Skocz do zawartości

[ E32 ] V8 pracuje nierówno na wolnych - czy to cewka?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Kolega kupił na dniach E32 730 V8, na wolnych obrotach chodzi nierówno i buja całą furą. Najpierw postanowiliśmy wymienić świece - to pomogło ale niewiele. Jednak przy ich wyjmowaniu zauważyliśmy że jedna cewka jest inna niż wszystkie ( cewka oryginalna BMW ). Chlopak ma niezłego pierta bo boi się że będzie musiał rozbierać głowice itd.ale ja uważam że winna jest cewka ( od początku tak uważałem ). Udało mu się dojśc ze ta cewka jest od E34 525 w rzędowej 6 :) . Czy ktoś z was miał juz taki przypadek? Wypowiedzcie się na ten temat - ja moge ręke dać sobie uciąć że to cewka - czekam na wasze opinie!!

 

Aha ... sonda lambda i przepływomierz jest OK bo sprawdzany był na kompie - silnik krokowy-jak narazie stoi pod znakiem zapytania - nie wiemy jak go sprawdzic - moze jakies pomysły??.

 

Pozdro!

 

P.S załączam fote tej innej cewki która na zdjęciu jest po prawej ;)

 

http://picasaweb.google.pl/jacekgorzkiewicz/Bmw/photo#5056649352124886834

Opublikowano

to ze cewka jest inna nie ma znaczenia - wazne zeby byla sprawna - w 525 sa takie same cewki w razie co ...

 

ja walcze z tym samym objawem juz jakis czas - i niemoge tego zdiagnozowac - cwki podmienialem , swiece nowe , przeplywomierz , sondy nowe - itp itd - i dalej nic ( kilku kolegow z forum ma to samo i tez nic )

 

wiec jak to zdiagnozujesz to napisz co to bylo ....

Opublikowano

jeden kolega ja wymienil i nic to nie dalo - pieniadze wyrzucone w bloto ...

 

 

powiedz mi jak ja sprawdzic - z zewnatrz lewego powietrza nie bierze - bo sprawdzalem ...

 

przeczytalem cale forum i nic konkretnego o tej membranie nie ma - same ogolniki ... dlaczego jak jest uszkodzona to silnik pracuje nierowno ? jak ja sprawdzic na boga ( swiece mam nieokopcone , troszke oleju jest w kolektorze - ale to zawsze troche bedzie ... olju nie bierze od wymiany do wymiany )

Opublikowano
o kurka to widze że problem nie jest taki łatwy :/ ... dzisrano kumpel jedzie do warsztatu gdzie jakieś specjalista jest ... zobaczymy co powie... napisze napewno w dzien !! elo
Opublikowano

Witam wszystkich ja jestem owym (jak narazie) nieszczesliwym posiadaczem tej bemki. Byłem z nia na kompie gosc powiedzial:

 

1) przepływomierz jest do bani

2) cewka na 4 cylindrze ma przerwe w zapłonie( gosc stwierdzil ze moze to byc spowodowane punktem 3.)

3) lewa czesc silnik 4 cylindry biora lewe powietrze ma uboga mieszanke

 

Żeby tego bylo malo wczoraj padlo mi sprzeglo, jechalem chcialem zmienic bieg z 2 na 3 wcisnalem sprzeglo i juz nie wrocilo do gory :mad2:

 

takze najpierw naprawie sprzeglo, pozniej mam w planie kupic przeplywomierz i moze cewke.

 

A przy okazji naprawy sprzegla poprosilem zeby mechanik sprawdzil cisnienie sprezania na wszystkich 8 garach.

Opublikowano

3) lewa czesc silnik 4 cylindry biora lewe powietrze ma uboga mieszanke

 

.

 

możecie jeszcze podpowiedziec jak sprawdzic skad bierze lewe powietrze. Mysle nad wymiana uszczelki pod kolektorem dolotowym ale chcialbym to jakos sprawdzic zanim dam to do zrobienia.

 

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano

wszystko to raczej drobne usterki ...

 

sprzeglo - to pewnie pompa lub wysprzeglik ( chyba ze sie cale sprzeglo skonczylo - ale pedal by nie byl caly czas w podlodze ...)

 

cewka - to trzeba wymienic

 

przeplywomierz - takze

 

lewe powietrze - prawdopodobne uszczelka pod kolektorem dolotowym ( gdyby to byla nieszczenosc w dolocie to ubogo by bylo po obu stronach )

Opublikowano
dzis bylem na kompie - i okazalo sie ze po wymiane sond i resecie kompa nie dochodzi do skasowania bledow tylko sa one powielane -

 

wiec źle robiłes reset - ja juz sprawdziłem ten reset tak, ze po jego przeprowadzeniu Radek540 podłączał mi interfejs diagnostyczny i zadnych błedów nie było ( a wczesniej były ) ...

zresztą jakim cudem dodatkowo miałby sie powielać błedy...

czary mary ...

Opublikowano

robilem wedlug opisu - i to nie jeden raz ... prosze nie rob ze mnie jakiegos idioty :wink:

 

sprawdzalem na interfejsie - mapy sie kasuja - natomiast bledy nie - tak jest u mnie i koniec - nie mozliwe zeby po 4 resetach pod rzad sie nie skasowalo ( gdyby sie mialo skasowac )

Opublikowano
robilem wedlug opisu - i to nie jeden raz ... prosze nie rob ze mnie jakiegos idioty :wink:

 

sprawdzalem na interfejsie - mapy sie kasuja - natomiast bledy nie - tak jest u mnie i koniec - nie mozliwe zeby po 4 resetach pod rzad sie nie skasowalo ( gdyby sie mialo skasowac )

 

nie robię idioty...tylko to naprawde troche dziwne :wink:

a odpiecie wtyczki kompa na noc rowniez nie pomogło ? Bo u mnie rowniez tak raz sie skasowały błedy ( chociaz nie było to wowczas akurat pozadane) .Wyjałem DME na wieczor z zamiarem jego otworzenia, rano po podłaczeniu do interfejsu 0 błedów....

 

A jesli chodzi o membrane to wg tego co piszesz to masz ją sprawną- najczestsze objawy to swiszczenie, piszczenie, dymienie z wydechu, połykanie przez silnik sporych ilosci oleju, nierowna praca ale taka naprawde nierowna, na 4 cylindry, oleisty nagar na 1 i 5 swiecy ...( pod podszybiem)...membrane zeby sprawdzic na 100% trzeba ją rozebrac ale pozniej są problemy ze złozeniem :wink:

Bedą wowczas widoczne pękniecia i sparcenia wewnatrz.

Opublikowano

wiesz co 0 DME nie wypinalem na noc - bo jeszcze go nie rozbieralem ( jeszcze :mrgreen: ) ...

 

bardzo bym chcial zeby ten sposob dzialal ale u mnie nie dziala - nie wiem czemu - moze mam jakis inny komputer ( moze to zwiazane z koncem produkcji - marzec 94 rok ) - kurcze nie wiem ...

Opublikowano

Witam ponownie

 

Ze sprzęgłem to okladzina na tarczy byla bardzo cienka popekala i odpadla. Mam nadzieje ze to juz wszystko po dlugim weekendzie bede wiedzial wszystko

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ze sprzeglem juz zrobione, tak jak pisalem tarcza sprzeglowa.

 

Mam do was pytanie

 

Chcialem kupic przeplywomierz ale znajomy mi troche odradza ale z tego co ja czytam na forum to moze byc przeplywomierz. Objaw jest taki ze czy odkrece czy przykrece wtyczke silnik chodzi tak samo, nie ma zadnej roznicy, a tak na moj rozum to powinna byc nawet jesli cos jest nie tak z silnikiem. AAAA dalem sprawdzic cisnienie rewelacji nie ma a jeden cylinder ma 7,5 kG/m3 i sie zaczynam martwic. dalem drugi temat na forum

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51128&highlight=

 

Na allegro znalazlem goscia ktory daje gwarancje 14 dni i chce 280 zł. Kasa nie wielka wiec poradzcie kupic??????????????????? ja jestem za kupnem ale chcialbym sie was poradzic

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Czytalam Twoja wypowiedz na forum i chyba wiem na czym polega Twoj problem.Jesli jeszcze go masz.Mialam to samo na wolnych obrotach szarpalo calym autem jesli masz v8 z plastikowym kolektorem to z tylu pod sciana grodziowa jest koniec kolektora ssacego i ta plytka jest do wymiany.Koszt 150 zl.Jesli chcesz sie upewnic to sprobuj na zapalonym silniku odkrecic korek oleju,jesli sie nie da to na sto procent jest to.

Opublikowano

Tzw menbrana lub separator oleju-jak guma w nim sparcieje, silnik zaczyna ssac mocniej i ssie na tyle mocno, ze oleje rowniez zasysa, potem olej splywa sobie po swieczkach, rano nie chce odpalac, smali olej, a w koncowej fazie powstaje tak duze podcisnienie, ze nie da rady korka odkrecic od wlewu oleju.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
membrana.

 

W M60/62 to standard. Koszt z 60-70 (tyle płaciłem 3 lata temu w Fusie) zł i 20 min pracy. Jak kupujesz taki silnik to od tego trzeba zacząć.

 

P.S. Kup też uszczelkę bo kosztuje ok. 10 zł a przeważnie jest zamęczona i może brać powietrze bokami.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Dziekuje wam wszystkim za rady.

 

Narazie wymienilem przeplywomierz

 

(pomogło na wolnych juz nie faluje jak zrzucam go na luz, wczesniej odbijal sie conajmniej 4 razy zanim stanal, a pozatym ja wyjalem stary mial peknieta kratke i urwana jedna blaszke)

 

chce wymienic jedna cewke i zaraz sie zorientuje jak to wyglada z ta membrana. Słyszałem ze dodatkowym objawem tej membrany jest tez swiszczenie silnika lub gwizdanie??? czy to prawda????? Bo moj na wolnych obrotach strasznie gwizdze i troche mnie to denerwuje.

 

Jeszcze raz dziekuje za podpowiedzi a szczegolnie Pauli 23 za kontakt:) szkoda tylko ze narazie nikt tego telefonu nie odbiera :mad2:

 

Bede walczyl dalej moi bracia i siostry o postepach nie omieszkam was poinformowac:)

Opublikowano

Membrana kosztuje ok. 160 pln w serwisie, plus ok. 20 zeta na uszczelki i krociec.

Robota na ok. 1,5 godziny, albo i 2.

Nieciekawie się odkręca śruby, bo nie ma dostępu do obudowy membrany.

Opublikowano

Hej,

 

Jak swiszczy to juz na 100% koniec menbranki, zmieniaja szybko puki jeszce trzyma cokolwiek!!!!

 

Tu masz kilka linek jak to zrobic, ja zmienialem u siebie 2 miechy temu. Moge powiedziec, ze odkrecic te torxy (7 sztuk) z tylu to makabra-trzeba odpowiedni klucz, dobrze wyprofilownay, torx ma rozmiar 17, wiec jest to rzadki kluczyk (zdjeica tego klucza w linkach). W 4 litrowym motorze mozna to zrobic bez zdjemowania kolektora ssacego-jest na tyle miejsca miedzy motorem a sciana grodziowa, ze wlozy klucz tam, w 3.5 V8 musielismy zdjac kolektor, bo jakos miejsca tam znacznie mniej bylo i nie bylo mowy o tym, zeby wlozyc tam klucz!!! Popatrz na linki sobie i zmieniaj poki czas, bo pozniej koszty beda wieksze!!!

 

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/49387

 

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/233246

 

http://home.comcast.net/~vicent/osve38.html

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Jak swiszczy to juz na 100% koniec menbranki, zmieniaja szybko puki jeszce trzyma cokolwiek!!!!

A tak z ciekawosci to co sie moze stac???????

 

co do samochodu to ukradli mi tablice rejstracyjna wiec narazie i tak nigdzie nie jade.

Opublikowano

Jak menbrana pusci zupelnie to powstanie b.duze podcisnie i silnik bedzie ssal wszytko lacznie z olejem-w najlepszym przypadku wszystko bedzie nim zarzygane, czyli trzeba troche go bedzie rozebrac, wyczyscic, poskladac itd w gorszym przypadku (podczas jazdy) moze doprowadzic to do braku cisnienie w ukladzie smarowania i cala reszta mozliwych rzeczy z tym zwiazanych, na wolnych obrotach motor wkoncu zgasnie bo zaleje sie olejem, ale w czasie jazdy ujjjjj.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

ok sluchajcie podobno objawem uszkodzonej membrany jest brak mozliwosci odkrecenia korka na chodzacym silniku. Sprobowalem i moge odkrecic korek wlewu oleju bez uzycia wiekszej sily. Jedyny objaw to to ze silnik nagle zaczal chodzic jeszcze gorzej zaczelo nim jeszcze bardziej trzasc spadly obroty wiec szubko zakrecilem

 

Jakies pomysły bo mi sie kończa :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.