Skocz do zawartości

TUDM: long story - DYNAVIN - sierpien


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Imo ten efekt białego proszku ze zdjeć to efekt słabiego "wietrzenia" akku. Jest niby ten wezyk ktory odprowadza opary na zewnatrz, ale cos chyba nie działa :D Tez mialem cała zardzewiałą tą blaszke.

Xdrive

Koder

  • Odpowiedzi 807
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Imo ten efekt białego proszku ze zdjeć to efekt słabiego "wietrzenia" akku. Jest niby ten wezyk ktory odprowadza opary na zewnatrz, ale cos chyba nie działa :D Tez mialem cała zardzewiałą tą blaszke.

Byc moze - ale ja juz nie mam tego problemu - zalozylem akumulator żelowy :D

Gdyby pan Bóg był za przednim napędem - chodzilibyśmy teraz na rękach ;)

http://miniurl.pl/becia

Opublikowano

Super Topic. :cool2: Zabieram sie za swoje klosze, chciałęm juz kupic sobie nowe ale najpier spróbuję spolerowac.

 

 

Mam prośbę - czy może ktos napisać jaki soft dokładnie potrzebuję i jaki interfejs aby połaczyć sie z m57n ??

 

Jakis czas temu kombinowałem u kolegi w coupe m57n i nic... zero komunikacji. Na tym samym laptopie i kablu Golf IV GTI łaczy sie aż miło.

http://img510.imageshack.us/img510/7666/podpisgn8.jpg
Opublikowano
Jakis czas temu kombinowałem u kolegi w coupe m57n i nic... zero komunikacji. Na tym samym laptopie i kablu Golf IV GTI łaczy sie aż miło.

 

Pewnie kombinowales z CarSoftem 6.5 (nie dziala na wszystkich KKL), proponuje sprobowac wersji 6.1 SP1

Xdrive

Koder

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam taką przejsciowke http://www.allegro.pl/item265735221_adapter_przejsciowka_usb_na_rs232_com_f_vat.html

i ręcze za nią ze KKL z Viakena, K+L pod Carsofta, programatory itp działają bez problemów

 

Ja nie mam od Viakena i ta przejściówka nie działa mam na tym samym chipsecie to twoja-dobrze że to tanie bo teraz leży w szafie bez użyteczne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja miałem już jedną przejściówkę z półki sklepowej i nie działa.

Teraz zamówiłem z Proflic'iem i zobaczymy.

 

e46: Wężyk mógł nie działać bo nie jestem pewien czy był podłączony, natomiast sprawdzałem przelotowość wężyka no i był drożny.

 

Interfejsu trzeba używać z konkretnym programem, ja mam np. pod 6.5. Z tego co mi wiadomo to nie można sobie "bezkarnie" zmieniać wersji programów.

Opublikowano
Interfejsu trzeba używać z konkretnym programem, ja mam np. pod 6.5. Z tego co mi wiadomo to nie można sobie "bezkarnie" zmieniać wersji programów.

 

Dokladnie nie powiem, ale carsoft 6.1 sp1 dziala i z facem viakena (80zl) jak i z kupionym za 199zl. Natomiast 6.5 nie chcial ruszyc ani na tym ani na tym (pewnie inny procek i jakis dongle)

Xdrive

Koder

Opublikowano
Interfejsu trzeba używać z konkretnym programem, ja mam np. pod 6.5. Z tego co mi wiadomo to nie można sobie "bezkarnie" zmieniać wersji programów.

 

Dokladnie nie powiem, ale carsoft 6.1 sp1 dziala i z facem viakena (80zl) jak i z kupionym za 199zl. Natomiast 6.5 nie chcial ruszyc ani na tym ani na tym (pewnie inny procek i jakis dongle)

 

Jak bedziesz w Poznaniu, moze spotkamy sie gdzieś i spóbujemy podłączyć sie do mnie ??

http://img510.imageshack.us/img510/7666/podpisgn8.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy okazji czyszczenia blach pod aku wrzucam jeszcze fotki co kiedyś zastałęm pod kołem zapasowym.

 

Ja jak się naoglądam ludzkiej pracy to mnie motywuję, żebym i sam się czegoś czepił.

Tak więc mam nadziję, że Was zmotywuję:)...

 

Zdjęcię do końca tego nie oddaje ale piachu i innych dziwnych zanieczyszczeń troszke tam było:

http://images32.fotosik.pl/49/b5e70ac2f47d5f93m.jpg

 

Po wyczyszczeniu (sorka za złą jakość):

http://images33.fotosik.pl/49/2a53c3e22573000f.jpg

 

Tymczasem zamiast przejściówki USB->COM dostałem baterie do telefonu wraz z obudową :/.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

A potem Ci przeszło i teraz Ci wszystko jedno.

Znam, znam, ale ze mną chyba jest inaczej.

 

Jak już zrobię wszystko doprowadzę do stanu idealności to sprzedam i kupię coś następnego do grzebania :D.

 

A tak na poważnie jedni lubią rybki a inni satysfakcję, że się coś samemu zrobiło - kiedyś się spotkamy to...

Edytowane przez tudm
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przejściówka:

 

Kupiłem drugą przejściówkę USB->COM tym razem na chipset’ie „Proflic” (cokolwiek to znaczy) za niecałe 30zł i działa. Sprawdzane na moim E46 i kolegi E36, co prawda w E36 udało się rozpoznać tylko dwa moduły, ale powalczymy i zobaczymy.

 

Odnośnie błędów:

Moduł: DDE: błąd: 1B – co jak wiem (wiem z testu w ASO który robiłem przy kupnie, bo niestety w Carsoft 6.5 nie ma opisu) dotyczy błędnego działania podgrzewacza elektrycznego, po przylutowaniu i wykasowaniu tegoż błędu do tej pory się on nie pojawił.

 

Pytanie do Was, co to jest za błąd?? Kasowałem kilka krotnie ale dalej wyskakuje :/.

Moduł: ZKE / ZVM (Elektryka),

Błąd 59, opis: Pitch sensor or passenger-compartm.sensor or short circuit in wire.

Opublikowano

Witam !!!!!!

 

Jestem świeżym posiadaczem tego interfejsu do BMW z programem Carsoft 6.5. Udało mi sie wykasowac bledy w DME i Airbagu, ale zdiagnozowałem też moduł EWS i był tam jeden błąd który wykasowałem. Po tym zabiegu jak zawsze wszystko odłączyłem i już nie odpaliłem auta. Wygląda to tak: wszystko się zapaliło ale przekrecając kluczyk słysze tylko takie male cykanie rozrusznika i nic pozaty. Dodam iz aku chyba wydoilem bo pozniej to juz nawet na klimie nic sie nie pojawilo i ani swiatel ani nic. Czy bawiliscie sie tez juz z modulem EWS czy mozliwe ze cos sie moglo stac z nim. Wspomne ze mam E39 M52 z 98 roku.

Było E36 M40 93, było E39 M52 98, jest E60 545i 2004 SMG.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To na pewno aku, pisałem o tym wcześniej, żeby uważać. Ja osobiście przy testowaniu tej nowej przejściówki od razu odpaliłem silnik i się prądem nie martwiłem.

Nic raczej w EWS nie mogło się programowo stać przy użyciu takiego interfejsu.

 

To dziwny "cykanie" to właśnie padnięty akumulator, też tak miałem.

 

Ja u siebie najpierw próbowałem ładować aku, ale przy pomocy takiego maluśkiego prostownika, trwało to chyba z 6h i bez skutku.

Sąsiad mnie poratował takim dużym kombajnem do ładowania/rozruchu i odpalił od razu.

 

Powiem tak, nie wiem czego aż tyle prądu podczas diagnostyki idzie ale idzie duużo.

 

Edit: dodam jeszcze, że u mnie rozrusznik ledwo kręcił (może kilka obrotów) a potem stawał i włączały się światła :?: takie dziwne rzeczy potrafią się dziać.

Opublikowano

Witam !!!

 

Bylo dokaldnie tak jak napisales, podlaczylem aku na 20h i dzisiaj odpalila az milo :):). Tym samym dodatkowo zrobil sie reset kompa. Z doswiadczenia teraz wiem ze okolo 1h zabawy potrafi wydoic baterie w aucie, a objawy wtedy byly bardzo ciekawe bo potrafily sie zapalac rozne moduly sygnalizujac bledy. Przy okazji zapytam sie Was czy spotkaliscie sie ze interfejs Was oszukal itp. bo np. mi pokazuje blad 63 czyli czujnik polozenia walka rozrzadu, czy mam w to wierzyc na 100% jesli tak to zamowie go i wymienie. I jeszcze jedno czy udalo sie komus z Was zaprogramowac Centralny aby przy 20km/h sie zamykal. Moje auto to E39 M52 rok 98.

Było E36 M40 93, było E39 M52 98, jest E60 545i 2004 SMG.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak no moje oko to powinno to być wiarygodne, ale tak jak sam piszesz czasem za mało napięcia i powstają zakłócenia.

 

Ja u siebie E46 próbowałem włączać i automatyczna zamykanie drzwi i selektywne otwieranie i nie działa :/. Na dniach będę testował CarSoft6.1 u kolegi w E36 to spróbuję u siebie czy coś zdziałam. Acha no i właśnie do Twojego to gdzieś czytałem, że bardziej polecają CS6.1.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Już myślałem, że mam szczeki hamulcowe ręcznego do wymiany a się okazało:

 

Ściągamy koło, odkręcamy torx’a:

http://images26.fotosik.pl/127/93a55f76ec48a989m.jpg

 

Odkręcamy dwie śruby (16ki):

http://images32.fotosik.pl/80/52284eeb486009f4m.jpg

 

Ściągamy zacisk i tarczę hamulcową:

http://images31.fotosik.pl/80/9bd144fb13d8ed6a.jpg

Okładziny na klockach jest bardzo dużo widać, że nie pracowały.

 

Jak tarcza nie chce zejść trzeba poluzować regulację przy dźwigni ręcznego w kabinie. Nawet trzeba to zrobić nawet jak ładnie zejdą by podciągnąć maksymalnie luz w kole by później mieć większą regulację przy dźwigni bez rozbierania wszystkiego.

 

Regulacji dokonujemy pokręcając tą śrubką:

http://images29.fotosik.pl/127/fd21909ee90b7fd7.jpg

 

W sumie to się zdziwiłem, że nie ma tam automatycznego kasowania luzu.

Można przymierzać co jakiś czas tarcze by widzieć ile jeszcze to podkręcenia.

 

Montujemy w odwrotnej kolejności pamiętając by zastosować środek do zabezpieczania przed samowolnym odkręcaniem typu „loctite”.

 

Finalną regulację wykonujemy już po zmontowaniu przy dźwigni ręcznego kręcąc kołem na podnośniku.

 

Optymalnie jest wykonać podobną operację z drugiej strony by mieć pewność, że równo łapią.

 

 

Dodatkowo pomierzyłem tarczę i 17.5mm grubości, według Worshop 2003 to minimalna grubość. Powoli będą się kończyły klocki to pójdzie do wymiany całość.

Opublikowano
Polecam Sam naprawiam, jest tam o regulacji. Robi się to odkręcając jedną śrubę, i śrubokrętem podkręca, chyba że wolicie sobie pogrzebać :doh:
http://img209.imageshack.us/img209/1844/325tdssqq4ea0ht5.jpg
Opublikowano
Polecam Sam naprawiam, jest tam o regulacji. Robi się to odkręcając jedną śrubę, i śrubokrętem podkręca, chyba że wolicie sobie pogrzebać :doh:

 

do e46 niestety ni ema jeszcze polskiej ksiazki. Wiem ze e36 to to samo zawieszenie, ale jednak gupio byloby kupic ksiazke e36 majac e46 :P trzeba poczekaz az wyjdzie PL

Xdrive

Koder

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego tudm, wyparzyles gdzies tam regulacje ręcznego bez zdejmowania tarczy ?

 

Jest taka możliwość, poniżej zrzut ekranu z TIS'a:

http://images32.fotosik.pl/81/64a1517b28510575.jpg

 

Opis: poluzować regulację przy dźwigni, odkręcić jedną ze śrub, podnieść koło, zlokalizować przy pomocy płaskiego śrubokręta śrubę regulacyjną, dokonać regulacji aż do nie możliwości przekręcenia kołem, poluzować regulacje o 10 zębów.

 

Dokonać regulacji przy dźwigni tak by hamulec zaczął brać od drugiego ząbka.

 

 

ZBORO: spokojnie, kręcić to sobie można jak się jest pewnym, że okładzina jest a jak się samochód kupiło używany to pewnym niczego nie można być.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.