Skocz do zawartości

[E46] Centralny Zamek Fabryczny i problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czy mi sie kiedys cos uda zrobic za pierwszym razem ? :|

 

dzis sie wzialem za to , wylutowalem przekazniki (cholernie trudna robota, dysponowalem tylko lutownica kolbowa 30W i ....kompresorem - o tym jak go wykorzystalem napisze wkrotce :lol: ) , zeszlo sie ponad 2 godz. z samym wylutowaniem i co ? biore nowe przekazniki do reki ktore wlasnie przyszly poczta z http://www.aphelektra.com/cgibin/shop?info=216vd&sid=4e53c307 i stwierdzam ze one sa uzywane :shock: :shock: :shock: . Slady cyny na nozkach, zas na sciankach bocznych slady po laku zabezpieczajacym w sumie identycznie jak na moich starych przekaznikach . Wniosek : byly wylutowane z jakiegos modulu komfortu bmw .

 

Zlozylem bez przekaznikow i wszystko dziala pozatym ze centralny teraz wogole nie dziala ale to chyba oczywiste .

 

Wrzuce fotki z prac jak tylko dostane NOWE przekazniki :duh: .

 

PS. Kozi jak masz problem tylko z jednymi drzwiami to wg mnie to na bank NIE przekazniki a rzeczywiscie cos w zamku drzwi ...- moze silownik ?

 

pozdr.

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Odpowiedzi 464
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
PS. Kozi jak masz problem tylko z jednymi drzwiami to wg mnie to na bank NIE przekazniki a rzeczywiscie cos w zamku drzwi ...- moze silownik ?

 

pozdr.

piotrek

 

Zamek jest "niereperowalny" probowalem ze swoim. Nic nie peklo, wszystko bylo OK. W serwisie wymienili mi przekazniki i zaczelo wszystko dzialac. :) No ale to moj przypadek a u Koziego moze byc cos innego.

Opublikowano
ostatnie pytanie czy ktos jest zorientowany czy zamek od sedana bedzie pasowal do coupe, numerem ze sie rożni ale czy cos więcej?! z góry dzieki!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja mam podobny przypadek E46.

Działał pilot bez problemu. Spalił mi się bezpiecznik od gniazda zapalniczki bo niechcący zwarcie zrobiłem. I żeby sprawdzić który to musiałem po kolejii wyjmować bezpieczniki i podjżewam że też wyjąłem od centralki od pilota.

I od tamtej pory pilot raz działał, a raz nie. i zrobiłem taką inicjalizacje jak w instrukcji.

Po tym przestał wogóle mi działać pilot.

Po inicjalizacji za każdym razem na pilocie sobie migała dioda i nic. Nie ryglowały się drzwi.

 

Co panowie możecie poradzić?? Bo już mnie to wkurza :mur:

Opublikowano
To mi działa ostatnio centralny na kluczyk tylko... Pilot w kluczyku... Nic :| Ani się nie otwiera na pilota i nie zamyka :cry: No i zostałem bez alarmu... Zamykam tylko kluczykiem centralny zamek :duh:

“Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych”

ś.p. Ayrton Senna da Silva


http://bmwteamkrakow.pl/galeria/albums/userpics/11064/m3gt~0.jpg

Opublikowano
To mi działa ostatnio centralny na kluczyk tylko... Pilot w kluczyku... Nic :| Ani się nie otwiera na pilota i nie zamyka :cry: No i zostałem bez alarmu... Zamykam tylko kluczykiem centralny zamek :duh:

 

Ehhh dziwnie to BMW wymyśliło. Mnie to już krew zalewa.

Opublikowano
hej tez sie pochwale jak wiecie mialem problem z centralnym zakupiłem zamek na allegro /anglik ale to juz szczegół - nie ma otwierania z kluczyka/ i wszystko działa!!! moja diagnoza okazała sie własciwa! nie ma jak sprawny zamek bo juz mnie dobijało wsiadanie prawymi drzwiami! siara totalna! pozdrówka i zycze równie miłych chwil! :)
Opublikowano

U mnie po wymianie calego modulu na nowy wszystko dziala , ale tylko gdy recznie otwieram. A z pilota nic mi nie dziala :(

 

 

Czy ktos może ma radę na to? Może trzeba coś zrestować czy jakoś ustawić?

Opublikowano

Rozwiązałem problem z niedziałającym zamkiem z pilota.

 

Wystarczy niecała minuta i problem z głowy.

Instrukcja:

 

1.Włóż kluczyk do stacyjki i przekręć za chwilę do pozycji numer 1 (nie dalej)

2.Przekręć kluczyk do 0 i go wyjmij

3.Naciśnij i przytrzymaj przycisk otwierania drzwi(UNLOCK) i trzymając ten przycisk naciśnij trzy razy pod rząd LOCK

4.Puść przycisk UNLOCK

5.Drzwi powinny się automatycznie zamknąć i otworzyć

 

U mnie zadziałało, ale nadal nie uzbraja się alarm i nie ma sygnalizacji kierunkami przy zamykaniu.

 

Może ktoś w tym pomorze?

Opublikowano
Witam poczytałem troszke waszych podpowiedzi ponieważ miałem ten sam problem lecz tak jak pisał kolega wystarczyła mi 1min. by zadziałało:)Z góry dzienki :cool2:
Opublikowano

To może ktoś mi wytłumaczy czemu u mnie nie działa???

Działał pilot bez problemu. Spalił mi się bezpiecznik od gniazda zapalniczki bo niechcący zwarcie zrobiłem. I żeby sprawdzić który to musiałem po kolejii wyjmować bezpieczniki i podjżewam że też wyjąłem od centralki od pilota.

I od tamtej pory pilot raz działał, a raz nie. i zrobiłem taką inicjalizacje jak w instrukcji.

Po tym przestał wogóle mi działać pilot.

Po inicjalizacji za każdym razem na pilocie sobie migała dioda i nic. Nie ryglowały się drzwi.

 

Co panowie możecie poradzić?? Bo już mnie to wkurza :mur:

Opublikowano
siemka. u mnie po wymianie dwoch przekaznikow przestal wogole dzialac centralny zamek. nie otwieraja sie drzwi z pilota z zamka i z wlacznika przy biegach . co jest grane ? czyzby przekazniki dostalem walniete ? czy jak wymienie caly modol na indentyczny bedzie dzialalo bez programowania ?
Opublikowano
Pewnie przekaznik .. poszlo na maila co i jak.

 

Witam. Mam prawie to samo w E36... czy tez moze pojsc "co i jak" do mnie na emaila ? :)

Opublikowano
Mi nie działa tylko alarm a reszta dobrze, ale dzwoniem do BMW ile kosztuje programowanie i krzykneli 530zł. Czy nie można tego jakoś taniej zrobić???
Opublikowano
Mi nie działa tylko alarm a reszta dobrze, ale dzwoniem do BMW ile kosztuje programowanie i krzykneli 530zł. Czy nie można tego jakoś taniej zrobić???
Jak bys byl w Poznaniu to bym Ci dal num do chlopaka ktory dysponuje oryginalna maszyna do BMW i byloby tanio...
Opublikowano
Rozwiązałem problem z niedziałającym zamkiem z pilota.

 

[...]

U mnie zadziałało, ale nadal nie uzbraja się alarm i nie ma sygnalizacji kierunkami przy zamykaniu.

 

Może ktoś w tym pomorze?

 

mialem u siebie identyczny problem i okazalo sie ze nie dzialaja czujniki znjadujace sie w zamku odpowiadajace za wykrywanie otwartych drzwi. patrzyles czy jak otworzysz drzwi to sie wyswietla na komputerze?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam wszystkich zarażonych chorobą BMW :8)

 

oto historyjka na temat mojego problemu. parę miesięcy temu kupiłem wymarzone bmw 320d e46 :P . wszystko było ok z wyjątkiem nie działającej szyby kierowcy. okazało się że nie działa ona tylko w dół a w górę sygnał idzie do drzwi tylko krańcowy trzyma. odwiedziłem paru elektryków którzy zawsze zaczynali od przełącznika mimo tego że im mówiłem że przełącznik jest ok. próbowało też paru kumpli którzy uważali się za "elektryków". suma summarum skończyło się tym że kupiłem na allegro lekko używany moduł komfortu za okazyjną cenę 160 PLN :cool2:. normalnie ok 250 PLN. wymieniłem moduł i okazało się że po prawie roku szyba kierowcy w końcu ruszyła się z miejsca :dance:. SUKCES :-D. problem pojawił się kiedy po paru godzinach od wymiany chciałem wieczorem pod domem zamknąć autko. i co??? i NIC!!! pilot kluczyka nie działa. załamany zamknąłem samochód starą metodą i poszedłem do domu :cry2: aby studiować setki stron forum www.bmw-klub.pl w celu znalezienia przyczyny i rozwiązania problemu. po "JAKIMŚ" czasie znalazłem ten temat i dzięki postowi :modlitwa:"SHEEP":modlitwa: udało mi się uruchomić centralny z pilota. wykonałem czynności jak :modlitwa: SHEEP :modlitwa: kazał i już prawie wszystko jest OK. prawie bo jak zakodowałem jeden kluczyk to drugi mi nie działa, jak zakodowałem drugi kluczyk to pierwszy przestał działać. tak że jest ok ale tylko na jednym kluczyku. i jeszcze co się tyczy opisu czynności to ja musiałem zrobić jedną zmianę, mianowicie klawisz UNLOCK musiałem wcisnąć i trzymać jak kluczyk był jeszcze w stacyjce.

cały opis wszystkich czynności, które wykonałem:

 

-wsiadam do samochodu

-zamykam drzwi

-wkładam kluczyk do stacyjki

-przekręcam kluczyk na pozycję 1

-wciskam na kluczyku klawisz UNLOCK (otwieranie drzwi) i go trzymam wciśniętego

-przekręcam kluczyk na pozycję 0 i wyciągam kluczyk

-trzymając wciśnięty klawisz UNLOCK wciskam powoli i dokładnie 3 razy klawisz LOCK (zamykanie drzwi)

-puszczam klawisz UNLOCK

-samochód dla potwierdzenia udanej czynności zamyka i otwiera drzwi - jeżeli tego nie zrobi to znaczy że procedura została źle wykonana

-dla sprawdzenia sam zamykam i otwieram samochód i wszystko działa :-D

 

Jeżeli ktoś wie w jaki sposób uruchomić dwa kluczyki na raz to proszę o podanie procedury. domyślam się że to co opisałem to jest procedura zmiany kodowania kluczyka i dlatego będzie działać tylko na jednym kluczyku, aby zakodować drugi taki sam kluczyk trzeba zrobić coś innego, tylko co???

 

pozdrawiam wszystkich zarażonych :D

Opublikowano

Spróbuj zaprogramować drugi kluczyk w czasie nie dłuższym niż 30s po pierwszym, tylko już bez wkładania go do stacyjki.

Powodzenia

Opublikowano
Spróbuj zaprogramować drugi kluczyk w czasie nie dłuższym niż 30s po pierwszym, tylko już bez wkładania go do stacyjki.

Powodzenia

 

Dokładnie tak:)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

mam BMW E46 z 1999 roku i od samego początku szwankował mi kluczyk tzn zamykanie z kluczyka bo otwieranie i klapa działa poprawnie dzisiaj rozebrałem te przekaźniki i nic dziwnego w nich tam nie widzę po za tym że przy otwieraniu działają 2 styki po jednym z każdych przekaźników a przy zamykaniu dział tylko jeden styk ale zamykają się wszystkie drzwi widziałem to zamykając się tym przyciskiem od środka a jak próbowałem zamykać tym stykiem nie działającym to rygielki zamykały się tylko do połowy.

Próbowałem zakodować kluczyk tak jak jest to opisane na forum ale nie udało mi się, nie wiem już co mam robić wkur...a mnie to że otwiera się bez problemu za zamknąć nie mogę POMOCY !!!

AHA i powiedzcie mi jak w pozycji stacyjki 1 może zaświecić się AIRBAG przy kodowaniu kluczyka bo już próbowałem różnych sposobów ....

PROSZĘ o POMOC

Opublikowano
mam BMW E46 z 1999 roku i od samego początku szwankował mi kluczyk tzn zamykanie z kluczyka bo otwieranie i klapa działa poprawnie dzisiaj rozebrałem te przekaźniki i nic dziwnego w nich tam nie widzę po za tym że przy otwieraniu działają 2 styki po jednym z każdych przekaźników a przy zamykaniu dział tylko jeden styk ale zamykają się wszystkie drzwi widziałem to zamykając się tym przyciskiem od środka a jak próbowałem zamykać tym stykiem nie działającym to rygielki zamykały się tylko do połowy.

Próbowałem zakodować kluczyk tak jak jest to opisane na forum ale nie udało mi się, nie wiem już co mam robić wkur...a mnie to że otwiera się bez problemu za zamknąć nie mogę POMOCY !!!

AHA i powiedzcie mi jak w pozycji stacyjki 1 może zaświecić się AIRBAG przy kodowaniu kluczyka bo już próbowałem różnych sposobów ....

PROSZĘ o POMOC

 

To masz podobnie jak ja.

Otwiera zawsze,a zamyka tylko drzwi kierowcy :(

Jeszcze nie rozbierałem tapicerki bo u nas ostatnio mrozy panują :D ale myślę że powinieneś skierować swoje poszukiwania gdzie indziej, a mianowicie na zamek w drzwiach. Dowiedziałem się że od wewnatrz są jakieś wałki i jak przekrecasz kluczyk to w zalerznosci w prawo czy w lewo albo zamykają albo otwierają central.

Ponoć lubią się wycierać czy jakoś tak i nie załapują.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Dorzucę swoje 3 grosze. Centralny mi trochę szwankował, objawy identyczne jak opisane w pierwszym poście w temacie czyli : po dłuższym postoju na słońcu lub w czasie wilgoci rano (po postoju w nocy) centralny reagował tylko na pierwsze naciśnięcie pilota w kluczyku. Drzwi kierowcy się otwierały i ... ku rozpaczy mojej żony koniec :D . Pozostałych drzwi nie dawało się otworzyć ani klamką ani przyciskiem od wewnątrz. Po ok 2 - 3 godz wszystko wracało do normy.

 

Kupiłem opisywane tu przekaźniki SIEMENSA (2 x 25 zł + przesyłka 13zł) , wymontowałem moduł komfortu , zaniosłem do elektronika (serwis RTV), przelutowanie 20 zł. Razem koszt 83 zł. Jeżdżę już ponad miesiąc i jest OK. Problem już nigdy nie wystąpił.

 

Dziękuję wszystkim ,którzy przyczynili się do rozwiązania tego problemu i podzielili się tym rozwiązaniem na niniejszym forum :cool2:

Był: Nissan Almera 1.5, 2001

Był: VW Passat 1.8,1999

Jest: BMW 318 E46,2000

Opublikowano

Problem leży po stronie przekaźników w module centralnego zamka, pisałem na ten temat 2 lata temu ! Prosze szukac w wyszukiwarce...

Jeszcze raz przypominam, nie radze samemu ich wylutowywać jesli ktos nie trzymał jeszcze lutownicy w ręce !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.