Skocz do zawartości

TUDM: long story - DYNAVIN - sierpien


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 807
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
gdzie obszywałeś kierownicę ? też przymierzam się do tego tylko chciałem skórę .... a Ty dlaczego zdecydowałeś się na alcantarę ?

wcześniej wspominałeś coś o dużym IC od Iveco , myślisz że polepszy osiągi ponoć seryjny IC sobie radzi....

 

Znalazlem goscia na allegro, jak chcesz namiar to poszukam.

 

Ja bym prosił namiar jeśli można.

 

P.S. Dlaczego każdy odradzał alkantarę na kierownicy? Mechaci się, wyciera? W CSL jest w serii ;)

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

narazie mnie niestac na to ale namiar daj

CSL racja ma w serij alcantare :)

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
gdzie obszywałeś kierownicę ? też przymierzam się do tego tylko chciałem skórę .... a Ty dlaczego zdecydowałeś się na alcantarę ?

wcześniej wspominałeś coś o dużym IC od Iveco , myślisz że polepszy osiągi ponoć seryjny IC sobie radzi....

 

Znalazlem goscia na allegro, jak chcesz namiar to poszukam.

 

Ja bym prosił namiar jeśli można.

 

P.S. Dlaczego każdy odradzał alkantarę na kierownicy? Mechaci się, wyciera? W CSL jest w serii ;)

 

Allegro użytkownik: osemka41,

 

Mechaci, wyciera, pot się wciera, itp itp.

 

Już nie mówię o tym, że bardzo ciężko się alcantarą obszywa "trudne" kształty.

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Problem z kablami na połączeniu karoserii i bagażnika powraca po raz trzeci.

Tym razem zamiast doraźnej naprawy wymiana całych długich odcinków kabli.

W ten sposób chcę uniknąć, że połączenie będzie w miejscu zginania.

Całą wiązkę trzeba było wyciągnąć z klapy i potem przepchać do bagażnika.

Całkiem przyjemna i nieczasochłonna operacja: 2h na luzie z piwkiem...;)

 

Parę fotek:

http://images42.fotosik.pl/124/b938c124cbdeac39m.jpg

http://images38.fotosik.pl/208/f7b394047cfa571am.jpg

http://images46.fotosik.pl/212/3887a0b71b65bc83m.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W między czasie poszły do wymiany świece.

Podczas robieniu programu w DV-T przed podjęciem dalszych dobry tuner robi diagnostykę.

Mi podczas niej ukazał się błąd związany ze świecami żarowymi.

Po demontażu góry i "spięciu" na krótko świec okazało się, że dwie są uszkodzone.

Padłą decyzja o wymienię kompletu.

 

Wybór padł na produkt firmy Beru w cenie 200zł komplet (dzięki Chłopaki z AutoCRAFT'u).

 

Czas: 3-4h,

Specjalne narzędzia: długa nasadka 10mm,

Uwagi: nie wiem czemu ale dwie z czterech świec bardzo ciężko było wykręcić i wkręcić.

 

http://images50.fotosik.pl/212/0b4c7691b47d9dddm.jpg

http://images45.fotosik.pl/213/6cb0a30bd327b5c4m.jpg

 

Korzystając z wolnego dostępu do mojego M47, wymieniłem wężyki podciśnienia (sterowanie turbo, żaluzji, EGR oraz powrót nadmiaru paliwa z wtryskiwaczy).

 

Czas: 0,5h,

Specjalne narzędzia: brak,

Uwagi: zalecam kupić identyczną rurkę jak się miało i mam tu na myśli średnicę (również zewnętrzną) a nie materiał.

http://images49.fotosik.pl/212/3ef506c3b9203886m.jpg

http://images47.fotosik.pl/212/70cfc9e4e2039531m.jpg

 

Odnośnie drugiego zdjęcia... po co ściągałem rurę od EGR'a ?? Odpowiedź może jeszcze dziś ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaślepienie to raz a dwa zastąpienie samego zaworu EGR redukcją z wolnym przepływem, którego wewnętrzne ścianki dodatkowo zostały wypolerowane.

 

Czas: 1-2h,

Specjalne narzędzia: zaślepka chłodnicy EGR, reduktor/łącznik między rurą od turbo a kolektorem dolotowy,

Uwagi: zaślepkę ze względu na medium jakie ma blokować warto zrobić ze stali nierdzewnej, przejściówkę właściwie z dowolnego materiału byle byłby szczelny, trzeba pamiętać o zaślepieniu rurki podciśnienia którą odłączymy od EGR,

 

Dwa lata i 52tys. km po gruntownym czyszczeniu zaworu EGR wygląda on tak:

http://images45.fotosik.pl/213/ad918707443c96abm.jpg

 

Kolektora dolotowego nigdy nie czyściłem i to mnie przywitało:

http://images47.fotosik.pl/212/ede493077bde893fm.jpg

http://images50.fotosik.pl/213/1ab417d07ccc2e72m.jpg

 

Zaślepka:

http://images37.fotosik.pl/208/f15a4ab4cdf47dc7m.jpg

 

Zastępca dla zaworu EGR, w moim przypadku wykonany z aluminium.

Tak myślę, że teraz do tej przejściówki bezinwazyjnie dorobię króciec i wreszcie zainstaluje wskaźnik boost :oops:

http://images43.fotosik.pl/212/a3243bfecfa4d2dbm.jpg

 

Już prawie:

http://images43.fotosik.pl/212/4c80c4270bb66de5m.jpg

 

Po montażu (osłony nie założone):

http://images41.fotosik.pl/208/24f53d454746be8dmed.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przy odłączeniu egr samo zaślepienie wężyka i rurki wystarcza, czy również odłączyc kabel od zaworu podciśnieniowego?

 

Odłączenie kabla nic nie zmieni bo już rurkę masz wypiętą z zaworu.

 

U mnie wystarczyła śrubka ale chcę rozwiązać (podciśnienie) to inaczej bo ta śrubka mnie w oczy kuje.

Opublikowano

A teraz jak sądzę najważniejsze pytanie ... czy zauważalne są jakieś zmiany ??

 

Czy zwiększyła się może dynamika ??

 

Będę bardzo wdzięczny jeśli podzielisz się odczuciami. :cool2:

Takie sobie BMW by TTC Kraków ;-)

http://images21.fotosik.pl/401/c4c86dad2f2897d0.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A teraz jak sądzę najważniejsze pytanie ... czy zauważalne są jakieś zmiany ??

 

Czy zwiększyła się może dynamika ??

 

Będę bardzo wdzięczny jeśli podzielisz się odczuciami. :cool2:

 

Chciałbym napisać, że rewelacja 'ciągnie' jak zła ale tak nie jest.

Na siłę mógłbym powiedziec, że coś tam kapke lepiej ale to jak różnica w upalny a chłodny dzień.

 

Związek ma to z pewnością z faktem, że razem z nowy softem został EGR odlaczony.

 

Zdejme za jakiś czas wąż i zobaczę jak się przejsciowka miewa.

 

Niemniej jednak polecam operacje, satysfakcja: BEZCENNA!

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie odnośnie wężyków podciśnienia ... gdzie je kupiłeś ?? czy można je zamówić gdzieś w internecie ??

 

I jeszcze jedno ... jakie wymiary powinien spełniać wężyk w naszych E46 ?? (średnica wewn. i zewn. ??)

 

Jeszcze raz wielkie dzięki za twoje rady Tudm ... myślę że nie tylko mi BARDZO pomogły i zmobilizowały do .... hmmm .... działania z naszymi cackami ;)

Takie sobie BMW by TTC Kraków ;-)

http://images21.fotosik.pl/401/c4c86dad2f2897d0.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze jedno pytanie odnośnie wężyków podciśnienia ... gdzie je kupiłeś ?? czy można je zamówić gdzieś w internecie ??

 

I jeszcze jedno ... jakie wymiary powinien spełniać wężyk w naszych E46 ?? (średnica wewn. i zewn. ??)

 

Jeszcze raz wielkie dzięki za twoje rady Tudm ... myślę że nie tylko mi BARDZO pomogły i zmobilizowały do .... hmmm .... działania z naszymi cackami ;)

 

Witam,

 

Kupiłem w sklepie w necie też kupisz.

 

Średnicy nie znam była na forum, znajdziesz w ETK a jak nie to daj znać poszukam.

Mi dobrali na podstawie starego (źle dobrali).

 

Dzieki za słowa otuchy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za flaszkę :mrgreen: :norty:

Żartuję oczywiście,

Ciężko powiedzieć ile to warte.

 

Ok!

Ale pijemy razem!

O i weź ogórki.

 

 

 

 

 

Dam cenę na dniach ale raczej nie mam na to czasu. Może uda się coś zorganizować dla wiernych forumowiczow.

 

Kolejny mod za mną ale nie ma kiedy info wrzucić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.