Skocz do zawartości

TUDM: long story - DYNAVIN - sierpien


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 807
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jedyne co mnie powstrzymuję od kupna tych felg to właśnie producent (pracowałem tam jakiś czas) i co ważniejsze szerokość felgi.

8' wymusza zastosowanie opony 225mm a powiem, że wożenie po koleinach mnie nie bawi a szczerze mówiąc 136 kamienia to nie jest niewiadomo jak dużo i nawet moje obecne balony 195mm dają rade.

 

Zastanawiam się jeszcze nad poniższym:

 

Ori:

http://images33.fotosik.pl/380/6c6c0d3739b27678.jpeg

 

ATS DTM Competition - dla mnie nieśmiertelna felga a i rozmiar dobry:

http://images25.fotosik.pl/281/029529f17224ed11.jpg

 

Dwie propozycje ze stajni Speed Line:

http://images31.fotosik.pl/376/f9b85dcccb308c81.jpg

 

http://images38.fotosik.pl/17/4dd4eacd88309978.jpg

 

Generalnie mogę coś wybrać ze stajni Ronal / Speed Line / ATS bo mam dobre ceny. Z Ronal'a nic mi się nie widzi, Speed Line dwie powyższe.

 

Speed Line szału nie ma szczególnie druga pozycja raczej słabo ale jest jedna bardo ważna zaleta. Mianowicie technologia odlewania, nie jest to jak większość niskie ciśnienie bądź kokila a flow forming. Technologia zapewniająca niską masę i ponadprzeciętne właściwości mechaniczne.

 

Może jakaś ankieta?? :D

 

Aaaa co do rozmiaru to wiadomo, że 15'......... a tak na poważnie to 17' (rozsądek) bądź 18' (serce).

 

W tym przypadku rozsądek bierze górę i zostaje przy 17' plus 205/50/17 XL.

Opublikowano

generalnie dyskusja wsrod facetow na temat felg jest troche bezsensowna :) kazdy Ci powie co innego a i tak wybierzesz sam znam to z autopsji jak wpadnie paru kolesiow na piwo i zejdzeimy na ten temat :twisted:

 

P.S. ja jestem zwolennikiem szprychowek i bym wybral te oryginały BMW :cool2: oczywiscie nie moge powiedziec ze inne sa be ale oryginal to oryginal :cool2:

Opublikowano

firma TOORA ogłosiła upadlość i dlatego wyprzedała w hurcie duże ilości felg, na felge 8 cali też można założyć opone 205/50/17 to w niczym nie przeszkadza ja jeżdze na 8 calach z przodu i oponie 205 a z tyłu 9 cali i opona 225,

 

repliki felg M6 M5 i dużo ładnych polerowanych felg na allegro to w większości chińska produkcja, a nie dobry europejski produkt.

 

oryginalna felga ma wytłoczenie wypukłe np. MADE IN GERMANY, bo zdaża sie tak że wiele imitacji jest rzekomo produkowanych w niemczech ,a tak naprawde są przywożone z chin czy hongkongu i w niemczech sa nabijane napisy made in germany ale są już wklęsłe

Opublikowano
Jedyne co mnie powstrzymuję od kupna tych felg to właśnie producent (pracowałem tam jakiś czas) i co ważniejsze szerokość felgi.

8' wymusza zastosowanie opony 225mm a powiem, że wożenie po koleinach mnie nie bawi a szczerze mówiąc 136 kamienia to nie jest niewiadomo jak dużo i nawet moje obecne balony 195mm dają rade.

 

Zastanawiam się jeszcze nad poniższym:

 

Ori:

http://images33.fotosik.pl/380/6c6c0d3739b27678.jpeg

 

Wygladaja tak :

 

%5B613%3A480%5Dhttp%3A//img206.imageshack.us/img206/6091/radialspoke73ju0.jpg

 

Pozdr.

Opublikowano
Mam atsy dtm 17" i moge je polecic.

Dobrze sie komponuja z buda e46 i sa wytrzymale :)

 

ja mam takie

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img511.imageshack.us/img511/3032/18597698js4.jpg

http://img511.imageshack.us/img511/18597698js4.jpg/1/w2592.png

 

made in italia :mrgreen: jakaś gwarancja Alessio i jakoś żle nie jest

ale będe sprzedawał cały komplet chyba bo żle mi się jezdzi na profilu 45

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam atsy dtm 17" i moge je polecic.

Dobrze sie komponuja z buda e46 i sa wytrzymale :)

 

ja mam takie

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img511.imageshack.us/img511/3032/18597698js4.jpg

http://img511.imageshack.us/img511/18597698js4.jpg/1/w2592.png

 

made in italia :mrgreen: jakaś gwarancja Alessio i jakoś żle nie jest

ale będe sprzedawał cały komplet chyba bo żle mi się jezdzi na profilu 45

 

Ty Mike lepiej powiedz jak Ci się jeździ na 225?

Opublikowano
co mogę powiedzieć , teraz jestem na 16 org i autku jak by mocy przybyło ale za to czesto przy kick down trakcja się włącza no i komfort inny , palec na kierownicy , chyba sprzedam te 17 i kupie na wiosne 16 - lans lansem ale wiadomo , zależy kto gdzie jeżdzi bo jak robi dwupasmówki to spoko ale jak ja jeżdżę czesto na wieś to juz inna droga , wolę 16 i tak zrobie jak sprzedam - te koła ważą 90kg kpl :duh:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pojawił się zegarek na „budziki” i przyszedł czas na wymianę płynu chłodzącego i hamulcowego.

http://images32.fotosik.pl/380/b0a48ced23a7a88a.jpg

 

Zrobiłem niezbędne zakupy by tego dokonać:

http://images25.fotosik.pl/283/877375ca6825ffbfm.jpg

 

Na początek upewniamy się, że płyn chłodzący jest zimny, odkręcamy kurek zbiorniczka wyrównawczego, ściągamy przednia dolną osłonę silnika i przytrzymując nakrętkę kontrującą śrubokrętem odkręcamy kurek spustowy z chłodnicy.

http://images37.fotosik.pl/20/b3a9e1bee03f183b.jpg

http://images33.fotosik.pl/385/c31f39d528f81e9em.jpg

 

W tym miejscu powinna być notka gdzie i czym odkręcić korek spustu płynu z bloku silnika ale nie udało mi się go odnaleźć :/.

%5B640%3A376%5Dhttp%3A//images32.fotosik.pl/380/3c74d0ecaffb86c7.jpg

 

By mieć lepszy pogląd na sytuację odkręciłem osłonę termiczną „1” ale aby ją wyciągnąć musiałem odkręcić ramę pomocniczą „2”. Pomimo tego dalej nie znalazłem tego kurka :/.

http://images29.fotosik.pl/284/941da6f2a38d67d6.jpg

 

W tym momencie radzę odkręcić wszystkie odpowietrzniki to pozbędziemy się dodatkowo dość dużej ilości płynu.

 

Mając kiedyś przypuszczenia, że główny (duży) termostat mi się przycina brnąłem dalej. Aby się do niego dostać trzeba odkręcić:

- osłonę silnika,

- chłodnicę spalin wraz z małym termostatem,

- przewód od EGR’a,

- przewód od chłodnice do kolektora wydechowego,

- kanał dolotowy turbiny,

http://images49.fotosik.pl/20/8a870362492fd355.jpg

 

I już witałem się z…

http://images39.fotosik.pl/20/68b0fb70235b32c5.jpg

 

I na drodze stanęła mi uszczelka pod głowicą :/ która wystaje od brzegu bloku ok. 10mm. Filon ktokolwiek czy u Was też tak było??

Przez tą uszczelkę nie dało się tam podejść żadnym z kluczy.

http://images45.fotosik.pl/20/6a2dc504688dcb31.jpg

 

Używając swojego interfejsu chciałem skasować ten zegarek z szafy ale po prostu nie było takiej opcji.

Kasowanie serwisu olejowego i inspekcji jak również ustawianie typu kolejnego inspekcji owszem.

http://images34.fotosik.pl/380/105389a3b958f831.jpg

Powalczę jeszcze z softem, może INPA, może coś wyżej zobaczymy.

 

Ogólnie wlałem około 4,5 litra płynu przy czym nominalnie jest 7l.

Jak by ktoś chciał pewny sposób odpowietrzania to piszcie.

Na wymianę płynu hamulcowego nie starczyło mi i czasu i motywacji.

Na dniach mam się zamiar tego podjąć.

 

 

Przy okazji wycieraczki. Ostatnim razem miałem bezszkieletowe marki SWF i byłem z nich nie zadowolony.

Tym razem poszedłem półkę wyżej i za całe 164zł kupiłem markowe Valeo:

http://images31.fotosik.pl/381/aeeee688bad8aff2.jpg

Jakie było moje zdziwienie, że wycieraczki obu tych producentów były identyczne, nawet numery identyfikacyjne były w tym samym miejscu!

Odnośnie działania to jest słabo, w ruchu powrotnym w jednym miejscu nie zbierają, mam tylko nadzieje, że się „dotrą”.

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i przyszła ta piękna chwila, że się zabrałem za płyn hamulcowy.

 

Trzeba skompletować:

 

- płyn hamulcowy 1L (ja mam Castrol Fast Response),

- rurki nylonowe elastyczne Ø8mm – 1mb,

- dwa, najlepiej przeźroczyste, zbiorniczki na stary płyn,

- dodatkowa para rąk (nieodłączny element dodatkowej pary rąk: piwo),

- kanał bądź jakiś najazd bądź kobyłki i płaski brzuch :D,

- dwa podnośniki, bądź kobyłki,

- ja nie miałem ale szczerze polecam kupić te króćce od spuszczania płynu, najlepiej 4 szt.,

 

 

No to po kolei:

 

Najpierw chciałem się zabrać ze ten płyn od „dołu” ale po kilku nieudanych próbach postanowiłem ściągnąć koła. Przy okazji zmieniłem na zimowe, potem oczywiście wyważanie (po ostatnich przygodach, kto czyta od początku to wie) i azot w koła.

 

Ściągamy kapturki i poluzowujemy króćce, dwa tylne koła. Zakładamy przewody elastyczne drugi koniec do pojemnika. Upewniamy się, że płynu jest pod korek w zbiorniczku wyrównawczym.

http://images49.fotosik.pl/26/a379ec78843d4d03.jpg

 

Tu musiałem wykręcić cały króciec i go czyścić igła i małym wiertłem bo nie był drożny, jak bym miał to bym wymienił na nowy.

http://images49.fotosik.pl/26/ff19ac7691ebebf0.jpg

 

Aby przeleciał stary płyn na tył trzeba gdzieś 500 – 600 ml, najlepiej obserwować wylatujący płyn, nowy będzie innego koloru i z 20minut czekania. Nie można pompować hamulcem tylko grawitacyjnie cały czas pilnując poziomu w zbiorniczku wyrównawczym.

 

To samo robimy z przodem tylko, że tu co oczywiste, znacznie mniej płynu (200ml) i znacznie szybciej.

 

Kolejny obowiązkowy etap to siłownik sprzęgła. Odkręcamy dwie śruby i siłownik jest nasz.

http://images25.fotosik.pl/289/4a65ff62b08d4033.jpg

 

Wciskamy siłownik do końca i trzymamy, odkręcamy odpowietrznik i czekamy aż się pojawi nowy płyn.

http://images32.fotosik.pl/391/5294c0f8e395e1ac.jpg

Zakręcamy i powoli puszczamy siłownik.

 

Dopełniamy płynu zakręcamy wszystko, warto po kilkunastu kilometrach sprawdzić stan i ewentualnie popodkładać coś na noc pod koła by wyeliminować ewentualne wycieki.

 

Tym sposobem wymieniliśmy płyn hamulcowy koła i sprzęgło plus odpowietrzenie sprzęgła.

http://images35.fotosik.pl/25/9e75bd094bce5280.jpg

 

I teraz pytanie jak skasować ten zegarek :/, będę musiał szukać na forum czy ktoś pamięta.

Niestety jak pisałem wyżej mój interfejs tego nie potrafi a z nowym softem nie ma czasu powalczyć.

 

Przy okazji sprzedaje moje felgi z lekkich stopów (15”) wraz z oponami letnimi – zainteresowanych proszę o kontakt.

Opublikowano
Ja wymieniałem płyn 2 lata temu i do tej pory zekarek został , nie wiem po prostu jak to zrobić , mam do wymiany tłoczek zacisku hamulcowego bo coś skorodował od wewnątrz jakby i nie hamuje jak trzeba - podobno musze kupić komplet z zaciskiem czy to prawda ?
Opublikowano
Ja wymieniałem płyn 2 lata temu i do tej pory zekarek został , nie wiem po prostu jak to zrobić , mam do wymiany tłoczek zacisku hamulcowego bo coś skorodował od wewnątrz jakby i nie hamuje jak trzeba - podobno musze kupić komplet z zaciskiem czy to prawda ?

 

Ktory tloczek ? czym sie objawia ta jego zla praca ? samochod sciaga przy hamowaniu czy jak ? :?:

 

tudm : info jak za starych dobrych lat :cool2: :cool2: :cool2: . Przyjdzie czas na odmalowanie zaciskow po zimie ? bo do nowych koleczek to az sie prosi, zreszta i do 15' az sie prosza o odswiezenie :mrgreen: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Ja wymieniałem płyn 2 lata temu i do tej pory zekarek został , nie wiem po prostu jak to zrobić , mam do wymiany tłoczek zacisku hamulcowego bo coś skorodował od wewnątrz jakby i nie hamuje jak trzeba - podobno musze kupić komplet z zaciskiem czy to prawda ?

 

Ktory tloczek ? czym sie objawia ta jego zla praca ? samochod sciaga przy hamowaniu czy jak ? :?:

 

tudm : info jak za starych dobrych lat :cool2: :cool2: :cool2: . Przyjdzie czas na odmalowanie zaciskow po zimie ? bo do nowych koleczek to az sie prosi, zreszta i do 15' az sie prosza o odswiezenie :mrgreen: .

 

Nie , nic nie ściąga , nawet o tym niewiedziałem tylko na przeglądzie lewa strona słabsza o 50% , pojechałem do znajomego mechanika i powiedział mi ze tłoczek wewnątrz jest lekko skorodowany , płynu nie ubywa nic , niby wszystko OK bo jeżdżę tak już od prawie roku bo dowiedziałem się że muszę kupić komplet z zaciskiem

Opublikowano
Mega pozytywny topic ... moze sie myle ale looknij na http://bmwfans.info/original/E46/tou/320d-M47N/ECE/L/N/2003/03/mg-34/ill-34_0757/ ... wyglada na to ze jest zestaw naprawczy do zacisku troche taniej niz zacisk :wink:

Tylko że byłem w ASO i kupiłem zestaw naprawczy na jaki składały się tylko uszczelki i mam go a jak zapytałem o cylinderek to odpowiedzieli mi że jedynie cały komplet z zaciskiem , inaczej bym tu nie pisał, wygląda na to że jest po rysunkach nr 10 to chyba to i cena 14E to nic w porównaniu z kompletem , ściemniacze jedni w ASO :mad2:

Opublikowano

TUDM.... ale dałeś .... Jedyne wycieraczki które się sprawdzają to oryginalne. Kosztują 180 PLN czyli tyle ile dałeś za Valeo.

 

Mnie zegarek udało się skasować z poziomu zegarów... Tobie nie ?

 

 

Update:

 

Ja robiłem według tego:

 

"Seria 3 (E46) 2000

Seria 5 (E39) 2000

X5 (E53) 2000

 

Bez wtyczki diagnostycznej w przedziale silnikowym

Zerowanie wskazania okresu przeglą du wynikającego z przebiegu

Wyłączyć zapłon .

Wcisnąć i przytrzymać przycisk [A] Rys. 4

Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1.

Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re

Zwolnić przycisk [A].

Wcisnąć i przytrzymać przycisk [A].

Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać.

Zwolnić przycisk [A].

Ponownie nacisnąć i puścić przycisk [A].

Wyświetlony został nowy okres przeglądu.

Nacisnąć i puścić przycisk [A]. END SIA przeglądu.

Wyłączyć zapłon .

Zerowanie wskazania okresu przeglądu wynikającego z czasu

Przy jednoczesnym wykonaniu z przeglądem wynikającym z przebiegu:

Wyłączyć zapłon .

Wcisnąć i przytrzymać przycisk [A] Rys. 4

Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1.

Po 5 sekundach pojawia si ę OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re.

Zwolnić przycisk [A]

Wcisnąć i przytrzymać przycisk [A].

Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać.

Zwolnić przycisk [A].

Ponownie nacisnąć i puścić przycisk [A].

Wyświetlony został nowy okres przeglądu.

Nacisnąć przycisk [A] i przytrzymać dłużej , niż 5 sekund.

Przegląd wynikający z czasu wyświetlony zostanie teraz razem z informacją reset albo re.

Zwolnić przycisk [A].

Wcisnąć i przytrzymać przycisk [A].

Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać.

Zwolnić przycisk [A].

Ponownie nacisnąć i puścić przycisk [A]

Wyświetlony został nowy okres przeglądu.

Nacisnąć i puścić przycisk [A]. END SIA przeglądu.

Wyłączyć zapłon .

Przy wykonywaniu niezależnie od przeglądu wynikającego z przebiegu:

Wyłączyć zapłon .

Wcisnąć i przytrzymać przycisk [A]. Rys. 4

Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1.

Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re.

Zwolnić przycisk [A]

Wcisnąć i przytrzymać przycisk [A].

Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać.

Puścić przycisk [A] i poczekać, aż miganie skończy się.

Nacisnąć przycisk [A] i przytrzymać dłużej , niż 5 sekund.

Przegląd wynikający z czasu wyświetlony zostanie teraz razem z informacją reset albo re.

Zwolnić przycisk [A]

Wcisnąć i przytrzymać przycisk [A].

Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna mi gać.

Zwolnić przycisk [A].

Ponownie nacisną ć i puścić przycisk [A]

Wyświetlony został nowy okres przeglądu.

Nacisnąć i puścić przycisk [A].

END SIA przeglądu.

Wyłączyć zapłon . "

 

http://www.maxbimmer.pl/artykuly/inspekcja/rys4.jpg

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
TUDM.... ale dałeś .... Jedyne wycieraczki które się sprawdzają to oryginalne. Kosztują 180 PLN czyli tyle ile dałeś za Valeo.

 

Mnie zegarek udało się skasować z poziomu zegarów... Tobie nie ?

 

http://www.maxbimmer.pl/artykuly/inspekcja/rys4.jpg

 

Dziala, dziala ale jak to zrobic za pomoca interfejsu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie mam do sprzedania następujące części do E46 przed liftem:

Oryginalne Alu 15" z oponami,

http://images31.fotosik.pl/399/3883af3a2d73ddf1.jpg

Oryginalne lusterka srebrne,

Oryginalny komplet kierunkowskazów,

http://images49.fotosik.pl/30/491eecd5e44d12c4.jpg

Oryginalne tylne lampy,

http://images33.fotosik.pl/404/ec127b6b1dabb1c5.jpg

Oryginalne kołpaki 15",

http://images40.fotosik.pl/30/76f85ea1634dfb58.jpg

 

Kto choć trochę poczytał ten wątek to powinien wiedzieć, że części są w najlepszym możliwym stanie.

Pomóżcie coś sprzedać to będą nowe modyfikacje.

 

Przy okazji ostatniego mycia samochodu, przemysłową myjką ciśnieniową z podgrzewaną wodą, zahaczyłem o IC - wierzcie mi zbutwiałe liście, błoto itp.

Po dokładnym myciu wygląda prawie jak nowy:

http://images29.fotosik.pl/294/2a44322370795386.jpg

 

No i przy okazji opłukałem silnik po czym wysuszyłem sprężonym powietrzem, odpalił bez problemu a oto efekt:

http://images28.fotosik.pl/295/635fbea4e323d714.jpg

Warto było.

Opublikowano
tudm jak Ci się tak chce , nie dość że coś robisz to jeszcze zdjęcia , ja dostałem alu ramki na zegary i nie wiem jak sie do tego zabrać , żeby mi się chciało tak jak mi się nie chce to było by OK :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.