Skocz do zawartości

[E36] Chyba jest coś zamulona... :/


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam dziwne uczucie że moje auto jest jakby zamulone. Dlaczego tak sądze.... Ponieważ nie czuć w nim takiej zrywności i dymamiczności. Nie wiem czy to wina kół (mam założone felgi 17 cali i opony 225X45) czy poprostu coś jest nie tak z silnikiem... Cykają mi popychacze ale nie wiem czy może to być ich wina?

Nie jechałem jeszcze jakimś innym 318 ale wydaje mi się że chyba powinno być troszkę szybsze przy starcie...

http://img253.imageshack.us/img253/2586/bokxk5.jpg
Opublikowano
318 sama w sobie jest słaba, a dołożenie kół 225/45/17 jeszcze bardziej ją zmuliło (szacunkowo przy tak małej mocy i tak ciężkich i szerokich kołach ponad 1 sekundę do setki jeśli nie więcej). Dodatkowo silnik ma już swoje lata, więc jeśli nie jest maksymalnie zadbany (i oczywiście bez gazu) to również daleko mu od fabrycznych możliwości. Pozdro.
Opublikowano

Czasy mierzone stoperem są na tyle niewiarygodne, że nawet nie warto się nimi sugerować. Nawet elektroniczny g-tech potrafi pomylić się nawet o sekundę, a co dopiero połączenie przekłamania licznika z włączaniem i wyłączaniem stopera "na oko" :o

 

Tak na marginesie, fabryczne osiągi 318 do setki to 11,5 sekundy, sądzę że auto autora postu (jeśli nie ma gazu typu mieszalnik) szacuje się w granicach 13 sekund, czyli nic dziwnego, że auto wydaje się mułowate.

 

msk_m - jeśli odzywają się popychacze warto je wymienić. Ja w swoim poprzednim aucie po wymianie popychaczy zaworów, uszczelki pod głowicą i planowaniem głowicy odczułem dużo lepszą kulturę pracy silnika.

Bardzo dużo dałoby założenie kół o fabrycznych wymiarach, czyli w przypadku Twojego auta bodajże 185/65/15. Autko będzie się zachowywało jakby wysiadły z niego 4 dorosłe osoby, ale z drugiej strony mocno straci na wyglądzie, wieć sam musisz ocenić czy jest sens.

Opublikowano
Najbardziej prawdopodobne że to wina kół. 225 to troche nie do tego samochodu. Ja mam tylko 13 kucyków mniej, opone 205 i zastanawiam sie nad zmiana na 195. Nie wyobrażam sobie co by było jakbym założył 225, nie, nie nawet nie chce sobie tego wyobrażać :mrgreen:
Opublikowano
Ja mam 316 w gaziku i bardzo nieodczulem zmjany ale też mysle nad wymjana popychaczy.nieorjetuje sje ktos cenowo ile popychacze kosztuja??Pozdro
Opublikowano
Ja mam 316 w gaziku i bardzo nieodczulem zmjany ale też mysle nad wymjana popychaczy.nieorjetuje sje ktos cenowo ile popychacze kosztuja??Pozdro

 

Ja zapłaciłem za nowe popychacze z wymianą w silniku Audi 2.3 - 400 zł w warsztacie o średnich cenach.

Opublikowano
Bez przesady z tymi 4 osobami :!: . Ja mam 215/17 i mogę to porównać conajwyżej do 60 kg ładunku. A z 4 osobami na pokładzie to jest dużo gorzej. Co stracisz na prostej zyskasz w zakręcie :twisted: .

 

Wiele jeszcze zależy od wagi samych felg. 17-nastka może ważyć 7 kg, może też dwa razy więcej. Najlepiej zmierzyć osiagi g-techem przed i po zmianie kół.

Opublikowano

Byłem dzisiaj u mechanika zapytać o koszt wymiany popychaczy.

Jeden z nich stwierdził, że to cykanie może być spowodowane uszkodzeniem wałka. Możliwe?

A drugi doradził żeby spróbowac jeszcze wymienić olej na pełnego syntetyka 5W40 czy coś takiego. Dodam, że zalany mam pół syntetyk Castrol GTX MAgnatec 10W40.

 

Co sądzicie o tych opiniach?

http://img253.imageshack.us/img253/2586/bokxk5.jpg
Opublikowano
Byłem dzisiaj u mechanika zapytać o koszt wymiany popychaczy.

Jeden z nich stwierdził, że to cykanie może być spowodowane uszkodzeniem wałka. Możliwe?

A drugi doradził żeby spróbowac jeszcze wymienić olej na pełnego syntetyka 5W40 czy coś takiego. Dodam, że zalany mam pół syntetyk Castrol GTX MAgnatec 10W40.

 

Co sądzicie o tych opiniach?

 

Jeśli to jest jakieś cykanie to równie dobrze zawory mogą oporowo stukać, ale to nie jest problem. Dźwięk popychaczy jest charakterystyczny, dokładnie słychać ... jakby metalowa rurka uderzała o drugą metalową rurkę. Jeśli popychacze stukają dłużej niż do kilku sekund po odpaleniu to znaczy. że są one w naprawdę fatalnym stanie, jak zobaczyłem moje stare i porównałem je do nowych to różnica jest ogromna. Jeśli zbliża Ci się termin wymiany oleju to możesz zalać inny i zobaczyć jaki jest efekt.

Opublikowano
hmmm ja mam 320 i ii nie mam zielonego pojecia co jest ale tez mi se to wydaje mulowate ma ktos pojecie ile ma do setki???? niby mierzylem ostatnio wyszlo 8 sek..pozdrawiam jak ma ktos podobne auto prosze o kontakt GG 3030219
Opublikowano
hmmm ja mam 320 i ii nie mam zielonego pojecia co jest ale tez mi se to wydaje mulowate ma ktos pojecie ile ma do setki???? niby mierzylem ostatnio wyszlo 8 sek..pozdrawiam jak ma ktos podobne auto prosze o kontakt GG 3030219

 

No właśnie - mierzenie stoperem i okazało się, że 320 ma osiągi 325 :D Katalogowo wg różnych źródeł 320 ma 9,9-10 sekund do setki. W przypadku BMW lepiej sugerować się czasem na 1/4 mili, 320 ma jakoś ponad 17 sekund.

Opublikowano
a wlasnieeee hmmm apropo 320i 24v 150 konikow no spox ale doi po kieszenie ...no i wlasnie jak myslicie z instalacja gazowa bylem u znajomego w warsztacie i zdecydowanie odradzil mi gaz do bmki hmmmm dodal ze te panie nie lubia gazu w sobie no i sie teraz zastanawiam co i jak jaka instalacja ....natomiast moj kolega ma podobna bmke i zalozyl ta najtansza instalacje za 1500 zeta i cieka mu (nie znam sie na tym za bardzo) ale z tego co slyszalem to taka instalacja moze rozwalic ten caly kolektor plastikowy i co myslicie :jawdrop: pozdrawiam
Opublikowano
a wlasnieeee hmmm apropo 320i 24v 150 konikow no spox ale doi po kieszenie ...no i wlasnie jak myslicie z instalacja gazowa bylem u znajomego w warsztacie i zdecydowanie odradzil mi gaz do bmki hmmmm dodal ze te panie nie lubia gazu w sobie no i sie teraz zastanawiam co i jak jaka instalacja ....natomiast moj kolega ma podobna bmke i zalozyl ta najtansza instalacje za 1500 zeta i cieka mu (nie znam sie na tym za bardzo) ale z tego co slyszalem to taka instalacja moze rozwalic ten caly kolektor plastikowy i co myslicie :jawdrop: pozdrawiam

 

Hehe Beemki nie lubia gazu... Jak mechanik jest taki mądry to niech to chociaż poprze jakimś sensownym argumentem, a bo tak mówić to i ja potrafie. II generacji (czyli tej za 1500zł) chyba żadnen samochod nie lubi, beemki szczególnie. Fakt, że jak Ci "kichnie" to Ci może rozwalic kolektor (nie tylko plastikowy). Znam nawet przypadek kiedy koles mial az slad na masce... II generacja to jest dla emeryta do astry. Założ sobie sekwencje i nie bedzie mowy o jakimś nie lubieniu gazu. Osiągi zostaną praktycznie nie zmienione, spalanie tez (II generacja pali sporo wiecej gazu niż benzyny). Nie musisz tak pilnowac wymian swiec i kabli bo nie ma mowy o "kichnieciu". Coprawda sekwencja kosztuje ok 2500 zł, ale napewno wyjdzie taniej, zaoszczędzisz również na czasie i zdrowiu :cool2:

Opublikowano
Święte słowa, o drugiej generacji trzeba już zapomnieć tak jak o pierwszej. Silnik wystarczająco juz dostaje po tyłku od samego gazu, po co go dobijać jeszcze tanią instalacją. W moim mieście sekwencja (trzecia generacja) to koszt od 3 tys. w górę, ale waro wydać tą kasę z powodów wymienionych choćby przez bieniu3000.
Opublikowano
zaloz sekwencje i po sprawie - kto w dzisiejszych czasach (chodzi mi o ceny sekwencji) bawi sie w mieszalniki....

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.