Skocz do zawartości

[ E39 ] Promblemy z klima/ogrzewaniem ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy zawory odpowiadajace za ogrzewanie sa po prawej stronie, pod maska:

 

http://kosmetyczki.net/tomek/zawory_e39a.jpg

 

 

Zauwazylem jeszcze kolejny dziwny objaw. Ustawiam 24 st. leci cieple powietrze przez jakis czas, za chwile leci juz lekko zimne, zwiekszam do 28 st. podobnie, zwiekszam do 30 to samo, jakis czas podgrzewa a pozniej juz zine, dodam, ze przy 30 st. na klimatroniku w aucie po jakims czasie zaczyna byc chlodno ;(.

Podczas gdy klima 'grzeje' lewy przewod ze zdjecia jest cieply, natomiast gdy przestaje grzac, ten przewod robi sie zimny.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//kosmetyczki.net/tomek/zawory_e39.jpg

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

Szkoda, ze nikt nie potrafi mi pomoc.

Wczoraj (troche bylo zimno) zauwazylem, ze na 32 st. caly czas dmucha cieple ;), wiec radze sobie ustawiajac z prawej strony 32 st a z lewej 25 ;).

Niestety nie jest to rozwiaznie.

Czy moze byc to objaw uszkodzonego sterowania? Jak to zdiagnozowac na 100%, nie sztuka wymieniac wszystko po kolei!

Tomek

Marzenia się spełniają...

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

JA także zauważyłem podobny objaw, ale nie wiem czy nie jest spowodowany tym, że zimno w srodku jest wtedy kiedy termometr temp zewn mimo mrozu pokazuje ok 20stC. i czasami nagle w czasie jazdy ping.. i pokaże minus 3, a nastepnie mozolnie pnie się do 17-20st C.

Czy działanie systemu ogrzewania wnętrza bierze pod uwagę temp. zewn?

pozdrw

Opublikowano

mowimy o przyzynie w elektronie nie dokonujac oceny prawidlowosci dzialania ukladu hodzenia silnika (ktory jest bezposrednio powiazany z ukladem ogrzewania). Przyczyna o ktorej mowa w/w poscie jest prawdopodobnie zwiazana z ukladem chlodzenia.

 

proponowalbym sprawdzenie pozimu plynu hlodzacego (nie sugerowac sie iloscia w zbiorniczku. W mojej 530D poziom byl oki ale rano dlugo sie rozgrzewala i ogrzewania dzialalo gy bylo ustawion tem 26stC i wyzej

 

Mimo iz plyn hlodniczy byl w okoliy niskih stanow to zalalem do ukladu weszlo jeszcze 3l plynu

dopiero jak byl wlasciwy poziom to ujawnil sie wyciek na jednym ze zlaczy przewodwodny silnik. Na tyle nie duzy ze nie bylo plamy pod samochodem !

Opublikowano
mowimy o przyzynie w elektronie nie dokonujac oceny prawidlowosci dzialania ukladu hodzenia silnika (ktory jest bezposrednio powiazany z ukladem ogrzewania). Przyczyna o ktorej mowa w/w poscie jest prawdopodobnie zwiazana z ukladem chlodzenia.

 

proponowalbym sprawdzenie pozimu plynu hlodzacego (nie sugerowac sie iloscia w zbiorniczku. W mojej 530D poziom byl oki ale rano dlugo sie rozgrzewala i ogrzewania dzialalo gy bylo ustawion tem 26stC i wyzej

 

Mimo iz plyn hlodniczy byl w okoliy niskih stanow to zalalem do ukladu weszlo jeszcze 3l plynu

dopiero jak byl wlasciwy poziom to ujawnil sie wyciek na jednym ze zlaczy przewodwodny silnik. Na tyle nie duzy ze nie bylo plamy pod samochodem !

 

Potwierdzam, po przeczytaniu całej dyskusji proponuje na zimnym silniku sprawdzić poziom płynu chłodzącego. Jesli jest ok, odpowietrzyć układ i dolać płynu. Ogrzewanie wróci do normy.

Wszystkie te objawy występują często gdy układ chłodzenia jest zapowietrzony, nieszczelny(sprawdzić przewody, chłodnica, zbiornik, termostat, pompa, uszczelka pod głowicą)

 

Pozdrawiam

Taurus

Boże chroń nas i nasze Bemki od mechaników ignorantów

Taurus

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam serdecznie po długiej nieaktywności na forum! :D

Oznacza to, że z moją bunią nie było problemów. Do teraz :x

 

Przeczytałem ten wątek i doszedłem do wniosku, że to dobre miejsce aby poradzić się zaawansowanych użytkowników jak rozwiązać problemy, które przytrafiły się w moim aucie.

 

W skrócie wyglądają one następująco:

 

1. Podczas gorących dni (powyżej ok. 25 st. na zewnątrz) układ klimatyzacji przy zadanej temperaturze na panelu 22-23 st. tak mocno wychładza kabinę auta, że nie sposób w niej wytrzymać. Marzniemy wszyscy (żona, dziecko i ja). Dopiero ustawienie temperatury na panelu panelu do poziomu 26-27 st. powoduje, że można w aucie normalnie podróżować, w warunkach tzw. komfortowej temperatury dla ciała.

 

2. Z kolei gdy na zewnątrz zrobi się chłodno (temperatura w okolicach 10 st.), a pozostawi się ustawienie temperatury na panelu jak wyżej tj. na poziomie 26-27 st. to w kabinie nie da się wytrzymać z powodu gorąca. Obniżenie temperatury na panelu do poziomu 21-22 st. powoduje, że warunki podróżowania wracają do normalności.

Obydwa te objawy występują przy włączonym układzie klimatyzacji na panelu sterowania.

 

3. Z kolei tydzień temu całkowicie zawiesił się nadmuch świeżego powietrza do kabiny. Dmuchawa w ogóle nie działała. :mad2:

Nie pomagała ŻADNA regulacja na panelu sterowania oraz wyłączanie i włączanie silnika. Odłączyłem nawet akumulator. Dopiero kilkadziesiąt minut po ponownym jego podłączeniu i uruchomieniu silnika dmuchawa zaczęła pracować.

 

Zjawisko z pkt. 1 i 2 jest bardzo dziwne i powoduje, że w okresach wiosennych oraz jesiennych (przy dużej różnicy temperatur pomiędzy dniami oraz nocą, a dniem) bardzo trudno wyregulować temperaturę wewnątrz pojazdu. Bardzo uprzykrza to życie.

Dodam, że moja rodzina lubi raczej niższe temperatury otoczenia (20-22 st) niż zbyt wysokie.

Ostanie zdarzenie (pkt. 3) zmartwiło mnie ogromnie bo za 3 tyg. wyjeżdżam do Włoch na wczasy. Jak mi się coś takiego zdarzy przy wysokich temperaturach za granicą to będzie dramat!!!

 

Proszę Kolegów z Forum o sugestie i pomoc.

Nie ukrywam, że sprawa, szczególnie pkt. 3 jest bardzo pilna.

Będę wdzięczny za każdą Waszą poradę i wsparcie.

 

pozdrawiam,

wan7

pozdrawiam,

wan7

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Punkt 3 to pewnie słynny JEŻ.

A pierwsze dwa to może nie działa wiatraczek w panelu klimatronika? < ale to tylko takie gdybanie >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

do pkt.1i 2 to radziłbym sprawdzić właśnie ten wentylatorek w panelu czy jest czysty i czy się kręci i przeczyścić w srodku cały panel z kurzu głównie czujnik temperatury, miałem dużo kurzu który izolował czujnik, po wyczyszczeniu auto zaczło dobrze grzać i chłodzić.

A do pkt. 3 to pewnie jeż choć może też być panel.

Opublikowano

Dzięki Koledzy za Wasze opinie! :D

 

Na kratce od strony kierowcy w panelu klimatronika jest zawsze trochę kurzu.

Jak się wykonuje czyszczenie tego wentylatora i czujnika w panelu? Czy trzeba wyjąć cały panel i go rozebrać? Czy wiecie może gdzie jest to opisane na forum? Jak zawsze byłbym wdzięczny za wsparcie. :)

 

Jaką może być ewentualnie inna przyczyna takiego działania układu klimatyzacji i ogrzewania?

 

Rozumiem, że dwie zgodne opinie w kwestii zupełnego nie włączania dmuchawy z powodu uszkodzonego tzw. jeża to właściwie pewnik :lol: .

Czy uszkodzenie tego elementu można zdiagnozować komputerowo?

 

Przypominałem sobie jeszcze jedno zjawisko. Po uruchomieniu silnika, jak dmuchawa rozpoczyna pracę to często pracuje nierównomiernie, falowo. Szczególnie w zimę. Czy to też wskazuje na uszkodzenie "jeża"?

pozdrawiam,

wan7

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dwa dni temu wymieniłem jeża. Na razie dmuchawa działa bez zarzutu.

 

Chciałbym jeszcze oczyścić czujnik temperatury i wentylator w panelu klimatronica.

Czy nikt z forumowiczów nie wie jak zdemontować ten panel i go wyczyścić?

Nie chciałbym czegoś zniszczyć nie znając zasady demontażu tego modułu.

pozdrawiam,

wan7

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.