Skocz do zawartości

Jaki olej E46 E83 E60..2.00d ?właśc. 2.0d-proszę tu pisać!!]


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bo po lifcie 2.0d 150KM ll04 musi być.

 

LL-04 to do modeli spełniających normy euro 4 lub 5 a 320d 150 KM z początku produkcji spełniały normy euro 3 i do nich wystarczy LL-01

  • Odpowiedzi 410
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bo po lifcie 2.0d 150KM ll04 musi być.

 

LL-04 to do modeli spełniających normy euro 4 lub 5 a 320d 150 KM z początku produkcji spełniały normy euro 3 i do nich wystarczy LL-01

o tym mówię a do starszych ll98.

co do powyżej to można i co 10tysi ale nie 5w30 bo nie jest zalecany.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
witam, szukam i czytam ale nie moge sie zdecydowac, otóż kupilem ostatnio e46 320d m47n z 11.2001, nie mam pojecia jaki olej jest w tej chwili w silniku, auto ma na liczniku 272 000 +pewnie jakieś 100 000 dodatkowo, co byście wlali? czy zaryzykowac i zalac syntetyk czy lepiej bezpieczniej półsyntetyk? czy zalanie syntetyka moze grozic jakaś awaria silnika? (naczytałem sie o jakichś filmach olejowych itd ze pozapycha się itp) auto ma duzy przebieg i nie wiem jak sie do tego odniesc. Dodam że pół roku temu była regenerowana turbina i w gwarancji udzielonej przez firmę jest napisane żeby zalac silnik olejem 15w40 co wy na to?? prosze o info.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dodam że pół roku temu była regenerowana turbina i w gwarancji udzielonej przez firmę jest napisane żeby zalac silnik olejem 15w40 co wy na to?? prosze o info.

 

Hehe to chyba napisali tak po to by turbina ponownie nadawała się do regeneracji :) Zalej 5W40 ze specyfikacją LL-01 i będzie dobrze, 10W40 ma sporo gorsze właściwości smarne a 15W40 to już w ogóle.

Opublikowano
znalazlem kartke przy silniku z wymiany oleju, ostatnio zalany byl 10w40 polsyntetyk, czy moge w zwiazku z tym zalac go 5w40 syntetykiem i nic sie nie stanie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
znalazlem kartke przy silniku z wymiany oleju, ostatnio zalany byl 10w40 polsyntetyk, czy moge w zwiazku z tym zalac go 5w40 syntetykiem i nic sie nie stanie?

 

Oczywiście że możesz a nawet powinieneś jeśli zależy ci na najlepszym smarowaniu silnika i turbiny, masa ludzi przechodziło z pół syntetyków na pełne i nic się nie stało a nawet polepszyła się kultura pracy silnika. Wiele mechaników uważa że jak samochód ma już 200 tys. km. to powinno się przejść na półsyntetyk ale to jest stara szkoła, obecne samochody to nie stare polonezy i duze fiaty, producenci wyraźnie podają w instrukcjach na jakim oleju powinien jezdzić samochód i zadnych limitów kilometrów nie ma, chłopaki tu na forum mają na licznikach po 400 - 500 tys. i cały czas stosują oleje najwyższej jakości (syntetyki) bo wiadomo że to najlepsza ochrona dla silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobry jest ale ja na twoim miejscu kupił bym Motul X-Cess LL-01 ponieważ nie jest on pozbawiony dodatków które mają dobry wpływ na ochronę silnika. X-Clean LL-04 który jest olejem MID-SAPS (dla samochodów z filtrem cząstek stałych i spełniających normy eu 4 i 5) ma ograniczoną ilość popiołów siarczanych, fosforu i siarki przez co jest bardziej ekologiczny ale ucierpiała na tym troszkę ochrona silnika, a twoje autko spełnia normy EU3 dlatego nie musisz stosować LL-04.

 

Ps. Tu masz sprawdzonego sprzedawcę na allegro: http://moto.allegro.pl/gdansk-motul-x-cess-5w40-5w-40-5l-filtry-do-40-i2334749345.html

Opublikowano
no i zalalem syntetykiem. niestety w mojej miejscowości motul był niedostępny, trzeba by czekać ze 2 tygodnie, a musiałem szybko zmieniać olej. zdecydowałem się ostatecznie na valvoline 5w40. to chyba też dobry wybór. narazie nic nie przecieka a klekot diesla jakby przycichł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Valvoline też jest dobry ale ważne żeby posiadał specyfikację BMW Long Life 01 lub 04.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Goraco polecam Motula X-CESS 5w-40 po wymianie motor sie wyciszyl poprostu miodzio,polecam.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

320d m47 chce zalać polecanego MOTUL X-CESS 5W40 5W-40.

Przeglądam oferty i jedne mają bmw longlife 98, a inne zaś longlife 01.

Jest to jakaś znaczna różnica??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
320d m47 chce zalać polecanego MOTUL X-CESS 5W40 5W-40.

Przeglądam oferty i jedne mają bmw longlife 98, a inne zaś longlife 01.

Jest to jakaś znaczna różnica??

 

X-cess ma LL-01, tu są dane z oficjalnej strony motula: http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/52/8100%20X-cess%205W-40%20%28GB%29.pdf?1323967709 Jeśli ktos napisał ll-98 to jest to pomyłka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może mi ktoś podać dobre sprawdzone źródło gdzie można kupić ten olej?

Naczytałem się że jest pełno podróbek...

 

Kilka osób z forum kupuje u allegrowicza "FILTRY_Gdansk" i są zadowoleni http://moto.allegro.pl/gdansk-motul-x-cess-5w40-5w-40-5l-filtry-do-40-i2368576661.html

Możesz też kupic tu: http://motul.sklep.pl/

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Przeczytałem cały temat, ale jednoznacznej odpowiedzi nie ma. W sumie każdy chwali swoje. Większość poleca Castrola ale jest też sporo opinii, że Castrol jest przereklamowany i że polski Castrol jest bardzo słaby, ale szczerze to wątpię by taka firma mogła sobie pozwolić na produkcję słabszego oleju w jakimś kraju. Ostatnio z tego co widzę popularny i polecany jest Motul X-cess i X-clean.I taki chyba wybiorę. Ogólnie patrząc na te wszystkie opinie to różnice w tych olejach dla zwykłego śmiertelnika chyba będą niezauważalne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
polski Castrol jest bardzo słaby, ale szczerze to wątpię by taka firma mogła sobie pozwolić na produkcję słabszego oleju w jakimś kraju.

 

W tym rzecz że Castrol nie prdukuje olejów w PL tylko zleca to naszym rafineriom i daje tylko recepturę dodatków uszlachetniających, dlatego Polski Castrol ma tą samą bazę olejową co np. Lotos, w wielu krajach jest podobnie bo fabryki Castrola nie są w stanie zaopatrzyć całego świata a jak wiadomo jest to jeden z najpopularniejszych olejów na świecie. Dokładnie nie wiadomo czy jest słabszy niż ten z Niemiec ale ogólnie ta firma nie ma najlepszych opinii, np. więcej go ubywa w silniku, gorsza kultura pacy, pozostawia syf w silniku co mozna zobaczyć np. na róznych fotkach i filmach.

 

Opublikowano
fabryki Castrola nie są w stanie zaopatrzyć całego świata a jak wiadomo jest to jeden z najpopularniejszych olejów na świecie.

I w tym jest problem, bo marka w ostatnich latach poszła maksymalnie na ilość - jakość spadła. Widać agresywną reklamę, logo Castrol jest prawie wszędzie, niedługo w publicznym WC też będzie :)

 

Osobiście leję Valvoline i jest bajka, nie ma z nim żadnych kłopotów.

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.