Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Panowie czy w E60 mozna przeczyścić przednie szkło a właściwie plastik? Osiadło troche papruchów na nim i bym je wycziścił. Zdjać się nie da plastiku bo chyba jest klejony do obudowy

  • 2 lata później...
Opublikowano

...nie dalej jak wczoraj zrobiłem z tym porządek:

Przybory i materiały:

1. arkusze papieru wodnego: 800, 1200, 2000, 2500

2. pasta polerska

3. jakaś polerka np. na wiertarkę

4. woda

5. miska :mrgreen:

 

...jedziemy od najmniejszego papieru, matując "szkło", cały czas mocząc papier i przemywając, gdy już skończymy na papierze 2500 przemywamy ostatecznie szkło i...polerujemy reflektor...git malina. Najlepiej to robić po wyjęciu reflektora, ale ja to robiłem na aucie...

Opublikowano
...chyba szkło halogenów jest również z plastiku...więc zrobię ten sam zabieg co z reflektorami, ale je chyba będzie trzeba wyjąć...
Opublikowano
zalezy czy chcesz kolego wyczyscic je od wewnatrz (szklo) czy zewnatrz ;) jak zewnatrz z odpryskow i innych to tak jak wyzej napisali ;) jak wewnatrz to wyjmij reflektor ;) wsadz to piekarnika na 5 minu z temperatura 85*C i zacznij rozklejac szklo od obudowy ;) inaczej nie uda Ci sie rozkleic reflektora bo klej trzyma za mocno...
Opublikowano
...tak, tak wiem; robiłem tak z E46 jak montowałem CCFL, ale używałem do tego suszarki...dzięki.
Opublikowano
...nie mam...ale naprawdę jest efekt powalający...dodam, że matujemy 800 do całkowitego zmatowienie "szkła" (nie bać się!!), używanie następnych papierów powoduje coraz to większą przejrzystość, ale użycie polerki z pastą (ja używałem pasty polerskiej C3 i na koniec Tempo dla połysku) daje lustro.
Opublikowano

a powiedz mi bo kiedys probowałem spolerowac lekką ryse i polerując w miejscu tej rysy poprostu pojawiła sie jakby taka plama smuga i teraz nie idzie tego usunąć:/ pomyslalem ze szkło jest jakos polakierowane z wierzchu i moze ten lakier przetrałem:/ cholera wie.... czy po twoim polerowaniu mozna smiało powiedziec ze przejrzystosc i kolor szkła jest jak w prawie nowej lampie? u mnie od polerowania zrobila sie tylko smuga w miejscu rysy:/

ile czasu zajęła ci polerka jednej lampy?

Opublikowano
Zgadza sie, poprzez miejscowe polerowanie usunales zewnetrzna warstwe ktora chroni szklo (polycarbonate) przed odpryskami, promieniowaniem UV, detergentami w plynie od spryskiwacza itp. Mozesz spolerowac cala lampe, tak jak kolega wyzej, i na pewno pozbedziesz sie odbryskow i smug ale efect bedzie tylko chwilowy, po pewnym czasie (kilka miesiecy - rok) zarysowania pojawia sie znowu, szklo moze zmienic barwe na kolor lekko zoltawy, a wszystko przez to ze czysty polycarbonate jest miekki i nie odporny na uszkodzenia i srodowisko. Proces polerowania trzeba bedzie powtorzyc. Moza temu zapobiec nakladajac specjalna folie bezposrednio po polerowaniu. Folia taka jest odporna na zarysowania i promieniowanie UV - 3M robi takie folie. Lub nakladajac specjalna warstwe lakieru (clearcoat) ktory spelni role ochronna.
Opublikowano
folia z pewnością będzie lepsza... lakier będzie odpryskiwał... czy ktoś pociągnie temat?

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
...no nie tak zaraz...jakiś czas napewno wytrzyma, natomiast jak szkoło jest żółtawe i mocno pokieraszowane...to chyba dobry pomysł...
Opublikowano
a udało sie któremus z was chłopaki rozkleic reflektor do e60? kiedys gadalem z gosciem od naprawy lamp to mowil ze do tego modelu jest jakis inny klej i wogole nie idzie tego rozkleic? udalo sie to komus?
Opublikowano

kontynuując temat polerki... w dwóch zakładach powiedziano mi, że nie ma żadnej warstwy ochronnej i polerkę można robić względnie "bezkarnie".

koszt usługi polerowania świateł w tym zakładzie http://www.s-plus.pl/ to 174 PLN brutto za oba światła.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

A co ci mieli powiedziec skoro biora za to kase. I nie spodziewaj sie ze Wiesio z Czeskiem pracujacy w takim zakladzie bedzie wiedzial jaka jest budowa szkla lampy, jak bys ich spytal o promieniowanie ultrafioletowe to pewnie by powiedzieli ze jest z Czarnobyla :twisted:

Swoja droga to 174pln to calkiem sporo jak za taka usluge - dla porownania nowe szklo do e46 przed liftem kosztuje 'tylko' 130zl, do e60 pewnie kosztowaloby wiecej ale ze jest nie rozbieralne (teoretycznie) wiec chyba nie mozna kupic samego szkla. Wracajac do polerowania to z wlasnego doswiadczenia wiem ze zewnetrzna warstwa jest twardzsza bo polerowalem jedna lampe. Na poczatku, uzywajc grubego papieru sciernego robimy tylko lokalne zarysowania, dopiero jak sie usunie ta zewnetrzna warstwe czuc ze papier bierze na calej powierzchni - da sie to odczuc jak czyscimy lampe recznie.

Znalazlem ciekawa strone, moze przekona niektorych Wiesi: http://faqlight.carpassion.info/hl-front-lenses.htm

I troche tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Headlamp na koncu w dziale 'Care'

Opublikowano
...moze przekona niektorych Wiesi...

 

...hmmm, mam się zacząć obrażać, czy olać takowe dictum...jak kolega chce być mocno pomocny to może wyjaśni Wiesi co tam po anglikańsku jest napisane... :lol: (because i only russian - made in Translator :wink: ) , nie jestem przekonany co do złych wpływów takiego potraktowania "szkła" efekt się utrzymuje...a jak przestanie to go powtórzę... :D

Opublikowano

Nie chciałem nikogo obrazić, a tym bardziej Wiesławów i Czesławów bo to na pewno fajne chłopaki, więc jeśli ktoś z użytkowników forum posiada takowe imię i poczuł się urażony to przepraszam.

Chciałem po prostu w humorystyczny sposób przedstawić problem polerowania lamp i zaznaczyć że czasem coś jest bardziej skomplikowane niż się wydaje na pierwszy rzut oka. Zgadzam się, że polerowane lampy są lepsze od starych, porysowanych z odpryskami. Ale ważne żeby przysłowiowy Kowalski zdawał sobie sprawę że polerowane lampy, mimo że wyglądaj jak nowe nie posiadają tych samych właściwości co nowe lampy. Podałem też przykłady jak zabezpieczyć polerowane lampy aby właściwości takiej lampy były zbliżone do oryginału i efekt polerowania był bardziej długotrwały. W przeciwnym razie efekt polerowania będzie tylko tymczasowy. Oczywiście, cały process można powtórzyć i znowu lampy będą wyglądały jak nowe ale robiąc to n-ty raz możemy lokalnie zmienić grubość szkła i sprawić że promienie będą wychodziły pod innymi kątami - dla zwykłego Kowalskiego to pewnie bez znaczenia.

A na tych stronach co podałem napisane jest to co zamieściłem w pierwszym poście.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
stronki bardzo OK. teraz więc szukać należy takiego pana Zbyszka z taką folią 3m żeby zabezpieczyć światła po polerce.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
...byłem w BMW Service Stando i co mi powiedzieli, że te "szkła" robi się tak jak napisałem, ale oni dodatkowo dają jakieś coś co nazywają clear, w celu utwardzenia wierzchniej warstwy...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

 

Odgrzeję kotleta zapewne - czy ktoś próbował jeszcze polerki przednich lamp w E60 ?

Czy robił ktoś to w profesjonalnym zakładzie czy na własną rękę ?

 

Mam już trochę zabrudzone te szkła - trochę odprysków, śladów po owadach etc i chciałbym wykonać taki manewr oczyszczający niemniej jednak się nieco boję że coś może się spie....ć.

 

Czy jest jakaś bezinwazyjna metoda czyszczenia lamp od wewnątrz ? Tam też mam trochę paprochów (opcja z kuchenką odpada ;) )

Będę wdzięczny za sugestie

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Witam,

 

Odgrzeję kotleta zapewne - czy ktoś próbował jeszcze polerki przednich lamp w E60 ?

Czy robił ktoś to w profesjonalnym zakładzie czy na własną rękę ?

 

Mam już trochę zabrudzone te szkła - trochę odprysków, śladów po owadach etc i chciałbym wykonać taki manewr oczyszczający niemniej jednak się nieco boję że coś może się spie....ć.

 

Czy jest jakaś bezinwazyjna metoda czyszczenia lamp od wewnątrz ? Tam też mam trochę paprochów (opcja z kuchenką odpada ;) )

Będę wdzięczny za sugestie

 

opcja z kuchenką odpada tak czy inaczej bo lampy są klejone klejem do szyb który nie puszcza pod wpływem temperatury, więc tylko wycinanie szkieł i niszczenie lamp, polerka czasochłonna jazda papierem od 500 800 1000 1500 2000 i na koniec maszynowo, i tak nie da efektu jak nowej, chyba że ja nie miałem cierpliwości,

fakt miałem nieźle zeszlifowane od barierki szkło w polifcie na wysokosci kierunku że aż był przytopiony plastik, i w tym przypadku przyznam ze wyszla jak nowa, ale moze dlatego że na wysokosci kierunku nie widać dokładnie szkła czy jest przejrzyste...

Opublikowano
żeby była jasność - ja nie chcę nowych lamp - to byłoby podejrzane ;) ja po prostu chcę otrzymać lepszy efekt - są już doc zabrudzone i mają rysy od myjni, wyżerki od piaski i kamieni (małe ale irytujące).Z pewnością taki zabieg polerki poprawiłby sposób świecenia lampy i kątów rozchodzenia się światła (które pewnie teraz są nieco zaburzone).
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

A ja polerke odradzam . Co prawda w Vectrze C GTS , ale efekt utrzymał mi się kilka miesięcy , potem szkło zrobiło się matowe. Na pewno mimo ,że w E60 mam je troche zniszczone nie będę ich polerował.

 

EDIT: a to co pokazałeś z Opla , to inna bajka. Tam lakier którym pomalowano lampy jest wadliwy i po czasie schodzi ! , więc to wymusza polerke , bo już totalnie nic nie widać jak ten łuszczący się ? (nie wiem jak to określić) lakier zajmie większą część powierzchni odbłyśnika. Dla kilku odprysków moim zdaniem nie warto ruszać :) Pozdrawiam

Opublikowano

Niby nie warto ale jest jeszcze jeden aspekt - który się nazywa bezpieczeństwo. Sam nie jestem jakimś fanem pewnych działań ale kupować nowe lampy za 2000EUR mija się z celem, używki z tego rocznika to nic innego jak elementy po polerce, a lampy LCI to wydatek 5000PLN +/-.

 

Dlaczego wspominam o bezpieczeństwie. Xenon w BMW nie ma odbłyśników wewnątrz lampy które się regeneruje (jak w VW czy Toyota lub MB). Jest soczewka która generuje wiązkę światła. Jeśli wiązka światła jest złamana (między innymi przez odpryski i zmatowienie reflektora np. dzięki myjniom, spryskiwaczom,kamieniom, piaskowi, czy po prostu pomimo wieku) powoduje to rozproszenie światła na boki - co w normalnym przełożeniu równa się zmniejszonemu zasięgowi świateł oraz słabszemu doświetleniu poboczy - w przypadku polskich dróg jest to ważny aspekt gdyż są słabo oznakowane a wielu pieszych czy rowerzystów porusza się po zmroku bez oświetlenia czy oznakowania (w czarnych ubraniach np.)

 

Oczywiście zanim zrobię polerkę poczytam jeszcze fora. Z pewnością światła mnie "nowe" nie miną ale zanim to zrobię chciałbym spróbować jakiejś alternatywy która przedłuży żywot lamp. Inna rzecz że za słabe świecenie jest też odpowiedzialna soczewka która po jakimś czasie brudzi się od wewnątrz... a jak wiadomo lampa jest NIErozbieralna.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.