Skocz do zawartości

SWAP silnika m73


TC

Rekomendowane odpowiedzi

czy ktoś wie ile kosztowałaby przekładka silnika z m70 na m73 do e32 podoba mi się ta buda ale jak wiadomo silnik m73 jest dużo lepszy niż m70! co trzeba byłoby przerabiać przy takiej przekładce?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M73 nowszy silnik...

A czy dużo lepszy?

Szczerze, to różni się tylko sterowaniem (sałkowicie sekwencyjne) i ma 26KM więcej (o 0,4 litra większą pojemność). Technologia silnika jest

ta sama...

 

Na pewno jest to lepiej ale czy dużo???

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc twierdzisz że lepiej zainwestować w porządny remont m70? jaki jest przybliżony koszt takiego remontu?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha w poprzednim poście pisałeś o chipie w twoim silniku odp na prv jak moglibyśmy się dogadać jakbym chciał mieć u siebie takiego chipa?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektronika silnika M73 ma całkowicie inną transmisję danych

między modułami elektronicznymi: ECU1, ECU2, EML, ABS,sterownik

automatycznej skrzyni biegów itd. Skrzynia biegów...

 

Tak więc poza wymianą mechaniczną czeka Ciebie nizła rzeżba

w elektryce. Wiązki + moduły + diabli jeszcze wiedzą co...

 

Co dolega silnikowi w Twoim aucie?

 

Kiedyś myślałem nad czymś takim:

 

dół silnika M73

góra zostaje z M70

 

(nie trzeba z elektroniką rzeźbić)

 

tylko nigdzie nie znalazłem info o rozłożeniu otworów głowica/blok.

 

Co do remontu silnika... w przyszłym roku u siebie planuję

wymienić pierścienie, niestety po malutku odzywają się

zużyte pierścionki. Czy się to opłaca? Lubię E32 V12, będę

pracował nad maszynką.

 

Co do chip tuningu:

Jakie masz sterowniki silnika?

 

x xxx xxx 156

x xxx xxx 352

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam te z końcówką 352 i dawno nie mam sond ! ostatnio mierzyłem osiągi i jest coś koło 9 s do setki na OBC więc zaczynam się zastanawiać nad remontem ale najpierw sprawdzę szczelność dolotu bo jak na moje ucho silnik chodzi bez większych zastrzeżeń nie kopci nie spala dużo oleju !!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M73 nowszy silnik...

A czy dużo lepszy?

Szczerze, to różni się tylko sterowaniem (sałkowicie sekwencyjne) i ma 26KM więcej (o 0,4 litra większą pojemność). Technologia silnika jest

ta sama...

 

Na pewno jest to lepiej ale czy dużo???

 

 

mialem e32 750iL z 1992 roku i jezdzilem kilka miesiecy brata 750iL z 1987 roku.

 

Mam 750i z 1995 roku.

 

Na tej podstawie stwierdzam ze miedzy M70 a M73 jest PRZEPAŚĆ.

 

M73 jest elastyczniejszy, pracuje calkowicie bez wibracyjnie (czym M70 nie moze sie pochwalic) i daje niesamowite doznania akustyczne podczas gdy M70 jest akustycznie nudne.

 

Cale e38 M73 jest sporo szybsze od e32 m70 (pewnie głownie dzieki nizej osadzonemu momentowi i pieciobiegowej skrzyni) do 100 km/h M73 jest wyraznie szybsze, a powyzej 200 km/h jest PRZEPASC.

 

Marku brakuje mi Twoich postow wiesz gdzie... :clap:

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za duzo roboty zeby zalozyc m73 do e32 ... a efekt moim zdaniem nie bedzie az tak porazajacy zey zrekompensowac ogrom wlozonej pracy i pieniedzy ...

 

najgorsza bedzie elektronika - trzeba przelozyc cala instalacje silnika i skrzyni biegow i polaczyc z instalacja samochodu ... przerobic uklad przeniesienai napedy itp itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za duzo roboty zeby zalozyc m73 do e32 ... a efekt moim zdaniem nie bedzie az tak porazajacy zey zrekompensowac ogrom wlozonej pracy i pieniedzy ...

 

najgorsza bedzie elektronika - trzeba przelozyc cala instalacje silnika i skrzyni biegow i polaczyc z instalacja samochodu ... przerobic uklad przeniesienai napedy itp itd

 

Witam.Jestem nowy na forum.Chciałem cos takiego włozyc do mojej E32,mam silnik m30b30.Widze ze znasz sie troche na wymianach silnikow.Co sadzis o moim pomysle ?. Co musiałbym dodatkowo zmienic i czy to wogóle opłacalne?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam te z końcówką 352 i dawno nie mam sond ! ostatnio mierzyłem osiągi i jest coś koło 9 s do setki na OBC więc zaczynam się zastanawiać nad remontem ale najpierw sprawdzę szczelność dolotu bo jak na moje ucho silnik chodzi bez większych zastrzeżeń nie kopci nie spala dużo oleju !!

 

Oświeć mnie proszę jak posłużyłeś się OBC do pomiaru od 0 do 100

 

Stoperem czy jest jakaś inna funkcja do tego służąca ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ja przerabiałem historie z silnikiem m70 rozebrałem bo kopcił strasznie na początku wymieniłem uszczelniacze zaworowe metodą na sznurek nic to nie zmieniło kopcił coraz bardziej po zdjęciu głowicy okazało się że sworzeń na w tłoku coś blokowało i tłok przerysował cylinder - remont bloku odpada sam szlif nie do zrobienia tylko tulejowanie a po tulejowaniu nikt nie da 100% gwarancji że wszystko będzie szczelne -blok aluminium. koszt jednego cylindra to około 250zł =uszczelki pod głowice razy dwa 400zł do tego inne uszczelki pod miske dużą i małą pod dekle klawiatury ,a pewnie i przy okazji remontu to wymiana panewek wszystkich itd itp nie opłacalne .mnie udało się kupić cały silnik wraz z wtryskami i całyą instalacją wtryskową ,za 1000zł wymiana to kwestia 2dni oczywiście gdy ma się zapał .i chodzi jak igła .więc samo przeliczenie remontu nad wymianą na inny jest adekwatne ponieważ zwroty będą przybliżone sprzedając ten drugi na części samo aluminium to już soro kasy ,głowice kompletne itp części .pozdrawiam przemyśl dobrze zanim zainwestujesz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
a ciekawe jakby wstawił do silnika m70 skrzynie 5hp30 i dobrze zestroił ?

 

Nie wiadomo ile by wytrzymała ale sądze że udałoby się zejść w okolice 7 do 100 km/h.

 

Tylko koszt takiej przeróbki to pewnie z 5.000 zł :( A za trochę większą dopłatą można pomyśleć o 750 E38 a tu już jest 6,6 do 100 km/h i to fabrycznie. Tak to jest z przeróbkami... :(

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

witam

 

posiadam na sprzedaz skrzynie 5hp30...naprawde w super stanie...mam tez do niej wiazki o komputer ;)

 

w razie W piszcie na maila lub pw.

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

podepnę sie do tematu z racji ,iż szykuję sie do takiego swapu.Czyli silnik oraz skrzynia z E38 motor 5.4L,pytanie brzmi co zabieramy z E38 co pozostaje w E32 .

Proszę wymienić poszczególne podzespoły co potrzeba ,wiadomo że przeniesienie napędu to swoją drogą ale to inny temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Panowie!

Mam E32 750 i E38 750. Potwierdzam opinię, że miedzy tymi samochodami jest spora różnica w dynamice, ale na pewno nie nazwał bym jej przepaścią. Ta różnica wynika raczej ze skrzyń biegów, a nie z 26 KM różnicy mocy, chociaż charakterystyka silnika M73 też ma tutaj znaczenie.

Jedyna możliwość swapu, który może być jeszcze ekonomicznie uzasadniony, to zabudowa silnika M73 z peryferiami M70, łącznie z jego skrzynią 4HP24. Takiego swapu dokonał jeden z niemieckich kolegów z 7-forum i był zadowolony, chociaż narzekał, że powyżej 4000 obrotów silnikowi brakuje paliwa, lub układ dolotowy od M70 nie dostarczał dość mieszanki, bo powyżej tej granicy silnik słabnie. W normalnej eksploatacji był jednak ze swojej przeróbki zadowolony.

Ja próbowałem to zrobić w E31, ale niestety zrobiłem błąd przy montażu kolektorów wydechowych, zniszczyłem blok i poległem. Natomiast udało się to zrobić Szymkowi/Kapitan Bomba/ z forum E31 i każdemu polecam kontakt z Kapitanem. Doradzi co i jak należy zrobić, żeby zadziałało...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Podczepiam się pod temat. Mam zamiar zrobić swapa z m30b30 na m30b35:) Już mnie nie bawi 188KM.

 

Czy zmiana z 3,0 na 3,5l jest problematyczna?

Co powininenem zmienić?

Skrzynie mam manualną, więc problem skrzyni odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam, 3,5 co to jest :mrgreen: Kolega ma i satysfakci nie ma ogromnej. Kolega tak przekładał, i nie było najmniejszego porblemu z montażem, ale miał automata, więc nie wiem jak to jest. Baniaki, plastiki itp. Powinni pasowąc :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj nie pytam o satysfkacje Twojego kolegi bo mnie to go wno obchodzi... Baniaki i plastiki... juz mnie wku rw iaja Twoje posty bo nic nie wnoszą do tematów tylko napi er dalasz sobie ilosc postów. Więc bardzo proszę nie odpowiadaj na moje posty bo poprostu sobie tego nie zycze.

 

 

Do Twojej wiadomości małolacie jedni wolą 3,0l inny 5,0 ja Twoich decyzji nie krytykuje więc i ty sie wstrzymaj.

 

Przepraszm i prosze by mnie nie blokować ale nie wytrzymałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem ci że kolosalnej różnicy nie ma

Czyli napisałeś kolejną bzdurę. Taka pomoc, jakiej zwykle próbujesz udzielać , to nie pomoc tylko zwyczajne szkodzenie. Lepiej nic nie pisz, jeżeli nie jesteś czegoś pewny na 100%. Między silnikami 3.0 188KM i 3,5 212KM jest duża różnica, subiektywnie większa, niż między M70 w E32, a M73 w E38. Miałem E32 z tymi silnikami, więc wiem o czym piszę

A wracając do tematu: przeróbka jest na zasadzie plug and play, silnik pasuje do skrzyni manualnej bez żadnych dodatkowych przeróbek, przy automacie może być różnica w sprzęgle hydrokinetycznym. Na pewno będzie trzeba wymienić sterownik silnika i automatu, Jakieś dodatkowe problemy elektryczne mogą też pojawić się, jeżeli silnik 3,5 miał elektronicznie sterowaną przepustnicę, bo były i takie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.