Skocz do zawartości

[E46] Centralny Zamek Fabryczny i problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jako nowy na forum (nowy czynnie, bo biernie to chyba już z pół roku będzie) pozdrawiam wszystkich serdecznie.

 

Również mam ten typowy, niby nierozwiązywalny problem z zamkiem centralnym. Samodzielne próby naprawy skończyłem na udanym demontażu schowka :D. Ale na jednym z niemieckich forów znalazłem dokładną instrukcję, opisującą szczegółowo zarówno sam problem, jak i jego rozwiązanie krok po kroku. Poniżej link do pliku PDF:

 

http://www.auto-treff.com/bmw/vb/printthread.php?s=7dfaf6f94abac5f3cb9098cbd5529b48&threadid=125052

 

Jest po niemiecku, jakby co, służę pomocą w tłumaczeniu. Dużo z resztą widać na fotkach. Pytanie do tych, co mają to już za sobą: czy jak się odłączy akumulator przed wyjęciem modułu, to później trzeba na nowo kodować kluczyk? Wg mnie chyba trzeba (?)

 

Autor instrukcji pisze, że może być problem z wylutowaniem zepsutego przekaźnika, więc ja umówię się dzisiaj ze znajomym elektronikiem. Resztę postaram się zrobić sam. Napiszę o rezultacie całej operacji.

Mam nadzieję, że się Wam przyda mój post. Jeśli coś zdublowałem, mylę się albo temat nieaktualny, proszę o info.

  • Odpowiedzi 464
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po odłączeniu aku nie trzeba ponownie kodować kluczyków. Podłączysz powrotem i będzie wszystko działać – do ustawienia masz, zegarek, datę, skasuje Ci się przebieg dzienny itp. ale żadnych poważnych konsekwencji.

 

Wyślij mi tego *.pdf na email bo nie działa mi link.

 

Z góry dzięki.

Opublikowano

Dzięki za info, mam nadzieję, że z radiem też będzie ok, bo z papierów mi wynika, że mam niezakodowane. Sprawdzę w praktyce :)

 

PDF rzeczywiście padł, wczoraj sciągałem bez problemu. I całe szczęście! Wrzuciłem go tu:

 

http://rapidshare.com/files/41936201/e46_ZVrelais.pdf.html

 

Mam nadzieję, że nie jest tu zabronione podawanie takich linków :D

I jeszcze odpowiedź na pytanie, skąd zdobyć przekaźnik(i). Wystarczy numer fabryczny V23084-C2001-A303 wkleić do googla albo zapytać u dobrego mechanika.

Opublikowano

a mozna prosic w miare proste tlumaczenie tego manuala :?:

Bo ja niemieckiego wogole nieznam :?

Bo zdjeciach bede wiedzial jak odkrecic schowek i jak wyjac plytke z ukladem oraz wiem ze trzeba wymienic przekazniki 1 i 2 bo na jednym zdjeciu sa firmy Siemens a na drugim juz innej firmy oraz jakas zwore zrobic tak :?: Bo widze ze jakis drucik jest kolo tych nowych ukladow, tylko jak i gdzie go przylutowac to niemam zielonego pojecia, a ostanie zdjecia to juz zupelnie niewiem o co chodzi :?: Trzeba przeciac ten Przekazik i cos w nim porobic :?: Czy to tak tylko pokazene co za co odpowiada :?:

 

Dzieki za odpowiedz,

Pozdro :cool2:

Opublikowano

Tą część manuala o przecinaniu przekaźników radzę odpuścić. Gość pokazuje po prostu jak można je zregenerować, ale radzę wymienić na nowe. Jestem 100% pewny, że nie ma tam co czyścić, żadne zabrudzenia czy śniedź, a już tym bardziej rdza :duh: . Blaszki w przekaźnikach reagują na ciepło i mają prawo się odkształcić. Normalne zużycie materiału i pozostaje wymiana na nowe (majsterkowiczom oczywiście pozostawiam do własnej decyzji). Natomiast ten drucik, o którym mówisz to efekt pomyłki elektronika, który wlutowywał przekaźniki. Naderwał gdzieś nitkę scalaka i musiał połączyć tymże drucikiem. Jak dobrze zrobione, nie wymaga żadnego druciarstwa.

To tak celem objaśnienia dziwnych niemieckich patentów samoróbczych.

 

Reasumując, dla nieznających niemieckiego:

Postępujemy według ilustracji aż do obrazka nr. 8 (Bild 8.), resztę odpuszczamy. Ja posiłkowałem się tymi fotkami, ale musiałem też użyć własnej inwencji, więc nie trzeba robić ślepo wg nich. A co do samej wymiany przekaźników, to dobrze zauważyłeś, że autor wymieniał tylko te z numerem 1 i 2. Na fotce nr. 7. pokazano jak usunąć lakier zabezpieczający lut (swoją drogą szkoda, że nie użył młotka). Dobry elektronik usunie lakier i bez wiertarki :mrgreen:

 

Może uda mi się jutro przetłumaczyć całość na polski, chociaż w merytorycznym skrócie.

Opublikowano

Super :!: Dzieki za sensowne objasnienia :D

 

PS. Czekam na tlumaczenie, nawet te merytoryczne, bylo by SUPER :!: :D :cool2:

 

Pozdro :cool2:

Opublikowano

Udało mie się zrobić szybkie tłumaczenie. Powinno ułatwić korzystanie z instrukcji w poście powyżej. Zawarłem tu informacje moim zdaniem istotne, dodając kilka własnych uwag, dotyczących przede wszystkim demontażu modułu :clap: . Choć sam odradzam, przed wymianą przekaźników (mam nadzieję, że dzisiaj) zregenerowałem stare, żeby sprawdzić, czy to wogóle działa. Relacja z całej operacji poźniej.

Tu link do tłumaczenia:

http://rapidshare.com/files/42060306/e46_CZprzekazniki.doc.html

Opublikowano

Witam ponownie. Założyłem moduł po regeneracji przekaźników w celu spradzenia efektów. Pierwsza próba pomyślna (otwieranie-zamykanie), czyli przynajmniej nic nie popsułem :clap:

Korzystając z chwili słońca, zrobiłem "próbę cieplną". Wystawiłem auto z garażu, przodem do słońca oczywiście. Temperatura wewnątrz 40,5 stopnia, centralny działa. Jak się pogoda poprawi, wystawię auto jeszcze raz, żeby nagrzało się tak na prawdę porządnie. Wtedy zobaczymy.

Na razie jest ok, więc może jednak nie warto wymieniać na nowe.

Opublikowano

No to Super :!: :mrgreen:

Czyli wymieniles tylko te 2 pierwsze przekazniki prawda :?:

Aha i jakies uwagi co do calej operacji, spostrzezenia, wniski, na co uwazac, ile to czasu zajmuje itd... :?:

Bo zamierzam tez sie za to zabrac, tylko chcialbym poznac opinie kogos kto to juz robil :mrgreen:

Opublikowano

Właśnie nic jeszcze nie wymieniałem. Tylko wyczyściłem przekaźniki 1 i 2 tak jak w instrukcji. W przyszłym tygodniu cieplej, więc będzie próba generalna.

Na demontaż modułu przeznaczyć trzeba ok. 1h. Potem regeneracja, czyli jakaś następna godzina przynajmniej. Zalecam dużą ostrożność, ja zrobiłem tak:

- ostry nożyk i w górnej ściance wycinamy kwadrat (nacinamy kilkanaście razy tworząc coraz głębszy rowek). Bardzo ostrożnie z prawej strony (patrz strzałki na fotce), tam są blaszki przekaźnika.

- dla lepszego dostępu odcinamy również ściankę boczną po stronie blaszek

- czyścimy styki blaszek, ja użyłem papieru wodnego 1500

- zamykamy obudowę przekaźnika (u mnie bardzo mała ilość super glue plus taśma izolacyjna taka do elektryki). Trzeba pamiętać, że przekaźnik nie powinien być narażony na wilgoć i w miarę szczelnie należy go zamknąć.

 

Tak wyglądają otwarte przekaźniki:

http://wgrajfoto.pl/pokazfoto/img0707/new11e50.jpg

 

Uwagi:

1. podczas zakładania modułu z powrotem uchwyty obudowy modułu, o których jest mowa w instrukcji, muszą wskoczyć w swoje zatrzaski. Najlepiej namacać je palcem, lewy nawet widać, ale prawy jest raczej niewidoczny. Trudne, ale idzie.

2. montując schowek na swoje miejsce, należy go wcisnąć dokładnie na miejsce przed przykręceniem. Jeśli nie siedzi na miejscu, oznacza to, że jest źle wsadzony. Dociąganie śrubkami to płonne nadzieje.

3. ja próbowałem najpierw odciąć górę u jej podstawy, nacinając z boku, ale radzę wyciąć od góry, tak jak opisałem wyżej.

 

Powodzenia w boju :D

Opublikowano
miałem ten sam problem z zamkami i szybami raz się otwierały raz nie i to stanie przy aucie i kombinowanie z otwieraniem, kupiłem nowy moduł i to nie pomogło, rozebrałem wszystko co jest możliwe szedłem po wiązkach i doszedłem a mianowicie zbierała się woda w przodzie pod fotelem a tam idzie wiązka mostkująca kable czyli od czujnika ze słupka centralnego i szyby, były one skorodowane i raz łączyły a drugi raz nie, i przypuszczam a nawet jestem pewny że w waszych autach będzie ten sam problem, jeśli macie nadal problem z centralnym to proponuję wyciągnąć fotel podnieś wykładzinę i sprawdzić mostki są tam dwa mostki jeden do szyb drugi do centralnego zamka po prostu należy sprawdzić ich stan czy nie są skorodowane
Opublikowano

Wszystko pieknie ladnie ale co ma do tego upal :?:

Tak jak dzis... w W-wie upal 37 stopni w cieniu.... marzenie zeby otworzyc z centralnego samochod.... a szyby dzialaja bez problemu :mrgreen:

A jak jest zimno centralny dziala jak trzeba, bez problemow... :)

Wiec uwazam ze w tym przypadku w modelu E46 to raczje nie ten problem, ale dzieki za rady :cool2:

Opublikowano
i tu się mylisz jak jest skwar to podłoga schnie i nie masz przejścia jak się wilgotno robi to masz przejście i tu naprawdę proponuję ci zerknąć pod siedzenie
Opublikowano
mówię całkiem serio to jest problem skorodowanych kabli w podłodze jest ciepło i wnętrze schnie dlatego nie ma przejścia rozbierz podłogę i sprawdź a ja ci gwarantuję że to to. są tam dwa mostki oddzielny do szyb usytułowiony wyżej i ten od centralnych ułożony niżej i bardziej podatny na korozję jestem w 100% pewny że to to ja już na tym zęby zgryzłem całą wiązkę przeleciałem i okazało się że to właśnie tu wina leży więc mówię proponuje tam sprawdzić możesz to zrobić sam i to za darmo nic nie kosztuje a podziękujesz później
Opublikowano

Spoko, tylko niewiem czy widziales wykladzinke w E46.... raczje bedzie trudna ja podniesc do gory i zajrzec co sie dzieje pod nia...

A tak jak mowie wszystkie szybki mi chodza bez problemu, jedynie Centralny szwankuje jak niewiem co.... :?

Opublikowano
Spoko, tylko niewiem czy widziales wykladzinke w E46.... raczje bedzie trudna ja podniesc do gory i zajrzec co sie dzieje pod nia...

A tak jak mowie wszystkie szybki mi chodza bez problemu, jedynie Centralny szwankuje jak niewiem co.... :?

 

tak bo jak mówiłem są tam dwie zworki od centralnego i od szyb tobie widocznie skorodowała ta od centralnych.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Temat wciąż aktualny ???

odnośnie centralnego w mojej E46 nie będę się rozpisywał - jest jak u Was :-(

przekaźniki - niby trafne ale co z tym że nie reagują w ogólew gdy autko jest w tym dziwnym statnie?? jak kolega wspomniał słusznie powinny jakoś próbować zadziałać i wtedy jeśli byłaby to wina styków to by nie złączyły - ale przekaźnik by coś stukał !!!

jeśli nie, to jest problem gdzieś indziej - bo znaczyłoby to, że sygnał już do nich nie dochodzi.

innym jednak po wymianie pomogło .. dziwne

a może to ta podłoga ???

napiszesz dokładnie gdzie w podłodze ?

pod którym fotelem w E46 ??

u nie idą jakieś kable do foteli ale to nie to chyba.

pozdrawiam

MAriusz

Opublikowano

Witam Panowie ! Kazdy z Was kto sledził ten temat na forum wie doskonale ze mozna by napisac pare ładnych ksiazek na ten temat, niestety nikt nie napisał jakiejs cudownej recepty jak mozna by rozwiazac ten problem- ja własnie ja napisałem :dance:

A mianowicie spora grupa urzytkowników popularnej E46 ma problem z otwarciem samochodu, szczególnie w upalne dni ( zamknac zawsze mozna ) Problem lezy po stronie przekazników w module centralnego zamka, ponizej zamieszczam linki na których zobaczycie sam moduł i przekaznik po wymontoewaniu z przepalonymi stykami :

 

http://images13.fotosik.pl/89/4073c1d9d34a604amed.jpg

 

http://images24.fotosik.pl/82/aedf3eb7a26a8384med.jpg

 

Przekazniki te mozecie zamówic przez internet pod adresem : www.aphelektra.com

 

Cena przekażnika to 25zł/szt. ( oryginał Siemens !!! )

 

Mnie cała ta operacja zajeła 2godz. Jednak nie polecam robic tego osoba które nie maja do czynienia na codzien z elektronika !!! Wylutowanie przekazników nie jest rzecza łatwa ze wzgledu na duza grubosc płytki i duza liczbe pinów ( 10 pin w jednym przekazniku )

 

Miłej zabawy, w razie problemów piszcie !!! Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam,

 

A wiecie może gdzie są takie przekaźniki/sterowanie deską rozdzielczą?

 

Ja ma u siebie tak, że jak jest ciepło to czasem mi się deska rozdzielcza nie odpala i muszę kilkukrotnie kluczykiem kręcić.

 

Podejrzewam, że to przyczyn może być podobna.

 

Zobaczcie też proszę tu:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=60101

Opublikowano

Witam Panowie ! Kazdy z Was kto sledził ten temat na forum wie doskonale ze mozna by napisac pare ładnych ksiazek na ten temat, niestety nikt nie napisał jakiejs cudownej recepty jak mozna by rozwiazac ten problem- ja własnie ja napisałem :dance:

A mianowicie spora grupa urzytkowników popularnej E46 ma problem z otwarciem samochodu, szczególnie w upalne dni ( zamknac zawsze mozna ) Problem lezy po stronie przekazników w module centralnego zamka, ponizej zamieszczam linki na których zobaczycie sam moduł i przekaznik po wymontoewaniu z przepalonymi stykami :

 

http://images13.fotosik.pl/89/4073c1d9d34a604amed.jpg

 

http://images24.fotosik.pl/82/aedf3eb7a26a8384med.jpg

 

Przekazniki te mozecie zamówic przez internet pod adresem : www.aphelektra.com

 

Cena przekażnika to 25zł/szt. ( oryginał Siemens !!! )

 

Mnie cała ta operacja zajeła 2godz. Jednak nie polecam robic tego osoba które nie maja do czynienia na codzien z elektronika !!! Wylutowanie przekazników nie jest rzecza łatwa ze wzgledu na duza grubosc płytki i duza liczbe pinów ( 10 pin w jednym przekazniku )

 

Miłej zabawy, w razie problemów piszcie !!! Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czy da rade przeczyscic te przekazniki bez ich wylutowania? Robil ktos tak?

Zaczalo mi nawalac to otwieranie pomimo ze samochod nie byl wogole nagrzany, czy to ta sama przyczyna?

Opublikowano
Witam ! Niewiem jak wyglada przekaznik w E36 ale w E46 sa one hermetycznie zamkniete, a ich otwarcie wiaze sie ze zniszczeniem obudowy-ja nie polecam takiego rozwiazania ! Sprawdz jakie masz i zamow w sklepie inter. którego adres podałem we wczesniejszym moim poscie ! Pozdrawiam serdecznie
Opublikowano

ech.. nie zmienilem w profilu ale przesiadlem sie do e46... :P

Chodzi o to zeby nie lutowac... :?

Dziwna sprawa ze u mnie nieotwieranie nie ma nic wspolnego z nagrzaniem samochodu tylko poprostu ma jakies kaprysy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.