Skocz do zawartości

Tarcze i klocki hamulcowe - wymiana


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam E36 316 z 92r. Zaopatrzyłem się w nowe tarcze hamulcowe i klocki na przód znanej firmy ATE oraz plyn hamulcowy i nie wiem czy zabrać się samemu za wymiane tych podzespołów czy zlecić jakiemuś mechanikowi ta robote.Czy to zajęcie jest trudne do zrobienia i dam rade to zrobić czy mozna coś popsuć i lepiej sobie to odpuścić i wydać troche kaski na mechanika?Jeśli mozwecie to pomóżcie.Przeczytałem troche poostów ale większość jest o wymianie samych klocków.Jeśli ktoś to już robił a może mnie naprowadzić co i jak to czekam na wiadomość.Pozdrawiam :roll2:

Jest taka rzecz dla której warto żyć!

Moja trójeczka.

Nowe,markowe części samochodowe:

Jesteśmy na allegro nick: "Wochu01"

TEL:502-959-955

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak masz jakąś smykałke do mechaniki to klocki i tarcze wymienisz bez problemów, oczywiscie musisz miec tez troche narzędzi. Jeśli chodzi o wymiane płynu hamulcowego to dobrze mieć taką duzą strzykawke z wezykiem przezroczystym i drugą osobę do pomocy no i najlepiej podnosik tak aby podniesc caly samochod... duzo wygodniej.

Tarcze i klocki:

Zdejmujesz koła, z tyłu zacisku jest śruba do odkręcenia tylko nie pamietam czy jedna czy dwie... zdjemujesz wtedy cały zacisk tarcza sie trzyma na jedną małą śrubke odkrecasz ją i zdjemujesz tarcze, warto oczyscic piaste szczotką drucianą przed założeniem nowej tarczy. Klocki wyjmujesz z zacisku rozpierasz cylinderek jakąś lagą i wkładasz nowe klocki składasz i jedziesz :) przez pierwsze 100-200 km hamuj delikatnie to sie ładnie ułożą klocki i tarcze do siebie.

Odpowietrzanie:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43022&highlight=odpowietrzanie

 

a tu masz rozpiske do hamulcy: odkrecasz nr 3 mozna teraz odkrecic śrube nr 6 ich jest 2 łatwiejszy dostep pozniej. I zwróć uwage aby zacisk nie wisiał na wężyku lepiej oprzyj go o coś.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB31&mospid=47444&btnr=34_0369&hg=34&fg=05

Opublikowano
ok czyli najlepiej odkrecic zaciski a dopiero pozniej wyjac stare klocki i załozyc nowe ???

Jest taka rzecz dla której warto żyć!

Moja trójeczka.

Nowe,markowe części samochodowe:

Jesteśmy na allegro nick: "Wochu01"

TEL:502-959-955

Opublikowano
Wymiana tarcz i klockow jest łatwa-spokojnie dasza rade( potrzebujesz raptem jeden imbus chyba 7 albo 8) Polecam ci zajzec do Zrob to Sam i znalesc tam moj temat poswiecony temu-sa zdjecia krok po kroku. Polecam
Opublikowano
Witam ponownie otóż dzis wziolem sie z zamiarem wymiany tarcz i klocków i co i lipa nie mogłem za nic na świecie odkręcić 2 srób które trzymają ramie od zacisków i nie mogłem ściągnąć tarcz bo one je blokują.Aplikacja WD-40 tez nie pomogla.Co proponujecie? :?:

Jest taka rzecz dla której warto żyć!

Moja trójeczka.

Nowe,markowe części samochodowe:

Jesteśmy na allegro nick: "Wochu01"

TEL:502-959-955

Opublikowano
Ale mnie nie chodzi o imbusowe sroby bo je odkreciłem bez problemu i zacisk z klockami odszedł ale zostało takie ramie do ktorego wlasnie przykreca sie zacisk.To ramie trzyma sie na 2 sroby 17mm które sa z tyłu bez odkrecenia nich nie chce mi wyjsc tarcza pod zadnym katem i lipa.A nie chce skatowac zabardzo sroby

Jest taka rzecz dla której warto żyć!

Moja trójeczka.

Nowe,markowe części samochodowe:

Jesteśmy na allegro nick: "Wochu01"

TEL:502-959-955

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie tak jak mówi Paweł tylko weż 17 najlepiej nasadową, kawałek rury i napewno się odkręci, możesz na noc psiknąć wd40 i rano albo popołudniu następnego dnia się za to wziąść powinno pomóc ale i tak jak będziesz miał długą rure i dobry klucz to odkręcisz. Powodzenia
Opublikowano
Bede probowal a jak najlepiej wcisnac cylinderek na aucie czy jak juz zaciski sa zdjete i sobie wisza na przewodzie z plynem :?:

Jest taka rzecz dla której warto żyć!

Moja trójeczka.

Nowe,markowe części samochodowe:

Jesteśmy na allegro nick: "Wochu01"

TEL:502-959-955

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na aucie z założonymi starymi klockami i tarczami tzn zdejmujesz jeden klocek i wkładasz coś między tarcze a zacisk i rozpierasz wtedy dobra dzwignia sie robi tylko nei naciskaj pozniej hamulca bo znów wyjdzie :)
Opublikowano
Tez walczylem z tymi dwiema srubami, mialem wiekszy problem bo robilem to na parkingu bez podnosnika. Po chyba godzinie padły nawet bez wd 40. Potrzebna jest tu niestety czysta brutalna sila :) albo podnosnik i dluga rurka :) Powodzenia
Dla was to kilka liter, dla nas cale życie - B M W
Opublikowano
Ja właśnie też to rozbieram pod blokiem i na lewarku w dodatku

Jest taka rzecz dla której warto żyć!

Moja trójeczka.

Nowe,markowe części samochodowe:

Jesteśmy na allegro nick: "Wochu01"

TEL:502-959-955

Opublikowano

Suport zacisku misu być sciągnięty zeby wyjąć tarcze, jest on na srubach 16mm a nie 17, uważaj zeby nie obrobić śruby, poza tym dobrze oczyść powierzchnie piasty, zeby żaden brud, czy rdza nie spowodowały bicia tarczy (jej złego przylegania), troche smaru miedziowego na prowadnice klocków i jak cofasz cylinderek to dobrze jest odkręcić korek zbiorniczka płynu.

 

pozdr!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jestem po wymianie tarcz i klocków.Szczerze mówiąc to nie zauważyłem większej zmiany w hamowaniu chyba jest tak jak było.Problem polega na tym ze piszczą mi klocki jak jade powoli lub podjeżdzam pod skrzyżowanie i zauważyłem że lekko mi się grzeją tarcze co może być przyczyną czy to normalne?A i jeszcze jedno nie odpowietrzałem hamulcy i może dlatego jest taki efekt że hamowanie się nie zmieniło i pedał hamulca działa jak działał.Czyli troche wpada w podłoge przy pierwszym hamowaniu.Przy zakładaniu nowych klocków cylinderek w zaciskach odchyliłem na maxa w imadle :mrgreen: oczywiście przy otwartym zbiorniczku od płynu hamulcowego .

Jest taka rzecz dla której warto żyć!

Moja trójeczka.

Nowe,markowe części samochodowe:

Jesteśmy na allegro nick: "Wochu01"

TEL:502-959-955

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Kolego na klockach i innych elelmentach które odpowiadaja za bezpieczeństwo się nie oszczędza od tego może zależeć nawet twoje zdrowie niemówiąć o życiu :nienie: ! :!: A pozatym te klocki co znalazłeś na allegro może na 5 hamowań wystarczą :mad2:

 

Ja jestem zadowolony z ATE i śmiało mogę polecić takie klocki no i tarcze również!

Edytowane przez Wochu01

Jest taka rzecz dla której warto żyć!

Moja trójeczka.

Nowe,markowe części samochodowe:

Jesteśmy na allegro nick: "Wochu01"

TEL:502-959-955

Opublikowano
rozebralem zacisk i wymienilem tarcze puzniej rozebralem sam zacisk (jazmo) wyciagnolem tloczek i wymienilem go z uszczelkami tloczek wcisnolem bez problemu tylko odkrecilem odpowietrznik no i odpowietrzenie ukladu dwa kola jakies 1.5 godz u mnie chodzi cudo i inbus 7 nie 8 a klucz 16 nie 17 powodzenia :cool2:
jedynakk
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
...to czujniki ABS'u :duh:

Jest taka rzecz dla której warto żyć!

Moja trójeczka.

Nowe,markowe części samochodowe:

Jesteśmy na allegro nick: "Wochu01"

TEL:502-959-955

Opublikowano
a jak nie ma ABS-u ? samochod mam z 93 roku podobniez wtedy wszyskie mialy ABS w standardzie a przy hamowaniu kola blokuje.
http://img299.imageshack.us/img299/402/zegaryod9.jpg
Opublikowano

ABS był raczej w standardzie tym bardziej w 93r.A jak nie pulsuja kola tz ze abs nie chyta a co za tym idzie nie działa jesli nie informuje o tym kontrolka w zegarach tz ze albo sie spaliła albo ktos ja wczesniej wykrecił żeby ukryć awarie ktoregoś czujnika abs'u przy kole!

 

Kłania sie opcja :search: :search: :search:

Było o tym mega dużo na tym forum!

Jest taka rzecz dla której warto żyć!

Moja trójeczka.

Nowe,markowe części samochodowe:

Jesteśmy na allegro nick: "Wochu01"

TEL:502-959-955

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.