Skocz do zawartości

TUDM: long story - DYNAVIN - sierpien


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
MAM TAKĄ BETKE I JEST MAŁY PROBLEM ZE ZMIANĄ KOLORU!! DOLNA CZĘŚĆ DESKI NIEDEMONTOWALNA Z CAŁĄ DECHĄ TYLKO TUNEL I OBUDOWA BIEGÓW A RESZTA DO OKLEJENIA NA CIEPŁO LUB DO FLOKOWANIA.

 

Ta wypowiedz dotyczyć listew wewnętrznych?

 

Czy tunelu środkowego?

 

Listwy się malują (powinny już dawnooo być) a tunel mógłbyś mi przybliżyć temat "oklejania na ciepło" i "flokowania" –na czym to polega, trwałość, koszty. Masz fotki jak to wygląda po tych "zabiegach"?

 

Armani01 – dziś w tym wątku postaram się wrzucić Ci dokładniejsze instrukcje.

  • Odpowiedzi 807
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Uzbrój się w cierpliwość, przed rozebranie i w trakcie rób dużo fotek tak abyś zawsze wiedział, co gdzie ma iść. Kup sobie wcześniej Aceton i np. patyczki do czyszczenia uszu.

 

Podkreślam drugi raz filtr odpowietrzający skrzynię korbową jest do wymiany a warto, bo się go nie powinno czyścić i wyszedł nowy typ odporniejszy na zabrudzenia itp.

 

A teraz po kolei.

Odkręcasz osłony silnika najlepiej ściągnąć cztery, ale to wiesz jak zmieniałeś filtr powietrza.

 

Lokalizacja:

http://img127.imageshack.us/img127/5066/zaworpolozeniexy7.th.jpg

Z prawej strony za zbiornikiem płynu do wspomagania kierownicy jest ten od sterowania EGR. Zrób sobie fotkę jak były podłączone przewody ciśnieniowe, żeby potem nie było wątpliwości. Polecam wypięcie czujnika ciśnienia (tak przypuszczam), który na fotce poniżej jest schowany pod gumowy przewodem. Wypnij najpierw z niego wtyczkę przez naciśnięcie metalowej sprężyny a potem odpychając zaczep ściągnij cały czujnik z mocowania – jak to zobaczysz na oczy to powinieneś załapać, o co chodzi.

Tak to wygląda w rzeczywistości:

http://img236.imageshack.us/img236/5852/zaworegrnd9.th.jpg

Edytowane przez tudm
Opublikowano

TUDM- pojechałes na TEST samochodem czy jak :D

do armani- foty TUDM-a powinny Cię nakierowac- jasniej się chyba nie da :D Patrząc na silnik jeden jest po prawej stronie- idą do niego dwa wężyki- jeden z takiej "miski\UFO" srebrnej przy silniku :D po wężyku trafisz. Drugi wygląda identycznie, ale zeby sie do niego dostać musisz odwalić wszystkie plastiki włącznie z parapetem do kabinowego filtru. Całośc max 15- nawet dla amatora. jak zdejmiesz plastiki to koło turbo (pod filtrem powietrza) znajdziesz taki sam elektroazwór. Na zdjęciach TUDM to zapewne ten bardziej zabrudzony i chyba tak faktycznie to on ma jakiekolwiek znaczenie jeśli chodzi o poprawę pracy silnika. gdybyś miał pytania pisz na PW- nie będziemy zaśmiecać forum powtarzanymi informacjami.

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Taaa na TEST, net mi coś szwankuje:/. Fotki albo na emila albo a innego kompa wrzucę.

 

Od strony turbo:

http://img236.imageshack.us/img236/1623/zaworturbo1nk0.th.jpg

Odkręcasz wie śruby imbus od dolotu powietrza, ściągasz dolot razem z odpowietrzeniem skrzyni z obudowy filtra i z dolotu turbo. Potem dwie śruby „dziesiątki”, wypinasz tyczkę od elektrozaworu i przewody ciśnieniowe i zawór jest Twój

Tu fotka z bliższa gdzie jest zawór.

http://img236.imageshack.us/img236/8630/zaworturboxn0.th.jpg

Samo ściągnięcie tych osłon filtra jest dosyć ciężkie a jeszcze gorszę do opisania więc będziesz musiał sam opracować technikę ich ściągania – ja podpowiem użyj trzech małych śrubokrętów płaskich do poważenia tej obudowy na raz (daj znać ile wyłamałeś zaczepów ;) ).

 

Postępuj z głową, powoli i systematycznie to nic nie się nie stanie.

 

Powodzenia!

Edytowane przez tudm
Opublikowano
widzę, że folię zakładali Ci goście od napadów na bank :lol:

 

jak Cię policja zatrzyma, to mogą być problemy - minimalna przepuszczalność z przodu (boczne przednie), to właśnie 70%, natomiast same szyby już ograniczają przepuszczalność światła, więc razem z folią może być mniej

Zdecydowanie przednie boczne odpadają , miałem folie light jedynie 15% i przekraczało normy , nie polecam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiem, że niezgodne z przepisami i że jak będą chcieli to się czepią. Jak do tego dojdzie to na miejscu przy nich zerwę i mam nadzieje, że się obejdzie bez konsekwencji. Ty miałeś jakieś? Ja mam przyciemnione może nawet mniej niż.

 

To nie tłumaczenie a nawet głupie podejście ale póki co zrobiłem prawie 10kkm i bez zgrzytów.

 

Na razie tak zostanie.

Opublikowano
ja z folią jeżdziłem 3 lata , z przodu zerwałem sam od siebie a nie z przymusu , fabrycznie miałem już lekko ściemnione szybki - ogólnie widok auta z zewnątrz popsuło to zerwanie bo tył ciemny pozostał - to nie w bmw ale w drugim moim aucie osobowym. W BMW nic nie ruszam , ma być orginalne , jedynie moc mu podniosłem programem :mrgreen:
Opublikowano
Kupilem wlasnie srodek do oczyszczania klimy - ale nie Wurth'a a jakis inny ...i zobaczymy jak to wyjdzie u mnie. Mam to samo co u Ciebie TUDM - klima chodzi ok, ale jak sie ja wylaczy to po prostu smierdzi :oops: .
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2) Ma ktoś pomysł dobre (małoinwazyjne, wygodne w użytkowaniu) miejsce na radio CB?

Odpowiedź:.... ja ;).

 

Montaż radia CB:

 

Demontujemy panelu sterowania klimatyzacji. Robimy to podważając stopniowo dużym płaskim śrubokrętem na zmianę z obu stron w zaznaczonych miejscach na fotce. Odpinamy kable i panel jest nasz.

http://img406.imageshack.us/img406/4872/cb0kc8.th.jpg

Wyciągamy mieszek dźwigni zmiany biegów przez ściśnięcie go po bokach z obu stron, odkręcamy dwie śruby typu + (zaznaczone na powyższym zdjęciu) wyciągamy listwę ozdobną, w której jest umieszczone sterowanie szybami, wypinamy wtyczki, wyciągamy popielniczkę przez jej szarpnięcie do góry.

 

Obudowę trzymającą panel klimy wyciągamy przez odkręcenie czterech śrub typu +). Odpinamy kable od gniazda zapalniczki jak i od przycisków „ASC”, grzanie pośladów itp.

http://img406.imageshack.us/img406/2856/cb0acw7.th.jpg

Ja postanowiłem się wpiąć pod gniazdo zapalniczki przy użyciu szybkozłączek, zaznaczonych poniżej.

http://img406.imageshack.us/img406/594/cb1ai8.th.jpg

Sam montaż przy użyciu dwóch stalowych wsporników oryginalnie przeznaczonych do montażu sufitów podwieszanych. Zostały odpowiednio przygięte i docięte pod wymiar. Odbyło się bez wiercenia, radio trzymało się na samych wspornikach, ale dla pewności przykleiłem je do wygłuszenia przy użyciu kleju, elegancko to może nie wygląda, ale docelowo tego nie widać a ważne, że działa.

http://img406.imageshack.us/img406/4563/cb2zn4.th.jpg

Wsporniki są przykręcone do oryginalnego trzymadełka, które miałem razem z radiem. Oprócz bezpiecznika, który był fabrycznie z radiem jest druga wtyka. Jest to wtyka rozłączna po to bym w razie potrzeby bezproblemowo mógł zabrać radio.

http://img406.imageshack.us/img406/497/cb3vg0.th.jpg

W całości prezentuję się całkiem nieźle. Kabel do anteny poprowadzony pod: fotelem, dywanikami, kanapą i wykładziną boczną w bagażniku, tak że praktycznie go nie widać a w razie potrzeby bez rozbierania połowy samochodu, antenę można zdemontować.

http://img406.imageshack.us/img406/2649/cb4ft9.jpg

Opublikowano
Ja mam to samo radyjko , między fotelem pasażera a półką w telefonem i weszło na wcisk - podłączyłem do gniazda 12v z tyłu za podłokietnikiem , radyjko weszło na wcisk , nic nie chce wiercić , przykręcać bo to tylko szpeci wnetrze - problem mam jedynie z laptopem bo musi leżeć na fotelu pasażera - przetwornica 220v oczywiście w bagażniku , antena do netu na dachu ale ta w karcie nawet wystarcza - antena od GPS na podszybiu :mrgreen: cała masa kabli , dobrze ,że ich nie widać i nie kolidują ze sobą anteny bo mam tych nadajników aż 5 razem z anteną radiową wtopioną w tylną szybę - jest cool :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też miałem na wcisk między fotelem a konsolą środkową. Tylko, że w tym położeniu nie widać, co się dzieje z radiem a ciągłe zerkanie to średnio bezpieczne jest.

 

Nie mam za podłokietnikiem gniazda 12V więc jedyne jakie mam było wykorzystane przez CB a teraz mam je wolne.

 

Podkreślam, nie wywierciłem ani jednego otworu ani nie zniszczyłem, żadnego elementu przy montażu radia - naprawdę polecam, pomyśl czy nie warto.

 

U mnie navi odpada bo mam w serii, tel. też więc mnie tony kabli omijają a jak bym był zmuszony to bym zrobił tak, żeby nic nie było widać :) - powalcz u siebie.

Opublikowano

OK chciałem podziękować za BDB instrukcję dot. czyszczenia filterków zaworów AGR i od turbo ... :modlitwa: :cool2:

 

W sobotę przeprowadziłem całą operacje i na szczęście zakończyła się POMYŚLNIE :mrgreen: :P

 

P.S. Obudowę filterka udało mi się zdjąć bez szkód ... no może jeden zaczep leciutko nadłamałem ... drugi (ten od AGR) był już czyszczony kiedyś i miał już wyłamany jeden zaczep ... :roll:

 

P.S. 2 Oba zawory nie były oryginalne wymieniane prawdopodobnie przez Niemca ... na Pierburga ... nie wiem czy to dobra firma ??

Auto jest jakby żwawsze ... ale problem z dynamicznym ruszaniem nadal został ... tzn tak do 1700 obr/min nie wkręca się zbyt chętnie .... potem już jest OK ...

 

Mam przepływkę wymienianą MIM czy jakoś tak ... i zastanawiam się czy to może być jej wina podobno najlepsze są oryginały ... najlepiej współpracują ... ale nie uśmiecha mi się wydać 700 z żeby się przekonać ... muszę z kimś pogadać może udało by się podmienić na chwilę taką przepływkę ...

 

 

Jeszcze raz DZIĘKI WIELKIE !!!

 

P.S.3 Nie wiecie czy w 330d są takie same przepływomierze jak u nas ??

Takie sobie BMW by TTC Kraków ;-)

http://images21.fotosik.pl/401/c4c86dad2f2897d0.jpg

Opublikowano

@Armani : nie AGR a EGR (exhaust gas recirculation) :wink: .

 

Orginalnie sa montowane zaworki Pierburg, ja tez takie mam.

 

I cos Ci jeszcze na Pw napisze ;-).

 

pozdro

piotres

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No poza update’em softu navi, ale z tym jeszcze powalczę.

Dzięki koledzy klubowemu „Sebast - BMW Klub Polska” wreszcie udało mi się zrobić upgrade mojej navi. Wielkie dzięki Sebast!!

 

Navi 4:3 z czytnikiem MK3 w E46:

Powodem niemożliwości wgrania nowego softu okazał się błędny sam soft. Ściągałem go z różnych stron, różne wersje, nagrywałem na różnych płytkach i zawsze tryb awaryjny. Z trybu awaryjnego wyciągała mnie z opresji wersja V17.1(31), która widocznie dobrze się ściągnęła i nagrała.

Dzięki tym kilkunastu próbom nauczyłem się awaryjnie wyciągać płytki:

- zapłon wyłączamy,

- trzymamy wciśnięty przycisk „eject” przez minutę i dłużej po czym puszczamy i naciskamy szybko ponownie.

 

Polecana strona do ściągnięcia softu:

http://www.e38.org/nav/

Nie polecam:

http://gren.ru/navi%20OS%20software.html

http://poi.ravestation.net/nav_os/ - (hasło: poi.ravestation.net)

Wersje i zmiany,

http://www.x5world.com/articles/all-bmw/navigation/9458-bmw-navigation-system-faq.html

 

Tak to wyglądało w wersji 17.1 (31)

Menu stare:

http://img408.imageshack.us/img408/3191/navi0aez0.th.jpg

 

Mapa stara, była możliwość albo mapa albo strzałki z informacjami,

http://img408.imageshack.us/img408/2951/navi0hu9.th.jpg

 

Po wgraniu nowego softu V28, co w MK3 daje i tak 63 (od V22.1 nie było już zmian dla MK3), przy otwieraniu drzwi widzimy coś takiego:

http://img120.imageshack.us/img120/145/naviob5.jpg

 

Menu nowe: nowe kolory, wyraźniejsza czcionka no same ohhh i ahhh,

http://img404.imageshack.us/img404/7186/navi1yt7.th.jpg

 

Przy włączonym samym kompie dodatkowo widzimy, dokładne położeni, miejscowość i wysokość (o ile jesteśmy na drodze która jest w navi, poniżej jest przeciwna sytuacja):

http://img402.imageshack.us/img402/7239/navi4zg7.th.jpg

 

Teraz przy włączonym komputerze dalej widzimy kierunek gdzie mamy jechać, jaką odległość mamy do pokonania, przewidywany czas dojazdu:

http://img402.imageshack.us/img402/9893/navi2dd8.th.jpg

 

W trybie mapy widzimy mapę samą w sobie i instrukcję symbolami, powyższe informacje na temat samej drogi do pokonania oraz zmienił się sposób przestawiania skali na bardzo wygodny, wystarczy tylko przekręcić prawe pokrętło:

http://img402.imageshack.us/img402/3503/navi3qa8.th.jpg

 

To wszystko przy włączonej opcji: „Split screen”.

 

 

Zawory: powiem szczerze, że nie pamiętam (nie zobaczyłem) jakiej firmy mam te zawory ale sama firma Pierburg jak najbardziej godna polecenia, ja ją znam z przepływomierzy które się uważa za wieczne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest problem, w zależności od pogody (tak przypuszczam) lub błędnego działania nieoryginalnego alarmu (w ogóle go nie używam) pomimo przekręcenia kluczyka w pozycję "2" szafa się nie "uzbraja" zachowuję się jak dla kluczyka w pozycji "1".

 

W więc świeci tylko kontrolka od ładowania no i mogę włączyć radio ale nawiewów już nie.

 

Gdy poruszam kluczykiem, powyciągam go ponownie przełączam na pozycję "2" czasem muszę tę czynności powtarzać kilkukrotnie i więcej to w końcu zadziała i szafa ożywa jak i panel klimy itp.

 

Ktoś się spotkał z takim felerem? Pomysły?

Dodam, że centralny mi otwiera nawet w upały.

Opublikowano

TUDM mam 2 pytania:

1-czy czyszczenie filterków od EGR dotyczy tylko 320d?

jest konieczność robienia tego w 318tds?

 

2-czy proces polerowania lamp mozna zrobić na szklanych?

mam szkła Bosha i kiedys probowałem ręcznie samą pastą polerską-na marne.

te ruchy poprzeczne przy szlifowaniu są koniecznoscią? może mógłbym założyć papier na wiertarkę?

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znalazłem tylko sterowanie EGR, poszukaj turbo i zobacz jak jest sterowane, powinno być przez „Waste Gate” (inaczej niż w M47) i tak się zastanawiam czy tam w ogóle jest niezbędny zawór podobny jak w M47 i na 90% nie jest. Samo wyczyszczenie zaworu od EGR (część nr 15) na pewno nie zaszkodzi, prześledź na spokojnie w poniższym linku i do dzieła.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CF51&mospid=47459&btnr=11_1462&hg=11&fg=40

 

Pisałem już, że można polerować lampy szklane, ale trzeba im poświęcić duuużo więcej uwagi. Znacznie szerszy wachlarz gradacji papierów ściernych jak i past polerskich.

Ruchy to zalecenie lakiernika a przewiduję, że są one związane bezpośrednio z zachowaniem krzywizny powierzchni lampy po takim czyszczeniu. Przy czyszczeniu ruchami kołowymi może być niebezpieczeństwo, że chwilę przytrzymasz w jednym miejscu i będzie dołek.

Polerujemy oczywiście ruchami kołowymi tylko nie przesadź z obrotami.

 

Pomyśl, powalcz i daj znać.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja mam pytanko do wszystkich :

 

Mam zamiar zamontowac sobie CB w sumie identycznie jak TUDM (czyli krotko mowiac "na widoku" :oops: ) i zastanawiam sie czy nie bedzie to kusilo zlodzieji ? :cry:

 

Co o tym myslicie ? Moje radio to uboga Cobra 19DX wiec nowka kosztuje 220 zl, ale ...kto wie :roll: . Byloby tam na stale ...

 

W domu autko stoi w garazu, lecz czasami oczywiscie musze je zostawic pod jakims centrum handlowym w Warszawie ...lub tez pod blokiem u dziadkow (ale nigdy tam na noc) .

 

Zaczalem nad tym myslec bo 3 tygodnie temu jak jeszcze nie mialem srub zabezpieczajacych to zaczeli juz mi pod blokiem dziadkow odkrecac felgi :jawdrop: :jawdrop: . (btw 7x17' orginal z E46 ze starymi continentalami). W bialy dzien, w niedziele :duh: . Na szczescie zobaczylem z okna , rura na dol i uciekli ...starat zero, a juz mam sruby zabez. :mrgreen: .

 

pozdr.

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Niestety Mike, Cobra 19 jest za gruba i nie wejdzie tak :oops: .
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
nic z unidema itp. ,

 

Unidena 520 możesz brać spokojnie. Radyjko jest ciut droższe od Cobry, ale o niebo lepsze.

Mike68 - nie wiem czemu odradzasz Unidena... :roll:

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
Hihi Cobra jest moim pierwszym radyjkiem, zakupionym ok. 3 tyg. temu wiec poki co zmian nie planuje :oops: . Kupie tylko na dniach dlusza antene bo jednak Sirio Micro 37 cm to nie byl dobry wybor :lol: .
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam lekutko szyby przyciemnione i jakoś to radio się w oczy nie rzuca.

 

Generalnie ja się obracam raczej między LBL i RST i parkuje bezpiecznie i jakoś to jest.

 

Dla mnie rozwiązanie Mike68 jest niebezpieczne, sam tak miałem wciśnięte to wiem.

 

Do Unidena naprawdę nic nie mam i mogę szczerze polecić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.