Skocz do zawartości

wymiana płynu chłodzącego


Irkii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wiem, że brzmi to banalnie i tak też myślałem i ja ale najprostrze rzeczy potrafią przysporzyć bólu głowy, dlatego postanowiłem króciutko opisać problem wymiany tego płynu w e32.

Nie wiem czy wszyscy wiedzą, ja nie wiedziałem, że trzeba odkręcić dwie śrubki spustowe aby zlać cały płyn... :oops:

Po spuszczeniu z chłodnicy uzyskałem ok. 4 litrów płynu i byłem wściekły na brata, że jeździł na zapowietrzonym układzie - do układu chłodzenia wchodzi 12.5 l. cieczy chłodzącej..., jednak po zalaniu wodą i preparatem do czyszczenia układu okazało się, że też tylko tyle mi weszło.

Zbaraniałem, zacząłem szukać - po "omacku "dodatkowego spustu płynu ale nie znalazłem.

Cały układ dokładnie "przedmuchałem sprężarką i zalałem ok. 6 l. płynu (z 12,5!) Byłem teraz pewny, że dokładnie oczyściłem układ i to instrukcja źle podaje :mad2:

 

Jednak po paru dniach dostałem odpowiedź że się myliłem ja a nie instrukcja.(dzięki Paweł :)

Pierwsza śrubka spustowa jest w chłodnicy na dole - po stronie kierowcy. Natomiast jest i druga - w bloku silnika, dokładnie pod kolektorem wylotowym 5 cylindra

 

Jednak teraz wiem (oprócz tego że sa dwie śruby spustowe), jak dokładnie i szybko można oczyścić cały układ ze starego płynu - doskonale robi to sprężarka-Polecam.

 

 

Proponuję przy okazji wymiany płynu odkamienić od razu elektro zawory i jak ktoś ma problemy z siłą nawiewu - dobrać się do silniczka i wymienić w nim szczotki, ponieważ mamy wtedy pusty układ chłodzenia i nie narozlewamy płynu tj. robiąc to oddzielnie.

 

:D

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Wiem że temat należy do E 32 ale na dniach zmieniam chłodnicę na nową i chcę spuścić dokładnie cały stary płyn z układu . Moje pytanie jest następujące . Jak to zrobić aby cały płyn zszedł z układu i jak nalewać nowy ???? Mam E 36 . Dzięki za pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrócie - tlumaczenie wziete stad:

http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/E36-Coolant_Flush/E36-Coolant-Flush.htm

 

Trzeba miec ok 10-10,5 litra plynu chlodzacego.

Najpierw trzeba wlaczyc ogrzewanie na maksa (w samochodach z automatyczna klimatyzacja trzeba przekrecic kluczyk w stacyjce do drugiego polozenia, ale NIE ODPALAC silnika).

Nastepnie: spuscic plyn z silnika (na zdjeciu 8 jest zaznaczone, gdzie jest korek). Potem to samo z chlodnica (korek spustowy jest na zdjeciu 10).

Teraz napelnianie: odkrecamy zaworek odpowietrzajacy (jest na chlodnicy po prawej od glownego korka). Wlewamy plyn przez glowny korek chlodnicy.

Plyn wlewamy tak dlugo, az zacznie sie przelewac przez zaworek odpowietrzajacy i lac tak dlugo, az nie bedzie juz babelkow (zdjecie 13).

Nastepnie zakrecamy zaworek.

Odpalamy silnik i czekamy, az osiagnie 'temperature pracy', czyli wskazowka stanie na sztorc. Gasimy, czekamy az ostygnie i ewentualnie uzupelniamy poziom plynu w zbiorniczku wyrownawczym.

I wsio ;).

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.