Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WITAM!

Posiadam od jakiegoś czasu BMW e34 2.5 tds, przebieg 270 tys. 95r., oponki 205 przód, 225 tył. AUTO jest słabe, gdyż wyrwanie z "kapcia" na asfalcie jest niemożliwością (zgaśnie) ,na piasku w miarę idzie. Jego przyśpieszenie też nie jest takie jakie być powinno(w porównaniu z 525tds kumpla). Do ok.2.5 tys. obr. dochodzi bardzo powoli , turbina chyba ok. ,bo od 2.5 tys. obrotów zaczyna przyśpieszać lepiej, jeśli tak to można nazwać, bo obortu ide w górę a auto prawie nic do przodu i tak na każdym biegu ,ciężko się wyprzedza tym autem.Im wyższy bieg tym gorzej przyśpiesza.Na 5 biegu przyśpieszenie z wolnych obrotów jest praktycznie niemożlwe. Jak 5 razy wcisne pedał gazu to kontrolka "check control" mrugnie 18 razy, czyli jakiś błąd z ABS-em. Prędkość maks coś około 150-160 km/h. to mało jak na bmw.Występuje także jakby odcięcie paliwa(wskazówka ekonomizera staje jak wryta,obroty nie idą w górę , a auto nie reaguje na pedał gazu),zależnie od biegu, na 3 to coś ok.115,na 4 140 ,a na 5 to 150 i dalej nie chce.Pompke wstępna paliwa miałem walniętą ,ale już wymieniłem. Byłem u kilku mechaników i w kilku zakładach jakoś nikt nie wie co mu dolega. Komputer nie wykazuje żadnych błędów.

Także widzicie koledzy poważny problem mam, jeśli ktoś by się spotkał już z czymś takim to proszę o pomoc.

Opublikowano
ja też nie mam TDS-a, ale miałem e28 d ,tego wolnego ,ale kręcił gumami na asfalcie, jedz do jakiegoś mech. sprawdz ciś. na cylindrach ,wtryski, pompę,filtr paliwa, po kolei eliminować wszystko az, cos wyjdzie-ciężko na odległość coś rzec w temacie, diesel na ucho już słychać czy "gada" jak trzeba, nie wiem na ile to możliwe w BM, kumpel miał raz o jeden ząbek przestawiony pasek rozrzadu, było pododnie w starszym transicie, nawet nie wiem czy tds jest na pasku czy nie, moje e28 było, tyle mogę poradzić, zal mi cię bo bez logiki jest ażeby bm nie chodziło jak należy---bez głupot ,powoli dojdziesz ładu --pozdro :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano
witam mialem podobny problem i okazalo sie ze ktos zamienl wezyki od podcisnienia na kolektorze ssacym i przewody pompy waku to ta od serwa ato jezdzilo ale miernie . zobacz jak jest dokladnie u kumpla ajesli jest ok to moze cos jest z tym czujnikiem do ktorego to jest podlaczone :cool2:
Opublikowano
wszystkie wężyki posprawdzane i są podłączone jak należy, ciś. na cylindrach, wtrsyki,.... posprawdzane. Wszystko ok. ale auto dalej nie jedzie jak powinno :mad2:
Opublikowano

silnik dlatego tak pracuje gdyż jego sterownik jest w tak zwanym trybie awaryjnym, oznacza to tylko tyle, że możliwości sterowania silnika są ograniczone celem bezpiecznego zjazdu do serwisu

 

a napisz kolego co te twoje mechniki sprawdziły - ale rzetelnie

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano
Mam dokladnie ten sam problem. Silnik sie wydaje ok bo malo pali i nie kopci. nie zapala sie lampka serwis dlatego nie jechalem do serwisu bo tez mnie nie stac. Pomocy.
Opublikowano

kolego 2 posty powyzej skoro mowisz ze sterownik wrzucil na tryb awaryjny to mniemam ze wiesz co mowisz,wiec jesli bylbys tak mily to podpowiedz jeszcze jak z tego trybu awaryjnego wylezc.

 

pozdrawiam

Opublikowano

wprawdzie wróżką nie jestem żeby wiedzieć co u kolegi jest nażenione

 

ale gwarantuj że jak usterkę się usunie a nie tylko skasuje - wszystko wróci do normy

 

kolega piszący o problemie nie podał za dużo informacji no i co rzeczywiści zostało już zrobione, a przede wszystkim wyniki prac, tzn. jakie uzyskał ciśnienia wtrysków, kompresja itd.

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano

nie no oki,poprostu myslalem ze mozna np jakos ominac tryb awaryjny lub cos w tym stylu,bo gdyby tak bylo to po resecie kompa powinien chodzic przez jakis czas normalnie dopoki komp sie nie zkapuje :D

 

ehh kurde moj 524td tez nie przyspiesza jak powinien i tez sie nad tym glowie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Swego czasu było"trochę"na ten temat... :search: U mnie np.przyczyną niedomagań był przepływomierz(niektórzy nazywają go zaworem EGR.Ja go tak nazywam,bo nikt mi nie odpowiedział gdzie jest przepływomierz w TDSie). :wink: Edytowane przez Wioletta

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

wioletta przewalilem juz sporo na szukajce i staram sie sukcesywnie poglebiac swoje dzialania w tym kierunku,ale troszke ciezko jest akurat trafic w odpowiedni temat,aby przesledzic wypowiedzi uzytkownikow.

 

prosba do Ciebie,jako ze jestes dluzej na forum,wiec moze switaja ci jakies tematy w ktorych bylo sporo na ten temat,i bylabys tak mila i podpowiedziala w ktorym kierunku szukac.jakies kluczowe slowa ktore kojarzysz?nie prosze o gotowca w postaci limkow,bo szukac umiem tyle ze trzeba jeszcze trafic.

 

PS;oczywiscie szukalem juz w slowach typu,muli,nie ma mocy,pompa,czujniki itp

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak naprawde to jedno co Ci mogę poradzić na odległość to szukać przyczyny w układzie zasilania.Ja zdana byłam też tylko na siebie i miałam to szczęście,że miałam od kogo przekładać części na próbę.Możesz jeszcze zadzwonić np do Maciejka,bo chętnie służy pomocą może Robert zauważy też Twojego posta? Problem zazwyczaj tkwi w jakimś szczególe,zakładając,że silnik ma odpowiednie ciśnienie na tłokach pompie,turbinie,drożne przewody itd.Ja spędziłam tydzień na studiowaniu wszelkich postów a było" trochę"tego,i uwierz dużo rzeczy się dowiedziałam.Nie jestem zbyt biegła w komputerze i nie wiem jak Cię naprowadzić na ślad.Robiłam to trochę po omacku :search: :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Na 99% masz przestawiony rozrząd :idea: Temat do ogarnięcia w 3h :mrgreen:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

wioletto ja wszystko rozumiem,i tak jak mowilem staram sie sukcesywnie przekopywac archiwum jak tylko cos mi sie przypomni.niestety nie mam u siebie nikogo kto udostepnil by swoj egzemplarz w szczytnych celach do pozyczenia organow do przeszczepu :D ale oki szukam dalej

 

kolego anjinsan wlasciwie tez mi to przeszlo przez glowe tylko staram sie znalezc jakis schemat ilustrujacy poprawne ustawienie rozrzadu i moglbym sie za to zabrac.rozumiem ze jest mi ciezko wydedukowac o co kaman a tym bardziej rozumiem Was,bo na odleglosc to juz calkiem mozna sobie gdybac.a tak de facto troche zwodza mnie fakty,bo niby tymczasowo odpuszczam sobie pompe z powodu eleganckiego odpalania (rano na dotyk,na cieplym ciut dluzej ale bez tragedii jak u innych ktorzy pisza ze kreca po 5 razy po 10 sekund az zalapie,u mnie po prostu okolo 1,5 do 2s),a jednak znowu gdyby rozrzad przekoczyl o zabek to czy odpalal by tak jak odpala?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
1,5 do 2s),a jednak znowu gdyby rozrzad przekoczyl o zabek to czy odpalal by tak jak odpala?

Jeśli rozrząd będzie przyspieszony, to będzie odpalał na dotyk i pracował nerwowo, jeśli opóźniony, to będzie dłużej odpalał i słabo się wkręcał w obroty :mrgreen:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

heh i znowu zagadka :D odpala w sumie oki ale jednak ciezko wchodzi na obroty,a czy chodzi nerwowo coz ciezko okreslic bo to moj pierwszy diesel.jak skonczy mi sie kociol w pracy to bede kombinowal.

 

dzieki za podpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobrze byłoby poprzedniego właściciela pociągnąć za język,jeśli te objawy są od początku.Piszesz,że turbo czujesz od 2,5tys.U mnie czuję je od1450tys.obr więc turbo masz podejrzane a zwłaszcza ten zawór z wężykiem przy nim.(czytałam coś o tym). :search: A jeszcze ten ekonomizer na mój gust przemawia że coś nie tak z zasilaniem przez turbinę. :wink: Aha,spróbuj zamienić przepływomierz z kimś. :cool2:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

wioletto turbo czuje ponizej 2000 a slysze od okolo 1400 wiec nie jest tak zle chyba.a mozesz przyblizyc cos w kierunku tego zaworu przy nim?

 

PS to w td jest przeplywomierz?czy chodzi o nastawnik na pompie?

Opublikowano
W TDSach są podciśnienia ( a od nich baaaaaardzo dużo zależy ) i są na ich przewodach filterki. Taka głupota a może warto sprawdzić, bo jak się zapcha to silnik też nie będzie chodzić jak powinien
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szczerze powiedziawszy,to moje odpowiedzi były skierowane do FINCHa,bo ma TDSa.Natomiast 524TD miałam b.króciutko i Tobie YORK pozostaje droga prób i błędów,lub cierpliwe przekopanie tematów. :search: :cool2:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

znalaziona pczyczyna braku mocy i odcinania obrotów na wyższych biegach.

w moim aucie jest zamontowana turbina od 318tds ponadto już do regeneracji. :jawdrop:

Teraz to pozostaje mi znaleść turbine od 2.5 tds i zamontować.

czy podczas wymiany turbiny należy wymienić coś jeszcze???

na co zwrócić uwagę przy kupnie używanej turbiny?? bo nowa to koszt 5.500zł ,więc raczej podziękuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Turbiny używane i regenerowane "chodzą"po 700do1200 zł.(gwarancja 3 miechy)Nigdy bym nie powiedziała,że tyle kosztuje nowa turbina.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

bylem dzis u poleconego magika od elekroniki itp.stwierdzil ze najpierw mam sprawdzic czy przypadkiem nie mam katalizatora,a jak jest to go wywalic,bo nie ma czasu na pierdoly dopoki nie bedzie wiedzial czy wydech jest ok.

 

sprawial wrazenie obeznanego w temacie,w przeciwienstwie do kocmoluchow z serwisu bosha,wspomnial tez o obrotomiezu itp,ale to dziala.

 

wydedukowalem organoleptycznie ze katalizatora u mnie brak,jedynie 2 zblakane tlumiki.sprobuje jutro uderzyc do goscia moze cos pokombinujemy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.