Skocz do zawartości

[E46] Centralny Zamek Fabryczny i problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Ostatnio mam straszny problem z Centralnym Zamkiem, otoz samochod jak postoji na sloncu 8h jak jestem w pracy na parkingu to za zadne skarby niemoge go otworzyc z kluczyka czy to z pilota czy to wkladajac kluczyk do zamka, poprostu nieraguje wogole, owszem wkladajac kluczyk do zamka otworza sie ale tylko drzwi od kierowcy reszta pozostaje zaryglowana mimo ze normalnie sie powinny wszytskie otworzyc, jak juz wejde do samochodu rowniez niemoge otworzyc drzwi przyciskiem wewnatrz samochodu zamykajacym i otwierajacym centralny zamek (nawet klamka od wewnatrz nieidzie ich otworzyc), zaznaczam dzieje sie to tylko kiedy samochod postoji na sloncu i bardzo upalny dzien np. tak jak dzisiaj, ale wystarczy ze przejade samochodem moze z 2-3km czy to na wlaczonej klimatyzacji czy to z otwartymi szybami wszystko wraca do normy, i z pilota da sie zamknac samochod i przyciskiem wewnatrz samochodu jak i wkladajac kluczyk do zamka otwieraja sie wszystkie pokoleji i zamykaja drzwi.

Co moze byc tego przyczyna ze mi sie tak to dzieje? Poprostu tak jak by Centralny zamek od nagrzania tracil mase czy zasilanie i odchodzil pod wplywem ciepla jakis drucik a jak przedaje i sie zchlodzi samochod wszystko wraca do normy bo sie drucik spowrotem przylega i dzial wszystyko bez problemu.

Ktos sie spotkal z takim problemem?

Dzieki za pomoc i odpowiedz :cool2:

  • Odpowiedzi 464
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam

Mam nadzieje ze ktoś odpisze na pytanie bo mam podobny problem...

Z tą róznicą że mi auto sie otwiera kiedy ma kaprys tzn. jak potrzebuje jechac w pare osób to sie nie otwiera a jak jade sam to sie otwiera normalnie...

Można zwariować.

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja zadzwonilem do ASO z czystej ciekawosci to odrazu mi powiedzieli ze to musza zobaczyc i takie tam sciemanianie, po czym Pan w serwisie stwierdzil ze trzeba caly centralny zamek wymienic.... :duh:
Opublikowano
nie chce byc niemily dla panow z ASO ale dla mnie to debile Kilka miesiecy temu mialem problem z klima Padla opornica (jeżyk) Podjechalem do warsztatu, ktory jest kolo serwisu BMW Nagle podchodzi Pan z kombinezonie BMW i pyta co i jak i nagle mowi do mnie, ze to bardzo powazna sprawa. Musi rozebrac polowe deski rozdzielczej i czesc kosztuje 1500 ale euro Popatrzylem na niego w dosc znaczacy sposob i sobie poszedl Dzwonilem pozniej do innego bmw i ta sama spiewka Auto na 2 dni i prawie 6 tys Najciekawsze to, ze nowy jeżyk kosztuje z 400zł Ja kupilem uzywke za 120 i dziala Jednym slowem czasami panowie z ASO czy autoryzowanych BMW w uja tna aha ... wystarczylo rozebrac pokrywke pod kierownica i 10 minut roboty :)
Opublikowano

Jak chodzi o autoryzowany serwis przy salonie BMW to ja właśnie jestem w trakcie pisania oficjalnej skargi na dilera z Krakowa ponieważ przez serwis kupilem auto kt óre mialo uszkodzoną pompe wtryskową...i już nigdy nie pojade do dealera BMW M-Cars bo zapłaciłem im dużo kasy a wyszło że sprawdzili mi "ciśnienie w oponach" a nie samochód...

Troszke żal że moja ukochana marka ma takiego dealera przez ktorego tracu sie na jakiś czas przyjemność z posiadania BMW

Opublikowano

Witam ! Moge tylko dodac do tej "rozmowy" tylko tyle iz mam podobny problem z centralnym i nawet pisalem juz kiedys o tym tu na forum !

A mianowicie w moim przypadku powiedzmy raz na 30 razy nie moge otwozyc sam. ( zamknac zawsze mozna ), musze poprzyciskac na przepian zamknij-otwoz, chwile poczekac i w koncu za ktoryms razem załapie ! Niekiedy mysle ze juz wszystko OK. a tu nagle podchodze chce otwierac i... :jawdrop: Niewiem co o tym myslec. Znajomy podpinał mi autko pod kompa i nic nie wykazało :-( Zyje tyko nadzieja ze sie to samo naprawi ( nadzieja matka glupich ) ale do ASO napewno nie pojade !!! Pozdrawiam

Opublikowano
Witam ! Moge tylko dodac do tej "rozmowy" tylko tyle iz mam podobny problem z centralnym i nawet pisalem juz kiedys o tym tu na forum !

A mianowicie w moim przypadku powiedzmy raz na 30 razy nie moge otwozyc sam. ( zamknac zawsze mozna ), musze poprzyciskac na przepian zamknij-otwoz, chwile poczekac i w koncu za ktoryms razem załapie ! Niekiedy mysle ze juz wszystko OK. a tu nagle podchodze chce otwierac i... :jawdrop: Niewiem co o tym myslec. Znajomy podpinał mi autko pod kompa i nic nie wykazało :-( Zyje tyko nadzieja ze sie to samo naprawi ( nadzieja matka glupich ) ale do ASO napewno nie pojade !!! Pozdrawiam

 

Dokladnie.... identyczny problem mam, ze zamknac zawsze mozna, i dokladnie jak piszesz ze czasami pomaga ze trzeba z guziczka na kluczyku go pozamykac i pootwierac na przemian i za ktoryms razem zaskoczy i sie otworzy, ale na to niema regoly, bo czasmi pomaga a czasmi stalem tak z 15 minut tak pstrykalem i nic to niepomagalo... jedyna prawidlowosc jaka zauwazylem to taka ze wlasnie ma to zwiekszona czestotliwosc jak smaochod postoi na ostrym sloncu w bardzo upalny dzien to praktycznie juz wiem na 90% ze go nieotworze.... :?

Widze ze to jakas typowa usterka w E46... :duh:

Opublikowano
ja natomiast od kilku dni mam inny problem. Jak chce zamknac auto to zamyka i natychmiast otwiera centralny, dopiero jak zaraz drugi raz zamkne to zamyka cacy, gdzie moze byc problem?
Opublikowano
Witam. Mam dokladnie ten sam problem zamykam zawsze otwiera sie kiedy ma kaprys.Faktycznie zimą bylo zdecydowanie mniej problemow.Jestem umuwiony z elektronikiem zobaczymy co zrobi
Opublikowano

Witam

za czasów kiedy miałem E46 miałem identyczny problem. Rozwiązaniem było wyjęcie sterownika c.zamka(jest za schowkiem pasazera trzeba go wykręcić). rozkręcić sam sterownik i wymienić tam przekaźnik na którym się wypalają styki. Z tym ze nie pamiętam który juz dokładnie tam był ten przekaźnik gdyz jest kilka ale mozna to wysłuchać który odpowiada przy zamykaniu z pilota.

Opublikowano
Witam

za czasów kiedy miałem E46 miałem identyczny problem. Rozwiązaniem było wyjęcie sterownika c.zamka(jest za schowkiem pasazera trzeba go wykręcić). rozkręcić sam sterownik i wymienić tam przekaźnik na którym się wypalają styki. Z tym ze nie pamiętam który juz dokładnie tam był ten przekaźnik gdyz jest kilka ale mozna to wysłuchać który odpowiada przy zamykaniu z pilota.

 

Za schowkiem :?: To znaczy trzeba wykrecic schowek pasarzera czy jak :?:

Czy moglbys scislej okreslic co trzeba dokladnie zrobic aby sie do niego dostac :?:

Bylbym bardzo wdzieczny :cool2:

Opublikowano
Za schowkiem :?: To znaczy trzeba wykrecic schowek pasarzera czy jak :?:

Czy moglbys scislej okreslic co trzeba dokladnie zrobic aby sie do niego dostac :?:

Bylbym bardzo wdzieczny :cool2:

 

Ponizej w linku masz dokladny opis jak wymontowac schowek pasazera

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43273&highlight=jez

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano
Ja w dalszym ciągu mam ten sam problem z centralnym, juz o tym pisałem pare razy a teraz kiedy robi sie coraz cieplej otwarcie sam. pozostawionego w słoncu graniczy z cudem :-( Czułem ze to przekażnik z centralnego, juz nawet zabrałem sie do wyjęcia całego modułu który jak kolega opisuje wcześniej jest za schowkiem pasazera, ale powiem wam wyjecie go GRANICZY Z CUDEM, wiec odpusciłem !!! Tak wiec jesli ktoś z WAS Koledzy jest juz po tym "zabiegu" bardzo prosze o jakies cenne rady i wskazówki !!! Bo tak jak juz wspomniałem problem otwarcia autka ciągle mi sie nasila :-( Pozdrawiam
Opublikowano

Witam ! Wczoraj postanowiłem ponownie zabarć sie za zdemontowanie modułu centralnego zamka który znajduje sie za schowkiem pasażara i udało mi sie :dance: Ale jak go otwarłem to mi szczeka spadła, "troche" to skomplikowane jak na moduł centralnego ! Wczesniej kolega opisywał na forum iz problem z otwarciem samochodu lezy po stronie któregos PRZEKAŹNIKA, no ok. ale którego ??? Jak zamykam autko lub otwieram to pracuje pare przekażników wiec co tu począć ? Druga sprawa, gdzie można takie przekaźniki zdobyć, jeśli jakimś cudem doszedł bym który to- nie jest to zwykły przekażnik !!! ZAUWAŻYŁEM TEŻ ŻE JAK OTWIERAM SAMOCH. A NIECHCE SIE OTWOŻYĆ TO W TYM MOMENCIE NIE PRACUJE ŻADEN PRZEKAŹNIK WIĘC OZNACZA TO ZE NIE JEST ON W TYM MOMENCIE STEROWANY- TAK WIEC CZY TO NAPEWNO WINA PRZEKAŹNIKA ??? Moim zdaniem gdyby to był przekażnik to było by go słychac w momencie nieudanego otwarcia ale wypalone styki nie spowodowały by uruchomienia siłowników w drzwiach !!! Poniżej zamieszczem fotka sterownikiem centralnego z zaznaczonymi przekaźnikami, są ich 4 szt.

 

http://images20.fotosik.pl/335/d92acca91e168be0med.jpg

 

 

Gdyby ktoś rozwiązał problem z otwieraniem 320d (e46) to bardzio prosze o kontakt bo ja jak narazie jestem bezradny. Sam niewiem od czego to juz moze byc-prwadziwa loteria, raz jest ok. a niekiedy jak zacznie świrować to szok ! Pozdrawiam

Opublikowano
witam!!!Ja mam podobny problem tylko ze u mnie autko zamyka sie zawsze za 9 razem(otwiera zawsze)to sie stalo po wymianie akumolatora.co moze byc???pomuzcie!!!!dzieki :)
Niech MOC bedzie z Toba!!!
Opublikowano

Witam,

u mnie jest podobnie, samochód można zamknąć ale nie zawsze otworzyć, nie zależy to od pogody. Wyczaiłem, że jeśli dłużej przytrzymuję przycisk na pilocie to samochód otwiera się zawsze bez problemu, natomiast jeśli szybko i przez to krótko nacisnę na pilota to wtedy sie nie otwiera i muszę przyciskać na przemian kilka razy aż się otworzy.

 

Pozdro

Opublikowano

No i dzisiaj znowu niemoglem otworzyc samochodu.... upal 30 stopni na dworzu wystarczyl skutecznie zebym niemogl otworzyc centralnego.... totalna porazka... dopiero po 15-20 minutach jazdy w klimie zaczol sie otwierac i zamykac normalnie (bo samochod sobie otworzylem z kluczyka otwierajac oczywiscie jedne drzwi od kierowcy i nic wiecej.... bo wiecej niema dziurek na kluczyk...) Porazka z tym Centralnym w E46... :duh:

Naprawde nikt niezanazl dobrego rozwiazania tego problemu :?:

Moze ktos byl w ASO z tym problemem... :?:

Chociaz znajac ASO to Cena pewnie kosmiczna a i niepowiedza co konkretnie zmienili.... :duh:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
z tego co pamiętam był to któryś z napisem siemens na zielono tylko który nie pamiętam juz gdyż tak jak mówiłem było to ze 3 lub 4 lata temu
Opublikowano

Witam,

 

LaRocco nie wiem czy ciagle walczysz z tym centralny ja dopiero zaczynam i wiem ze przekazniki zaznaczone przez Ciebie na czerowo odpowiadaja za opuszczanie szyb alektrycznych - u mnie sa 4 bo mam elektryke z tylu, takze ja obstawiam dwa pozostale przekazniki.

 

Dla zainteresowanych w module komfortu srodkowa wtyczka piny 9 i 11 - nie wiem czy oba czy jeden, odpowiadaja za wycieraczki z przodu dodatkowo jest do tego jeden scalak nie wiem czy jest jeszcze dodatkowy przekaznik do wycieraczek czy tylko ten modul. Gdyby ktos mial rozpiske calej instalacji elektrycznej w e46 rok 2000 touring 320d ;P bede wdzieczny. Wsumie to bedzie gora 2 weekendy pracy z miernikiem i rozbieraniem po kawalku samochodu ale w kieszeni zostanie sporo kasy a czlowiek sie nauczy sporo.

 

Jezeli chodzi o centralny to prawdopodobnie - wybadane na sluch - jest jakis przekaznik w desce rozdzielczej, a sterowanie jest tez poprzez srodkowa wtyczke w module komfortu (Boze poprosze o rozpiske pinow).

 

Jak uda mi sie dojsc co jest od czego to napisze instrukcje naprawy centralnego ( u mnie dziala tylko otwieranie szyby w klapie bagaznika - za pomoca pilota, oraz blokowanie i odblokowanie tylnej klapy za pomoca 2 przyciskow w pilocie reszta jest padnieta i nie dziala nawet przycisk w kabinie do blokowania drzwi, aha no i zapala mi sie swiatelko w kabinie - znowu srodkowa wtyczka w module konfortu).

 

To na tyle jak macie pomysly co jest odpowiedzialne za centralny i gdzie sa umieszczone te elementy prosze o podpowiedz.

 

Pawel

Opublikowano
kiedyś na ulicy sterniczej w wawie był super elektryk zajmował sie zamkami i elektryką a jak dobrze pamiętam na ulicy tkaczy jest gość co zajmje sie tylko zamkami musiał byś tam podjechać i zobaczyć bo już adresów dokładnie nie pamiętam
Opublikowano

Z elektroniką miałem na studiach niewiele wspólnego, z elektryką więcej i z tego co wiem przekaźniki, niektóre są czułe na temperaturę. Z tym centralnym to jest niestety wpadka, ponieważ najprawdopodobniej BMW zamontowała nieodpowiednie. Normalne jest, że jak przejedziecie, to po chwili z klimą, czy otwartymi oknami w kabinie zrobi się chłodniej i przekaźnik zacznie działać normalnie. :roll2:

 

Poniżej zamieszczam linki ed2k (do obsługi przez emule, należy je po prostu do niego przekleić) z service manula, niestety po angielsku ale kompletny.

 

E36:

ed2k://|file|Bmw%20320d-330d%20E46%201998%202001%20Service%20Manual.pdf|24125475|7AC854F088C3D2ED6F2EF7663186CE3A|/

 

E46: 1999-2004

ed2k://|file|Bmw%203%20e46%20Manual%201999-2004%20Eng.pdf|25547617|311E446FBD939FF8BB60A89951B25D2A|/

 

niestety brak jest opisu elektryki dla E46, jak coś to mam po hiszpańsku

Opublikowano

No tak wszystko pieknie ladnie tylko tak naprawde nikt niepodal konkretnego rozwiazania problemu... kazdy sie rozpisuje ze ma problem ale natomiast niewiadomo jak go rozwiazac, fakt niektorzy pisza zeby wymienic przekazniki i ok, ale co dalej w sensie wyjac popsuty i isc do sklepu i kupic nowy :?:

Mysle ze to nie takie proste bo to jestes jakis tam sobie prosty przekaznik gdzie mozna go dostac idac do sklepu i wymieniajac go jak zarowke....

Ci co wymieniali moze by podali na jakiej zasadzie go kupili :?:

Jakies jego symbole na podstawie ktorych je kupili czy co kolwiek...

Naprawde byloby to bardzo pomocne... :modlitwa:

 

Dzieki i Pozdrawiam :cool2:

Opublikowano

Witam

Mam podobny problem z zamkiem centralnym zwłaszcza w te tropikalne upały. Wiecie jak rozwiązałem ten problem: stawiam zawsze samochód tak aby tył samochodu był ustawiony na słońce - nie przód czyli deska rozdzielcza i centralny otwiera się zawsze - bez mrugnięcia okiem :)

Wiem że to w zasadzie żadne rozwiązanie ale póki co nie mam gdzie jechać żeby to spróbowali naprawić, bo serwis odpada no a sam nie będę się bawił

w rozbrajanie elektroniki bo może sie to skończyć wizytą w ASO.

Zawsze mam też ze sobą taką matę odblaskową i jeśli muszę ustawić samochód "twarzą" do słońca to kładę tę matę - ale to nie zawsze działa.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Tez to zauwazylem ze tylem do slonca i prawie w 90% przypadkow sie otwiera bez bolu...

No chyba ze temperaturka siega powyzej 30 to juz jest problem bo musze sie napstrykac zamknij-otworz i za ktoryms razem sie otworzy... :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.