Skocz do zawartości

TUDM: long story - DYNAVIN - sierpien


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
TUDM widziałem że ściągałeś kolektor powiedz mi czym go czyściłeś w środku....? i najważniejsze pytanie o słynne klapki czy usunąłeś je czy zostawiłeś?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Odpowiedzi 807
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No właśnie o co chodzi z tymi łopatkami .. czy ktoś mógłby podesłać mi linka do jakiegoś tematu w którym ten zabieg jest dokładniej opisany ew. zrobić to tu (lub na PW).

 

Nie było tematu już sam znalazłem :P N47 nie mają (chyba) tych klapek.

Tu więcej info viewtopic.php?f=69&t=97904&hilit=usuni%C4%99cie+klapek+kolektora

 

Pozdrawiam: Armani01 !!!

Takie sobie BMW by TTC Kraków ;-)

http://images21.fotosik.pl/401/c4c86dad2f2897d0.jpg

Opublikowano
Ja mam M47 , klapek brak.

 

Kolektor czyszczenie:

1. Myjka cisnieniowa, podgrzewana woda, detergent,

2. Namaczanie w jakimś tam specyfiku,

3. Patrz punkt 1.

Efekt: jak nowy.

 

tudm miales w kolektorze jakies czujniki? Np. czujnik cisnienia? Jesli tak to czy wyjmowales je przed czyszczeniem, czy moze sa odporne na myjke/detergenty/inne specyfiki i nie trzeba ich demontowac?

"Kiedy rozum śpi, budzą się demony" - Francisco Goya


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam M47 , klapek brak.

 

Kolektor czyszczenie:

1. Myjka cisnieniowa, podgrzewana woda, detergent,

2. Namaczanie w jakimś tam specyfiku,

3. Patrz punkt 1.

Efekt: jak nowy.

 

tudm miales w kolektorze jakies czujniki? Np. czujnik cisnienia? Jesli tak to czy wyjmowales je przed czyszczeniem, czy moze sa odporne na myjke/detergenty/inne specyfiki i nie trzeba ich demontowac?

 

Jest czujnik ciśnienia który wyciagalem.

Nie wiem czy jest odporny ale osobiście bym nie ryzykował.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tudm.proponuje abys takie przjsciuweczki na allegro wystawil,zbyt gwarantowany. pozdro.

 

150zł - taką dostałem cenę, mi się osobiście wydaje drogo.

 

Jeszcze jedno pytanie odnośnie wężyków podciśnienia ... gdzie je kupiłeś ?? czy można je zamówić gdzieś w internecie ??

 

I jeszcze jedno ... jakie wymiary powinien spełniać wężyk w naszych E46 ?? (średnica wewn. i zewn. ??)

 

Jeszcze raz wielkie dzięki za twoje rady Tudm ... myślę że nie tylko mi BARDZO pomogły i zmobilizowały do .... hmmm .... działania z naszymi cackami ;)

 

 

Wężyki wymiar:

- podciśnienie 3,5mm x 2mm,

- powrót paliwa 3 mm x 2mm,

 

Uważajcie na te wężyki i wymiary.

Mi dobrali na "oko" i jest nie fajnie.

Powrót zaczął się sączyć na silnik: w środku zapach ropy cały czas (Żona, Dziecko :/), co zatrzymanie siwy dymek spod maski, rezerwa się pokazała nadzwyczaj szybko, itp.

Na dodatek pojechałem do rodzinnej miejscowości wybrnąłem z opresji podmieniając wężyk z tym od żaluzji (ten pozostał oryginalny) i jakoś to było.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Idzie nowe...

 

Tym razem short shifter.

 

Koszt: 120 zł allegro, 80 zł (tuleje gumowe wspornika drążka),

Specjalne narzędzia: tokarki, frezarki i inne cuda,

Czas: ja osobiście dłuuugo, jak bym to robił drugi raz to by było ok. 4h,

 

Short shifter dostępny na allegro:

http://images49.fotosik.pl/213/96ad6c8c02f91853m.jpg

 

Aby wyciągnąć oryginał trzeba albo zniszczyć pierścień wskazany strzałką bądź od spodu używając specjalistycznego narzędzia przekręcić tenże pierścień.

http://images43.fotosik.pl/212/414eacc6448d2aecm.jpg

 

Tak wygląda zamontowany oryginał. U siebie miałem problemy z poprawny jego osadzeniem. Co skłoniło mnie do działania kompleksowego.

http://images39.fotosik.pl/209/f56f5bc34999a9d9m.jpg

 

A więc:

- skrzynia w dół,

http://images43.fotosik.pl/212/29a0696915bddb41m.jpg

http://images41.fotosik.pl/208/e259bab9756c46ecm.jpg

 

- wspornik drążka zmiany biegów out,

- dorobienie nowego elementu (ten co był niebieski a teraz szary),

http://images48.fotosik.pl/212/168f4261d8d92c18m.jpg

 

Porównanie oryginał / nowy:

http://images37.fotosik.pl/208/abee21eedd8c6550med.jpg

 

- nowy system mocowania tego byłego niebieskiego,

- spasowanie od nowa kulki z plastikową wkładka,

- wymiana gum na wsporniku,

http://images49.fotosik.pl/213/9687eabe9fb35c50m.jpg

 

Już na miejscu ;) :

http://images43.fotosik.pl/212/12ddc73a9242b32fm.jpg

 

Jupiii:

http://images44.fotosik.pl/212/9f088ac1cf49ae73m.jpg

 

Wrażenia:

- zero luzu który stawał się coraz bardziej uciążliwy,

- ze względu na brak tłumika drgań w nowym drążku wibrację bardziej odczuwalne na gałce,

- lekkie trudności z włączaniem biegu wstecznego (czasem wyskakuje - do zrobienia niebawem),

- lekko przestawiona gałka w stosunku do osi samochodu (zaznaczono cienką niebieską linią na ostatnim zdjęciu),

- zredukowana (moim zdaniem troszkę za długiej) drogi drążka,

- charakterystyczny opór i klik przy wbijaniu kolejnych biegów,

 

Moim skromnym zdaniem warto! Polecam!

 

P.S. Kolejny update (z konieczności i głupoty) już gotowy, niebawem na forum.

Opublikowano

Witaj

 

Również przymierzam się do zakupu tego short shift-era z niebieską obudowa kulki z allegro, ale trochę mnie ostudziłeś. Dlaczego przerabiałeś mocowanie i co nie pasowało do mocowania w samochodzie?

e46 318d M47N
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witaj

 

Również przymierzam się do zakupu tego short shift-era z niebieską obudowa kulki z allegro, ale trochę mnie ostudziłeś. Dlaczego przerabiałeś mocowanie i co nie pasowało do mocowania w samochodzie?

 

Głównym powodem takiej decyzji było nieumiejętne szlifowanie wspornika w który wkłada się ów niebieską obudowę.

Po nadmiernym szlifowaniu otworu okazało się, że pierścień Segera jest za mała do uzyskanej średnicy.

Drugi powód: plastik okalający kulkę budził moje wątpliwości i od początku miał luzy.

 

Dodatkowo został wytoczony kanałek w który ma wskakiwać gałka oraz nasadka kompensująca różnicę miedzy nowym drążkiem a oryginalną gumą uszczelniająco/wytłumiającą.

 

Jak coś nie jasne to pytaj.

Opublikowano
Głównym powodem takiej decyzji było nieumiejętne szlifowanie wspornika w który wkłada się ów niebieską obudowę.

Po nadmiernym szlifowaniu otworu okazało się, że pierścień Segera jest za mała do uzyskanej średnicy.

Drugi powód: plastik okalający kulkę budził moje wątpliwości i od początku miał luzy.

 

Nie za bardzo zrozumiałem: Szlifowanie wykonane przez fabrykę tego niebieskiego, czy Twoje szlifowanie przy próbie osadzenia oryginalnego wspornika od skrzyni?

 

Czyli shifter przychodzi już z luzem mocowania na kulce? Chciałem montować ten właśnie shifter, ponieważ u mnie ktoś nieumiejętnie wyjmując gałkę uszkodził właśnie to plastykowe łożysko na kulce i mam teraz luz góra dół. Ale jeżeli ten shifer z niebieskim czymś przychodzi już z luzami i trzeba go przerabiać to czy nie lepiej zainwestować w shifter np. taki: http://www.mtuning.pl/sklep/product_info.php?cPath=&products_id=1386, i w nowe łożysko plastykowe? Co o tym sądzisz, będąc już po walce ze swoim?

 

Poza tym na czym dokładnie polegała Twoja przeróbka mocowania?

e46 318d M47N
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Głównym powodem takiej decyzji było nieumiejętne szlifowanie wspornika w który wkłada się ów niebieską obudowę.

Po nadmiernym szlifowaniu otworu okazało się, że pierścień Segera jest za mała do uzyskanej średnicy.

Drugi powód: plastik okalający kulkę budził moje wątpliwości i od początku miał luzy.

 

Nie za bardzo zrozumiałem: Szlifowanie wykonane przez fabrykę tego niebieskiego, czy Twoje szlifowanie przy próbie osadzenia oryginalnego wspornika od skrzyni?

 

Czyli shifter przychodzi już z luzem mocowania na kulce? Chciałem montować ten właśnie shifter, ponieważ u mnie ktoś nieumiejętnie wyjmując gałkę uszkodził właśnie to plastykowe łożysko na kulce i mam teraz luz góra dół. Ale jeżeli ten shifer z niebieskim czymś przychodzi już z luzami i trzeba go przerabiać to czy nie lepiej zainwestować w shifter np. taki: http://www.mtuning.pl/sklep/product_info.php?cPath=&products_id=1386, i w nowe łożysko plastykowe? Co o tym sądzisz, będąc już po walce ze swoim?

 

Poza tym na czym dokładnie polegała Twoja przeróbka mocowania?

 

Witam,

 

Przeszlifowany został oryginalny wspornik.

 

Oryginalny shifter:

- luz delikatny, który się powiększył przy nieskutecznych próbach montażu we wsporniku (przed i w trakcie szlifowania),

 

Ten z linku jest ciekawą propozycją i tej wersji bym się trzymał.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

TUDM ma parę pytań do Ciebie ....

1. w jaki sposób malowane były nerki... jaki kolor lakieru? osobiście mi się podobają czarne , 7er miałem czarną w shadowline z czarnymi nerkami i e46 też mam czarną w shadowline a narki niestety srebrne....

2. Jak możesz dokładny adres podać firmy w której robiłeś program i jakiś numer telefonu ponieważ moja przeglądarka nie chcę otworzyć tej strony...

3. Wystawiłeś na sprzedaż zestaw navi 4;3 więc jak sądzę przymierzasz się do 16:9 i zastanawiam się czy nie będzie problemów z dołożeniem takiego zestawu... ponieważ tam wyświetlają się dane również z kompa i to musi być jakoś podłączone....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
TUDM ma parę pytań do Ciebie ....

1. w jaki sposób malowane były nerki... jaki kolor lakieru? osobiście mi się podobają czarne , 7er miałem czarną w shadowline z czarnymi nerkami i e46 też mam czarną w shadowline a narki niestety srebrne....

2. Jak możesz dokładny adres podać firmy w której robiłeś program i jakiś numer telefonu ponieważ moja przeglądarka nie chcę otworzyć tej strony...

3. Wystawiłeś na sprzedaż zestaw navi 4;3 więc jak sądzę przymierzasz się do 16:9 i zastanawiam się czy nie będzie problemów z dołożeniem takiego zestawu... ponieważ tam wyświetlają się dane również z kompa i to musi być jakoś podłączone....

 

Witam,

 

Ad.1 zmatowic, podkład do plastiku, czarny mat.

Ad.2 rozeznam temat i dam znać.

Ad.3 zawsze chciałem mieć 16:9 dalej chce ale postanowilem zrobić coś innego. Dolozenie bez problemu.

 

Poz

Opublikowano
TUDM ma parę pytań do Ciebie ....

1. w jaki sposób malowane były nerki... jaki kolor lakieru? osobiście mi się podobają czarne , 7er miałem czarną w shadowline z czarnymi nerkami i e46 też mam czarną w shadowline a narki niestety srebrne....

2. Jak możesz dokładny adres podać firmy w której robiłeś program i jakiś numer telefonu ponieważ moja przeglądarka nie chcę otworzyć tej strony...

3. Wystawiłeś na sprzedaż zestaw navi 4;3 więc jak sądzę przymierzasz się do 16:9 i zastanawiam się czy nie będzie problemów z dołożeniem takiego zestawu... ponieważ tam wyświetlają się dane również z kompa i to musi być jakoś podłączone....

 

Witam,

 

Ad.1 zmatowic, podkład do plastiku, czarny mat.

Ad.2 rozeznam temat i dam znać.

Ad.3 zawsze chciałem mieć 16:9 dalej chce ale postanowilem zrobić coś innego. Dolozenie bez problemu.

 

Poz

piszesz że dołożenie navi 16:9 to nie problem , a wiązka tam jest inna czy jeśli kupię na początek sam boardmonitor z cd to podłącze go pod zwykłą wiązkę od radia ? przypominam że u mnie jest radio Kenwood żadnego oryginału....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
ale tasiemiec sie zrobił powstał jak miałem BMW i pewnie będzie jak powróce do BMW ale to potrwa zanim ceny zlecą a co do navi ? osobiście bym zrezygnował z tej fabrycznej na rzecz PC-CAR bo koszta zbliżone a frajda i nietuzinkowość gwarantowana :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
piszesz że dołożenie navi 16:9 to nie problem , a wiązka tam jest inna czy jeśli kupię na początek sam boardmonitor z cd to podłącze go pod zwykłą wiązkę od radia ? przypominam że u mnie jest radio Kenwood żadnego oryginału....

 

Nie problem gdy zmienisz z 4:3 na 16:9 tak zrozumiałem pytanie.

W Twoi przypadku to bardziej skomplikowana sprawa, potrzebujesz:

Monitor, moduł nawigacji, czytnik, antenę, wiązkę itp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale tasiemiec sie zrobił powstał jak miałem BMW i pewnie będzie jak powróce do BMW ale to potrwa zanim ceny zlecą a co do navi ? osobiście bym zrezygnował z tej fabrycznej na rzecz PC-CAR bo koszta zbliżone a frajda i nietuzinkowość gwarantowana :)

 

Mike rzeczywiście czasem się czuję jak bym, co niektórych, Was znał :D.

 

Może czas to skończyć...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no właśnie też myślałem że będzie problem ... Car PC odpada nie w moim guście !

 

 

A więc mogę Ci polecić coś "w środku" a więc fajną stacje multimedialną rozmiaru 2DIN - ten rozmiar wraca do łask i się robi coraz bardziej popularny i dostępny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ad.1 zmatowic, podkład do plastiku, czarny mat.

Ad.2 rozeznam temat i dam znać.

Ad.3 zawsze chciałem mieć 16:9 dalej chce ale postanowilem zrobić coś innego. Dolozenie bez problemu.

 

Poz

 

Ad.2 Wszystko działa:

 

KONTAKT

· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · ·

 

Adres:

Suchodółka 41

27-530 Ożarów

 

Telefon:

603 422 922

015 861 94 90

 

GG 1781933

 

e-mail

[email protected]

 

Dojazd

· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · ·

N 50°51'10,93''

E 21°43'55,85''

· · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · · ·

Opublikowano
no właśnie też myślałem że będzie problem ... Car PC odpada nie w moim guście !

 

 

A więc mogę Ci polecić coś "w środku" a więc fajną stacje multimedialną rozmiaru 2DIN - ten rozmiar wraca do łask i się robi coraz bardziej popularny i dostępny.

to podaj jakiś sensowny przykład.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.