Skocz do zawartości

530d nie wchodzi na 4000obr/min po wymianie pompy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem zaczął się z tym ze pompa paliwa znajdująca się pod samomchodem zaczęła głosno chodzić i jeszcze tego samego padła całkowicie. po zgaszeniu silnika nie dało się go już uruchomić. Zawiozłem samochód do mechanika, wymienił ta pompę (używana z X5 3.0d 2002r) i wykasował błędy. Samochód odpala bez problemu i jego dynamika też sie poprawiła. Aktualnie załozona pompa daje odpowiednie ciśnienie 3,1 bar, niestety podczas jezdy silnik ma problem wkręcić się powyżej 4000obr/min. Zachowuje zaczyna szarpać tak jakby odcinało paliwo. Na biegu jałowym podczas postoju takich problemów nie ma - przechodzi gładko przez 4000obr/min.

Czy ktoś z Was ma jakieś pomysły co moze być przyczyną tego?

Opublikowano
po jaki kij kręcisz go powyżej 4000 rpm, skoro w twoim samochodzie max. mocy jest właśnie przy 4000 rpm? potem bedzie juz tylko słabszy i może być uczucie szarpania -traci moc- przeanalizuj sobie wykres przebiegu krzywej momentu i mocy
Opublikowano
generalnie go tak nie kręce, ale po wymianie tej pompy chciałem sprawdzić jak się zachowuje. Włączając Kick-down powinienł się kręcić i gładko przejść te 4000rpm , a tego nie robi przez co ma problemy ze zmianą biegu (automat). Wcześniej się tak nie działo a szarpac i odcinać powinno dopiero na czerwonym polu. W moim przypadku czasem zaczyna już szarpać przy 3800rpm. Powtażam że na postoju nie ma z tym problemu.
Opublikowano

Może to mimo wszystko jakieś elektroniczne zabezpieczenie ?? Może podjedź jeszcze raz do "magika" - na kompie wszystko OK ??

 

pozdrowienia

Paweł BMW E34 2.0 ( sonda lambda ;)) ) Katowice

PawełM
Opublikowano

Komputer wskazuje mi błąd braku sygnału z pompy paliwowej elektrycznej o którą pompe chodzi czy tą pod siedzeniem kierowcy czy tą w zbiorniku (auto nie ma żadnych problemów błędy wyszły w trakcie kontrolnego podłączenia pod komp )

Mam jeszcze jeden błąd coś w stylu CNA

czego ten błąd dotyczy

Opublikowano
miałem ten sam problem co opisujesz. To nie jest żadne odcięcie elektroniczne, ani koniec maksymalnego momentu obrotowego. Wskazówka obrotościomierza zatrzymuje się na 4 tys i koniec. Muszę Cię zmartwić ale to jest raczej znowu pompa którą wymieniałeś. W moim przypadku wymieniłem jeszcze tą w zbiorniku i tą główną - wysokociśnieniową na nowe, oryginalne. Dopiero po ponownej wymianie pompy progowej - wspomagającej przypadłość ustała. Poprzednią co wymieniałem - była nie wiadomo jaka - niby do tego modelu - tak mnie załatwili w warsztacie.
Opublikowano
Dowiedziałem sie że pada ta pompa pod siedzeniem gdy pompy w zbiorniku są słabe lub mają problemy . Jeżeli pada pompa pod siedzeniem to trzeba wymienić również te w zbiorniku
Opublikowano

U mnie w 530d 2000r, jak otwieram drzwi to slysze pracujaca pompe pod siedzeniem, buczenie przez jakies ok 30 sekund i pozniej jest cisza. Jest tak zawsze jak otwieram samochod. Czy to buczenie jest normalne czy oznacza moze ze juz ta pompa pada i lepiej ja wymienic?

 

pozdr

Opublikowano
Najlepiej jechac do warsztatu lub kogos kto ma komputer i sprawdzi czy ta pompa daje takie cisnienie jakie powinna czyli 4bary i wtedy dopiero wymienic.Ja tak zrobilem bo ta pompa pod siedzeniem nie jest tania(mowie o oryginale-1100zl).U mnie buczala caly czas i glosno i nie dawala potrzebnego cisnienia dlatego trzeba bylo ja wymienic.Auto nie mialo calej mocy.Pozdrawiam.
Opublikowano

tiger81, a jak sprawdziles ze pompa jest uszkodzona? i wymieniles tylko ta pod siedzeniem? u mnie jak sprawdzilem obroty dochodza max do 4000 i jest odciecie (szarpac zaczyna), a na forum ktos pisal ze ma 530d i spokojnie kreci do 4500. Wiem ze to jest diesel i traci moc na gorze, ale jednak chce miec sprawna pompe.

 

pozdrawiam

Michal

  • 8 lat później...
Opublikowano

Witam

Mam ten sam problem do 3000-3500 kręci jak szalony i dobrze że tak powiem "idzie" powyżej zaczyna szarpać i nie ciągnie. do tego okresowo (nie zawsze) pojawia się problem przy rozpędzaniu przy około 130-150 km/h (też różnie bywa) traci moc i nie może się rozpędzić... pod obrotomierzem pobór paliwa nie wskakuje powyżej 10L.

 

Możliwe jest że to też wina tej pompy pod siedzeniem ?

Istnieje możliwość regeneracji takiej pompy ?

a może pompa daje dobre ciśnienie tylko zawór na powrocie paliwa za słabo trzyma ? (czy tego są inne objawy) ?

Opublikowano

Możliwe, że to pompa progowa.

Nie słyszałem o regeneracji.

Możliwe też, że zawór. Możesz to łatwo sprawdzić zaciskając wężyk.

 

Generalnie, przydałaby się INPA i przejechać się, sprawdzić parametry podczas jazdy. Miałbyś czarno na białym, jeśli to progówka pod obciążeniem nie wyrabia, to będzie elegancko widać. Ale jak nie masz możliwości podpięcia, to sprawdź wężyk. Ja jeżdżę na lekko zaciśniętym ;)

Opublikowano

czym to zacisnąć ?

 

nie do końca chciałbym go zaginać żeby nie pękł :/

miałem już spory problem z wężykiem dochodzącym do pompy progowej, pompka się grzała (tak sądzę) i wąż dochodzący do pompy łapał "luzy" i ciągnął powietrze :/

Opublikowano
Nie powinno mu się nic stać, jak na chwilę zaciśniesz, zresztą oceń wizualnie stan. Mój jest akurat elastyczny i nie wygląda na sparciały. Zagiąłem i złapałem opaską plastikową, ale NIE POLECAM tak naprawdę na dłuższą metę, bo to druciarstwo, którego jestem przeciwnikiem. Ale do testów jak najbardziej spróbuj.
Opublikowano

po podłączeniu do INPA wyszło ze na wolnych obrotach pompa progowa daje 4 bary (atmosfery?) niestety po dodaniu gazu przy 3,5-4k obrotów 2,6-2,8 :/

 

regenerował ktoś kiedyś taką pompę ? opłaca się ? ile taka usługa może kosztować ?

 

Panowie z http://www.serwispomp.pl/onas/ powiedzieli około 300 zł za regeneracje. W lokalnym sklepie orginał 764 zł... nie chciał bym wyjść na "druciarza" ale troche różnicy mi robi ponad 300 zł w kieszeni...

Kożystał ktoś z ich usług ? znają się ? może coś godne polecenia (jeśli chodzi o regenerację) ?

Opublikowano
po podłączeniu do INPA wyszło ze na wolnych obrotach pompa progowa daje 4 bary (atmosfery?) niestety po dodaniu gazu przy 3,5-4k obrotów 2,6-2,8 :/

Ja mam tak samo i jest wszystko dobrze.Pompę progową masz raczej dobrą ,może czujnik na listwie niedomaga? tylko że to powinno wyjść na inpie.

Opublikowano

2.6 - 2.8 to moim zdaniem stanowczo za mało. Moja nie schodzi poniżej 3.8 bez względu na obciążenie. Nie pamiętam już jaka jest norma, ale stawiam że coś koło tego. Więc jak dla mnie to jak najbardziej pompa do wymiany czy tam regeneracji.

 

Myślę, że skoro w ogóle regenerują, to można spróbować. Oryginał jest drogi, a zamienniki ponoć nic nie warte.

Opublikowano
Nie może zejść poniżej 3,6 pod max obciążeniem silnika pod warunkiem ze pompa w zbiorniku jest 100% wydajna.viewtopic.php?f=72&t=193392
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
U mnie pompa w zbiorniku nie domagała, zacierała się itp. a i tak kręcił się do samego końca bez problemu. Ostatnio wymieniłem na oryginał vdo bo mnie już denerwowało jeżdżenie od pełnego do połowy zbiornika i ponowne tankowanie i w sumie nic się nie zmieniło w kręceniu po za tym, że mogę schodzić do niższego poziomu paliwa i odpala normalnie ;) przynajmniej będę mógł rzadziej na stację zajeżdżać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.