Skocz do zawartości

TUDM: long story - DYNAVIN - sierpien


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja filtr wymieniam przy przegladzie i ewentualnie w miare potrzeb (sprawdzam sporadycznie). Lepiej zainwestowac te pare PLN i wymienic niz potem zbierac kase na turbine, przeplywke itp. Jak pociagnie jakis syf na silnik to moze biedy narobic.
  • Odpowiedzi 807
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
To mnie teraz zaskoczyliscie bo ja swojego filterka powietrza nie wymianialem od 80-100 tkm ;] tylko ten wewnetrzny na wioske wyjąłem i przedmuchalem kompresorem ;]

S Z A C U N :lol:

 

Trzeba zwrócić honor Dee_Jay'owi

 

Wymiana filtra powietrza:

0. Nówka sztuka ;) 0k km

1. Olej 22k km

2. Inspekcja I 44k km

3. Olej 66k km

4. Inspekcja II 88k km (wymiana filtra)

itd.

 

A więc teoretycznie co 88k km wymienia się filtr powietrza.

Wg książki tak. Życie to niestety co innego. Szczególnie ten filtr powietrza dostaje po... nosie :wink:

Ja wymieniam olej z filtrami jak M330d - max co 15tyś km.

Tylko z filtrem paliwa poczekam, aż zrobię na nim 20tyś km.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
Czekając na listwy, które mi lakiernik miał pomalować już daaaawno. Czepiłem się czyszczenia filtrów słynnych elektrozaworów sterujących turbo i EGR.

 

Cała operacja przebiega zgodnie z opisem dostępnym na forum. Ja dodam swoje uwagi:

Elektrozawór sterujący turbo:

Aby znacznie ułatwić sobie demontaż elektrozaworu od strony turbo wskazane jest odpięcie (2 śruby torx) dolotu powietrza do turbo jak również odpowietrzenia skrzyni korbowej (jedno z drugim połączone).

Po wypięciu dolotu powietrza do turbo uzyskamy taki widok:

http://img247.imageshack.us/img247/5495/turboes1.th.jpg

 

Elektrozawór sterujący EGR

- przy silniku M47 konieczny jest demontaż dodatkowej osłona z prawej części (trzy śruby torx) bez tego moim zdaniem nie ma możliwości odkręcenia zaworu,

- dodatkowo wypięcie czujnika (jeszcze nie wiem od czego jest) obok filtra oleju znacznie ułatwi na tą trudną operacje,

 

Samy demontaż jak i szczególnie ściągnięcie osłon tych filtrów wymaga dużo cierpliwości i spokoju. Ja przy pierwszym zaworze urwałem (małe pęknięcie) dwa zaczepy a przy drugim już tylko jeden, może przy trzecim udałoby się bez strat, kto wie ;). Urwane zaczepy kleimy ale nie jest to konieczne gdyż ta osłona i tak siedzi pewnie na zaworze nawet z urwanymi zaczepami.

 

Samą operację czyszczenia polecam, zobaczcie zdjęcie poniżej:

http://img247.imageshack.us/img247/3761/elektrozaworls8.jpg

Jak widzicie filtr był ostro zabrudzony ale polecam czyszczenie nie tylko dlatego bo brudny to pasowałoby wyczyścić ale jest i praktyczny aspekt. Przed czyszczeniem miałem tak: jade stałą prędkością np. na biegu czwartym z prędkością obrotowa 2500 obr/min i chcę nagle przyśpieszyć (wyprzedzić) a tu nic :/ chwilę potem, pełny ciąg. Jak już się domyślacie po wyczyszczeniu ta zwłoka czasowa przestała istnieć.

 

Co do samego czyszczenia:

Przed wyczyszczeniem najlepiej delikatnie zetrzeć zabrudzenia trzymając elektrozawór filtrem do dołu by zabrudzenia nie wpadały do jego środka. Później np. patyczkiem do czyszczenia uszu i acetonem (materiał filtrujący nie reaguje z nim) dokładnie wyczyścić powierzchnie filtrującą aż do zadowalającego nas efektu.

 

Przed montażem polecam prześnić dolot powietrza do turbo, nie zdziwcie się jak będzie dość mocno zaolejony (odpowietrzenie skrzyni korbowej robi swoje, czytajcie poniżej).

 

Jak ktoś chcę dokładniejszych instrukcji to pytać.

 

 

 

Przy okazji tych operacji rozkręciłem Breather (filtr odpowietrznika skrzyni korbowej). Nie planowałem tej operacji więc filtr został wyczyszczony a nie jak to powinno być wymieniony (ze względu na porę i dzień nie było gdzie kupić :/). A warto wymienić gdyż zmieniła się konstrukcja i teraz jest o wiele bardziej odporny na zabrudzenie od tego starego sznurkowego typu. ASO sprzedaje ponoć tylko zestaw: obudowa, filtr, śruby i uszczelki za około 180zł.

 

Odkręcamy 4 torx’y.

http://img247.imageshack.us/img247/4269/breather4go3.th.jpg

 

Wyciągamy i widzimy jak mocno jest zanieczyszczony ten filtr:

http://img247.imageshack.us/img247/3338/breatherto2.jpg

By tudm

 

Ręcznik papierowy w ruch i ogień, bałem się użyć ropy czy tam innych rozpuszczalników w obawie o późniejszą reakcję z olejem:

http://img247.imageshack.us/img247/5091/breather2br2.th.jpg

 

Składamy, trzeba pamiętać o posmarowaniu o-ring’a,

http://img247.imageshack.us/img247/3010/breather3re9.th.jpg

 

Czyścimy jeszcze miejsce montażu i ponownie smarujemy uszczelki świeżym olejem, przy montażu nie dociągamy za mocno śrub bo nakrętki są zamocowane w plastikowej obudowie,

http://img247.imageshack.us/img247/8269/breather1pl3.th.jpg

 

Przed złożeniem posmarowałem uszczelki (wraz z, o-ringiem, który idzie pod filtr) świeżym olejem tak jak to się robi z filtrem oleju, myślę że to nie zaszkodzi.

Przy dokręcaniu uważać z siłą, bo nakrętki są zatopione w plastikowej obudowie i jest niebezpieczeństwo ich wyrwania.

 

No i uzupełnione ubytki w osłonie silnika,

http://img247.imageshack.us/img247/1255/oslonasilnikic2.th.jpg

 

Jeszcze mam parę plastików do doczepienia ale to w przyszłości.

 

Pozdrawiam i do czyszczenia Narodzie!

 

Wczoraj wyczyściłem obydwa zaworki.

Od razu widać różnicę u mnie brak turbodziury auto jakby bardziej reagowało na gaz w środę zbieram się za usuwanie nagaru z kolektora i wymieniam kompletny filtr ("tzw filtr odmy" w serwisie cena 150 zł) następnie olej i filtr paliwa, oleju powietrza i napiszę wam jaki jest tego wszystkiego efekt pozdrawiam w Nowym Roku

Opublikowano

widze tudm ze szalejesz :mrgreen:

 

Mody i opisy lepsze jak kiedys :cool2: :cool2: :cool2: .

 

Bogu dzieki ze mi juz nic nie "doskwiera" w mojej 320d (no moze jedynie napeczniala listwa przy lewej bocznej szybie, ale jakos nie przeszkadza mi to zbyt i wiem ze nie tylko ja mam ten problem), teraz sie moge zajmowac Z3, bo e46 juz jakby "zakonczylem" :lol: .

 

a tak BTW : zaciskow nie planujesz malowac ?

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Standardowo tak jak tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=50504&postdays=0&postorder=asc&start=285 spuszczamy płyn chłodzący, odkręcamy korek w zbiorniku wyrównawczym i jednocześnie korki odpowietrzające, poziom w zbiorniku się zwiększy, raczej się nie przeleje, ja tak zrobiłem bo dalej nie wiem gdzie spuszcza się płyn z bloku.

http://images37.fotosik.pl/20/b3a9e1bee03f183bmed.jpg

 

 

a wiesz już może teraz po tej całej pracy gdzie się spuszcza płyn z bloku ??

Patrzyłem w książke "sam naprawiam" ale tam tylko info ze pod kolektorem i nie wiele mi to daje...

porobiłem pare fotek i wydaje mi się ze to może być taka śruba która jest w bloku-po tej stronie silnika po której jest turbo.

Ale jeśli to ta śruba o której myśle to nie mam pojęcia jak sie do niej dostać bo dostęp naprawdę trudny.

 

to ta śruba ??

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images47.fotosik.pl/52/1c25391847c533d8.jpg

osa-ozo


Sprzedam :

Oryginalne tylne lampy BMW e46 do sedana - zewnętrzne i w klape.

Kierunkowskazy przednie e46

Ceny : Tanio

Opublikowano
Sprawdziłem wszystko a więc: bezpieczniki, przycisk do otwierania, nawet sam zamek i w życiu bym nie pomyślał, że poniższa wypowiedź będzie słuszna (myślę jak w takiej klasie samochodu może się kabel przełamać).....

 

to może wiązka elektryczna która idzie do klapy

 

Zobaczcie co znalazłem :/

http://images25.fotosik.pl/215/ebd8abc77897527e.jpg

 

Po lutowaniu i zabezpieczeniu klapa otwiera się i z przycisku i z kluczyka.

Dodatkowo ustał efekt szybkiego migania (jakby spalona żarówka) lewego kierunkowskazu przy pierwszym włączeniu (przy kolejnym włączeniu działa ze normalną prędkością).

 

 

Kupiłem tuleje wahacza tylnego i powoli się wymieni.

 

P.S. Czy ktoś z Was wymieniał tuleje na ramie pomocniczej tylnego zawieszenia?

 

 

Możesz zrobić trochę inną fotke tak żebył mogł 100% stwierdzić która to wziązka i skąd ją wytargałeś . Czy były problemy przy wyciaganiu ?

 

Mówisz i masz:

i tu miały być zdjęcia ale problem z hostingiem, gdzie te zdjęcia wrzucać by to działało? chyba, że konto premium

działa:

http://images33.fotosik.pl/415/6df5507be1e29954med.jpg

http://images48.fotosik.pl/36/c0f8a3f7287944efmed.jpg

 

Nie ma problemu z demontażem, delikatnie ściągnij gumową osłonę i kable są Twoje.

Jak masz wystarczająco dużo zaangażowania i motywacji to możesz kable poluzować w przedziale bagażowym.

 

Wszystko zależy jaki będziesz chciał mieć dostęp.

 

 

Nerki pomalowane - czarny mat, zrobię fotki i może jeszcze dziś wrzucę.

 

Załatwiam byle jakie opony na szybko to może dam fotki jak wygląda na nowych felach.

 

Właśnie wróciłem z ferii i nie mogę otworzyć klapy bagażnika w kombi. Załadowałem torby i było wszystko ok. Natomiast w domu musiałem wyciągać je przez szybę. Otwiera się tylko szyba w klapie, natomiast klapa nie drgnie. Ja ją można otworzyć. PROSZĘ O POMOC!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Końcówka montażu nowego termostatu:

http://images34.fotosik.pl/449/05f64f660c0445c5med.jpg

http://images33.fotosik.pl/454/88e0f2f514ab109emed.jpg

 

 

Po wszystkim trzeba zalać płynem.

Ja już dwukrotnie robiłem tak jak opisuję to TIS i jest OK.

 

1) Odkręcamy odpowietrzniki na: dolocie do chłodnicy „E”, termostacie EGR „D”, dolocie i powrocie ogrzewania „B i C” i dogrzewaczu elektrycznym „A” (tylko silnik M47).

http://images34.fotosik.pl/449/6b7635ff311b619e.jpg

2) Dolewać wolno płynu.

3) Zamknąć odpowietrzniki na: dolocie do chłodnicy i powrocie ogrzewania.

4) Wypełnić płynem zbiornik wyrównawczy do maksimum.

5) Zamknąć pozostałe odpowietrzniki pozostawić otwarty zbiornik wyrównawczy.

6) Uruchomić silnik nie zwiększać obrotów, ustawić temperaturę na max a wentylator na min. jeśli obniży się stan dolać płynu.

7) Zamknąć zbiornik wyrównawczy i kilkukrotnie zwiększyć obroty do ok. 2500.

8) Nie wyłączając silnika odkręcić korek zbiornika i dolać płynu do maksymalnego zimnego poziomu.

9) Pozostawić włączony silnik na ok. 5minut (do momentu aż strumień powrotny w zbiorniku wyrównawczym będzie wolny od pęcherzy powietrza).

10) W razie potrzeby dolać płynu do maks. zimnego poziomu, zamknąć korek i gotowe.

 

 

Instrukcja odpowietrzania dodam na życzenie ;).

 

 

Teraz silnik dogrzewa się w pełni, „łapie pion” i trzyma stabilnie po rozsądnym dystansie.

Np. temperatura otoczenia 0 stopni, samochód w garażu, po przejechaniu 5km temperatura 70 stopni (temperatura z wyświetlacza).

 

Jeszcze jestem Wam winien informację, że po dolaniu kapki oleju kontrolka od niskiego (żółta) stanu nie zapaliła się ani razu -> sukces :D.

 

 

O i żarówki Osram Cool Blue po 6kkm padły :/ kosztowały 40zł za sztukę i nie spełniły żadnych moich oczekiwań.

 

osa-ozo:
gdzie ta śruba?

Ponoć ma się znajdować zaraz przy przewodzie uziemienia.

Opublikowano
śruba która pokazałem na wcześniejszym zdjęciu jak się okazało służy właśnie do spuszczania cieczy z bloku.

osa-ozo


Sprzedam :

Oryginalne tylne lampy BMW e46 do sedana - zewnętrzne i w klape.

Kierunkowskazy przednie e46

Ceny : Tanio

Opublikowano
śruba która pokazałem na wcześniejszym zdjęciu jak się okazało służy właśnie do spuszczania cieczy z bloku.

 

No i fajno tylko daj dokładną lokalizację.

 

Śruba znajduje się praktycznie obok katalizatora( w odległości ok.10 cm od jego górnej krawędzi) ,czyli stojąc pod autem jest ona na bloku silnika po stronie pasażera.Dostęp trudny,kluczyk 13'najlepiej jakiś długi płaski bo moim zdaniem nasadka sie tam nie dojdzie.Lepiej jej do końca nie wykręcać tylko poluzować bo inaczej trudno bedzie na nowo ją wkręcic.

osa-ozo


Sprzedam :

Oryginalne tylne lampy BMW e46 do sedana - zewnętrzne i w klape.

Kierunkowskazy przednie e46

Ceny : Tanio

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czas na bonus.

 

Przy okazji wymiany termostatu, jak i tak miałem wybebeszone wszystko, wyczyściłem chłodnicę i IC.

 

Aby wydostać IC ściągamy osłonę 1, poluzuwujemy i ściągamy węże 2, odkręcamy dwa torxy 3.

http://images45.fotosik.pl/55/ab3381ec39b64b3dmed.jpg

 

Po tych 256kkm aż dziw, że tak mało oleju (turbo, odma):

http://images34.fotosik.pl/449/2200733df1635fa4med.jpg

 

Aby dostać się do chłodnicy sięgamy dalej i...widzimy zabitą chłodnicę:

http://images31.fotosik.pl/449/a763826ca61b0404med.jpg

 

Po odkręceniu jednej śrubki z góry, wypięciu wszystkich węży od p. chłodniczego wraz z tymi podłączonymi do zbiornika wyrównawczego chłodnica jest nasza.

http://images35.fotosik.pl/55/1d5b201a238eaa28med.jpg

 

Po czyszczeniu:

http://images32.fotosik.pl/448/bb8a8df6f4df2f4dmed.jpg

 

Wstępnie złożony IC pozwoli na szybsze podłączenie go:

http://images24.fotosik.pl/320/693b3dba956c184emed.jpg

 

Chłodnica po czyszczeniu, już na miejscu zdjęci od spodu:

http://images40.fotosik.pl/55/735b9c9ef82b167bmed.jpg

 

Chłodnica była totalnie zawalona piaskiem itp. a jak się okazało podczas czyszczenia w IC jednak troszkę oleju było.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak pisałem gdzieś wcześniej tak też czynię więc wpisujcie się na listę chętnych na "zabieg" optymalizacji programu sterującego pracą silnika - zwany również chip tuningiem.

 

Data: 04-04-2009,

Miejsce: http://www.compsport.pl -> Bielsko-Biała (jestem na etapie rozmów) jestem przekonany, że popularnie nazywani Kompoty są jak najbardziej kompetentni ;).

 

Lista:... z braku konkretnej ilości chętnych jadę sam :/.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolejny mod. się śmiejcie ale ma on swój cel.

 

Hak wraz z wiązką kosztował mnie 400zł w moim ulbionym lokalnym sklepie w Stalowej Woli.

Producent: Słupsk, haki.

 

To jest w paczce:

http://images44.fotosik.pl/77/ab48e6e789a40c8amed.jpg

 

1 - Odpinamy czujniki parkowania (o ile je mamy).

2 - Odciągamy, zaczynając od prawej, listwę ozdobną.

http://images40.fotosik.pl/73/c567a17c2a2a60c2med.jpg

 

Używając klucza typu "torx" odkręcamy dwie śruby M10 trzymające zderzak:

http://images43.fotosik.pl/77/95285b34a2574b41med.jpg

Uważajcie na te śruby. Ja jedną urwałem i było troszkę cyrku z jej odkręceniem.

 

3 - Trzy miejsca gdzie jest umocowany zderzak.

http://images41.fotosik.pl/73/130c7f993c4fd065med.jpg

 

Od środka odkręcamy po trzy śruby na stronę by zdemontować amortyzatory zderzeniowe.

http://images45.fotosik.pl/77/db7f3d339acab2f4med.jpg

http://images40.fotosik.pl/73/0eb0184b93f420f3med.jpg

 

Amortyzatory w pełnej krasie. Już nie są potrzebne - kto kupi :D.

http://images40.fotosik.pl/73/f545ce692403ec8emed.jpg

 

W zaznaczonym miejscu trzeba było lekko podciąć:

http://images37.fotosik.pl/73/1380b4dace0bb2f8med.jpg

 

Tak to wygląda po montażu. Przy ściągniętej głowie prawie nie widać ingerencji.

http://images49.fotosik.pl/77/4c5a22aa8768319emed.jpg

 

Elektryka... mam rozpiskę jak komuś jest potrzebna to wrzucę.

To o co się najbardziej bałem to "check". Pomimo użycia najzwyklejszej wiązki bez żadnych konwerterów wszystko działa poprawnie.

 

Teraz można śmiało wozić... opał itp. ;)

 

 

http://images41.fotosik.pl/73/9a11d18238d04bdfmed.jpg

Opublikowano

Kurcze jaka szkoda że wczesniej nie trafiłem na Twojego posta o haku :( :(

 

ja sie naciąłem, kupiłem używany oryginalny i niestety nie jest on kompletny brakuje mu tych dwóch metalowych mocowań bocznych (w lewym górnym rogu na pierwszym zdjęciu).

 

Od dawna szukam kogoś kto ma taki hak zdemontowany i mógłby takie mocowania mi dorobić np. u ślusarza, bo w ASO za te dwa kawałki żelaza wołają >1000 zł

Zbir
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Heh nikt nic nie mówi aż się sam musiałem dowiedzieć.

 

Patrzcie co za cudna fura była w grudniowym numerze BMW Trends, aż sobie prenumeratę założyłem ;).

 

http://images40.fotosik.pl/77/3dabdbf77c25450bm.jpg

 

http://images36.fotosik.pl/77/90e25b6422f84432m.jpg

 

Mega banan :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Jak masz prenumeratę to pewnie czytałeś. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

http://img3.imageshack.us/img3/2151/my8bfm6.jpg

 

Czytałem caluśki artykuł. Gratulacje wytrwałości, cierpliwości i zaangażowania!

 

Miło było ostatnio poznać Cię i Ojca, rozumie że w Kielcach się widzimy na 10cio leciu.

 

Jeszcze raz gratki!

Edytowane przez tudm
Opublikowano
tudm :mrgreen: ,sie slawny robisz widze,i to nie tylko przez ten watek :wink:

 

Czytałem caluski artykuł. Gratulacje wytrwałości, cierpliwości i zaangażowania!

 

Miło bylo ostatnio poznać Cię i Ojca, rozumie że w Kielcach się widzimy na 10cio leciu.

 

Jeszcze raz gratki!

tudm, masz na mysli kincka co?? :doh: bo jakos nie kojarze zebysmy sie kiedys poznawali :roll2: :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tudm :mrgreen: ,sie slawny robisz widze,i to nie tylko przez ten watek :wink:

 

Czytałem caluski artykuł. Gratulacje wytrwałości, cierpliwości i zaangażowania!

 

Miło bylo ostatnio poznać Cię i Ojca, rozumie że w Kielcach się widzimy na 10cio leciu.

 

Jeszcze raz gratki!

tudm, masz na mysli kincka co?? :doh: bo jakos nie kojarze zebysmy sie kiedys poznawali :roll2: :mrgreen:

 

Tak dokładnie, miałem na myśli jego kliknolem na Ciebie.

Przy pisaniu z telefonu nie ma się aż takiej kontroli nad tekstem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zbliża się lato i otwierające spotkanie w Kielcach, trzeba się zbroić:

http://images48.fotosik.pl/84/f2ca56c6ab8c2f1emed.jpg

 

Fele pół zimy czekały, komplet śrub, śruby zabezpieczające i "krótkie" wentyle wszystko jest tylko założyć i śmigać.

Niebawem update.

 

Aaa i niebawem kolejna aktualizacja przez którą teraz furaczu jest unieruchomiony :/.

Opublikowano
Ale odzew na prośbę o podgrzewacz :/. Pomoc na forum, że hoho.

 

Dzięki koledze Filon za pomoc na PW!

 

 

Temat rozwiązany.

 

Okazało się, że zimne luty nie przekazywały całego prądu na grzałki.

 

Całość jest w lewej górnej części komory silnika. Każdy diesel (tak na 99%) w E46 jest wyposażony w taki podgrzewacz.

 

Tak to wygląda w komorze silnika.

http://images31.fotosik.pl/24/b89aae3cf51d3246m.jpg

 

Tu zaznaczone miejsca gdzie były zimne luty. Elektroniczne elemenety złączne zamiast konwekcjonalnych przekaźników.

http://images32.fotosik.pl/24/a7baf20f596e1a5b.jpg

 

Zima :/

http://images32.fotosik.pl/24/4e78507530607567.jpg

 

witaj tudm.mam pytanie odnosnie tego podgrzewacza.wymienilem termostaty oba na nowe,ale jeszcze to nie to,dogrzewa mi ale troche dlugo to trwa.wiec tak se mysle ze czas na podgrzewacz.powiedz mi jak go zdjagnozowac,cos pisales ze po przekreceniu stacyjki w polozenie nr 2 niby ma sie zalaczyc,popraw mnie czy dobrze pisze.czy tez po odpaleniu silnika.?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.