Skocz do zawartości

TUDM: long story - DYNAVIN - sierpien


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba nie pisałem tego w tym wątku ale miałem lekkie drgania karoserii (tak jak by tył) przy prędkościach ok. 60km/h. Tylko przy takiej prędkości drgało, powyżej i poniżej było OK.

 

Koła były wyważane, nie pomogło.

 

Nie wiedziałem co mogło być przyczyną i tak jeździłem.

 

W sylwestra przez przypadek zobaczyłem jak wygląda opona przednia od kierowcy:

http://images23.fotosik.pl/133/44eb3e09ac6a1608.jpg

Totalnie starta wewnętrzna część opony, nawet lamelek nie widać :/.

Porażka normalnie.

 

Oglądałem specjalnie letnie gumy i tam idealnie starte na całości wszystkie cztery, nie wiem co się stało, że zimowe tak zjadło.

 

Na badaniu zbieżności lewe przednie koło było skierowane ponad 30' (ponad tolerancje) do osi pojazdu no i z tyłu lekka odchyłka od nominału.

Po ustawieniu po drganiach ani śladu.

Przy okazji wyszło, że mam do wymiany jedną gumę na stabilizatorze.

 

 

Pytanie do Was jakie dobre gumy możecie polecić na zimę?

  • Odpowiedzi 807
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja jezdze na Dunlopach M3 i sa Okej - ale z tego co widze Ty tez je masz :lol: .

 

Moglbys wrzucic skana kartki z wynikami ustawien zbieznosci ?

 

pozdr.

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...Nigdy mi nie spadła, ale mam 1 mm poza pionem, jednak wynika to z bazowego ułożenia wskazówki. Na wyłączonym zapłonie nie dotyka kreski pod niebieskim polem. Może masz to samo ? Sprawdź poziom na zimnym silniku, najlepiej rano, to też może być przyczyną.

 

Dokładnie ta samo jest i u mnie, dziwne :/.

Z tego co pamiętam to w cieplejsze dni łądnie się kładła, może jest to związane z temperaturą.

 

Ja jezdze na Dunlopach M3 i sa Okej - ale z tego co widze Ty tez je masz.

 

Moglbys wrzucic skana kartki z wynikami ustawien zbieznosci ?

 

pozdr.

Piotrek

 

Dunlopy miąłem M3 i M2 i jakoś to nie to.

 

Teraz intensywnie myślę nad Bridgestone LM25, wiadomo F1'ka na tej firmie jeździ ;).

 

Pewnie, że bym wrzucił skana ale drukarka na stacji diagnostycznej odmówiła posłuszeństwa.

 

Było tak:

1. Nie znaleźli mojego modelu (mają bazę do '98) i wybraliśmy coś...BMW 98 coś tam,

2. Zbieżność ustawiona niemal idealnie, bodajże 9 dziesiątych minuty odchyłki na koło (tolerancja była dużo większa).

3. Nachylenia kół tylnych coś koło 1stopnia, było to wskazanie poza tolerancją (ale to nie była tol. dla E46),

4. Kąt wyprzedzenia kół przednich również poza tol.

 

Powiem tak, jak kupię i wymienię gumy jadę tam jeszcze ale tym razem na przegląd a oni podczas przeglądu sprawdzają geometrie i jak nie będzie wydruku to zrobię fotę czy Ci to spiszę.

Tylko wiedz, że to będą moje ustawienia a jaki powinien być nominał to nie wiem:/.

Opublikowano

 

Powiem tak, jak kupię i wymienię gumy jadę tam jeszcze ale tym razem na przegląd a oni podczas przeglądu sprawdzają geometrie i jak nie będzie wydruku to zrobię fotę czy Ci to spiszę.

Tylko wiedz, że to będą moje ustawienia a jaki powinien być nominał to nie wiem:/.

 

Bylbym wdzieczny za ta fotke/skana zbieznosci i geo :) .

 

 

A moze bys rzucil okiem przy okazji na te 2 rzeczy o ktore tutaj prosilem :

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=67658&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

(ten post ze zdjeciami)

 

Okej ? (oczywiscie jesli M330d mi tego nie sprawdzi wczesniej) :-)

 

pozdrowki

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Powiem tak, jak kupię i wymienię gumy jadę tam jeszcze ale tym razem na przegląd a oni podczas przeglądu sprawdzają geometrie i jak nie będzie wydruku to zrobię fotę czy Ci to spiszę.

Tylko wiedz, że to będą moje ustawienia a jaki powinien być nominał to nie wiem:/.

 

Bylbym wdzieczny za ta fotke/skana zbieznosci i geo :) .

 

 

A moze bys rzucil okiem przy okazji na te 2 rzeczy o ktore tutaj prosilem :

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=67658&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

(ten post ze zdjeciami)

 

Okej ? (oczywiscie jesli M330d mi tego nie sprawdzi wczesniej) :-)

 

pozdrowki

piotrek

Geometria ustawienia nominalne z TIS'a dla E46 (o ile dobrze to rozumie):

Oś przednia:

zbieżność: 0°14' ±8',

pochylenie koła: -20' ±20' (różnica między kołami nie większa niż 30'),

 

Oś tylna:

zbieżność: 0°16' ±6',

pochylenie koła: -1°30' ±15'

 

Odnośnie fotek i skana - jak będę miał okazję to nie ma problemu.

 

Walcz i daj znać! ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a dokladniej jak to zrobic przez ten otwór??

 

Chodzi o regulację ręcznego?

Jak tak to spytaj kolegi cytowanego pod spodem powołując się na ten link.

On wydaję się być fachowcem.

 

Polecam Sam naprawiam, jest tam o regulacji. Robi się to odkręcając jedną śrubę, i śrubokrętem podkręca, chyba że wolicie sobie pogrzebać :doh:

 

Jeśli by jednak Ci nie pomógł to daj znać to pomyślimy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Drgania wróciły:/.

 

Póki jeździłem mało to było OK ale po trasie 700km w pięć dni mam to samo.

 

Już nie wiem co to może być.

 

Raz silniej drga raz słabiej i zawszę przy 60km/h nie ważne czy na III, IV biegu czy na "luzie".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Wreszcie pozbyłem się drgań.

 

Winne okazały się opony (po ich wymianie zero drgań), a może i coś dało ustawienie zbieżności.

 

Po "lawinie" sugestii na temat opon ;) zdecydowałem się na Bridgestone (na czym to jeździ F1'ka ;) ) Blizzak LM25.

http://images32.fotosik.pl/108/42a0fff0b3c7023f.jpg

http://images32.fotosik.pl/107/785fb917881a5f9fm.jpg

 

Po przejechaniu 300km ciężko cokolwiek powiedzieć ale oprócz zerowych drgań zauważyłem, że one są super ciche i jakieś takie pewne.

 

Jak na razie jestem bardzo zadowolony z nabytku.

Edytowane przez tudm
Opublikowano
hahaha

 

Dobre, rzeczywiście. Wyglądały jak dojazdówki :D

 

Dokładnie :norty:

 

Widzisz tudm :mrgreen: Mówiłem że to oponki. Cieszę się że możesz spać spokojnie.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
hahaha

 

Dobre, rzeczywiście. Wyglądały jak dojazdówki :D

 

Dokładnie :norty:

 

Widzisz tudm :mrgreen: Mówiłem że to oponki. Cieszę się że możesz spać spokojnie.

 

Poprawiłem fotkę.

 

Dzięki M330d, mogę już tak powiedzieć o Tobie czy jeszcze nie?

 

 

Co do opon, to jest książkowy rozmiar 195/65 R15.

Te co miałem na samochodzie były Michelin Alpin + Dunlop Sport M2 i któreś z nich powodowały te wibracje.

Nic nie mogę powiedzieć o Mich. i Dun. bo opony dostałem razem z furką i nie znam ich historii.

Opublikowano
mnie bardzo dobrze jeżdzi się na Bridgestone , teraz na zimę mam Nokien WR i momo że są OK to głośnie w przedziale 90-110km/h do tego stopnia że już szukałem dyfra :mrgreen:
Opublikowano

Zjechać nie zjade ale juz NIGDY wiecej uzywek po kimś nie wsadzę - jak nie znam PRAWDZIWEJ historii opony. Wyglądają ładnie, zakładasz a któraś bije... i weź sprawdź która jak pacjent wciska ze wszystkie dobre :-)))

 

Nie zdarzyło mi sie jeszcze (a juz ich w zyciu kupiłem trochę) zebym dostał dobrą używkę. Jak ktos sprzedaje z alusami czy felą stalową to może jeszcze- bo sam niby na niej jeździł. Ale matacze w "wulkanizatorniach" i tym podobne to zazwyczaj lipe napastowana opychaja.

 

Nowe maja ODCZUWALNIE większy komfort!

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
raz kupiłem nówki dunlop sp 9000 225x45x17'' razem z alusami po Passacie B5 bo gość sprzedał auto i przy zakładaniu okazało się że musiałem wszystkie alu prostować a potem już ślady zostały , wszystko to loteria jest jak z autami zresztą
Opublikowano

Witaj

 

Mam pytanka co do polerowania kloszy reflektorow :) :

 

- jakiej marki papierow sciernych uzywales ?

 

- ktorym papierem najdluzej tarles ?

 

dzieki

 

pozdr.

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
A ja dość duże doświadczenie z używkami mam, troche ich kupiłem i nigdy problemów nie miałem.

Trzeba tylko szukać dobrej opony max 1 rocznej, no może jeszcze 2 letniej i nie zajechanej.

 

te od wulkanów sa z reguły 3 letnie ale jak dobry zakład to zaklada wyważa i jak zamocno bije to daje inną ale fakt musi być uczciwy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witaj

 

Mam pytanka co do polerowania kloszy reflektorow :) :

 

- jakiej marki papierow sciernych uzywales ?

 

- ktorym papierem najdluzej tarles ?

 

dzieki

 

pozdr.

Piotrek

 

Marka - nie pamiętam coś z półki standardowego,

Czas - ze względu na dość duże wżery najdłużej tarłem tym pierwszym.

Opublikowano

Widzisz tudm'ie bo ja sobie chcialem wypolerowac , ale mialem w sumie male centki, gdzies z 1/4 tego co bylo u Ciebie .

 

I skonczylem polerke na papierze 1500 i potem gabka na wiertarke i farecla G3 - efekt - gorzej jak bylo, widoczne rysy, a jak sie wlaczy swiatla i wali na to soczewka xenonu to wogole RYCHOLE :duh: .

 

Potem probowalem jeszcze jakas pasta do polerowania ekranow w telefonach GSM , ale to zadnej zmiany juz nie dawalo .

 

Kupilem juz papier 2500, ale boje sie ze to nie zalatwi sprawy - a drobniejszego nie ma w sprzedazy .

 

Jakies rady ?

 

Bo jesli po tym 2500 wciaz beda takie rysy to chyba musze kupic nowe klosze w ASO :duh: .

 

U Ciebie nie widac rys nawet na zapalonych swiatlach ?

 

pozdrawiam

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.