Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Mówienie ile spali dany samochód po mieście to niewiele daje, chyba, że dokładnie opiszemy jaki ruch, prędkość ilośc świateł, jak zagrzany silnik itp.

Ja Ci moge napisać, że mój spali po mieście ok. 12-13l/100km (tyle by spalił beznyny ... gazu pali ok. 14-15l/100km), a jak ma się 2.5l diesel do 3.5l benzyny to każdy wie !!! Ale poprostu to jest pomiar przy takim sobie "normalnym" mieście. Wystarczy, że wyjadę na to samo "miasto" przy nie rozgrzanym silniku, będzie nawet średni korek itp., a spali spokojnie 20l/100km

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Bo po prostu (jak wcześniej napisałem) miasto, mieście nie równe ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Czy tds jest tani w utrzymaniu???

Hm... jest to pojecie wzgledne (zalezy od grubosci portfela).

Moim zdaniem jezeli kogos stac na bmw to niech nie narzeka!!!!!!!

Przeciez mozna kupis sobie 125p.

On jest napewno tanszy.

Pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano

125p wcale nie jest tańszy - policz sobie spalanie i częstotliwość napraw do przebiegu to wcale nie będzie taniej a róznica w klasie jest spora :wink:

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano
Czy tds jest tani w utrzymaniu???

Hm... jest to pojecie wzgledne (zalezy od grubosci portfela).

Moim zdaniem jezeli kogos stac na bmw to niech nie narzeka!!!!!!!

Przeciez mozna kupis sobie 125p.

On jest napewno tanszy.

Pozdrawiam

 

No ja bynajmniej nie narzekam!....spytać chyba każdy się może...a apropo fiata 125p to posadzam że jego utrzymanie jest droższe...

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Opublikowano
Raczej wątpię - sprawdź sobie ceny jakiejkolwiek części, filtrów, klocków itp. Nawet jak 125p 3 razy częsciej się psuje, to i tak części są jak za darmo (w porównaniu np. z BMW).

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Mam pytanie związane pośrednio z tematem kosztów 2.5tds...

Ile Wam palą wasze tdsiki w mieście przy jeździe do 2200obrotów??

Mi wychodzi teraz 14.8....i to spokojnie jeżdże...może przez to tak dużo że trafiam na korki w Stolicy:)...

 

:shock: :shock: :shock: jak bym nie deptał w mieście 10 nie przekracza

Pozdrowienia Piotr


E34 525 tds Touring

Opublikowano

tak tzlko ja tzlko po miescie obecnie jeżdże-uczelnia i mieszkanie...to może przez to tyle pali...bo odpalam auto i jade 6km i potem stawiam na cały dzień na parking i z powtrotem...

:idea:

W trasie jak jade 300km w 2h i 40min to też mi 10l wychodzi...Tak się tylko pytałem o to spalanie,bo nie wiem czy wam też tyle palą...

Uwzględnijcie tylko korki że 6km jedziecie 30-40min.

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Opublikowano

Kiedy ceny ropy doganiają ceny benzyny, dla mnie kupno diesla traci sens a tym bardziej np. nówke z salonu gdzie trzeba sporo dołożyć za tą "oszczędność dieslowską" i do tego silniki te nie są take dynamiczne jak benzynówki. Dobrym rozwiązaniem jest silnik benzynowy + gaz = moc + oszczędność. Oczywiście możecie powiedzieć że gaz to profanacja, że jak stac cie na konia to i na bata itd. itd. ale to tylko moje zdanie.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Spoko...tylko jak zakładasz gaz to też musisz wydać z 5-8tys zł za gaz na wtryskach...

O tym zwykłym różne opinie słyszałem i na pewno bym tego nie ząłożył do BMW, to 20letniego Poloneza to tak:)...

Pamiętaj o tym że diesela drożej też sprzedaż...

Diesel chyba mnije tez spali w trasie, bo jak lecisz 525tds z prękościami powyżej 150 km-200km..to średnie spalanie wyjdzie tobie od 9-11litrów-w zależności od jazdy, a benzynki chyba troche więcej...

Nie wiem tez jak wymiana filtra i oleju wygląda w benzynie, ale w dieselach co 15tys...

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Opublikowano
Kiedy ceny ropy doganiają ceny benzyny, dla mnie kupno diesla traci sens a tym bardziej np. nówke z salonu gdzie trzeba sporo dołożyć za tą "oszczędność dieslowską" i do tego silniki te nie są take dynamiczne jak benzynówki. Dobrym rozwiązaniem jest silnik benzynowy + gaz = moc + oszczędność. Oczywiście możecie powiedzieć że gaz to profanacja, że jak stac cie na konia to i na bata itd. itd. ale to tylko moje zdanie.

 

Pozdrawiam.

Czy ja wiem czy takie słabsze są diesle ? hmm. Po chiptuningu 1,9 TDI w Audi A4 potrafi przyspieszyć w 7,5s do 100 km/h. Nawet fabryczne diesle są dynamiczniejsze w mieście od benzyny. Gdybym miał pieniądze na nowe autko to zdecydowanie kupiłbym diesla BMW lub coś z oferty VAGa (Audi, Vw, seat, skoda).

Opublikowano

Witam

 

niewiński napisał:

Mam pytanie związane pośrednio z tematem kosztów 2.5tds...

Ile Wam palą wasze tdsiki w mieście przy jeździe do 2200obrotów??

Mi wychodzi teraz 14.8....i to spokojnie jeżdże...może przez to tak dużo że trafiam na korki w Stolicy:)...

to jeszcze wartość do przyjęcia jeżeli chodzi o W-we:).Moja e-34 touring pali ok 12-12,5 ale jeżdzi na troche dłuższych trasach niż 6 km także zdąży sie nagrzać:)

 

Prezes napisał:

Kiedy ceny ropy doganiają ceny benzyny, dla mnie kupno diesla traci sens a tym bardziej np. nówke z salonu gdzie trzeba sporo dołożyć za tą "oszczędność dieslowską" i do tego silniki te nie są take dynamiczne jak benzynówki. Dobrym rozwiązaniem jest silnik benzynowy + gaz = moc + oszczędność.

Porównaj cene nowego diesla i podobnie wyposażonej wersji benzynowej której założysz (o ile ci w salonie pozwolą :D ) pożądną instalacje wtrysku gazu.W wypadku sześciu cylindrów ok 6000-6500 zł w W-wie.A i tak dalej szorty Ci falują w czasie każdego tankowania bo nigdy nie wiesz czego ci naleją w zbiornik :lol:.Gaz jest wspaniały ale w zapalniczkach i butlach gazowych i tam jest jego miejsce nie urażając nikogo. Co do mocy to nowoczesne diesle są coraz lepsze i za moment zaczną pod tym względem wyprzedzać silniki benzynowe.A i naszym poczciwym tds-om pod względem mocy a zwłaszcza tzw.momentu obrotowego niewiele brakuje:).Taki wóż naprawde sie nie wlecze i daje sobie rade spokojnie w miescie i na trasie:).Także moim zdaniem: diesel rulez :dance:

Opublikowano

Fakt, kupując diesla trzeba dołożyć ale również zakładając instalacje gazową też trzeba dołożyć te np. 6000 zł. Ale chyba nie powiecie mi że np. E34 525 TDS jest szybszy od zagazowanej E34 525i ??

I do tego koszt przejechania 100 km jest podobny.

Opublikowano
twierdze że tds będzie szybszy no chyba że w 525 i będzie siedziała instalacja gazu na wtrysku i będzie miał w zbiorniku regularne lpg a nie jakieś dziwne mieszanki gazu tak często u nas sprzedawane na małych stacyjkach:)
Opublikowano

Mówimy tu o instalacji za ok 6000 zł a więc SGI - czyli bardzo dobra gdzie praktycznie nie odczuwalny jest spadek mocy, a spalanie gazu kształtuje sie na poziomie spalania benzyny. Bierzmy tez pod uwage że tankujemy na renomowanych stacjach, bo równie dobrze możemy twierdzić, że bedziesz tankować rope z trefnej stacji. :roll:

 

Pozdrawiam

Opublikowano

no i przy takich założeniach to okey.525i odjedzie tds-owi.choćby dlatego że ma prawie 50 koników więcej.Ale powiem Ci szczerze że ja sie przesiadłem na swojego tds-ka z 115 konnej laguny i cały czas jestem pod wrażeniem osiągów tego silnika.Subiektywne wrażenie przyspieszenia jest dużo lepsze.A w korkach warszawskich wóż ważący 500 kg więcej pali litr paliwa mniej niż poprzednik.I do tego ropy a nie benzyny.No i ten genialnie pracujący automat:).A miałem okazje prowadzić niedawno lagune 2 ze 180 konnym dieslem i 6 biegowym manualem.Ten wóz naprawde potrafi !!!!!!.Podejrzewam że 530 d chodzi jeszcze lepiej.

 

pozdrawiam

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich, witam Waldka 500 którego znam z Forum Audi. Jest to mój pierwszy post na forum BMW. Chciałbym się podzielić tym co wiem o TDSie i dizelkach - może się do czegoś przyda. A jako przyszły (ch.lera nie zapeszajmy) użytkownik BMW wiele się od was dowiem. A mianowicie dizelkami poruszam się już od 4 lat. Coprawda się to motorki z koncenru VAG i są na bezpośrednim wtrysku a nie komorach wirowych jak to ma TDS ale nie spisujmy go na straty :o . Mianowicie moim dobrym znajomym jest Master/s z firmy Master/s Tuning zajmującej się czip tuningiem. Zresztą widać po moim podpisie, że każde z moich TDi było podkręcone. Mianowicie jego opinia na temat TDS`a jest taka: ktoś tam napisał zły soft do sterownika. I seryjny TDS nawet z salonu musi kopcić na wysokich obrotach. Między innymi czip u Master/s to nie tylko podbicie parametrów ale i skorygowanie map paliwowych itp. Natomiast co do EGR`u to jest on poto aby dbac o ekologię i o to żeby na wolnych obrotach silnika schładzać denko tłoka. Przynajmniej takie jest założenie VW/Audi. Można je zaślepić, auta będą chodziły troche twardziej ale będą mniej dymić !! i mieć troszke wiekszego kopa...

 

Co do samochodu Felix`a to może poprostu autko jest po czipie :?: :!: . Niepokojące jest to, że po niecałych 200kkm jest do wymianiy rozrząd :shock: który jest generalnie długowieczny...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.