Skocz do zawartości

TUDM: long story - DYNAVIN - sierpien


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Małe sprostowanie : termopara daje na wyjściu napięcie , natomiast wspomniany czujnik jest termistorem NTC (ujemny współczynnik temperaturowy).

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • Odpowiedzi 807
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Tudm. wiec jak obiecalem.niewiem czy cos ci to da poniewaz mam ten sam problem co ty,wiec moim zdaniem nalezalo by sprawdzic czujnik w aucie z dzialajaca poprawnie klima.

 

oto moje pomiary.mam nadzieje ze sie przydadza.

 

temperatura czujnika po okolo 30 min w zamrazalce (-29st.C)

-5st.C opór 8,345k oma

-7st.C opór 15,643k oma

 

 

temp.pokojowa

 

przed ochlodzeniem

 

20st.C 3.159k oma

 

po wychlodzeniu i osiagnieciu temp pokojowej.

 

20st.C 3.079 k oma.

 

pomiary temp.byly za pomoca laserowego termometra.

 

Bravo za chęci i profil odpowiedź!

 

Jutro zamawiam czujnik i opisze bliżej sytuację.

 

Czujnik zamówiłem dopiero dzisiaj.

Kosztował 55zł w międzyczasie zmienił się cennik i miał kosztować 65zł plus 15zł przesyłki to w końcu zamówiłem za 70zł na miejscu w moim ulubionym lokalnym sklepie na placu Piłsudskiego - pozdrawia chłopaki!! Dajcie znać jak to czytacie :).

 

U mnie pomiary oporności dały taki wynik:

Temperatura otoczenia: 1k ohm,

Temperatura niższa o ok. 20 stopni: 1,2k ohm,

 

Powyższe pomiary były niezgodne z danymi z TIS'a co potwierdzają dane od Pepedick'a jeszcze raz wielkie dzięki.

 

Teraz czekam na czujnik i miejmy nadzieję, że to to.

Edytowane przez tudm
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Małe sprostowanie : termopara daje na wyjściu napięcie , natomiast wspomniany czujnik jest termistorem NTC (ujemny współczynnik temperaturowy).

 

Masz rację, dzięki za info i przypomnienie elektrotechniki :).

 

Patrzcie ile miedzi po zdemontowaniu wątpliwej jakości alarmu:

http://images49.fotosik.pl/128/40991dc0ad2a4096m.jpg

Uffff było ciężko ale pozbyłem się dwóch felerów.

Opublikowano
"...Patrzcie ile miedzi po zdemontowaniu wątpliwej jakości alarmu:..."

 

Czyżby w planie siakaś nowa instalacja alarmowa? Już mnie zaciekawiłeś...

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tudm, napisz prosze jakie powinny byc poprawne pomiary tego czujnika.czyli te s TIS'a

 

Mówisz i masz:

http://images50.fotosik.pl/129/5c0d476843530ff6m.jpg

 

Czyżby w planie siakaś nowa instalacja alarmowa? Już mnie zaciekawiłeś...

 

Hmmy nie myślałem o tym ale z odpowiednim wsparciem może bym coś...

Opublikowano
Hmmy nie myślałem o tym ale z odpowiednim wsparciem może bym coś...

 

Na wsparcie jak najbardziej możesz liczyć o ile zdalne wsparcie ci pomoże.

Jeśli chodzi o alarm to posiadam fabryczny - nie słyszałem go nigdy ale coś tam mryga pod lusterkiem więc mam nadzieję że spełnia swoją funkcję. Jednak chciałbym go czymś wspomóc np czymś takim : "BEZOBSŁUGOWA BLOKADA ZAPŁONU KD 2006".

Jest tego od groma na Aledrogo. Pytanie tylko jak to mądrze ożenić z Dieslem i skorzystać z zalet tego urządzenia nie tylko podczas odpalania ale i w czasie jazdy...

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak więc czujnik temp. parownika założony i wydaje się być dobrze.

Sprawdzę przy dłuższej trasie, okazję będę miał jutro.

http://images46.fotosik.pl/131/15df189492c561cdm.jpg

Bo jutro... jadę na :twisted: :twisted: :twisted: - update soon...

 

W międzyczasie wymiana poduszek amortyzatorów tylnych,

Koszt: 2x28zł poduszki plus 10zł przesyłka,

Producent: Meyle,

Wersja: HD,

Czas: 1h na stronę (mi zajęło więcej bo porządki itp),

Objawy: głośne dudnienie/pukanie z tylnej części nadwozia szczególnie się objawiające na sekwencyjnych szybko pokonywanych nierównościach,

 

Aby się dostać do poduszki trzeba ściągnąć boczek w bagażniku i odchylić osłonę gumową.

Nadmierne zużycie można też rozpoznać po brudach:

http://images41.fotosik.pl/127/bce5c73b6be74993m.jpg

 

Sugeruję najpierw odkręcić te dwie śruby:

http://images37.fotosik.pl/127/4b633b3f0fbaf1a2m.jpg

Dopiero potem centralną śrubę.

 

Nie jest konieczne ściąganie koła (ja z niewiedzy ściągnąłem):

http://images44.fotosik.pl/132/6c99f0e970d44b3dm.jpg

 

Kompletnie wybite wręcz podzielone na części pierwsze części poduszki:

http://images37.fotosik.pl/127/775826e7fb9ac4cem.jpg

 

Nowe poduszki:

http://images37.fotosik.pl/127/baa14118967d289am.jpg

 

Montaż po wyczyszczeniu:

http://images41.fotosik.pl/127/51dd4cda0900e7f9m.jpg

 

 

Po wymianie zupełnie inna jazda!

 

 

Niejako przy okazji wreszcie do wymiany poszły żarówki kierunkowskazów:

 

Producent: Osram,

Typ: Diadem,

Rodzaj żarówki: 21W asymetryczna,

Koszt: 18,5zł w najlepszym sklepie na Podkarpaciu ;)!

 

Porównanie oryg. i diadem:

http://images43.fotosik.pl/131/76dc0c40f68a74bdm.jpg

 

Przed:

http://images50.fotosik.pl/131/31ed0c9e61bc10a8m.jpg

 

Po:

http://images37.fotosik.pl/127/15cdc0436be176f6m.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po długich poszukiwaniach kompetentnego fachowca znalazłem tego kogo szukałem.

 

Z pełną odpowiedzialnością mogę polecić profi firmę Kuby: http://www.dv-t.pl.

 

Po dzisiejszym zabiegu hamowania wypluła:

136 KM @ 3914 rpm i 290,8 Nm @ 2100 rpm

 

Po kilku próbach (Kuba się nie poddawał do końca) uzyskał wynik:

161,3 KM @ 4210 rpm i 354,8 Nm @ 2100 rpm

 

Wykres:

http://images47.fotosik.pl/132/71c81e0db5e8d3c1m.jpg

 

Nie do końca byliśmy zadowoleni z przebiegu krzywych (dołek po piku przy 2100 rpm) i dlatego to będzie temat następnej wizyty.

Na którą postaram się przygotować stage 2 a więc big IC - kto ma do sprzedania IC z iveco ?? :D

 

Seria: zdrowa i to nawet bardzo tylko nie wiem ile w tym zasługi wydechu oj szkoda, że nie wiedziałem wcześniej o DV-I.

 

Mod: sam przyrost jak i przebieg zacny.

 

Wrażenia z jazy ufffff tego się nie da opisać, przeciąg to mało powiedziane.

Brata VAG z silnikiem ASV - 110KM w serii i zrobiony (w innej firmie) na 140KM NIE ma porównania.

 

Dziękuje, polecam i... idę pojeździć :twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:cool2:

Super, Tudm na następnej wyzycie u tunera spóbuj wypłaszczyć moment na ile się da, ciężko to zrobić ale może się uda.

Pozdrawiam

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:cool2:

Super, Tudm na następnej wyzycie u tunera spóbuj wypłaszczyć moment na ile się da, ciężko to zrobić ale może się uda.

Pozdrawiam

 

Taki jest wlasnie plan.

Generalnie potencjał jest bo ciśnienie poszło do góry tylko o +100mbar. Ograniczeniem jest paliwo a więc pompa VP44.

 

Coś wymyśli, narazie lata jak wariat.

Opublikowano

Witaj tudm

 

Krotko mowiac szalejesz :8)

 

Mod moda modem pogania :) .

 

Dobra robota, a 160KM+ w M47 na seryjnym turbo jeszcze nie widzialem.

 

Mam inne pytanie :

 

wiem ze masz lampki podswietlenia nog (footwell lights) u siebie - jak mysle fabrycznie . Mozesz mi pomoc - bo tez kupilem takie lampki i chce zalozyc do e46 . Mozesz wiesz gdzie sa podlaczone (ktory pin w module) ?

 

albo znasz link do DIYa na ten temat? :8)

 

pozdr.

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
tudm wreszcie bete schipowałeś :cool2: widzę że masz dość nisko max moment no chyba że ja miałem zbyt wysoko bo przy ok 2400 ale moze dlatego że miałem w automacie - i co ?? inna jazda ? pewnie tak :twisted2: 160KM w tej wersji to norma , tak chipują te silniczki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witaj tudm

 

Krotko mowiac szalejesz :8)

 

Mod moda modem pogania :) .

 

Dobra robota, a 160KM+ w M47 na seryjnym turbo jeszcze nie widzialem.

 

Mam inne pytanie :

 

wiem ze masz lampki podswietlenia nog (footwell lights) u siebie - jak mysle fabrycznie . Mozesz mi pomoc - bo tez kupilem takie lampki i chce zalozyc do e46 . Mozesz wiesz gdzie sa podlaczone (ktory pin w module) ?

 

albo znasz link do DIYa na ten temat? :8)

 

pozdr.

Piotrek

 

No hej,

 

Powiem tak nie wiem, linka nie znam.

 

Najłatwiej byłoby podłączyć pod oświetlenie ogólne (ciekawe jak mocno wyjdzie, przekaznik itp).

 

Jak nic nie znajdziesz daj znać poszukam w samochodzie, necie i TIS'ie.

 

Poz

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tudm wreszcie bete schipowałeś :cool2: widzę że masz dość nisko max moment no chyba że ja miałem zbyt wysoko bo przy ok 2400 ale moze dlatego że miałem w automacie - i co ?? inna jazda ? pewnie tak :twisted2: 160KM w tej wersji to norma , tak chipują te silniczki

 

Juhuhuhu forum działa :D.

 

Jazda niebo a ziemia.

Moment dałoby się niżej ale sprzęgło i reszta przeniesienia napędu dostawałoby za mocno.

 

W automacie często jest odmienna ch-ka niż w manualu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tudm. to teraz powiedz ile cie to kosztowalo? sam jestem ciekaw efektow. przydalo by sie troszke wiecej mocy.przy okazji napisz jak z spalaniem.

 

O koszty pytajcie proszę Kubę, wiadomo to indywidualna sprawa: silnik, model, zakres modyfikacji.

 

Ja mogę powiedzieć, że jestem super zadowolony.

Powołajcie się na forum i na mnie to będzie super forumowa kwota.

 

Spalanie... jak bym pisał tego posta na "świeżo" to bym napisał, że wzrosło ale... przez postój forum i wjeżdzenie się w program o dziwo mogę powiedzieć, że jest na takim samym poziomie.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam,

 

Po długimmm czasie nieobecności głównie spowodowanym niefunkcjonowanie forum.

 

Niestety nie mam garści nowości i modyfikacji.

 

Jedynie co się zmieniło to tak na szybko zmiana mojego (za dużego) akumulatora na coś "lżejszego" dla alternatora.

 

Bez większych namysłów wybór padł na produkt Centry.

 

Centra Futura,

72Ah,

720A,

Cena: 316 zł,

 

Nic nie powiem bo ciepło i pali jak złoto (stary aku po półgodzinnym słuchaniu muzyki padł i nie wstał).

 

Mod programu spisuję się lepiej dobrze i powiem Wam, że nie wyobrażam sobie teraz trubodiesla bez zmodyfikowanego softu.

 

Na weekend planuje sprawdzić świece żarowe bo Kuba mówił podczas modyfikacji, że był błąd.

Opublikowano
Wykres mógłby być lepszy. Górke na momencie bym obciął i wypłaszczył, Dzieki temu miałbys moment wyższy w szerszym zakresie obrotów, choć sam pik byłby mniejszy. Auto zdecydowanie lepiej by jeździło i nie puchło już po 2100obr/min. Daje tu o sobie znać magia cyferek :D
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam,

 

Lato rozleniwia.

 

Miejmy nadzieje, że teraz się poprawie.

 

 

Alcantara zamieniła mocno wymęczoną skórę,

Koszt:

- kierownica: 220zł,

- gałka: 40zł,

- "bana" bezcenne,

 

http://images39.fotosik.pl/196/4548832d608faf08m.jpg

 

http://images41.fotosik.pl/195/d26acef3ba00ddc8m.jpg

 

http://images39.fotosik.pl/196/5bf0e6773770bed2m.jpg

 

http://images46.fotosik.pl/199/48538867ff37fe5cmed.jpg

 

 

A na koniec wielkie "nery" :D

 

http://images40.fotosik.pl/195/7780748a9f2216a1med.jpg

Opublikowano

gdzie obszywałeś kierownicę ? też przymierzam się do tego tylko chciałem skórę .... a Ty dlaczego zdecydowałeś się na alcantarę ?

wcześniej wspominałeś coś o dużym IC od Iveco , myślisz że polepszy osiągi ponoć seryjny IC sobie radzi....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

no no musze przyznac ze alcantara pelen kozak !!

ja chcialbym caly srodek sobie zrobic tak :)

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
gdzie obszywałeś kierownicę ? też przymierzam się do tego tylko chciałem skórę .... a Ty dlaczego zdecydowałeś się na alcantarę ?

wcześniej wspominałeś coś o dużym IC od Iveco , myślisz że polepszy osiągi ponoć seryjny IC sobie radzi....

 

Znalazlem goscia na allegro, jak chcesz namiar to poszukam.

Zawsze chciałem mieć alcantare, każdy odradzal na kierownicy.

 

IC jest ten sam co w m57, więc narazie nie ruszam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.