Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
BMW psują się jak każde inne samochody. Jak ktoś jest psujda, jeździ jak pierdoła i ma niską kulturę techniczną to wszystko zepsuje. Z idiotą za kółkiem to bym się nawet w czołgu nieswojo czuł. Zresztą samochody składają się z wielu części, które produkują te same fabryki, więc czemu dla jednych robiliby lepsze, a dla drugich gorsze. Prawie każda część to: Bosch, Siemens, Delphi, Valeo, Brembo itp. Co innego zamienniki.

 

Majowy dobrze pisze,żaden samochód nie jest idiotoodporny,jak ktoś katuje,nie dba to zajedzie i przysłowiowy czołg.Inna sprawa to konstrukcja samochodu,a tu BMW wykazuje się,może oprócz E36 które było przez księgowych konstruowane chyba :lol:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano
Ja bałem się kupić BMW bo każdy mówił że drogie są do Niego części...ale to nieprawda!Myślałem,że części do Opla są tanie,ale do BMW też są niedrogie!Naprawdę!!!
Freude am fahren...
Opublikowano

Jedna roboczogodzina to około 250zł :o

 

Tak jest w większości ASO. Z czegoś muszą wykarmić sztab ludzi, których zatrudniają i pomieszczenia wielkości hal sportowych. Pół biedy, kiedy ten przepych łączy się z fachowością serwisu.

Opublikowano
E36 które było przez księgowych konstruowane chyba :lol:

 

Nie wiem, co sie tak przyczepiliscie do E36. O E30 przewaznie mowi sie, ze to doskonaly samochod - a tak naprawde te samochody to bardzo podobne konstrukcje. Z moich doswiadczen wynika, ze zarowno E30 jak i E36 sie nie psuja. Wystarczy kupic egzemplarz trzymajacy sie kupy i po prostu o niego dbac, tzn. wykonywac na czas wszystkie czynnosci serwisowe.

E36 jest zreszta chyba ostatnim BMW, ktore NIE BYLO konstruowane przez ksiegowych, czego juz nie mozna powiedziec o zadnym wspolczesnie zaprojektowanym i produkowanym samochodzie.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Nie wiem, co sie tak przyczepiliscie do E36. O E30 przewaznie mowi sie, ze to doskonaly samochod - a tak naprawde te samochody to bardzo podobne konstrukcje. Z moich doswiadczen wynika, ze zarowno E30 jak i E36 sie nie psuja. Wystarczy kupic egzemplarz trzymajacy sie kupy i po prostu o niego dbac, tzn. wykonywac na czas wszystkie czynnosci serwisowe.

E36 jest zreszta chyba ostatnim BMW, ktore NIE BYLO konstruowane przez ksiegowych, czego juz nie mozna powiedziec o zadnym wspolczesnie zaprojektowanym i produkowanym samochodzie.

 

Podpisuje sie pod tym obiema rekami :cool2: Mialem wiele E30 - teraz mam E36 i nie mam nic do zarzucenia omawianym modelom.

 

WSZYSTKO ZALEZY OD STANU :!:

Opublikowano

awaryjne to sa uzywki

nowe niekoniecznie

a ze wiekszosc tu pisze o autach hmm, przystarzalych to nie ma sie co dziwic

ale to tak IMHO

zh
Opublikowano

Ja mam 12-o latka i nie powiem, że jest idealny i się nie psuje, bo tak nie jest. Zważywszy ma to jakie mamy drogi w miastach i na trasach, to nie mogę liczyć, że auto będzie bez problemów pracowało przez tyle lat.

Wszystkie te rzeczy mieszczą się w rozsądnych granicach eksploatacji.

 

Nie uwierzę jeśli ktoś mi powie, że przez tyle lat wymienia tylko olej, filtry i świece i nic więcej się nie dzieje.

http://img155.imageshack.us/img155/5220/bkptouring350x100avatarzt8.gif

_________________

http://images.spritmonitor.de/239085_5.png

Opublikowano
Mojego touringa mam przez ponad rok (przejechalem ok. 25 tys km). Do tej pory oprocz materialow eksploatacyjnych naprawialem w nim panel od klimatyzacji (wymienilem kondensator za 30 groszy) i sprzegielko od klimatyzacji (600 PLN, wraz ze sprawdzeniem i nabiciem klimy). Zaraz po kupnie wymienilem jedna koncowke drazka stablizatora. I to NAPRAWDE wszystko.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Gdybym napisał co popsuło się w e36 to nikt by na forum nie chciał jej odkupić :)

Generalnie e36 to smietnik, e30 było dobrze zrobione.

 

 

napisalbym to samo o mojej e34

ale nie napisze bo ciezko uogolniac

choc faktem jest, ze jak bylo 10 wlascicieli i kazdy z nia robil co chcial to ja potem mialem to na co ... nie zasluzylem :-)

 

ale jakby tak dorwac e34 z fabryki.... oj, szkoda ze nigdy nie mozna zlapac kroliczka ;)

 

za to teraz zrobilem 30 tys km swoim od salonu i ... dolewam tylko paliwo

zh
Opublikowano
U mnie nie było żadnych poważnych awarii, same pierdoły ale w porównaniu z samochodami bardziej masowymi wypada w 90% świetnie.
BMW wieczna miłość...
Opublikowano
przez rok jazdy e36 poszedł mi tylko czujnik absu... i tyle, ale jak ktoś będzie szalał i kręcił młynki to będzie wymieniał "grube rzeczy" - tylni most na przykład... częściami do silnika się nie martw bo silniki bmw się nie psują :-)
Opublikowano

Dobra, e36 to świetny samochód

nic się nie popsuŁo poza:

-alternatorem (Łożyska)

-rozrusznikiem (bendix)

-zawieszenie po kompletnej restauracji odzywa się po 5 tys km (Mahle)

-sterowanie centralnym zamkiem

-po jednym siŁowniku maski i tylnej klapy

-centralny zamek w tylnej klapie

-elektrozawory ogrzewania

-ukŁad wydechowy (ale chyba miaŁ prawo bo to już 11 lat)

-tylna wycieraczka

-ogrzewanie lusterka prawego

-latem odzywaŁa się sprężarka klimatyzacji, wyŁa jak wilk

-coś wŁaśnie zaczęŁo brzęczeć przy katalizatorze

 

Żeby już tak zupeŁni psów na nim nie wieszać to powiem, że auto przy -25 stopniach odpalaŁo od dotknięcia, nie stuka hydraulika wcale i nie zuzywa oleju.

Opublikowano
10-letnie E36 coupe, przywiezione lekko rozbite, solidnie naprawione, jeżdżę nim ponad rok czasu, 20 tys. km - pomijam wymiany płynów, filtrów, pasków, klocków i tym podobne - w aucie nie zepsuło się absolutnie nic, nigdy mnie nia zawiodło, pali na rys nieważne czy +30 czy -30. Obym nie napisał tego nie w porę!

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Opublikowano
E36 jest zreszta chyba ostatnim BMW, ktore NIE BYLO konstruowane przez ksiegowych

Tu się kolega myli. BMW wtedy przeżywało kryzys finansowy, i właśnie E36 było PIERWSZYM modelem zaprojektowanym przez księgowych. Jak wytłumaczyć fakt, że w E36 zastosowano wadliwy silnik M40 znany jeszcze z E30? Nawet go nie zmodyfikowali. Oszczędności...

Powiem tak. Moje E30 nigdy mnie nie zawiodło, a kolegi E36 co rusz sprawia ciągłe problemy. A wydawało się, że trafił zadbany egzemplarz.

Opublikowano

Moje E23 ma 513 000km, wiec coś o awaryjności lub jej braku wiem :norty:

W tym modelu i kilku pokrewnych jest kilka typowych awarii:

- Cieknąca pompa wspomagania - uszczelniałem drugi raz w ciagu trzech lat, wcześniej przód teraz tył.

- Kula ciśnień, zużycie eksploatacyjne - wymiana, co 3,4 lata.

- Panel od klimatyzacji i pneumatyczne sterowanie nawiewami, taki wynalazek BMW, tylko w E23 jest, ogólnie cieżko z tym dojść do ładu :roll:

- Zużycie wentylatora wiskotycznego, typowe w kazdym BMW,

- Przegrzewanie się silnika, ale jak wszytko jest sprawne to problemu nie ma.

 

To typowe usterki e23, tylko że raz naprawione nie wracają.

 

Reszta napraw wynika z wieku i przebiegu, a też nie było ich jakoś bardzo dużo, ponieważ auto było serwisowane w ASO w DE do 1999roku do przebiegu 372000km

 

Czy BMW z lat 80-tych jest awaryjne, raczej nie, jest troszke gorzej niż w MB (niesmiertlene idiotoodporne W123 bije na głowe wszystko)

Ale pokażcie mi inną markę ktorej flagowy model mając 23 lata, bez renowacji potrafi jechać ponad 220km/h, przyspiesza do setki w 9sec. w środku jest cicho, nic się nie tłucze, nic nie trzeszczy, czy skrzypi.

Dla porównania, moja mama ma 2 letnie Megane i tam mieszka cała orkiestra plastikowych świerszczy :lol:

Mój ojciec ma Mondeo TDCI, i na naprawy wydaje rocznie trzykrotnośc wartości mojego auta :roll:

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Opublikowano
swoją E36 kupiłem z przebiegiem 208 tys km i na początku musiałem zrobić opornicę dmuchawy i wymieniłem filtr klimy. Naprawiłem też niedziałający szyberdach. Niejako na zapas zmieniłem przednie amortyzatory (stare miały 68 % sprawności a nowe 78%) i przy okazji sworznie zewnętrzne. Z tyłu zmieniłem osłony amortyzatorów co je uratowało przed wymianą i ich gniazda. Przy przeb 212 tys zmieniłem świece w silniku, termostat, pompę wody i płyn chłodz. Przy 217 tys zrobiłem vanosa wg przepisu z forum co zdecydowanie wyciszyło silnik. Przy 223tys wymieniłem skraplacz klimy na nowy (używane 20-30 zł tańsze od nowego :duh: ) i ponownie filtr kabinowy, a przy 228 tys wspornik rury wyd. przy skrzyni biegów. W międzyczasie były dwie wymiany oleju. Jak na razie jestem zadowolony.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

BMW nie jest awaryjne :!: czesciej zaniedbane i skatowane

 

316 E30 89rok - przebieg 170 ( i może nawet był autentyk )

- prawie 2 lata jazdy :

0 - czyli po kupnie : swiece NGK i rozrzad bo był na pasku

1 - padły poduszki tynych amortyzatorów

2 - pompa wody, kapała woda i pompa poszła do wymiany

3 - bateria i oleje, płyn chłodznia ( ale to przeciez nie wina marki auta )

Tak to jak nowe auto ,bez rdzy ,zawsze gotowe do jazdy ale przyszła z Niemiec gdzie ktos musiał dbac.

 

318iS E30 89rok - przebieg 230 ( a moze i 330 kto to wie )

- dopiero 3 miesiąc ją mam to za duzo sie nie rozpisze.

Ani razu dotąd nie zawiodła a nie jest to perełka. Przy kupnie wiedziałem czemu zawdziecza nieduzą cene ,ale ja wiem ze warto pare rzeczy zrobic bo to BMW i choć starsze to niezawodne.

:cool2:

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Opublikowano

BMW jest typowo niemiecką awaryjną marką.

 

Przeciętna jest taka sama jak w Fordzie czy w Oplu.

Do tego mam wrażenie że niektórzy dostawcy części dla BMW - jak Bosch, VDO, robili buble dla BMW. Przyklad pompy paliwa do e34......

 

Psują się glównie części auta będące produktem firm trzecich, które są dostawcami dla BMW.

ZF- marne skrzynie, chyba najgorsze pośród wszystkich automatów wkladanych we wszytskich niemieckich markach,

Bosch, VDO - dostawcy elektryki, te same urządzenia dostarczane przez te firmy do innych marek tak się nie psują... ( ręka BMW ? )

 

Halogeny Helli w e34.... shit jakich malo, Opel Kadet nawet dostal od Helli lepsze....

 

Plywak w baku od poziomu paliwa....... niedoróbka przeprojektowana

 

Klakson w e34 :) poruta przez zwykly styk

 

Niestety, do japońskich aut BMW bylo baaaardzo daleko....

Sposób organizacji produckji, KAIZEN, racjonalizacje i kontrolę jakości Niemcy zaczęli się uczyć dość niedawno.

 

Ciekawa też jest kwestia miejsca montażu poszczególnych modeli różnych koncernów.

Opublikowano

Po ponad roku uzywania wymieniłem już trochę elementów - ale wszystko w wyniku naturalnego zużycia - nie awarii. Ani razu mnie nie zawiodła na trasie.

 

Natomiast jak miałem Fiata Uno - 120 tys przebiegu - to co roku coś się psuło - a mało nim jeździłem.

Opublikowano
BMW jest typowo niemiecką awaryjną marką.

Przeciętna jest taka sama jak w Fordzie czy w Oplu.

 

Mialem kilka Fordow i Opli - oj, u mnie przecietna wypadala zdecydowanie na niekorzysc zarowno Forda, jak i Opla ;).

 

Niestety, do japońskich aut BMW bylo baaaardzo daleko....

Sposób organizacji produckji, KAIZEN, racjonalizacje i kontrolę jakości Niemcy zaczęli się uczyć dość niedawno.

 

Z ta legendarna jakoscia pracy malych zoltych ludzikow tez bywa roznie - u mnie w rodzinie byla np. Toyota Avensis (od nowosci), ktora ladowala w serwisie mniej wiecej raz w miesiacu.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Z ta legendarna jakoscia pracy malych zoltych ludzikow tez bywa roznie - u mnie w rodzinie byla np. Toyota Avensis (od nowosci), ktora ladowala w serwisie mniej wiecej raz w miesiacu.

 

Avensis byla produkowana, i jest zdaje sie nadal, w UK :)

 

Carina E robiona w Japoni, poprzedniczka Avensis, jest symbolem japonskiej niezawodnosci. Mam taką jedną w rodzinie.

 

Ale nie spierajmy sie o japońską niezawodność, bo nie ma o co.

Ona po prostu jest.

Pogadajcie z wlascicielem Mazdy czy Nissana, gdzie jest alternator czy pompa paliwa :))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.