Skocz do zawartości

Jaki olej E46 E83 E60..2.00d ?właśc. 2.0d-proszę tu pisać!!]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, do tej pory jeździłe na Castrolu Edge, ale chce zmienić, zdecydowałem że wybiorę spośród wymienionych niżej:

Oleje w technologi syntetycznej:

Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40

Lepkość w 100°C : 14 mm²/s

Lepkość w 40°C : 85 mm²/s

Indeks lepkości : 170

Tem. płynięcia -36/-39

Temperatura zapłonu 215

Popiół / siarka 0.8 g/100 g

TBN Total Base Number 7.6 mg KOH/g

HTHS viscosity >3.5

ACEA A3-04/B4-04/C3-04 ;

API SM/CF

Fuchs TITAN GT1 5W/40 (lub XTL :P )

ACEA A3 / ACEA B4 / C3

API SM/CF

VW 502 00/505 00/505 01

Lepkość kinematyczna przy +40 °C : 85 mm²/s

Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 14,2 mm²/s

Indeks lepkości:….?

Temperatura płynięcia : - 42 C

Temperatura zapłonu 250 C

Popiół / siarka: < 0.80 g/100 g

TBN : >6 mg KOH/g

HTHS viscosity >3.5

Dynamic Viscosity at - 30ºC 6100 mPas

 

Czy może pełny sysntetyk:

Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40

API CF

ACEA B4-04

Viscosity class : 5W-40

Density at 15 °C : 0.85 g/cm³

Viscosity at 40 °C : 86 mm²/s

Viscosity at 100 °C : 14.1 mm²/s

Viscosity index : 170

Flash point : 222 °C

Pour point : -45 °C

ASTM colour : 3,5

 

może poradzicie???

  • Odpowiedzi 410
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam. Mnie również w niedługim czasie czeka wymiana oleju i zastanawiam się który wybrać. Silnik był zalewany 0w40 ale jaki to był olej niestety nie jest napisane. Auto to e46 320d z 2004 roku z przebiegiem 92tys.

 

CASTROL EDGE SPORT RS 0W40 5L NIEMIECKI

http://allegro.onet.pl/castrol-edge-sport-rs-0w40-5l-niemiecki-gratis-i1551067844.html

 

OLEJ MOTUL 8100 X-Clean C3 5W40 5W-40 5L BMW LL-04

http://allegro.onet.pl/olej-motul-8100-x-clean-c3-5w40-5w-40-5l-bmw-ll-04-i1530872063.html

 

może któryś z tych do?!

Opublikowano
Ja wybrałbym ten fulsyntetyk od Liqui Moly.

 

też tak zrobiłem, zamówiłem w sklepie, na miejscu z pozostałymi gratami...

 

Witam. Mnie również w niedługim czasie czeka wymiana oleju i zastanawiam się który wybrać. Silnik był zalewany 0w40 ale jaki to był olej niestety nie jest napisane. Auto to e46 320d z 2004 roku z przebiegiem 92tys.

 

też jeździłem na edge 0w40, ale zmieniam

wieść niesie że castrol ma nie najlepsze komponęty, uszczeliki twardnieją podobno, nie najlepsze opinie ma też Mobil, nie jest to moje zdanie, sam nie sprawdziłem

ewentualnie przekonam się po planowanej płukance i aplikacji full syntetyka

wybierz coś z fuchs (niestety GT1 XTL 5W40 jeszcze nie dostępny), vavolin, lub liqui moly, wiem że motula polecaja do 320d z przed liftu

na stronkach maja wyszukiwarke pod dany model

Opublikowano

Liqui Moly ma najlepsze dodatki. Słusznie zrobiłeś ;)

Przed wymianą polecam płukankę Engine Flush, to nieprawda, że rozszczelnia silnik - robiłem już kilka razy w różnych autach i zawsze poprawia pracę silnika.

Opublikowano

Witam.Mam obecnie zalany olej syntetyk 0w 30 castrol ll04.

przed kupnem auta turbo było suche, pocił się intercooler.

Na rok ubywa mi oleju około 0,8 litra.Turbo po roku użytkowania się trochę poci (moze było przez handlarza umyte :shock: ) i trochę słychać je na zimnym silniku jak dostanie temperaturę jest cisza.Wiem ze sie turbo za jakiś czas skończy.

Na tym oleju przejechałem 25000 tysi i czeka mnie zmiana oleju.Jaką gęstość oleju polecacie w grę wchodzi tylko castrol.

nie znam się zupełnie na tych gęstościach oleju...

 

pomożecie :?: :?:

Bezpieczeństwo Moc Wygoda
Opublikowano (edytowane)

No tak ale moja Bunia to nie VW :)

Generalnie 5-w30 jest gęściejszy od 0-w30?

Edytowane przez sixtense
Bezpieczeństwo Moc Wygoda
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Można tak to ująć. Na pewno 5W30 ma wyższą temperaturę krzepnięcia a więc 0W30 jest teoretycznie lepszy na zimę. W praktyce mowa o raczej ekstremalnych warunkach, które w PL praktycznie się nie zdarzają. Jak napisałem powyżej wybrałbym Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40 bo ma szerszy zakres temperatur.

 

Choć szczerze powiedziawszy w prakytyce róznice żadne. POza tym, że FUCHS ma opinie producenta dobrych olejów do maszyn rolniczych ale nie do samochodów, choć ma swoich fanów i na tym polu :)

Opublikowano

Choć szczerze powiedziawszy w prakytyce róznice żadne. POza tym, że FUCHS ma opinie producenta dobrych olejów do maszyn rolniczych ale nie do samochodów, choć ma swoich fanów i na tym polu :)

 

nie tylko do ciagników ale też do samochodów ciężarowych np: Fusch titan truck plus 15w40 ma o niebo lepsze parametry niż jakikolwiek mineralny castrol mobil czy shell... są to naprawde dobre oleje :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możliwe że podróba ale tak naprawde nikt tego na 100 % nie wie, można tylko podejrzewać, ja bym nie ryzykował.

 

Ps. Butelki i etykiety łatwo podrobić tak że nie odróżni się od oryginału.

Opublikowano
dokładnie.50-60 zł różnicy a ryzyko wielkie.Rozpieściłem swoja bunie i już kupiłem oryginalny filtr oleju .Sam olej kupie castrola 5-w30 ll04 w intercarsie na zniżkę.6 litrów ok 220 zł 100 % pewne źródło.
Bezpieczeństwo Moc Wygoda
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

tajemnicze oznaczenia na olejach wszystko w temacie...

 

 

Specyfikacja BMW

znana jest powszechnie pod nazwą "Long Life". Chodzi tutaj o trzy kategorie produktów, które po pozytywnym zaliczeniu pewnych określonych testów, mogą uzyskać wydłużony okres wymiany oleju.

=======================================================================================================================================

 

"BMW Special Oil" 1996 rok najstarsza norma

 

Minimalny wymóg: ACEA A3/B3. Dodaje się test M42 niezbędny do uzyskania możności stosowania przez cały rok produktów

o gradacji 0W/5W/10W- x.

 

=======================================================================================================================================

 

"BMW Long Life Oils" 1998 rok nowsza

 

Minimalny wymóg: A3/B3, który powiązany jest z następującą gradacją lepkości: 0W/5W/10W-30/40. Oleje, które pozytywnie przeszły test M44, umożliwiają dłuższy okres między wymianami oleju aż do 20.000 Km lub co dwa lata.

 

=======================================================================================================================================

 

"BMW Long Life" 2001 rok

 

Minimalny wymóg: ACEA A3/B3.

Gradacje lepkości mogące spełniać powyższą specyfikację to:

0W/5W/10W-30/40.

Test M44 w nowej wersji gwarantuje okres między wymianami oleju co 20/40.000 km lub co dwa lata. Jest to obowiązkowa specyfikacja dla nowych samochodów wymagających Long Life 01 i może ona zastępować poprzednie specyfikacje.

 

=======================================================================================================================================

 

"BMW Long Life" 2004 rok doszedł filtr cząstek

 

Minimalny wymóg: ACEA A3 oraz BMW Long Life 2001. Stosowana w olejach nowej generacji o wysokiej lotności, o średniej zawartości popiołów siarczanowych, siarki i fosforu.

 

=======================================================================================================================================

 

 

Klasyfikacja API

American Petroleum Institute

amerykanie nie są tak drobiazgowi jak Europa... :D

 

Samochody z silnikiem benzynowym

 

SM - najnowsza klasa jakości, weszła w życie w lipcu 2004, do silników benzynowych aut osobowych. Jej zastosowanie odnosi się do wszystkich kolejnych klas API gwarantując zachowanie pełnej ochrony silnika;

SL - do wszystkich silników używanych obecnie, chroni silnik podczas pracy w wysokich temperaturach oraz zmniejsza zużycie paliwa i oleju;

SJ - do wszystkich silników wyprodukowanych do roku 2001;

SH - do wszystkich silników wyprodukowanych do roku 1996; przestarzała*

SG - do wszystkich silników wyprodukowanych do roku 1993. przestarzała *

 

* źródło http://www.gulf.pl/pl/wszystko_o_oleju/oznaczenia_i_normy/api.html

 

Samochody z silnikiem wysokoprężnym

 

Ch4 - do najnowszych silników turbodoładowanych, może być stosowany zamiast olejów z kategorią CD, CF4, CG4;

CG4 - do silników ciężarowych autobusowych, być stosowany zamiast olejów z Kategorią CD, CE i CG4;

CF4 - do silników turbodoładowaniem lub bez, może być stosowany zamiast olejów z kategorią CD, CE;

CF2 - do silników dwusuwowych, może być stosowany zamiast olejów z kategorią CD2;

CF - do silników pracujących w ciężkich warunkach, bez wtrysku bezpośredniego, może być stosowany zamiast olejów z kategorią CD.

 

=======================================================================================================================================

 

 

Klasyfikacja ACEA

Association des Constructeurs Européens dAutomobile

 

Stowarzyszenie Konstruktorów Samochodów Europejskich z siedzibą w Brukseli istnieje od 1996 roku. Do stowarzyszenia należą takie firmy jak BMW, FIAT, POROSCHE, VOLVO czy VOLKSVAGEN. Głównym celem stowarzyszenia jest poprawa jakości olejów silnikowych. Wszyscy producenci olejów silnikowych przystępujących do programu ACEA zgadzają się produkować oleje silnikowe w oparciu o EELQMS (Europejski System Jakości Olejów Silnikowych), standardy ISO oraz zalecenia ACEA. Do najbardziej znanych producentów posiadających akredytacje stowarzyszenia należą m. In.: BP, CASTROL, COMMA, ELF, MOBIL, SHELL, STATOIL, TEXACO.

 

Do silników benzynowych w samochodach osobowych

 

A1 - oleje wielosezonowe do wszystkich nowoczesnych silników. Dzięki niskiej lepkości zwiększa oszczędność paliwa (spełnia wymogi A2);

A2 - oleje wielosezonowe do silników po 1989r. Podstawowa klasa olejów o mineralnych o zwykłej lepkości;

A3 - oleje wielosezonowe (0W/XX, 5W/XX, 10W/XX) do nowoczesnych silników sportowych i typowych. Dzięki niskiej lepkości zwiększa oszczędność paliwa;

A4 - do silników sportowych lub typowych z przedłużonym czasem ścieku oleju;

A5 - oleje łączące energooszczędność z najwyższą jakością.

 

Do silników diesla małej pojemności w samochodach osobowych i dostawczych

 

B1 - oleje wielosezonowe do wszystkich nowoczesnych silników samochodów osobowych oraz lekkich dostawczych. Dzięki niskiej lepkości zwiększa oszczędność paliwa (spełnia wymogi B2);

B2 - olej wielosezonowy, szczególnie polecany do silników bez wtrysku bezpośredniego;

B3 - olej wielosezonowy o niskiej lepkości (0W/XX, 5W/XX, 10W/XX) do silników sportowych i o dużej mocy;

B4 - oleje wielosezonowe do silników najnowszej konstrukcji z wtryskiem bezpośrednim (rozszerzona B2);

B5 - Kategoria olejów konwencjonalnych i lekkiego biegu. Odpowiada ACEA A3, jednakże z obniżoną lepkością HTHS. W silniku pomiarowym w porównaniu do oleju referencyjnego 15W-40 musi zostać wykazana oszczędność paliwa > 2,5%.

 

Do silników Diesla z filtrem cząsteczek stałych w samochodach osobowych

 

C1 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,5%. Z obniżonym HTHS (Ford).

C2 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,8%. Z HTHS > 2,9 mPas (PEUGEOT).

C3 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maks.0,8%. Z HTHS > 3,5 mPas (DaimlerChrysler i BMW).

 

teraz chyba już każdy dobierze oleje marek nie mających oficjalnej specyfikacji BMW

Edytowane przez pete_wwa

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

SM - najnowsza klasa jakości, weszła w życie w lipcu 2004, do silników benzynowych aut osobowych. Jej zastosowanie odnosi się do wszystkich kolejnych klas API gwarantując zachowanie pełnej ochrony silnika;

Cool!

 

Tylko jedna poprawka: teraz najnowsza klasa API to "SN" - weszla w zycie jakos pod koniec 2010 roku albo na poczatku 2011.

 

Tak czy siak, wymagania API sa w miare niskie. Wymogi ACEA są stosunkowo bardziej rygorystyczne.

 

Pozdr.

Pete

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dokładnie tak.

napisałem że w Stanach nie wnikają, po jednej klasyfikacji i do domu :D

BMW to w sumie marka europejska i jako temat 320D się rozwinął dodałem oleje z US jakby ktoś lubił Gulfa albo Texaco :wink:

swoją drogą nie słyszałem o tej specyfikacji, i mało jest na necie jak czytam teraz.

z tego co się pobieżnie wczytałem SN to praktycznie tylko rozszerzenie normy SM (jak dobrze doczytałem)

w sumie jak jesteś w temacie to może coś o niej napisz dla wiadomości

 

pzdr.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
z tego co się pobieżnie wczytałem SN to praktycznie tylko rozszerzenie normy SM (jak dobrze doczytałem)

 

Zgadza sie. W SN sa zaostrzone limity na lotność (volatility) i na obniżenie tarcia (friction reduction) co jest zwiazane z nastawieniem w USA na to, by oleje pomagały obniżyć zużycie paliwa, ale są to stosunkowo małe zmiany w porównaniu z SM.

Opublikowano
...Klasyfikacja API ...

CF - do silników pracujących w ciężkich warunkach, bez wtrysku bezpośredniego, może być stosowany zamiast olejów z kategorią CD.

 

=======================================================================================================================================

 

Klasyfikacja ACEA

....

B4 - oleje wielosezonowe do silników najnowszej konstrukcji z wtryskiem bezpośrednim (rozszerzona B2);

 

na przykładzie LM DIESEl SYNTHOIL klasyfikacje API i ACEA się wykluczają?

Specyfikacje:

ACEAB4-04; API CF

sam kupiłem do swojej ten olej...

 

pozdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...Klasyfikacja API ...

CF - do silników pracujących w ciężkich warunkach, bez wtrysku bezpośredniego, może być stosowany zamiast olejów z kategorią CD.

 

=======================================================================================================================================

 

Klasyfikacja ACEA

....

B4 - oleje wielosezonowe do silników najnowszej konstrukcji z wtryskiem bezpośrednim (rozszerzona B2);

 

na przykładzie LM DIESEl SYNTHOIL klasyfikacje API i ACEA się wykluczają?

Specyfikacje:

ACEAB4-04; API CF

sam kupiłem do swojej ten olej...

 

kolega nie doczytał chyba.

z tego co jest napisane nie wykluczają B4 to rozszerzona B2 jak jest w nawiasie (a B2 niby do silników bez wtrysku) :D

nie jestem ekspertem olejowym bynajmniej.

poskładałem tylko oficjalne źródła z netu

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Warto zwrócić uwagę na fakt, że oleje tych samych producentów o tej samej klasie lepkości np. polecany przez firmę Motul dla E46 320d Motul Specific 5W40 jest w 2 wersjach. Jeden z normą LL-04 drugi 504 00 i 507 00 - VW. Patrzmy więc dokładnie na etykiety.

 

Moje auto e46 320d 2002 w ASO BMW w Londynie zostało zalane Shell Helix 10w40. W Kraju wlałem to samo. Przebieg 230tys. Czy przy tym przebiegu warto zalewać go syntetykiem - chciałem wlać Motul'a, albo Liqui Moly?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w Anglii może i tak

olej 10W- zachowuje dobre własności smarujące i ochronę silnika do -20 stopni.

u nas te mrozy często są większe

koledzy na forum w większości nie zalecają syntetyka po takiej operacji.

ale są i tacy co najpierw na półsyntetyk leją i jak jest ok następna wymiana na pełny syntetyk

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
Jestem tutaj nowy a więc także się wypowiem .. Mieszkam od czterech lat w niemczech, tutaj też kupiłem BMW e46 2.0 Disel 150 koni w automacie. z przebiegiem 197 tyś od kobiety.Pierwszą wymiane oleju zrobiłem w serwisie 220 euro co daje grubo ponad 800 pln . Zalali olej 5 w 30 i dali filtr Bosch oleju i jakiś jeszcze, nabili 22000 kilometrów do następnej wymiany i cześć...Z czasem musiałem dokupić litr i teraz ciekawostka dla tych co chcą na Allegro kupić oryginalny olej do BMW - Tutaj w Niemczech kosztuje 26 euro co w przeliczeniu na polskie pieniądze wychodzi sto złotych ! Więc teraz pytanie , czy to jakaś magia że na allegro można kupic już od 25 złotych za litr niby oryginał ? Szkoda mi naiwnych ludzi którzy rzucają się na taki ochłap ( cena ) . Uważajcie ludzie co dolewacie, u nas wszystko się podrabia. Obecnie będę wymieniał olej sam, jestem nadal w niemczech i widzę że wiele tutaj osób jak i warsztatów używa właśnie oleje Motul . Po przeczytaniu tego forum zakupię olej ( Motul 8100 X-Clean + 5w30 ) tak samo mi doradzili w warsztacie tutaj w Niemczech więc jak najbardziej wasze opinie się zgadzają. Pięć Litrów Wspomnianego oleju kosztuje ok 60 euro, więc drożej niż w PL ale to groszowe sprawy w dodatku nie martwię się że kupię podróbkę . Napewno napiszę opinie za jakiś czas, pozdrawiam Rebus Jelenia Góra

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.