Skocz do zawartości

[ E39 ] Promblemy z klima/ogrzewaniem ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam drobny problem z ukladem klimatyzacji/ogrzewania. Otorz, przy pogodzie takiej jak dzis musze ustawic temperature 25-26 st. aby zaczelo troche dmuchac cieplem, po pewnym czasie znowu czuje zimno. Podkrece o 1-2 stopnie i... dmucha cieplem a za jakis czas znowu zimne (srodkowe nawiewy). Nie wiem, gdzie szukac problemu? Cos zle steruje? Jakies klapki sie zacinaja? Jakies czujniki?

Tomek

Marzenia się spełniają...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
moze opornica dmuchawy (tzw. jez) konczy zywot

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
moze opornica dmuchawy (tzw. jez) konczy zywot

Jak takie cos zdiagnozowac? Czy jakis interface z Carsoftem moze to zdiagnozowac?

Tomek

Marzenia się spełniają...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
watpie z tym softem, najlepiej wpiac sprawna i sprawdzic, wyjecie jeza to za pierwszym razem jakies max. 10 min, drugim to jakies 90 sek. :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
watpie z tym softem, najlepiej wpiac sprawna i sprawdzic, wyjecie jeza to za pierwszym razem jakies max. 10 min, drugim to jakies 90 sek. :)

Tylko trzeba wiedziec co i jak. Ja nawet nie wiem o czym do mnie piszesz, ale dzieki za sugestie!

Tomek

Marzenia się spełniają...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest to o czym pisze Bono,ja tez myślę że to kończy żywota.

http://img473.imageshack.us/img473/3623/a6251cf9.jpg

Musisz zdjąć boczek po lewej stronie koło nóg pasażera,wyciągnąć spod schowka osłonę(jest tylko wsuwana)i wtedy zajrzec głęboko do środka najlepiej idąc po kablach bo jest tam podłączona kostka.Jak juz znajdziesz to musisz nacisnąć taki język żeby to coś wyciągnąć.Jest tam tez kostka na 5 kabli musisz ją odłączyć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Regulator klimatyzacji,regulator nawiewu ,regulator dmuchawy,itp.A w ETK to się nazywa Stopień końcowy dmuchawy.
Opublikowano

64 11 6 923 204- cena w serwisie 293 zl.

Czy gdzies mozna dostac taniej?

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
To jest to o czym pisze Bono,ja tez myślę że to kończy żywota.

http://img473.imageshack.us/img473/3623/a6251cf9.jpg

Dzieki w jaki sposob znalezc to w czesciach zamiennych? Jak to nazwac?

W anglojęzycznej literaturze nazywa się to też "final stage unit". Nr. 3 na tym diagramie:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM51&mospid=47544&btnr=64_1029&hg=64&fg=40

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na allegro było za 200 zł.Na niemieckim ebayu widziałem po 15-35 euro,ale teraz akurat nie ma.Popytaj na szrotach,ale to będzie też używka i nie wiadomo jak długo,polata.Te nowe są już ulepszone i mają trochę inny wygląd.
Opublikowano
Na allegro było za 200 zł.

Interesuja mnie tylko nowe, bo z elektronika uzywana to moze byc kasa w bloto!

Tomek

Marzenia się spełniają...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie tak jest.Ja mieszkam w Niemczech i tutaj w serwisie w przeliczeniu na Polskie kosztuje 255 złoty.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Dokładnie tak jest.Ja mieszkam w Niemczech i tutaj w serwisie w przeliczeniu na Polskie kosztuje 255 złoty.

NIestety 'jez' wymieniony i brak efektu.

Czy moze to byc spowodowane czescia, ktora opisuje tu:

Co to za czesc E39

 

Ps. Sprzedam nowego 'jeza' z paragonem za 250 zl + wysylka, lub sprawnego z mojego auta za 140 + wysylka.

 

Dokładnie tak jest.Ja mieszkam w Niemczech i tutaj w serwisie w przeliczeniu na Polskie kosztuje 255 złoty.

NIestety 'jez' wymieniony i brak efektu.

Czy moze to byc spowodowane czescia, ktora opisuje tu:

Co to za czesc E39

 

Na 95% problem powoduje ten sterowniczek odpowiadajacy za sterowanie kanalami powietrznymi. Jak znajde zprawny i zamontuje to potwierdze- moj jest na pewno zepsuty.

 

Dodane

Czesc juz wymieniona, musze teraz chwile pojezdzic autem aby zaobserwowac prace klimatyzacji. Dam znac jakie wrazenia!

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
Witam ,ja mam podobny problem .jak próbuję zwiększać nadmuch to na wskazaniach pokazuje że nadmuch sie zwiększa ale mocniej nie wieje dopiero zaczyna wiać jak ustawie na maksa co może być powodem/jeżyka już wymieniłem/pozdrawiam wszystkich i proszę o podpowiedż
Opublikowano
Witam ,ja mam podobny problem .

Ale nie dmucha mocno ze wszystkich otworow wentylacyjnyc, czy moze dmucha maksymalnie na nogi a na twarz tylko lekko?

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
dmucha słabo ze wszystkich wylotów a jak zrobię na maksa to również leci ze wszystkich mocno

To nie jest to co u mnie. Mysle, ze moze to jakis problem z panelem sterujacym albo z sama dmuchawa, ktora nierownomiernie pracuje.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

Tak na moje oko, to wszystko działa prawidłowo.

 

Układ ogrzewania/klimatyzacji jest automatyczny, czyli utrzymuje ustawioną temperaturę. Jak nastawiasz wyższą temperaturę, to zaczyna lecieć ciepłe powietrze żeby dogrzać wnętrze zgodnie z tym co ustawiłeś a jak już dogrzeje, to znów leci chłodniejsze.

Z moich obserwacji wynika, że ciepłe powietrze leci przez klika pierwszych minut po uruchomieniu auta, a potem jak sie wnętrze nagrzeje to leci letnie i to wystarczy do utrzymania temperatury. Ciepłe powietrze przez cały czas leciało przy mrozie -10 stopni.

Druga sprawa, to fakt, że ciepłe powietrze leci tylko z nawiewu na nogi i szybę - tak jest w E30, E34, ale podejrzewam, że w E39 jest podobnie. Ze środka zawsze leci chłodniejsze, nawet jeżeli regulatorem przy kratce nastawi się na max ciepłe. Więc żeby ogrzać wnętrze muszą być otwarte nawiewy na szybę i nogi.

 

Proponuję powiesić w samochodzie termometr i sprawdzić, czy temperatura wnętrza jest mniej więcej taka jak nastawiona. Jeżeli będzie - cieszyć się, że automatyczna regulacja dobrze działa.

Jeżeli będzie drastycznie odbiegać, to wtedy zacząć szukać, raczej sprawdzając czujniki temperatury wnętrza niż jeża.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
Zgadza się na automacie tak działa ale jak przełączę na manual i chcę zwiększyć czy zmniejszyć nadmuch to brak reakcji /ciągle dmucha tak samo/dopiero jak zwiększę na maksa to dmucha mocno
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Niestety problem nie ustapil. Wymieniony jez i jeden silniczek sterowania 'klapkami' nawiewu (ten przy nogach pasazera). Przy nizszych temperaturach na zewnatrz, caly czas mam ten problem, ze przez nawiewy czolowe (nr 2 na rysunku)

http://lanciapolska.org/tomek/nawiew.jpg

 

Dmucha mi zimne powietrze, przekrecenie pokretla nr 3:

 

http://lanciapolska.org/tomek/nawiew2.jpg

 

powoduje, ze zimne zaczyna leciec mniej, ale to caly czas nie jest to.

 

W jaki sposob mozna zdiagnozowac uklad klimatronika, czy podlaczenie pod jakis komputer wykryje nieprawidowe dzialanie 'sterowani klapek' czy trzeba rozebrac pol kokpitu aby to posprawdzac? Dopiero po znacznym zwiekszeniu temperatury zaczyna dmuchac cieple powietrze.

 

Wlasnie jechalem autem i ustawilem sobie 31 st ;). Nawiewem czolowym (nr 2 na rysunku) caly czas dmuchalo zimne powietrze, dopiero jak skrecilem pokretlo nr 3 na pole czerwone to zaczelo leciciec cieple. Caly czas dmuchalo nawiewami czolowymi, mimo, ze moim zdaniem powinno przelaczyc wiekszosc powietrza na nogi, tak aby grzac przede wszystkim tymi nawiewami.

Czy tam ma byc? Co to za klimatronik jak mam recznie krecic tym kuleczkiem z rysunku drugiego!?

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
Objawy wskazuja na panel sterujacy klimatronikiem. Mi tez to cholerstwo najprawdopodobniej siadlo.Koszt nowego w niemczech to 350 eur. Ale upewnij sie najpierw.Dignostyka komputerowa w serwisie Ci to wykryje. Pozdro i powodzenia
Opublikowano
Witam, proponuje sprawdzic czy przewod wodny do parwonika jest wpiety tam gdzie trzeba. Ja mialem identyczne objawy ktore zaczely sie na wiosne jak zmniejszalem temp. na climatronicu. Poczatkowo nie przerzucal mi na gaz nawet jak mialem wskaznik na srodku. Potem zauwazylem ze jak podniose temp na ok.25stopni to przerzucal ladnie na gaz aby po chwili znowu zaczynalo wiac zimne przy temp.ustawionej na grubo powyzej 20stopni i z powrotem wlaczala sie benzyna. Na poczatku myslalem ze to elektrozawory pozniej ze caly panel climatronica do bani, ale przed inwestycja sprobowalem skupic sie na zaleznosci podwyzszania temp.na panelu a poprawnym dzialaniu instalacji LPG. Pdpialem laptopa pod zlacze diagnostyczne od STAGA, mechaniora na poklad i w droge testowac co sie dzieje. I jakiez bylo moje zdziwienie jak parownik mial tylko pare stopni na plusie a przy szybszej jezdzie prawie zamarzal. I na tym skupilismy swoje badania. Z powrotem na warsztat oglad pod maska i okazalo sie ze przewod nie byl wpiety bezposrednio od rozdzielacza a dopiero za elektorzaworami. Od tamtej pory jest wszystko super chruper. Byc moze u Ciebie jest cos innego ale zawsze mozesz looknac z tym wpieciem przewodow. Mam nadzieje, ze cos pomoglem. Pozdrawiam
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Problemy mam caly czas :(

Dzis zrobilem eksperyment. Ustawilem tem. na 32 st. Auto dmuchalo cieplem tylko z dolnych i gornych nawiewow, gdy wymusilem dmuchanie nawiewami czolowymi - z nich lecialo zimne powietrze. Definitywnie podejrzewam, ze problem tkwi w ktoryms z silniczko, tylko gdzie moze znajdowac sie ten odpowiadajacy za sterowanie temperatura powietrza z czolowych nawiewow.

Czy ktorys z komputerow (np. GT1) diagnostycznych jest w stanie zdiagnozowac sprawnosc czujnikow temperatury i silniczkow sterujacych?

Tomek

Marzenia się spełniają...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.