Skocz do zawartości

Jaki olej E46 E83 E60..2.00d ?właśc. 2.0d-proszę tu pisać!!]


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak ktos ma kaprys i chcę kasę dwa razy większą wydawać to jego wybór.

ja się od wczoraj wyleczyłem.

byłem na wyścigach na giełdzie motocyklowej i pogadałem z gościem ekspertem od silników motocyklowych.

gdzie silnik motocyklowy jest sto razy bardziej podatny na złą oliwę niż samochód.

powiedział że różnice są niewielkie i większość to marketing.

podstawa to częste wymiany jak się zacznie słaby robić, a nie olej za 300zł i longlife 50tkm :mrgreen:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Odpowiedzi 410
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak ktos ma kaprys i chcę kasę dwa razy większą wydawać to jego wybór.

ja się od wczoraj wyleczyłem.

byłem na wyścigach na giełdzie motocyklowej i pogadałem z gościem ekspertem od silników motocyklowych.

handluje/naprawia plus sprzedaje chemię do nich.

gdzie silnik motocyklowy jest sto razy bardziej podatny na złą oliwę niż samochód.

powiedział że różnice są niewielkie i większość to marketing.

motula którego eksperymentalnie kupiłem na wiosenną wymianę ożenię komuś, a zaleje shell ultra 5w30 za połowe tej ceny.

podstawa to częste wymiany jak się zacznie słaby robić, a nie olej za 300zł i longlife 50tkm :mrgreen:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

 

Posiadam BMW E90 320d z 2006 roku.

Silnik 2.0, 163 KM.

Przebieg 166tys km.

 

Obecnie zalany jest Castrol Edge 15w40, polsyntetyk.

Za jakis tydzien bede mial wymiane.

Jaki olej wlac?

 

Tam gdzie wymieniam zawsze sa: Castrol, Lotos, Mobil, Shell, Elf

Prosze o porade. Jaki bedzie najlepszy do tego silnika?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.

 

Posiadam BMW E90 320d z 2006 roku.

Silnik 2.0, 163 KM.

Przebieg 166tys km.

 

Obecnie zalany jest Castrol Edge 15w40, polsyntetyk.

Za jakis tydzien bede mial wymiane.

Jaki olej wlac?

 

Tam gdzie wymieniam zawsze sa: Castrol, Lotos, Mobil, Shell, Elf

Prosze o porade. Jaki bedzie najlepszy do tego silnika?

 

Nie ma edge 15w40 tak że coś pokręciłeś, jeśli faktycznie masz 15w40 (mineralny) to masz najgorsze g...o jakie można zalać i silnik + turbina nie wspominając o DPF (chyba że nie masz) dostają nieźle po tyłku, do twojego silnika zalecany jest olej ze specyfikacją BMW Longlife 04 niezależnie od przebiegu i taki powinieneś kupić lepkość 0w30 lub 5w30.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A moge teraz taki wlac w ogole?

Nie wiem czy ktos sie pomylil wpisujac te oznaczenia Edge 15w40...

 

Zastosuj płukankę http://oil-land.pl/pl_PL/p/Liqui-Moly-Engine-Flush-Pro-Line-0%2C5L-2427-2662/596 i przejdź na właściwy olej.

 

Ps. Oglądnij ten filmik:

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli jezdzilem na w/w to teraz po plukance moge przejsc np na syntetyk?

 

Nawet powinieneś przejść jeśli zależy Ci na prawidłowym smarowaniu silnika i turbiny, nie wiem czyj to był pomysł z tym 15w40 ale taki olej zalewa się do starego silnika który jest w stanie agonii.

Opublikowano

Pomylilo mi sie bo jedynka jest skreslona.

Mam 5w40 Castrol Edge wiec chyba jest ok co? :)

 

Czyli na taki przebieg lac jeszcze pelen syntetyk nadal?

166tys km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pomylilo mi sie bo jedynka jest skreslona.

Mam 5w40 Castrol Edge wiec chyba jest ok co? :)

 

Czyli na taki przebieg lac jeszcze pelen syntetyk nadal?

166tys km.

 

Oczywiście że tak i przebieg nie ma znaczenia, chłopaki tu na forum mają po 500 tyś. km. i cały czas leją pełny syntetyk bo to najlepsza ochrona dla silnika. Jedynie zmienił bym markę i lepkość bo castrol pozostawia syf po sobie a lepkość dla silnika M47N2 powinna być mniejsza, czyli 0w30 lub 5w30. Polecam Valvoline synpower MST 5w30 lub Motul, Amsoil, Millers a z tych które wymieniłeś wyżej wybrał bym Mobil1 oczywiście ze specyfikacją BMW LL-04

Opublikowano

Oczywiście że tak i przebieg nie ma znaczenia, chłopaki tu na forum mają po 500 tyś. km. i cały czas leją pełny syntetyk bo to najlepsza ochrona dla silnika. Jedynie zmienił bym markę i lepkość bo castrol pozostawia syf po sobie a lepkość dla silnika M47N2 powinna być mniejsza, czyli 0w30 lub 5w30. Polecam Valvoline synpower MST 5w30 lub Motul, Amsoil, Millers a z tych które wymieniłeś wyżej wybrał bym Mobil1 oczywiście ze specyfikacją BMW LL-04

 

Ale jesli teraz mam 5w40 to czy moge zalac np 5w30?

 

Czy ten bedzie ok? http://allegro.pl/motul-8100-x-cess-5w40-5l-5w-40-swiezy-filtry-i4110854460.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale jesli teraz mam 5w40 to czy moge zalac np 5w30?

 

Czy ten bedzie ok? http://allegro.pl/motul-8100-x-cess-5w40-5l-5w-40-swiezy-filtry-i4110854460.html

 

Oczywiście że możesz 5w30 a nawet bedzie lepszy, oleje są w pełni mieszalne ze sobą. X-cess nie moze byc bo ma specyfikacje LL-01 a u Ciebie musi być LL-04 czyli z Motula możesz kupić np. ten: http://allegro.pl/motul-8100-x-clean-5w30-5l-filtry-40-507-00-504-i4148730081.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok, a jesli chcialbym lepiej pozostac dla 5w40 tak jak mam to jaki kupic?

Czy 5L wystarczy?

 

http://allegro.pl/valvoline-synpower-mst-c3-5w40-5l-olej-syntetyczny-i4143163602.html

 

LUB

 

http://allegro.pl/motul-8100-x-clean-5w40-5w-40-c3-5l-promocja-tychy-i4160745847.html

 

W dokumentacji technicznej BMW jest napisane że dla silnika M47N2 zalecany jest olej o niskiej lepkości ze względu na konstrukcję silnika dlatego jednak radze zmienić na 5w30.

Opublikowano

Dzieki za rade.

Czy 5L starczy na pewno?

Czy jakbym zmienil na 5w30 to dla silnika nie bedzie gorzej jak teraz jezdzil na 5w40?

Nie zacznie wiecej brac?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzieki za rade.

Czy 5L starczy na pewno?

Czy jakbym zmienil na 5w30 to dla silnika nie bedzie gorzej jak teraz jezdzil na 5w40?

Nie zacznie wiecej brac?

 

Musisz kupić 6 L. bo wchodzi ok 5,5 L. Jak zmienisz to dla silnika będzie lepiej bo taka jego konstrukcja, sam się o tym przekonałem. Jeśli masz ubytki oleju to wymień kompletną odmę bo być może nikt jej wczesniej nie wymieniał a po drugie olej który wczesniej miales posiada bzazę HC i łatwo odparowuje, dlatego dobrze by było kupić taki który ma mały współczynnik NOACK (odparowanie) i dlatego polecam tan: http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje-silnikowe/specyfikacja-acea/a3-b3/amsoil-5w30-european-car-formula-100-synthetic-motor-oil-5l-detail (taki jest u mnie w silniku) lub ten: http://allegro.pl/valvoline-synpower-xtreme-mst-c3-5w30-5l-dpf-4l-1-i4086282395.html

Opublikowano

Ale jak wleje 5w40 tez nie powinno sie nic zlego dziac? Jakos nie mam odwagi teraz zmieniac lepkosc.

Oleju mi nie bierze teraz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale jak wleje 5w40 tez nie powinno sie nic zlego dziac? Jakos nie mam odwagi teraz zmieniac lepkosc.

Oleju mi nie bierze teraz.

 

Zrobisz jak uważasz. Kiedyś też zalałem do M47N2 5W40 i wiem jaka różnica na + była po zalaniu 5w30 dodatkowo taki zalecany jest przez inżynierów z BMW dlatego nie rozumiem o co chodzi z tą odwagą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A gdzie moge przeczytac o tych zaleceniach do E90?

 

Kiedyś osoba która pracuje w ASO wrzuciła na forum dokumentacje odnośnie lepkości dla danego silnika i tam było napisane że dla silnika M47N2 powinno się stosować oleje lekko bieżne (0w30, 5w30) ze względu na konstrukcję silnika. Jak znajdę to wrzucę tu. Jak jedziesz do ASO wymieniać olej to też zalewają tylko 5w30 lub 0w30, nie słyszałem żeby komuś zalali 5w40 do tego silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja w e46 jezdzilem na Motulu 5w-40 i bylo :cool2:

 

Ja też ale po przejściu na 5w30 czuć wyraźnie łatwiejszy rozruch i bardziej kulturalna praca szczególnie po zimnym starcie. W TIS też jest wzmianka o silniku M47N2 że w mrozy mogą wystąpić problemy przy zimnym starcie na oleju z większą lepkością i radzą żeby zastosować nawet olej 0WX. Widocznie ten silnik ma jakieś większe opory przy rozruchu skoro tylko o nim wspominają.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ok zalalem tego Motula X-Clean+ 5w30 i myśle ze silnik będzie chodził ładnie :)

Jeszcze zostało mi ustawienie zbieżności z tylu bo lekko mi opony sciera i wymiana świec. Będzie wtedy cacy.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam mam 320d 136km, taki mam problem zalane mam obecnie 10w40 castrola nie wiem czy był to dobry wybór tak mi zalecili ponieważ nie było karteczki a na liczniku mial niby 196 tysiecy 2001 rocznik, i nie wiem teraz czy nie przejsc na inny olej typu 5w40 motula x clen albo cass lub valvoline, motor suchy nic sie nie poci a ni nie popuszcza. Macie jakieś propozycje chetnie wysłucham czy to szkodzi motorowi czy nie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.