Skocz do zawartości

TUDM: long story - DYNAVIN - sierpien


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Do e36 można ściągnąć z neta, zawsze coś pomoże, ktoś chyba dawał linki kiedyś :search: . tudm można by też sprawdzić w jakim stanie są panewki :) a tak na poważnie, to tylne zużywają się minimalnie ja bym tam poczekał aż zaczną ryczeć :D
http://img209.imageshack.us/img209/1844/325tdssqq4ea0ht5.jpg
  • Odpowiedzi 807
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podziękowania dla kolegi Filon, który wysłał mi części!!

 

Wymiana filtra odpowietrzania skrzyni korbowej (breather) 22-12-2007.

 

Wymiana generalnie jest opisana tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=50504&postdays=0&postorder=asc&start=15

ale kilka uwag, które mi umknęły wcześniej teraz opiszę.

 

Ale przed wymianą zakupy:

 

Do silnika 2.0d - M47 (136km) nie ma samego filtra tylko trzeba kupić cały komplet (wraz z obudową i śrubkami): http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2092&hg=11&fg=15&hl=11 – koszt: ok. 180zł.

 

Jak zauważył kolega Zbigniewst można zastosować filtr z silnika 3.0d - M57.

Jest to numer części: 11 12 7 793 164, który wraz z uszczelkami (12 i 13) kosztuje 100zł w ASO, link do części i uszczelek: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL91&mospid=47642&btnr=11_2316&hg=11&fg=15&hl=33

Ja właśnie w taki powyższy zestaw dedykowany do silnika M57 się zaopatrzyłęm.

 

Wyciągamy filtr kabinowy i odkręcamy cztery torx’y:

http://images27.fotosik.pl/129/2f897d15b3d3d383m.jpg

 

Ściągamy osłony silnika, poniżej zaznaczyłem jeden klopotpliwy imbus:

http://images34.fotosik.pl/85/a2dcbffbfd3c326bm.jpg

 

Po lewej M57 po prawej M47. Jedyna różnica w tych częściach, oprócz filtra, to zaznaczona czerwonym kółkiem uszczelk, o-ring i ta druga jest identyczna.

http://images32.fotosik.pl/85/fa0224d9e10d9a8e.jpg

Zwróćcie uwagę na stary filtr, kompletnie przesiąknięty olejem, czyściłem go w czerwcu ponad 20 tys. km temu a co jak ktoś ma taki z przelotem 100 czy 200 tys. km. Tak na moje oko to pasuję co jakiś czas wymienić taki filtr by miał odpowiednio dużą przepustowość powietrza.

 

Tak to wygląda po założeniu, pasuje idealnie. Składamy w odwrotnej kolejności, smarując olejem uszczelki i nie przesadzając z siła przykręcania śrub obudowy filtra (plastik).

http://images33.fotosik.pl/86/2f193dcfd4fb7b6cm.jpg

 

Dodam, że przed wymianą na pracującym silnik odkręciłem korek wlewu oleju i dość mocno „wiało” natomiast po wymianie wiało jakby troszkę mniej ale to może moja subiektywna ocena. Powiem jedno gorzej na pewno nie ma.

 

Proszę co niektórych o zaoszczędzenie sobie wypowiedzi typu: „aaa nie do tego silnika części, druciarstwo” i temu takie podobne. Generalnie chciałem pójść jeszcze krok dalej i zastosować tak filtr z silnika M47N (150KM) ale może zrobię to następnym razem.

 

Szybkie pytanie: czy Wam w te mrozy przy kręceniu rozrusznikiem na chwilę zapala się ASC i ABS? Raz się zapalają normalnie przy włączeniu zapłonu a później jak kręcę rozrusznikiem :/.

Opublikowano

Nikt nie napisze druciarstwo bo to ten sam element :-)))

Druciarstwo to malowanie gumowych listewek sprayem :-) ---tamten temat zamknięty to tutaj sobie pozwoliłem :D Cena normalnego malowania moze byc droższa niz element- no chyba ze ktoś ma lakiernie i czas czemu nie. Ty Tudm malowałeś zewnętrzne niegumaowne listwy a to inna sprawa......

 

Co do ABS- nie zauważylem bo cały czas skupiam sie na kontrolce ciśnienia co sie zapala po odpaleniu. Teraz w mrozie o dziwo nie pali dłużej niz 1 sekunda....

 

 

Termostat też zmieniłeś...?

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Tak, zapala mi sie kontrolka ASC i ABS , podczas pierwszego rozruchu rano.

Co prawda parkuję w garażu pod ziemnym i mam +5 stopni. Słychać też lekkie "zamulenie" rozrusznika, jak by spadło za bardzo napięcie w akumulatorze. Potem juz jest lepiej. Odpalam średnio wóz 4-5 razy dziennie i w ciagu dnia stoję na dworze pod firmą. Przyjże sie następnym razem.

 

Dziękuję za instrukcje wymiany. Przyda sie. Filterek akurat do mojego silnika.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Filon: Termostat wymieniłem ale czekam na sprzyjające warunki by sprawdzić czy jest lepiej.

 

zbigniewst: tytuł się zmienia w zależności od tego co ostatnio było robione bo to raczej jest saga niż pojedyńczy wątek. Dam temat: "...ku doskonałości..." to będziej bardziej konkrętny? ;).

 

M330d: mam dokładnie to samo z tym przymuleniem :/. Na noc też mam w garażu a w pracy po chmurą ale w obu przypadkach się zaświeca ABS i ASC pewnie jest to związane własnie z aku.

Opublikowano

Właśnie stestowałem i... faktycznie ABS mrugnie tak na pół sekundy po odpaleniu- parkowanie pod chmurką. Dzisiaj w Poznaniu przymroziło do całych -5 :D !!

 

Ciśnienie też krótko... coś za coś :-)

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
8-smio godzinny postój pod firmą przy -5 na dworze. Przy odpaleniu kontroli się zaświeciły, ewidentny spadek napiecia.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
8-smio godzinny postój pod firmą przy -5 na dworze. Przy odpaleniu kontroli się zaświeciły, ewidentny spadek napiecia.

 

zgadza sie :cool2:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=68919&highlight=.

Opublikowano
Link to życzenia świąteczne, przed chwilą działały.

 

 

Ja również chciałbym życzyć Wam wesołych rodzinnych świąt!

 

komus sie nie podobal i skasowal :mad2:

 

Żadna nowość...

 

Żeby nie było OT - czy odłączenie aku do ładowania czymś grozi ??

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

A jaki bezposredni wplyw na dzialnie silnika na brudny filtr odmy ? Co konkretnie pogarsza ? :roll:

 

Wesolych swiat 4 all :-)

 

pozdrawiam

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jaki bezposredni wplyw na dzialnie silnika na brudny filtr odmy ? Co konkretnie pogarsza ? :roll:

 

Wesolych swiat 4 all :-)

 

pozdrawiam

Piotrek

 

Będzie wywalało olej/nadciśnienie przez pokrywę filtra oleju, bagnet, korek wlewu oleju, generalnie wszystkie uszczelniacze dostają po....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żeby nie było OT - czy odłączenie aku do ładowania czymś grozi ??

 

Nie grozi a nawet niektórzy zalecają co jakiś czas taki zabieg. Stracisz podstawowe dane typu przebieg dzienny, spalanie itp. ale np. zaprogramowane stacje radia już nie.

 

 

Przy odłączeniu aku możesz zrobić tzw. reset wszystkiego przez: przekręcenie kluczyka na poz. 2 a po jakimś czasie dodatkowe zwarcie klem + z - (lub najpierw zwarcie lub potem kluczyk, niepamiętam)

Ja tak nie robiłem i do końca w to nie wierze.

Opublikowano

Nowe wieści z ASC kontrolką.

 

Dzisiaj przed południem pojezdziłem z 1h po miescie. Potem postawiłem samochód pod firmą na 5 godzin. Odpalenie bez problemu, bez kontrolek. Ciekawe czy to kwestia podładowania akumulatora w czasie jazdy ?

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Nowe wieści z ASC kontrolką.

 

Dzisiaj przed południem pojezdziłem z 1h po miescie. Potem postawiłem samochód pod firmą na 5 godzin. Odpalenie bez problemu, bez kontrolek. Ciekawe czy to kwestia podładowania akumulatora w czasie jazdy ?

 

tak :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nowe wieści z ASC kontrolką.

 

Dzisiaj przed południem pojezdziłem z 1h po miescie. Potem postawiłem samochód pod firmą na 5 godzin. Odpalenie bez problemu, bez kontrolek. Ciekawe czy to kwestia podładowania akumulatora w czasie jazdy ?

 

tak :mrgreen:

 

Ja dziennie robie ponad 130km (to raczej aku jest doładowany dość dobrze) i albo mój aku jest bliski końcowi albo ta kontrolka ma coś jeszcze wspólnego właśnie z zimnem i oporami kręcenia.

 

Ja też jak silnik rozgrzeje to mi się nic nie pojawi ale po nocce już tak.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nowości odnośnie interfejsu.

 

Po zastosowaniu softu: "VWTOOL" i "vagpl" udało mi się podłączyć do samochodów grupy VAG, była to konkretnie Ibiza i Golf.

 

Przypominam, że mam interfejs stricte pod BMW (przynajmniej tak twierdzą sprzedawcy).

Opublikowano

nawiązanie do wymiany filtra odpowietrzenia skrzyni korbowej M47N

nadszedł czas na wymianę filterka bo wiało przez korek i pojawiły się wycieki oleju. kupiłem w ASO za 152 pln ten filterek. tylko ze zamiast filterka dostałem tzw. odpowietrznik. mój filterek był totalnie zabrudzony. po wymianie przestało wiac a wręcz odnosze wrażenie że korek lekko zasysa . myślę że ten odpowietrznik mógłby pasować do M47 ale nie jestem pewien.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nawiązanie do wymiany filtra odpowietrzenia skrzyni korbowej M47N

nadszedł czas na wymianę filterka bo wiało przez korek i pojawiły się wycieki oleju. kupiłem w ASO za 152 pln ten filterek. tylko ze zamiast filterka dostałem tzw. odpowietrznik. mój filterek był totalnie zabrudzony. po wymianie przestało wiac a wręcz odnosze wrażenie że korek lekko zasysa . myślę że ten odpowietrznik mógłby pasować do M47 ale nie jestem pewien.

 

Może dodaj fotkę bądź link do ETK'i jak wygląda ten odpowietrznik, może to jakiś ciekawa możliwość "upgrade'u" naszych starych podcziwych M47.

Opublikowano
sorry ale fotki nie zrobie bo cyfra mi padła. ale podam kilka spostrzeżeń: po pierwsze to nie filter tylko odpowietrznik .w aso dostałem go po numerze vin. (wczesniej był filterek) sprzedają w komplecie razem z obudową która jest identyczna jak ta stara z filterkiem tylko róznia się numerem katalogowym. a ten odpowietrznik to taka wkładka plastykowa (kostka) z kilkoma otworami , dopasowana do miejsca montażu. ( oj przydała by się fotka)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymiana termostatu EGR 12-2007

 

 

Objawy usterki: wydłużone nagrzewanie się silnika, nominalnie 6-7km z uszkodzonym termostatem 12km i więcej. Dodatkowo wskazówka temperatury cieczy chłodzącej dość szybko opuszcza „zielone pole” a powyżej idzie żółwim tempem ponadto potrafi spaść temperatura przy silnie nastawionym ogrzewaniu a na dłuższej trasie wskazówka potrafi lekko powędrować za pion.

 

 

Najpewniejszą i najszybszą metodą zdiagnozowania czy jest Ok czy nie to demontaż i potrząśniecie nim (nic nie powinno latać) albo dmuchnięcie w niego (nie powinno być praktycznie żadnego przepuszczania jak jest zimny).

 

 

Zakupy: Termostat EGR: 11 71 2 247 723 oraz polecam kupić o-ring: 11532248435 (ja nie pomyślałem aby kupić ale teraz na pewno bym kupił).

 

Czas: do 1h.

 

Wymiana:

Standardowo ściągamy dwie osłony by uzyskać dobry dostęp do termostatu. Przed odkręceniem czegokolwiek odkręcamy korek do uzupełniania cieczy chłodzącej (zimny silnik musi być lub wykonujemy to bardzo ostrożnie) co zapewni nam minimalne rozlanie cieczy.

Odkręcamy dwie śruby „dziesiątki” i płaskim śrubokrętem podważamy (nie trzeba całego ściągać) zaznaczony zacisk. Delikatnie ściągamy od strony śrub a potem obrotowym ruchem drugą stronę.

http://images34.fotosik.pl/86/12718c1a7afd0c90.jpg

 

Jak nie kupiliśmy to uważamy na zaznaczony o-ring. Z umiarkowaną siłą dokręcajcie korek od odpowietrzenia (zaznaczony w kółku) bo potrafi pęknąć obudowa jak się z nią przesadzi.

http://images34.fotosik.pl/86/6a67483e4118d592m.jpg

 

Wymagane jest odpowietrzenie całego układu.

Ja zrobiłem prawie jak poniższy opis wzięty wprost z TIS’a:

1. Odkręcić korek zbiornika wyrównawczego,

2. Włączyć silnik z obrotami jałowymi i ustawić grzania na maksimum,

3. Dolać płynu do maksymalnego poziomu (dla zimnego silnika) poczekać, aż do ustabilizowania się poziomu na max. poziomie (dolewać jeśli konieczne),

4. Zamknąć zbiornik wyrównawczy,

5. Przedmuchać cały układ przez dwukrotne zwiększanie obrotów do ok. 2000 obr/min,

6. Wyłączyć silnik i ustawić grzanie na min.

7. Poczekać ok. 3 min. by mieć pewność, że elektryczna pompa wspomagającego ogrzewania przestanie pracować,

8. Uruchomić ponownie silnik z wyłączonym ogrzewaniem,

9. Ostrożnie otworzyć zbiornik wyrównawczy i dopełnić płynu do maks. zimnego poziomu.

 

Sam termostat da się cały rozebrać i zobaczyć, że miejsce uszczelniania jest wytarte no i u mnie dodatkowo urwany był jeden zaczep.

http://images31.fotosik.pl/86/4de797e26e3b7183m.jpg

 

A po wymianie, temp. przy ogrzewaniu na minimum dochodzi do pionu w 6km przy -6ºC na zewnątrz.

 

 

Tylko jest jeden mały problem, po wymianie temperaturę mam lekko poza pionem (2-3mm odchyłki w cieplejszą stronę). Przed wymianą też się czasem zdarzało, że miałem troszkę ponad połowę.

 

Jakieś pomysły co może być przyczyną?

Opublikowano
Kurde... :duh: Znowu coś naprawiłeś :norty: i znowu mam wrazenie że też to u mnie trzeba zrobić :mrgreen: Muszę sprawdzić jak długo mi sie nagrzewa, ale do pracy mam 3 km i wskazówka jest na 1/4-tej, natomiast jak jade do szkoły z synem i mam 5-6 km to dochodzi do pionu... Jest ok ? Nigdy mi nie spadła, ale mam 1 mm poza pionem, jednak wynika to z bazowego ułożenia wskazówki. Na wyłączonym zapłonie nie dotyka kreski pod niebieskim polem. Może masz to samo ? Sprawdź poziom na zimnym silniku, najlepiej rano, to też może być przyczyną.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.