju z zbiornika na filtr

-olej sobie ścieka , a my odkręcamy pierdoły aby dostać sie do filtra powietrza (tj. filtr kabinowy, korytko pod filtrem, osłone górna silnika, tą nad chłodnicą też można wraz z dolotem powietrza, no i nieszczęsna pokrywe filtra)

-odkurzaczem wyssałem troche piachu z puszki na filtr powietrza

-zakładamy nowy filtr powietrza (nie da sie źle go załozyć) oraz jego pokrywe (tu miałem kłopoty, jakoś ciężko mi było ją spasować)

-zakładamy reszte pierdół, po czym zakładamy nowy filtr oleju (troche siły żeby zsunąć stary i nałożyć nowy), wymieniamy oring

-po kilku godzinach kapania zkrecamy kluczem 17 korek spływu wraz z nową podkładką miedzianą, oraz klapkę

-ściagamy lewarek no i zalewamy nowy olej, mi weszło ponad 5l, oczywiście lepiej najpierw zalać z jakieś 4-4,5l, odpalic auto na troche, no i po 15 min ponownie spr. i uzupełnić (ja leje do połowy podziałki)

 

I tyle, może ktoś coś dopowie, będę mądrzejszy następnym razem...

Na koniec

1. Włożyć kluczyk do stacyjki (nie przekręcać)

2. Przycisnąć lewy przycisk i trzymając go przekręcić kluczyk w pozycję 1.

3. Po przekręceniu trzymać kolejne 5 sekund, do czasu aż pojawi sie komunikat OIL SERVICE lub INSPECTION razem z RE lub RESET

4. Puścić przycisk i błyskawicznie nacisnąć go jeszcze raz trzymając przez kolejne 5 sek do czasu aż RESET lub RE mrugną.

5. W trakcie kiedy RESET lub RE zacznie mrugać można puścić przycisk i nacisnąć go jeszcze raz na sekundę.

6. Komunikat END SIA oznacza poprawne wykonanie czynności.

Bezpieczeństwo Moc Wygoda
Opublikowano
Dziękuje wam wszystkim ! Z takimi opisami można nawet olej na ślepo wymienić ... Dla reszty co nie rozumieją ASO he he.. Jeszcze raz dziękuje i jak wleję Motul-a do swojego ( weekend ) to opisze jak się silnik zachowuje.
Opublikowano
troszke z innej beczki ale sie podlącze mam e60 530d z 2004r, do lipca 2009 lany byl syntetyk 5w30 pozniej 2 wymiany co 10tys km na polsyntetyk 10w40 zrobione nie przeze mnie, ale z tego co czytalem i sie dowiadywalem powinno sie lac do bmw po 2004r tylko long life syntetyki, i tu pytanie: w tym tyg czeka mnie wymiana, czy cos sie stanie jak zaleje spowrotem syntetyka, mowie tu o castrol edge 5w30, wersja bmw z dpf ale juz usuniety. aktualny przebieg kolo 230tys km.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nawet się nie zastanawiaj i wracaj do pełnego syntetyku, nic złego się nie stanie a nawet wręcz przeciwnie twoj silnik i turbina będą lepiej smarowane. Jak ktoś mógł wlać pół syntetyk :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.