Skocz do zawartości

TUDM: long story - DYNAVIN - sierpien


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale odzew na prośbę o podgrzewacz :/. Pomoc na forum, że hoho.

 

Dzięki koledze Filon za pomoc na PW!

 

 

Temat rozwiązany.

 

Okazało się, że zimne luty nie przekazywały całego prądu na grzałki.

 

Całość jest w lewej górnej części komory silnika. Każdy diesel (tak na 99%) w E46 jest wyposażony w taki podgrzewacz.

 

Tak to wygląda w komorze silnika.

http://images31.fotosik.pl/24/b89aae3cf51d3246m.jpg

 

Tu zaznaczone miejsca gdzie były zimne luty. Elektroniczne elemenety złączne zamiast konwekcjonalnych przekaźników.

http://images32.fotosik.pl/24/a7baf20f596e1a5b.jpg

 

Zima :/

http://images32.fotosik.pl/24/4e78507530607567.jpg

  • Odpowiedzi 807
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A ostatecznie dla jasności :D ... jak stacyjka jest na II to grzeje się?
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

To jest tak zwany breather. Przy poście o czyszczeniu dolotu wstawiłem foty jak go sie wymienia. Ale głowy nie dam że w tym poście :)

Zamienników nie ma - wyczyścić sie da średnio - raczej nie :) ASO 170 zeta i wygląda nieco inaczej niż stara wersja ale jak najbardziej pasuje.

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ostatecznie dla jasności :D ... jak stacyjka jest na II to grzeje się?

 

Widać tak ma być, że nie grzeje. W poł. II stacyjki podgrzewacz zimny cały czas a jak włączyłem nadmuch/auto to włączyła się ta dodatkowa pompka elektryczna do płynu chłodzącego ale podgrzewacz dalej zimny.

 

Pomimo naprawy opisanej powyżej coś dalej mam nie tak. Wcześniej nagrzewał mi się po 7km a teraz po 12km :/. Na początku tak do 1/3 całej skali nagrzewa się szybko ale potem, żeby się dogrzał z tej 1/3 to 1/2 (pion) to jest już dużo dłużej niż wcześniej.

 

Właśnie dostałem interfejs do diagnozowania idę zobaczę jak to działa.

Opublikowano

Nie wiem co za interfejs kupiles, ale nie sadze zebys za wiele z nim zrobil (jesli chodzi na carsofcie). Moze zdiagnozuje blad w podgrzewaczu ale przyczyny raczej nie poda i z wykasowniem moga byc problemy jesli rzeczywiscie cos padlo.

 

A powodow moze byc kilka, na przyklad:

- za niskie napiecie na klemach (chyba mniej niz 12.5V),

- za male obroty silnika,

- problemy z alternatorem - alternator wysyla jakis sygnal do modulu DDE z informacja obciazenia i na tej podstawie DDE zalacza podgrzewacz od 5 do 95% mocy,

- walniety czujnik temperatury plynu.

 

A i z tego co wiem to podgrzewacz zalacza sie dopiero po 10s od uruchomienia silnika.

Opublikowano
No z tą temperaturą to tak miałem ze do niebieskiego cacy a potem tak sie opornir nagrzewała ze szok. U mnie winny był mały termostat.
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

@tudm - z checia bym sprawdzil ten podgrzewacz jakbym wiedzial co to jest i gdzie to jest :lol: mysle ze wiele innych userow 320d takze :oops: .

 

Szczerze mowiac - do srebrego auta listwy ochronne w "kolorze" nie pasuja mi wogole :duh: . Te czarne felgi choc teraz jakos ozywiaja to auto :lol: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podgrzewacz:

http://images23.fotosik.pl/106/5053def111f1edfc.jpg

 

http://images25.fotosik.pl/105/75739ce130a775cfm.jpg

 

maroek:

Dzięki za podpowiedź, będę szukał dalej.

Interfejs mam właśnie taki pod carsoft 6.5 - póki co nie chce działać :/.

Tak jak pisałem wcześniej, skupiłem się na podgrzewaczu, bo taki błąd mi pokazało podczas kasowania błędu poduszki u mechaniora.

 

Filon:

Tak jak pisałem w inny temacie organoleptycznie sprawdzałem temperaturę rurek i wydaj się być wszystko OK. Najlepiej napisz/zaznacz, która rurka robiła się ciepła a nie powinna.

 

piotres:

Dla mnie listwy, klamki itp. w kolorze to jest to ale wiadomo gusta, gusta.

 

Na felgach mam oczywiście "szpan dekle" takie:

http://images30.fotosik.pl/106/4e521bbd46ba42eb.jpg

Opublikowano

Jesli chcesz sprawdzic termostat to możesz macać chłodnice- chyba najlepiej. Mi sie robiła letnia po 3 minutach od odparenia po nocy a teraz zimna dłuuugo dłuugo.

I tez do niebieskiego pola ok ale potem opornie strasznie. Na realoem jest dobry schemat chłodzenia- na jego podstawie dojdziesz co i jak- i które rurki\przewody sprawdzać. gdybys miał problemy z obiegami na schemacie daj znac starciłem godzine na analizę ale dobrze wydedukowałem :p

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie no generalnie cały układ chłodzenia też znam i głównego termostatu jestem raczej pewny.

 

Tylko mam wątpliwość do tego od EGR'a mianowicie, kiedy (po jakim czasie) część nr 11 powinna się robić zimna.

 

Znajdę chwilkę to opiszę interfejs co i jak.

 

A może macię rozpiskę z błędami? Wiem, że jest na forum ale może macię linka lub pod ręką.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Interfejs: taki z allegro za 199zł, pod Carsoft 6.5.

 

Niestety z przejściówką USB->COM nie działa (sprzedawca zapewniał, że będzie działać). Postaram się spróbować jeszcze z inną przejściówką bo ponoć z ich działaniem jest różnie, jak to mówił Marcin Daniec „robią co chcą”.

 

Udało mi się dopiero podłączyć wszystko z konencjonalnym PC wyposażonym w fizyczny port COM i jakoś działa.

Po pierwsze schemat podłączenia kabli do mojego modelu jest błędny, bo pokazuję podłączenie w piny, które u mnie są puste:/.

Według instrukcji E46 do 09.2007 ma być wyposażone w OBD, ja mam przed tą datą a jednak już z OBDII. Pomimo identyfikacji OBDII nadal schemat był niezgodny.

Powoli i systematycznie metodą badawczą udało się znaleźć odpowiednie kable.

 

Na dniach będę chciał jeszcze wypróbować działanie interfejsu w E36 wyposażonym w konwencjonane złącze BMW 20 pinowe.

 

Sam program:

Opisy błędów są, ale w języku niemieckim.

Da się odczytywać/kasować błędy (nie wszystkie) w następujących modułach:

 

DME / DDE diagnosis - Status: OK

Inst. Cluster dia. - Status: OK

SIM diagnosis - Status: Module does not respond !

AIRBAG diagnosis - Status: OK

ABS / ASC diagnosis - Status: OK

BC / MID diagnosis - Status: Module does not respond !

DWA diagnosis - Status: Module does not respond !

ZKE / ZVM diagnosis - Status: OK

HKL diagnosis - Status: OK

EGS diagnosis - Status: OK

EWS diagnosis - Status: OK

LCM / CCM diagnosis - Status: OK

PDC diagnosis - Status: OK

CVM diagnosis - Status: Module does not respond !

CAS diagnosis - Status: Module does not respond !

ZGM diagnosis - Status: Module does not respond !

RLS diagnosis - Status: Module does not respond !

 

Część z powyższych nie działa bo najzwyczajniej nie ma u mnie tychże „modułów”.

 

Natomiast fajnie i sprawnie działa Live Data moniturąjący działanie silniki itp. na żywo:

np. pokazuję % aktualną moc użytą do dodatkowego grzania silnika. Się dowiedziałem, że im wyższe obroty tym więcej dogrzewa, jest to ściśle związane z wydatkiem alternatora, itp.

 

ZKE/ZVM - selektywne ustawienie otwierania drzwi, zamykanie centralnego po ruszeniu pomimo włączenia tychże opcji nie działały u mnie.

 

Następny feler nie możność wykasowania poniższych błędów w module ZKE/ZVM a więc general electrick:

-7 Module nicht codiert

-59 Neigung Sensor oder Innenraum Überwachung oder Kurzschluß an ein Kabel

 

Generalnie poniżej lista błędów, które zostały wykryte oraz moduły w których siedziały:

 

DDE: 1B

 

Instrumental Cluster: 11 EGS Signalleitung gestort

BE Fehlereintrag uber internen Fehler im Lichtmodul

ABS/ASC: 49 Drehzahlfühlerfehler hinten links Od. Auslass-Ventil, vorn rechts

152 DSC Schalter

 

ZKE/ZVM: 7 Module nicht codiert

59 Neigung Sensor oder Innenraum Überwachung oder Kurzschluß an ein Kabel

13 Tür schloß Heizung : Kurzschluß

14 Crash-Sensor

4 Klemme R

PDC: 9E28 Interne regeleenheidsvtoring

 

Jak by ktoś miał tą rozpiske kodów (wiem, że jest na forum) albo dokładnie wiedział co to powyższe znacz to byłbym wdzięczny!

 

Ciekawe czy w powyższych jest coś odnośnie dodatkowego grzania. Jak mnie nikt nie poratuję i nie pomoże to się zmusze do słownika niemieckiego :/.

 

Dodatkowa uwaga – nie zbliżajcie się z interfejsem do samochodu bez uprzedniego podłączenia zewnętrznego źródła zasilania. Mi padł aku (100Ah) po ca 2h bawienia się i musiałem go reanimować a przy okazji tego pada doszło kilka błędów np.: „9E28 Interne regeleenheidsvtoring”.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tłumaczył rodowity Niemiec, nawet dla niego to było nie jasne:

 

Instrumental Cluster: 11 EGS Signalleitung gestort - Błąd sygnału w kablu EGS

BE Fehlereintrag uber internen Fehler im

 

Lichtmodul – Wewnętrzny błądu modułu świateł

 

ABS/ASC: 49 Drehzahlfühlerfehler hinten links Od. Auslass-Ventil, vorn rechts – Błąd czujnika obrotów z lewej strony z tyłu (zawór przedni prawy)

152 DSC Schalter - Włącznik

 

ZKE/ZVM: 7 Module nicht codiert – Moduł nie zakodowany

59 Neigung Sensor oder Innenraum

Überwachung oder Kurzschluß an ein Kabel – Sensor pochylenia lub alarm wew, sensor ruchu, lub zwarcie kabel,

13 Tür schloß Heizung : Kurzschluß – Ogrzewanie zamka, zwarcie

14 Crash-Sensor – Czujnik uderzenia

4 Klemme R – Klema R

 

PDC: 9E28 Interne regeleenheidsvtoring - a to, to nawet nie niemiecki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

Też kupiłem taki interfejs tylko, że u mnie po angielsku są komunikaty i chodzi na przejściówce USB->COM. Niestety nie ma mozliwości przełaczania pinów i trzeba je przepinać.

U mnie w DME wyskoczył błąd: 123 Map coding thermostat control electrical circuit. Wynika, że to przerwa w obwodzie codowania mapy termostatu, co kolwiek to znaczy.

Auto nagrzewa się, chyba, prawidłowo. Po kilku minutach jest już powyżej niebieskiego pola wskazówka ląduje w połowie skali i tak pozostaje. Chłodnica jest ciepła, na nagrzaniu auta, na całej powierzchni. Nie wiem czy to jakiś czujnik jest walniety czy sam termostat. Poradźcie coś koledzy. Mozna z tym bezpiecznie jeździć ?? Moje auto jest z 99 roku a motor to 2 L benzin, M52

Pozdrawiam

Krzysztof

Krzysztof
Opublikowano

Interfejsy USB -> 232 to wsadz soboe do smietnika, mowia ze bedzie dzialac - ale prawie nigdy poprawnie nie dzialaja.

Taki uklad aby dzialalo na nim wszystko poprawnie musi miec wbudowany układ UART 16C550 (nie emulowany).

 

Polecam PCMCIA Karta RS-232 Argosy - nie powinno byc z tm problemu.

A ze karta jest drozsza od interfejsu diagnostycznego - no coz ...

 

 

Pozdro

Gdyby pan Bóg był za przednim napędem - chodzilibyśmy teraz na rękach ;)

http://miniurl.pl/becia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Interfejsy USB -> 232 to wsadz soboe do smietnika, mowia ze bedzie dzialac - ale prawie nigdy poprawnie nie dzialaja.

Taki uklad aby dzialalo na nim wszystko poprawnie musi miec wbudowany układ UART 16C550 (nie emulowany).

 

Polecam PCMCIA Karta RS-232 Argosy - nie powinno byc z tm problemu.

A ze karta jest drozsza od interfejsu diagnostycznego - no coz ...

 

 

Pozdro

 

No i tu Cie zaskocze kolego, bo to jest na układzie a nie emulowany, więc chodzi wszystko. Na takiej zwykłej przejściówce to wogóle nie widzi interfejsu.

Pozdrawiam

Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chętnie bym dał link ale to kupiłem w sklepie komputerowym a nie na allegro. Jedynie mogę podać model jaki widnieje na urządzeniu. Też chciałem kupić sprzętowy COM na PCMCIA ale jak chodzi na tym to po co przepłacać :lol: Jest to: U232-P9. Cena tego to chyba 49 pln.

Pozdrawiam

Krzysztof
Opublikowano
Chętnie bym dał link ale to kupiłem w sklepie komputerowym a nie na allegro. Jedynie mogę podać model jaki widnieje na urządzeniu. Też chciałem kupić sprzętowy COM na PCMCIA ale jak chodzi na tym to po co przepłacać :lol: Jest to: U232-P9. Cena tego to chyba 49 pln.

Pozdrawiam

w sklepach nie znalazlem, gogle tylko zagraniczne linki, i ani slowa o wbudowanym UART-cie 16C550

 

http://www.serialgear.com/1-Port-Serial-USB-U232-P9.html

 

Moglbys podeslac to info gdzie pisza i podac adres/telefon do sklepu.

Temat mnie interesuje bo zajmuje sie zawodowo komputerami.

Ale poza karta Argosy, nie znalazlem niczego (taniego) coby poprawnie wszystkie urzadzenia obslugiwalo przez RS232

Gdyby pan Bóg był za przednim napędem - chodzilibyśmy teraz na rękach ;)

http://miniurl.pl/becia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kris1973:

A działa u Ciebie selektywne otwieranie drzwi? U mnie jak włączę tą opcję to potem mam błąd w module: ZKE/ZVM - 7 Module nicht codiert – Moduł nie zakodowany.

 

Z jakim masz to programem?

 

Burner: sprawdzałem i się zgadza.

 

 

Zamówiłem kolejną przejściówkę, czekam na paczkę i będę testował dalej.

 

 

 

Tymczasem z kolegą Filon (dzięki wielkie za pomoc) ustaliłem, że mam padnięty termostat od EGR, kupuję na dniach i opiszę, co i jak się działo itp.

http://images30.fotosik.pl/110/8e8cf08782455932m.jpg

 

 

W tak zwanym między czasie chcąc wyciągnąć spinkę z pod akumulatora zobaczcie, co tam zastałem po jego wyjęciu:

http://images32.fotosik.pl/40/ae5d992815dba6a6.jpg

 

Po odmalowaniu podstawki (lekka korozja) i dokładnym wyczyszczeniu wygląda to tak:

http://images29.fotosik.pl/111/6da3ca6e403a3f1cm.jpg

 

Pamiętajcie o ponownym podłączeniu odpływu nadmiaru elektrolitu, nie wiem czy u mnie był podłączony a jak nie był to pewnie to była przyczyna tego „bagienka”:

http://images33.fotosik.pl/40/bd25fc9e733b3029m.jpg

Klemy oczywiście zabezpieczone u mnie pastą miedzianą, można też użyć wazeliny technicznej no ale to wiecie.

 

No i na koniec słynny pirotechniczny bezpiecznik, który ponoć według niektórych nie istnieje w E46 (liczne wypowiedzi w różnych wątkach):

http://images32.fotosik.pl/40/ef488117f9e5547fm.jpg

 

Także zachęcam przed zima do sprawdzenia stanu elektrolity w aku a przy okazji na zerknięcie, co tam pod nim siedzi.

Opublikowano
Odnosnie działania przejciowek, to mam taka z allegro za 9zl i dziala bez problemowo. Po podlaczeniu pojawia mi sie port COM ktory sobie ustawie. Oczywiscie potrzebne jest zainstalwoanie jakiegos malego pliczku. Nie zauwazylem zadnych niedogodnosci w dzialaniu interfejsu, malo tego, bawilem sie tez edukacją tunerków satelitarnych (nawet programator Phoenix)i tez dziala bez problemowo

Xdrive

Koder

Opublikowano
Odnosnie działania przejciowek, to mam taka z allegro za 9zl i dziala bez problemowo. Po podlaczeniu pojawia mi sie port COM ktory sobie ustawie. Oczywiscie potrzebne jest zainstalwoanie jakiegos malego pliczku. Nie zauwazylem zadnych niedogodnosci w dzialaniu interfejsu, malo tego, bawilem sie tez edukacją tunerków satelitarnych (nawet programator Phoenix)i tez dziala bez problemowo

Niestety nie wszystko z tym dziala prawidlowo

Ja przy tym co robie nie moge liczyc ze cos zadziala lub nie - musze byc pewny tego co mam, m.in. dlatego jezdze BMW a nie struchlalym maluchem ;)

Gdyby pan Bóg był za przednim napędem - chodzilibyśmy teraz na rękach ;)

http://miniurl.pl/becia

Opublikowano

u mnei tez wnetrze bylo do poprawienia - jakos pewnie rzadko sie tam zaglada ;)

Prawde mowiac az sie prosi to o dodatkowe wsporniki sama blacha na akumulator ktory wazy ok 20 kg na tak malej powierzchni to pomylka.

Na tych wszystkich dziurach, to az strach myslec jak ta blacha dostaje tam popalic.

U mnie nie bylo takiego wspornika - tylko dwa malutkie plaskowniczki po krotszych bokach :-/

Gdyby pan Bóg był za przednim napędem - chodzilibyśmy teraz na rękach ;)

http://miniurl.pl/becia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.