Skocz do zawartości

TUDM: long story - DYNAVIN - sierpien


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 807
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki za slowa uznania.

 

Najwiekszym wrogiem jest czas (rodzina to podstawa) i finanse.

 

Od dwoch tygodni mam zrobiony serwis plus wymiana (wreszcie) czujnika poziomu oleju. Porobione fotki, spisane ceny i uwagi tylko nie ma kiedy nad tym siasc (swieta).

 

Teraz pisze z E71 ktora specjalnie nabylem by szybciej pisac ;).

 

Dodatkowo spowalnia mnie quad ktorego rozebralem prawie do deski. Po dwukronym urwaniu kola i zniszczeniu walu kardana zaczolem sie obawiac o zdrowie i zrobie go od podstaw wraz ze zmiana kolorukoloru.

Opublikowano
no to tudm uzbrajam sie w cierpliwosc :)

 

A ile kosztuje obszycie podlokietnika skora?? bo ja nie mam w skorze

napisalem do nich maila.odpisali ze 100-150 zlotych.odpiszcie czy to duzo,czy malo bo nie wiem co o tym myslec :doh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ile kosztował czujnik poziomu oleju? Sam go zmieniałeś?

O ile dobrze pamietam 250zl, jak tylko wroce do domu to dam dokladne namiary na producenta itp.

 

Tak wymienialem sam, opis wkrotce.

 

Cena za podlokietnik dowiem sie i dam znac, ja placilem za komplet.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Standardowy przegląd olejowy plus upragniony czujnik poziomu oleju (wreszcieeeee).

W sumie do wymiany poszło:

http://images28.fotosik.pl/308/4b8de4b383f86a9a.jpg

 

1. Castrol Edge Sport 0-W40 – 4L - 170 zł,

2. Filtr oleju, KNECHT OX153D2 - 28zł,

3. Filtr powietrza Muller Filter PA295 – 60zł,

4. Filtr kabinowy z aktywnym węglem FILTRON K1136A – 68zł,

5. Czujnik poziomu oleju MEYLE P/N:12 61 7 508 003 – 245zł,

 

Filtr powietrza po 44k km.

http://images40.fotosik.pl/43/816a243ee6c9440amed.jpg

 

Oleju brałem tylko cztery litry bo miałem 0.5L z ostatniej wymiany.

Nienawidziłem wymieniać filtra powietrza bo jest tam jedna taka śruba o której jak tylko pomyślę to mi się coś robi ale… jak tylko dokładnie zostanie ułożony plastik przykrywający filtr powietrza to śruba schowana w lewym górnym rogu jest do wkręcenia bez żadnego bólu.

 

Tu gdzieś w dole jest ta śruba:

http://images30.fotosik.pl/308/bc677cabc4ecbdd2med.jpg

 

Wymiana czujnika to banał, oczywistą sprawą było powiązanie jego wymiany z wymiana oleju (konieczność spuszczenia całości oleju). Trzeba również ściągnąć osłonę pod silnikiem jak i odkręcić trze śruby M6 z łbem pod klucz 10kę. Z czujnikiem jest uszczelka i wygląda on identycznie jak oryginał Hella.

 

No i powinienem się teraz cieszyć jak małe dziecko z braku żółtej kontrolki po uruchomieniu silnika ale tak nie jest :/. Znaczy nie ma jej po odpaleniu ale czasem pojawia się podczas jazdy i świeci chwilę po wyłączeniu zapłonu (książkowe zachowanie mówiące o niskim poziomie oleju). Na bagnecie jestem w nominale ale przyjże się temu bliżej za chwilę.

 

Idę właśnie zdemontować główny termostat bo podczas wizyty w rodzinnych stronach i diagnozowania na szybko innej 2.0d i 2.0i oświeciło mnie.

Od początku miałem problemy z dogrzewaniem. Najpierw okazał się to termostat EGR, później dogrzewacz elektryczny (u kolegi właśnie w 2.0d zero działania) i od jakiegoś czasu mam podejrzenia o właśnie ten główny.

Kto śledzi wątek ten wie, że przy okazji wymiany płynu chłodzącego chciałem się do niego dostać ale poległem z braku narzędzi. Dziś odpowiednio uzbrojony ;) podejmę próbę jeszcze raz.

Wracając do oświecenia wygląda to tak: permanentnie niedogrzany silnik wymaga ciągłej pracy dogrzewacza elektrycznego, który de facto pożera ogromne ilości energii elektrycznej, która powinna być zużyta do doładowywania akumulatora z którym ostatnimi czasy mam coraz większe problemy.

 

Idę to sprawdzić w praktyce.

Opublikowano
Pozwolę się wtrącić w sprawie kontrolki poziomu oleju. Dlaczego wlałeś tylko 4,5l oleju skoro pojemność układu to 5l, już nie leje się na pół stanu. Myślę, że gdy dolejesz te 0.5l przestanie się zapalać.
Opublikowano
To mnie teraz zaskoczyliscie bo ja swojego filterka powietrza nie wymianialem od 80-100 tkm ;] tylko ten wewnetrzny na wioske wyjąłem i przedmuchalem kompresorem ;]
Opublikowano
To mnie teraz zaskoczyliscie bo ja swojego filterka powietrza nie wymianialem od 80-100 tkm ;] tylko ten wewnetrzny na wioske wyjąłem i przedmuchalem kompresorem ;]

S Z A C U N :lol:

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
Pieknie..... :norty: I potem pojawia się temat na forum: " Pomocy, moja Bunia nie jedzie , co to może być"

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Wracając do tej nieszczęsnej kontrolki oleju ,która wita mnie żółtym blaskiem przy odpaleniu silnika po czym gaśnie i nie pojawia się już wcale aż do czasu ponownego odpalenia silnika nadmieniam stan oleju jest ok może jakieś sugestie :8)
Opublikowano
tudm do jakiej temperatury działa dogrzewacz elektryczny ?

 

Jesli chodzi Ci o webasto tow warunkach zimowych gdy włącze rano to w 20 minut u mnie dogrzewa tak gdzies 2mm wyżej niż 1/4 zegaru :)

 

 

o sory :) chyba źle sie zrozumieliśmy :) ja włączam webasto na zgaszonym silniku a Tobie chodziło podczas pracy silnika, a to nie wiem :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

u95: wlałem do połowy bagnetu. Pamiętaj, że te 5L z instrukcji to ja bym się wlać bez sprawdzania bagnetu.

Dolałem dzisiaj tylko nie mam jak sprawdzić.

 

riddick21: Książkowo jest podczas inspekcji II a więc średnio co 66k km. Jak na wiosnę zrobię upragniony program to pewnie będę zmieniał jeszcze częściej.

 

Dee_Jay: z tym filtrem to dałeś LOL :D

 

buniek: Wymienić czujnik poziomu oleju. Czekaj chwilkę jak odpalę furę to powiem czy po dolaniu oleju nie zapala się podczas jazdy.

 

M330d: Zawsze trudne pytania ;). Wiem, że moc jest regulowana płynnie i trzeba będzie wziąć kompa na przejażdżkę i sprawdzić.

 

Czekam na główny termostat, który się okazało jest wadliwy.

Niejako przy okazji zdjąłem IC, jutro chłodnica i parę innych elementów.

Wkrótce opis:

http://images40.fotosik.pl/44/777b21995201b5f9med.jpg

 

No i zacząłem robić tą padakę ale z braku części postuj:

http://images36.fotosik.pl/44/16f5b5fe34b7863cmed.jpg

Opublikowano

TUDM, być może odkryłeś ważną dla mnie rzecz pisząc o pośrednim powiązaniu akumulatora i termostatu. Faktycznie stary akku wytrzymał 8 lat a nowy tylko roczek i już b. słabo kręci.... Mały termostat wymieniłem w lato i wydawało się że jest ok, ale teraz nadal auto się nie dogrzewa, a przy krótkim dystansie do pracy, światłach i tym działającym podgrzewaczu może to właśnie to wykańcza akumulator.

Problem z czujnikiem poziomu oleju też miałem, sprawę załatwił używany za 150zł i cały sezon śmiga bez żadnego zapalania kontrolki.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
TUDM, być może odkryłeś ważną dla mnie rzecz pisząc o pośrednim powiązaniu akumulatora i termostatu. Faktycznie stary akku wytrzymał 8 lat a nowy tylko roczek i już b. słabo kręci.... Mały termostat wymieniłem w lato i wydawało się że jest ok, ale teraz nadal auto się nie dogrzewa, a przy krótkim dystansie do pracy, światłach i tym działającym podgrzewaczu może to właśnie to wykańcza akumulator.

Problem z czujnikiem poziomu oleju też miałem, sprawę załatwił używany za 150zł i cały sezon śmiga bez żadnego zapalania kontrolki.

Pozdrawiam

 

Ja gdzies maly wymienilem w polowie zimy i niby tez bylo ok szczegolnie latem nic sie pozornie nie dzialo teraz wiem, ze duzy padl.

 

Nie doszly czesci :/.

 

Mam wyczyszczona chlodnice i IC, wlasnie skladam byloby dzis testowanie a tak qpa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wymiana termostatu głównego - 1.

 

Objawy: ciągle niedogrzany silnik nawet podczas długich tras.

 

Dla przypomnienia poprzednio (poprzednie posty) gdy silnik „łapał pion” ale zajmowało mu to dość długo winowajcą był termostat EGR.

 

Koszt: termostat oryginał 170zł, uważajcie bo zamiennik włoskiej firmy Vernet kosztuje 330zł.

 

Czas: 4h,

Narzędzia: 1 - nasadkowy klucz 10mm z cienką ścianką.

2 – przy okazji klucz 36mm niezbędny do odkręcenia filtra oleju,

http://images30.fotosik.pl/310/f675e3dd89ab89d3.jpg

 

Standardowo tak jak tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=50504&postdays=0&postorder=asc&start=285 spuszczamy płyn chłodzący, odkręcamy korek w zbiorniku wyrównawczym i jednocześnie korki odpowietrzające, poziom w zbiorniku się zwiększy, raczej się nie przeleje, ja tak zrobiłem bo dalej nie wiem gdzie spuszcza się płyn z bloku.

http://images37.fotosik.pl/20/b3a9e1bee03f183bmed.jpg

 

Jak nie wymieniacie płynu to trzeba przygotować czystych zbiorników na ok 6l.

http://images46.fotosik.pl/45/d1b2bbe2bb68a8d8.jpg

 

Jak bym wiedział, że jest dodatkowy korek spustowy w zbiorniku wyrównawczym to bym sobie zaoszczędził dużo czasu i bałaganu:

http://images38.fotosik.pl/45/eac6e32f76249ef6.jpg

1 – korek spustowy z chłodnicy,

2 – korek spustowy ze zbiorniczka wyrównawczego i okolicznych węży wraz z częścią węży do ogrzewania,

 

Bajzel :/, potem sprzątać już nie mówię o wszelkich paskach i rolkach zalanych płynem gdybym wiedział wcześniej ehhh.

http://images47.fotosik.pl/45/76e2f16c55d4c811.jpg

 

Aby się dostać do samego termostatu - 1, musimy zdementować: 2 - żaluzje wraz z wentylatorem (śruba, kołek i dwie złączki elektryczne), 3 - EGR najlepiej z tą 4 - rurą doprawdzającą spaliny z kolektora wylotowego, 5 - doprowadzenie powietrza do turbo wraz odmą od silnika, 6 - powrót z małego obiegu. To nam zapewni swobodny dostęp do czterech śrub M6 z łbem pod klucz 10mm.

http://images25.fotosik.pl/309/9293b5f9c7d4e571med.jpg

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

http://images47.fotosik.pl/45/4df6eb1e40bbc087.jpg

Jak widzicie na zdjęciu u mnie dwa zaczepy były urwane (jeden złamałem ja podczas wyciągania ;P).

Sam termostat, element czuły na temperaturę - 1A, działał sprawnie z ciekawości go zagotowałem. Urwany jeden zaczep - 1A powodował nieszczelność a na obudowie widać wyraźne ślady zużycia pochodzące od ocierania termostatu o obudowę, nie osiowo umocowanie.

Poprzednio, EGR, też był problem z obudową a nie samym termostatem.

 

http://images47.fotosik.pl/45/c24c564b436bcbe4.jpg

6A – śruba trzymająca 6 - powrót z małego obiegu, aby całkiem odkręcić powrót trzeba jeszcze jedną śrubę odkręcić na „górze” silnika.

Edytowane przez tudm
Opublikowano
te ceny co podajesz na pewno będą wyzsze , ja w pażdzierniku kupowałem towar płacąc 1euro/3,27zł a teraz widze na stronie hurtowni przelicznik 1euro/4,24zł :duh: przecież to 1/3 wiecej jak jesienią
Opublikowano
tudm fajnie opisales cala procedure wymiany termostatu, ale przy tym sie bardzo napracowales. Ja jak wymienialem u siebie termostat nie wyjmowalem chlodnicy a nawet nie demontowalem zaluzji na niej. i nie zajęło mi to 4h a co najwyzej 1h :) co prawda nie bylo mi latwo bo najtrudniej bylo odkrecic spodnia srube od termostatu, ale dalo rade :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tudm fajnie opisales cala procedure wymiany termostatu, ale przy tym sie bardzo napracowales. Ja jak wymienialem u siebie termostat nie wyjmowalem chlodnicy a nawet nie demontowalem zaluzji na niej. i nie zajęło mi to 4h a co najwyzej 1h :) co prawda nie bylo mi latwo bo najtrudniej bylo odkrecic spodnia srube od termostatu, ale dalo rade :)

 

Zrobiłem to celowo czekaj na drugą cześć "relacji" :D.

 

Ale tak szczerze to dobra wiadomość, że da się to zrobić bez zdejmowania żaluzji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To mnie teraz zaskoczyliscie bo ja swojego filterka powietrza nie wymianialem od 80-100 tkm ;] tylko ten wewnetrzny na wioske wyjąłem i przedmuchalem kompresorem ;]

S Z A C U N :lol:

 

Trzeba zwrócić honor Dee_Jay'owi

 

Wymiana filtra powietrza:

0. Nówka sztuka ;) 0k km

1. Olej 22k km

2. Inspekcja I 44k km

3. Olej 66k km

4. Inspekcja II 88k km (wymiana filtra)

itd.

 

A więc teoretycznie co 88k km wymienia się filtr powietrza.

Opublikowano

Nie wyobrażam sobie jak można zmieniać filter co 80.000 KM. Ja co 15tkm robie wszystko, olej, filtry. Powietrza jest tak zawalony że nie wierze. Tydzień temu robiłem serwis, to znalazłem w obudowie nawet peta :mrgreen:

Ale fakt , jak kupiłem wóz, to śruby od obudowy, te na imbus 5 były tak zapieczone w tylniej cześci że nie mogłem ruszyć.

 

 

tudm z podpisu, listy modyfikacji, wykreśl lambo-dorsy. Po pierwsze to już nie modne, po drugie, zarzad wywali cię z Klubu a my z forum :norty: :mrgreen:

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.