Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

od dłuszego czasu kapie mi olej z zaworu EGR, czy to jest coś groźnego ?- w sumie samochód chodzi bardzo dobrze, idzie jak burza- ale wkurza mnie to kapanie, bo brudzi wężyki od paliwa i jakieś tak jeszcze.

co zrobic żeby to uszczelnic- sa jakieś uszczelki czy trzeba wymienic cały zawór??

jeżdze na oleju 5W40 - pełen syntetyk- może to przez to, poprzednio miałem zalany półsyntetyk 10 W 40??? i nie pamietam, zeby cos tak kapało

Opublikowano
Po pierwsze nie powinieneś zmieniać w ten sposób oleju. Jeżeli miałeś zalany półsyntetyk to powinieneś dalej lać półsyntetyk.
Opublikowano
no dobrze, ale gdzie turbina , a gdzie zawór EGR, który jest u góry- to wygląda tak jakby tak jakas uszczelka popuszczała przy zaworze własnie
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
no wlasnie kolego ja mam tak samo, znalazles przyczyne tego wycieku?? jak tak to odpisz
Opublikowano
Nie jest to turbina, jezeli nie ubywa ci oleju w silniku to olej bierze sie z przewietrzania silnika, po prostu wyjście z odmy jest umieszczone w obudowie filtra powietrza.Opary z silnika wraz z powietrzem sa zasysane przez turbine i najpierw olej(sa to bardzo male ilosci ale z czasem zbieraja sie w IC) ląduje w intercoolerze a pozniej pchany jest do kolektora. Było juz o tym na forum
Opublikowano
Nie wiem czy to wina przebiegu, gdyby tak było silnik brał by zauważalne ilosci oleju.Podobno pod deklem jest filterek ktory ma za zadanie oddnielac pow z silnika od czastek oleju ale nie jestem na 100% bo jeszcze tam nie zagladalem. W 90% turbina nie ma nic wspolnego z olejem w EGR-e. znajomy mial wyraznie wyczuwalny luz na turbinie w każdej płaszczyznie mimo to po zmianie odpowietrzania silnika w kolektorze mial sucho jak pieprz
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Przyczyna wycieku z egr-a jest jego luz na tulejkach, ponieważ jest on spasowany metal w metal. Po jakims czasie wyrabia sie i zasysany z podcisnieniem olej wydostajie sie na zewnatrz przez odpowietrznik. Sa 2 sposoby na to, a w sumie trzy. Mozna wymienic zawor egr na nowy cena okolo 420 zl. Kolejny sposob to zalozyc kruciec na odpowietrzniku zaworu egr nastepnie zalozyc wezyk i odprowadzac te drobne ilosci oleju spowrotem do silnika, lub najprosciej poprostu zrobic tak jak ja zrobilem od srodka zakleic silikonem dookoła prawa strone czpienia i bedzie ok. Ja zrobilem tak i mam spokoj. Przejechalem juz w ten sposob 2000 tys kilometrow i jak narazie jest ok.

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.