Skocz do zawartości

5HP30-po wymianie oleju w skrzyni, fotki i porady


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Dzisiaj wymienilem olej w skrzyni automatycznej, ZF 5HP30.

Do tej pory olej nie byl zmieniay w moim aucie-1995 rok produkcji a mimo to byl naprawde czysty, i to samo tyczy sie filtra oleju. Po poszukiwaniach doszedlem do wniosku, ze zaleje do skrzyni olej typu Dexron 3, ktory mozna spotkac pod nazwa dexron 3/Mercon. Wszystkie wsploczesne oleje silnikowe i przekladniowe musza spelniac odgornie narzucone normy odnosnie parametrow itd, wiec nie ma znaczenia czy kupujemy Castrol Dexron 3, czy Valvoline Dexron 3 lub longlife czy Mobile itd. Wszystkie te oleje mozna mieszac w swoich klasach a reszta to wysoko rozwiniety marketing-chcesz miec dobre samopoczucie kup Castrola czy Esso ATF LT, a zaplacisz za pudleko i marke. Dla przykladu moge podac taka ciekawostke: na obudowie skrzyni jest napisane, ze nalezy tylko i wylacznie uzywac oleju dostarczanego przez BMW o numerze 83229407807, jest to nic innego jak Esso ATF LT711471. W BMW kosztuje on fortune, w sklepie mozna go dostac znacznie taniej a ja odnalazlem go w serwisie VW pod numerem G-052-162-AZ i tam kosztuje on polowe tego co w BMW!! BMW nie wymyslilo niczego innego-skrzynie sa produkcji ZF i te skrzynie znajdziemy w Astonach Martinach, Rolls-Royce, Audi. Ja osobiscie zalalem COMMA DEXRON 3..

 

Kilka porad jak samemu wymienic olej. Rozgrzac samochod do normalnej tempertury pracy, skrzynie zostawic w polozeniu N, zgasic motor, z prawej strony, z przodu skrzyni jest korek spustowy, spszuczamy olej, i odrazu czyscimy korek z opilkow zelaza( na jego czubku jest magnez). Potem odkrecamy pokrywe skrzyni (specjalny klucz TORX#27 jest potrzebny), powoli to robimy bo w niej bedzie jeszcze sporo oleju, zdejmujemy ja, i mozemy wtedy zaobserwoac jak olej wyglada. Na niej sa dwa elementy, czarny duzy element (fotka 1), zdjemuje go, wylewamy resztke oleju, czyscimy i pod nim jest okragly magnez, (zdjeice 2) tez go czyscimy. Potem odkrecamy filrt oleju ( element koloru zoltego po srodku skrzyni, ostroznie tam bedzie tez sporo oleju), w to miejsce zakldamy drugi, nowy filtr (fota 3), obudowe skrzyni z nowa uszczelka, wkrecamy korek spustowy i przystepujemy do napelniania skrzyni przez centralnie umieszczony duzy korek. Potrzebujemy do tego pompki i koncowki zakonczonej ksztaltem litery "L". Pompujemy olej do momentu az zacznie on wylewac sie przez korek wlewowy. Jak sie przeleje, odpalamy motor i powoli przesowamy skrzynie z N na R z R na P z P na R z R na N z N na D itd-wykonujemy dwie, trzy petle, zostawiamy na N i dopompowujemy oleju az sie nam znowu przeleje i gotowe. Zakrecymy korek wlewoy, podlaczymy skaner i sprawdzamy stan oleju, potem na mala, spokojna przejazdzke wykorzystujac w niej wszystkie biegi, jeszcze raz pod skaner i po robocie.

Milej wymiany

Fotka 1

http://img108.imageshack.us/my.php?image=dsc00053ea3.jpg

 

Fotka 2

http://img117.imageshack.us/my.php?image=dsc00054iv8.jpg

 

Fotka 3

http://img117.imageshack.us/my.php?image=dsc00056uc1.jpg

 

Fotka 4-skrzynia po zdjeciu filtra

http://img117.imageshack.us/my.php?image=dsc00055sc1.jpg

Edytowane przez DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja też zalałem Dexrona III Castrol, wcześniej też był zalany Dexronem jeszcze w niemczech. Dexronm zalało jeszcze parę innych osób i nic się nie dzieje.

 

W Twoim opisie mam tylko uwagę co do czyszczenia filtra, moim zdaniem powinno się go wymienić na nowy a nie czyścić.

Opublikowano

dobra robota. cenne info.

chociaz slyszalem, ze po wstepnym zalaniu wystarczy uruchomic silnik i trzymac skrzynie na P (nie wachlowac z R na P, D itd) i wtedy dolewac szpryca przez korek spustowy.

wazne, zeby to zrobic w miare szybko, zanim olej w skrzyni sie rozgrzeje, bo ma bardzo duza rozszerzalnosc cieplna (nawet pow 15%).

wtedy mogloby nie wejsc tyle oleju ile potrzeba i na zimno mogloby go byc za malo, a wtedy objawia sie to halasem przy zmianie biegow (rzezenie). po rozgrzaniu skrzyni halasu juz nie slychac.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano

Jelito zgadzam sie z Toba-filtr nalezy wymieniac, ale bylem naprawde zdumiony i inzynierek rowniez, jak moj filtr wygladal olej, magnezy, po prostu byl czysty dlatego go zalozylem. Wymiane robilem pod dyktando serwisowe BMW odnoszace sie konkretnie do tej skrzyni (moj inzynierek ma wszytkie oryginalne programy BMW, wyniosl je z Fabryki BMW w Stanach). Po odpaleniu motoru i kilkukrotnej, powolnej zmianie biegow przez wszytkie pozycje ( 2-3 sekundy na kazdym biegu) od P do 2 weszlo mi jeszce okolo 1.5 litra oleju co daje w sumie 7 litrow mysle, ze powinno wystraczyc. Ile u Was weszlo??? Ja po przejechaniu nie dolewalem juz, wzialem tylko na skaner i nie pokzalo zadnych komunikatow.

 

Dexron 2 rozni sie od trojki tym, ze jest to olej starszej generacji, jak nalejesz dexrona 3 do straszej skrzyni to moze Ci ja poplukac troche i w efekcie zalatiwc ja. Jak nie jestes pewien co lac u siebie to napisz jaki masz rodzaj skrzyni i kolor naklejki.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
wydaje mi sie, ze 7 litrow to troche malo. powinno wejsc chyba 8, o ile sie nie myle. na zimnym oleju mozesz slyszec takie swistanie-rzezenie przy zmianie biegow. ja mialem zalewana skrzynie na cieplo i zalana zostala na maxa - az sie przez korek przelewalo. po wystygnieciu weszly jeszcze 2 litry.
http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano

Witam!

u siebie mam skrzynie 4HP/22EH i w zwiazku z tym jak wymienialem olej zalalem mobil1 ATF dexron II. Jednakze po wymianie mam maly problem ktorego nie bylo przed wymiana.Mianowicie na III i IV biegu przy ok 4tys obr nastepuje uslizg sprzegla. Czym to moze byc spowodowane? Czy olej zostal "zle" wymieniony? Czy moze skrzynie sie w jakis sposob potem odpowietrza? Zaznaczam ze filtr tez wymienilem a poziom oleju jest ok.

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Jelito zgadzam sie z Toba-filtr nalezy wymieniac, ale bylem naprawde zdumiony i inzynierek rowniez, jak moj filtr wygladal olej, magnezy, po prostu byl czysty dlatego go zalozylem. Wymiane robilem pod dyktando serwisowe BMW odnoszace sie konkretnie do tej skrzyni (moj inzynierek ma wszytkie oryginalne programy BMW, wyniosl je z Fabryki BMW w Stanach). Po odpaleniu motoru i kilkukrotnej, powolnej zmianie biegow przez wszytkie pozycje ( 2-3 sekundy na kazdym biegu) od P do 2 weszlo mi jeszce okolo 1.5 litra oleju co daje w sumie 7 litrow mysle, ze powinno wystraczyc. Ile u Was weszlo??? Ja po przejechaniu nie dolewalem juz, wzialem tylko na skaner i nie pokzalo zadnych komunikatow.

 

Dexron 2 rozni sie od trojki tym, ze jest to olej starszej generacji, jak nalejesz dexrona 3 do straszej skrzyni to moze Ci ja poplukac troche i w efekcie zalatiwc ja. Jak nie jestes pewien co lac u siebie to napisz jaki masz rodzaj skrzyni i kolor naklejki.

Pozdro

 

A wedle tej strony http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/ powinno wejsc 5,5 litra

Opublikowano

5.5 ltrra wchodzi w pierwszej fazie-przed wlaczeniem motoru (zassaniem oleju przez pompe do srodka skrzyni) i kikukrotnym przezuceniem przez wszytkie biegi, a sa jeszce 2 pozostale fazy, ktore jak pominiesz spowoduja niedobor niedobor oleju w skrzyni co moze spowodowac duuuze koszta!!! Wykonujesz wszystkie fazy o ktorych pisalem + dla pewnosci mozesz jeszcze sprawdzic poziom oleju wedlug instrukcji BMW, do kotrej poddaje link. Sprawdzenia dokonujemy przy temperturze oleju 30C-50C, wlaczamy motor, pozycja P, wlaczamy swiatla+klima jak jest, odkrecamy korek spustowy oleju, jak zacznie wyciakec olej jestemy happy, jak nie, zakrecmy korek spustowy, odkrecamy korek wlewowy i pompujemy olej az sie przeleje, wszytko na wlaczonym motorze, ale przy temperaturze oleju w skrzyni nie wiekszej jak 30C.

 

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/68013

 

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Moje małe uwagi :

1. Jak jest zielona nalepka na skrzyni (było z resztą wielokronie na forum i na samej nalepce to przeważnie pisze), to należy stosować longlife.

2. Może oleje Dextron III spełniają wymogi skrzyń gdzie jest zalecany olej longlife, ale tak samo olej mineralny silnikowy spełnia wymogi praktycznie wszystkich silników, a jednak dość mało osób leje takie oleje np. do E38/E39 i nowszych ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Olej Dexron 3 jest olejem, ktory spelnia wymagania przekladni ZF, Frod Mercon i wielu innych, poza tym jest olejem najnowszej generacji, jesli chodzi o oleje stosowane do przekladni, producenci takich marek jak Jaguar, Volvo, Rolls Royce!!!! cxzy Aston Maritn w swoich najnowszych produktach stosuja tylko Dexron 3 z tej racji, ze zapewnia lepsze wlasciwosci smarne niz longlife. Mialem w reku katalogi olejowe, ktore wyraznie to mowily i mozesz to spr. na stronie np. www.commaoil.com, pozniej gear & transmmision, AQ3 trnas....oil. Wydaje mi sie, ze po zalaniu pol-minerala do E38, przy ekstremalnych wartosciach olej ten nie ma szans i nie zapewni wystarczajacego mocnego filmu olejowego i na dluzasza mete spowoduje skutki ujemne-nadmierne wyciranie sie elementow bo nie jest przeznaczony do takich silnikow, ktore przenosza bardzo duze obciazenia i sa konstrukcynie znacznie bardziej zaafansowne (nowsze), wiec Twoje porownaie nie jest koniecznie trafne.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Mi weszło 6,2 litra , Zalałem CASTROL TQ DEX III . Filtr z uszczelką tez zmieniony. Skrzynka 5hp30, czarna plakietka. Poranne brzęczenie skrzynki znikneło. :roll2: :cool2:
Opublikowano
Poranne brzęczenie skrzynki znikneło. :roll2: :cool2:

brzeczenie na zimnym to efekt niedoboru oleju.

u mnie brzeczalo na zimnym przy zmianie biegow

i okazalo sie, ze brakowalo 2 litrow. po dolewce jak reka odjal.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano
Mi weszło 6,2 litra , Zalałem CASTROL TQ DEX III . Filtr z uszczelką tez zmieniony. Skrzynka 5hp30, czarna plakietka. Poranne brzęczenie skrzynki znikneło. :roll2: :cool2:

 

frank - to widze ze sie zlamales z wymiana oleju ... ale jak mogles dopuscic do brzeczenia skrzyni - mogles jej powaznie zaszkodzic ...

 

mi na tym castrolu tq III padla skrzynia - nie wiem na ile to byla jego wina ...

Opublikowano
mi na tym castrolu tq III padla skrzynia - nie wiem na ile to byla jego wina ...

 

Napewno nie wina oleju, też mam zalanego Castrola TQ III i autko jeździ idealnie.

Opublikowano
Olej Dexron 3 jest olejem, ktory spelnia wymagania przekladni ZF, Frod Mercon i wielu innych, poza tym jest olejem najnowszej generacji, jesli chodzi o oleje stosowane do przekladni, producenci takich marek jak Jaguar, Volvo, Rolls Royce!!!! cxzy Aston Maritn w swoich najnowszych produktach stosuja tylko Dexron 3 z tej racji, ze zapewnia lepsze wlasciwosci smarne niz longlife. Mialem w reku katalogi olejowe, ktore wyraznie to mowily i mozesz to spr. na stronie np. www.commaoil.com, pozniej gear & transmmision, AQ3 trnas....oil. Wydaje mi sie, ze po zalaniu pol-minerala do E38, przy ekstremalnych wartosciach olej ten nie ma szans i nie zapewni wystarczajacego mocnego filmu olejowego i na dluzasza mete spowoduje skutki ujemne-nadmierne wyciranie sie elementow bo nie jest przeznaczony do takich silnikow, ktore przenosza bardzo duze obciazenia i sa konstrukcynie znacznie bardziej zaafansowne (nowsze), wiec Twoje porownaie nie jest koniecznie trafne.

Pozdro

To w takim razie chylę czoła ;) Jeżeli "obcykałeś" lepiej temat :cool2: Może jak ktoś "ekstremalnie" jeżdzi, to ten olej jest lepszy, tak jak mineralny olej silnikowy w pewnych warunkach jest też lepszy.

OK - jak ktoś chce, zaleje sobie Dexronem, a jak nie, to longlife :) - ja zalałem longlife :)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Moim zdaniem oleje Longlife mają tą zaletę że nie trzeba ich tak często zmieniać. Dexrona trzeba zmieniać 3 x częściej ale są dużo tańsze.
Opublikowano
Jak się postara, to można Longlife kupić w cenie Dexrona ;)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
mi na tym castrolu tq III padla skrzynia - nie wiem na ile to byla jego wina ...

 

zalezy jaka skrzynia, bo nie każda moze zostac zalana dextronem III.,

 

 

f. Automatyczne skrzynie biegów: ZF 3HP22, ZF 4HP22, ZF 4HP22EH, 4HP24, A4S270R/310R/310Z (z czarną tabliczką znamionową), Transmax J / TQ DEXRON III; A5S310Z, ZF 5HP 19, ZF 5HP 24, ZF HP30 (z zieloną tabliczką znamionową), Produkt specjalny; wszystkie pozostałe: sprawdzić wywieszkę podającą specjalne wymagania dotyczące napełnienia dla pracy bezobsługowej. Należy zawsze sprawdzać w podręczniku/ na wywieszkach prawidłowy gatunek oleju

 

www.castrol.pl

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

Mozna lac longlife i mozna lac Dexrona3 rowniez. Moja intencja bylo pozbieranie wszytkiego do kupy i przedstawienie tego w jednym poscie-temat byl na forum wielokrotnie poruszany, ale jakby nie bylo jednoznacznej odp. co wolno o czego nie. Wycialem watek odnosnie czyszczenia filtra-zakldamy nowy i juz, nie che byc posadzony o zle porady itp. DEXRON 3 napewno nie uszkodzi skrzyni a wrazie watpliwosci mozna zawsze sobie zalac Longlife. :cool2:

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Mozna lac longlife i mozna lac Dexrona3 rowniez. Moja intencja bylo pozbieranie wszytkiego do kupy i przedstawienie tego w jednym poscie-temat byl na forum wielokrotnie poruszany, ale jakby nie bylo jednoznacznej odp. co wolno o czego nie. Wycialem watek odnosnie czyszczenia filtra-zakldamy nowy i juz, nie che byc posadzony o zle porady itp. DEXRON 3 napewno nie uszkodzi skrzyni a wrazie watpliwosci mozna zawsze sobie zalac Longlife. :cool2:

Pozdro

 

tych skrzyn nie uszkodzi dexron III:

Automatyczne skrzynie biegów: ZF 3HP22, ZF 4HP22, ZF 4HP22EH, 4HP24, A4S270R/310R/310Z (z czarną tabliczką znamionową), Transmax J / TQ DEXRON III

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

J E L I T O,

 

Jaka masz skrzynie u siebie i jakiego koloru tabliczke- zielona czy czarna???

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

O ile pamiętam mam zieloną.

Zalałem dexronem ponieważ auto zostało zalane nim już wcześniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.