Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
dobra to tu pytanie dotatkowe :)

jak juz ci wali tym czarnym dymem przy 4 tys to jest utrata mocy czy "idzie" dalej.??

 

Mocy jest cool , ciąg też jest !!! Żadnych spadków mocy a szczególnie po wymianie pompy wtrysk.W ASO byli zaskoczenii , samochód po wymianie zachowywał sie jak po chipsecie jakimś.Ale nadal chumra była tylko już przy 4,5 tys obr.

  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

naj pierw do krzyska. sam nie wiesz co piszesz wedlug mnie.

wymiana sterownika- to dalej nie wymiana pompy

wymiana glowiczki- to dalej nie wymiana pompy

wymiana mimosrodu- to dalej nie jest wymiana pompy :!: :!:

w aso sie wymienia -bo po co sie meczyc jak nie wiadomo czy sie uda i wtedy klient powie?? ze to ch... nie aso. diagnoza jest prosta. wymienic :!: takie pompy z jakims edc jak w tdsie to ciezarówkach dawno juz były zapytaj kogos kto robi ciezarówki czy kidys ktos w zyciu kupił nowa pompe.

wszystko wymieniac na nowe?? to trzeba jezdzic polonezem bo wszystko jest w rozsadnych cenach.

a co do sprzedawania tdsa to zupelni nie zrozumiales sensu mojej wypowiedzi. jezeli chodzi o bude zawieszenie czy uklad jezdny nie moge nic bmw zarzucic. chamulece marzenie skrzynia biegów lux ale motor to kicha jest po prostu. wielki słaby i powolny a do tego slabo zapala.

i dlatego go wywale.

Edytowane przez waldek500
e39 3.0D
Opublikowano
dobra to tu pytanie dotatkowe :)

jak juz ci wali tym czarnym dymem przy 4 tys to jest utrata mocy czy "idzie" dalej.??

 

Mocy jest cool , ciąg też jest !!! Żadnych spadków mocy a szczególnie po wymianie pompy wtrysk.W ASO byli zaskoczenii , samochód po wymianie zachowywał sie jak po chipsecie jakimś.Ale nadal chumra była tylko już przy 4,5 tys obr.

oki w takim razie jeszcze powiedz czego juz sie czepiali co tos bedziemy wiedziec??

dawke na pompie ktos ustawiał?? ale mysle ze aso na bank.

intercooler sprawdzali na szczelnosc??

cisnienie doladowania??

mialem prosty przypadek ostatnio w mercedesie ze wszystko w aso sprawdzili a był kolektor zapchany i tak robił jak twój ale gdzies od 3 tysiaków. no ale siły nie miał specjalnie.

nie bede tu na pałe pisał powiedz cos wiecej czego juz magicy szukali.

e39 3.0D
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Może Waldek masz rację, że trzeba było naprawiać pompę, ale jak juz 2 lata się bujałem po mechanikach z tą pompą wtr., i wydałem tyle kasy że pół nowej juz miałem to wybacz ale juz mi sie naprawdę odechciało. Poza tym sam piszesz że to może być sterownik albo sekcja albo coś tam jeszcze a to nastawnik kąta wtrysku, itp, itd. Inna sprawa - nasi mechanicy - tu może nic nie napiszę :evil:

 

Powiem tak:

- przebieg mojego auta 402000 km,

- załóżmy że dzisiaj sterownik mam ok., nie ma ciśnienia na pompie to nowa sekcja 1800 + robota 800 = 2600,

- za pół roku pada sterownik nowy to koszt ok. 2600 + robota 400 = 3000,

- jaki mam rachunek 5600, dwa razy auto rozbierali, dwa dniu urlopu w pracy, a tak wymieniłem całą pompę na nową za 3400 i mam całą pompę na gwarancji, i nie bedzie mi ASO potem uników robić że to coś innego w pompie było naprawiane.

 

Po prostu czasem nie opłaca się naprawiać, tym bardziej że wymieniasz tylko część pompy a nie całą, a wiadomo pojedynczo robota i częśći wyjdzie drożej, lepiej całość i zapominasz o problemie.

 

Pozdro - Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

No dobra pisze jeszcze raz od początkuu.

Auto kopciło strasznie , na wysokich obrotach.Na postoju jak dasz gaz do końca i trzymasz to co pare sekund pucha dymem tak bardzo delikatnie.Silnik pali na zimnym jak marzenie natomiast po nagrzaniu musi czasem , ale to tylko czasem musi obrucić z dwa razy więcej by ucruchomić.Czyli ( bry i zapłon , jak ciepły bry bry bry i zapłon - pisze byś zrozumiał) :wink:

Aso zwalało to na turbine , pompe , wtryski , rozrząd .Z tego wymieniłem tylko pompe i nie mam kopcenia przy 3,5 do 4,5 tys obr.Samochód odpala już lepiej na ciepły choć sie zdarza jemu czasem zrobić cytuje "bry bry bry i zapłon :roll2:

Nic z pompą nie robili i nie przestawiali mi dawkowania nic , jest ustawione jak orginal.A jeszcze taka ciekawostka , jak jade w ciepłe dni to zauważam przy depnieciu w gaz do końca z kick down że kopci , natomiast w zimne dni jest mniej , ale tym sie nie sugeruj.Samochód był sprawdzany , jeżeli chodzi o turbine ma doładowanie około 1850 mbh czy coś takiego.Silnik nie był przegrzany bo silnik przegrzany łyka olej i zjada go w oszałamiającym tempie.Chłodnice mam wymienioną , filtry czyste nawet pyłkowe , oleje zmienione , szczelne wszystko jak cholera , no może teraz zauważyłem ,mokre mam dwa ostatnie węze od wtrysków takie te ciśnieniowe czy jakie tam.Ale to kwestja paru złotych.My śle że za duuuuuuuuuuuuuużo wymagam od TDSka iż unormowane wciskanie gazu nie daje efektu kopcenia (znaczy gaz wg.przyspieszania a nie do dechy i sie rozpedzaj.)

 

Więc powiedz mi panie waldini co jest jeszcze :think: może być do wymiany .

Opublikowano
Witam,dolacze sie do tematu. W moim 2,4td zaobserwowalem po wymianie pompy ,ze zaczal sie robic slabszy a obr zeszly z 800 na600.ZROBIL SIE BARDZO SLABY.Pojechalem do mechaniorow,,pompiarzy,,u ktorych kupilem pompe . Powiedzialem o co chodzi oraz dodalem ,ze slabo pali na cieplym.,,PANOWIE,,posluchali i powiedzieli ,ze te typy tak maja.COZ gra na zwloke,POPROSTU SCIEMNIALI.Przyjechalem do domu i poluzowalem sruby od sterownika i na odpalonym silniku przesunalem troche ,tak ze obr zwiekszyly sie prawie na 900.Palenie sie poprawilo,lecz na cieplym nie jest tak na dotyk,ale przejdzie.Interesuje mnie jeszcze temat wtryskiwacza sterujacego tzn,za co dokladnie jest odpowiedzialny i jakie sa objawy przy jego usterce.U mnie cieknie delikatnie z niego wiec moze ma wplyw na palenie.Od 3000obr szczegolnie od 3 biegu w gore niechce sie rozkrecac i puszcza czarna chmure,wieksza po moich regulacjach ,ale z ta dawka przynajmniej sie wkreca. Czy moze byc to objaw padnietej turbiny przez co przy ok 3000 obr dostaje duza dawke,a zamalo powietrza?Amoze u FELIXA JEST padnietE te urzadzonko kture daje sygnal na komp o pracy turbo,,z podcisnienia na komp,,moze to samo jest umnie.O ile Waldek ma jakis pomysl to wszystko sie przyda ,zeby sobie pomoc. :D Czekam na sugestie i moze posty o nazwie,,pompa wtryskowa ,,beda cenna informacja na forum.
Opublikowano

Witam

Jak chcesz sprawdzić czy działa przetwornik ciśnienia doładowania dorób trzy przewody, żebyś mógł podłączyć miernik bez cięcia kabli. Skrajne zaciski we wtyczce to - (masa) i +5V. Środkowy to sygnał który powinien się zmieniać w zakresie od 0,2 do 4,8V. Ja mam na stałe 2,5V :oops: i wiem, że przetwornik muszę kupić. W bosch'u 1200zł na szrocie 100zł wybór należy do kupującego(ja wybieram szrot).

Nie wiem dokładnie do czego jest wtrysk wiodący, ale na 99% jak go odłączysz to komp wyświetli ci na desce awarie, ale silnik będzie pracował. Raczej masz go dobrego. Miernikiem można sprawdzić jego rezsytancje (chyba coś koło170 ohm).

Jeszcze coś dopowiem. Po wizycie u mechaniorów też słabo mi pali. Okazało się, że w nastawniku nie mam czujnika temp. paliwa. Po założeniu trochę silnik lepiej pracuje. Komp. nie zgłasza tego jako awarii.

Pozdr i miłego majsterkowania

Opublikowano
Witam,dolacze sie do tematu. W moim 2,4td zaobserwowalem po wymianie pompy ,ze zaczal sie robic slabszy a obr zeszly z 800 na600.ZROBIL SIE BARDZO SLABY.Pojechalem do mechaniorow,,pompiarzy,,u ktorych kupilem pompe . Powiedzialem o co chodzi oraz dodalem ,ze slabo pali na cieplym.,,PANOWIE,,posluchali i powiedzieli ,ze te typy tak maja.COZ gra na zwloke,POPROSTU SCIEMNIALI..

 

Powiem ci że padłes ofiarą kultowej ściemy na temat pompy wtryskowej ""tak ma być "" jeden tak do mnie powiedział podczas gdy zespsuł mi coś w samochodzie , cegłówka teraz siedzi w jego masce. :pray: Teraz nich ci waldek podpowie jak z tego wybrnąć .

Opublikowano

no witam.wreszcie ma troche czasu i do nadrobienia zaleglosci z internetem bylem w holandi i przywizlem 2 BMW:).

wracajac do twojego tdsa sadze ze jest problem z recyrkulacja spalin.

na kolektorze ssacym masz taki grzybek do ktorego dochodzi podcisnienie i rurka z kolektora wydechowego. wez odlacz podcisnienie zapchaj je czyms i zalóz na wyjscie z grzybka(zapchane) . buta tak z 10 kilosów( konkretnie na obroty).jak juz sie przjedziesz to wtedy odetkaj i zobacz czy dymi:).jezeli nie pomoze bedziemy walczyc dalej az do skutku.

pozdrawiam.

e39 3.0D
Opublikowano

Myśle że z Waldka cos będzie :clap: lubie gości co sie nie poddają i po nocach kombinują a wręcz śnią o możliwościach usunięcia usterki i jescze chcą się z tym podzielic i pomóc. Sam kiedyś miałem problemy z dieslem (nie BMW) i gdyby nie samoedukacja i porady innych i kombinowanie nic bym nie zrobił, ASO także zadnych porad tylko wymiana. Aż w koncu doszedłem :lol: Także walczyć i nie poddawać się.

Pozdrawiam

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Waldek, a dlaczego czasem jak jest ciepło na dworze jedzie jakby gorzej. Jak jest zimno troche lepiej się zbiera - to tez ten zawór recyrkulacji czy może jakis czujnik - temperatury ??

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano
To, że jak jest ciepło to silnik z turbodoładowaniem jest słabszy to wg mnie normalne. A to dlatego ze powietrze zimne i ciepłe różnią sie objętościa właściwą a po ludzku to powietrza zinnego o tym samym ciśnieniu wejdzie wiecej do np butelki niż powietrza ciepłego. Mozna zrobić doświadczenie tzn włozyć szczelnie zamknięty słoik do gorącej wody i nagrzaniu słoika sporbowac otworzyć go, co sie stanie??? w słoiku będzie wieksze ciśnienie. to znaczy ze ciepłe powietrze potrzebuje wiecej miejsca i w tej samej objętości jest go mniej a co zatym idzie skoro mniej powietrza tomniejsze doładowanie i mniej tlenu do spalenia paliwa. Właśnie do schłodzenia powietrza służy intercooler, poto aby go wiecej wpakować do cylindrów.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
no witam.wreszcie ma troche czasu i do nadrobienia zaleglosci z internetem bylem w holandi i przywizlem 2 BMW:).

wracajac do twojego tdsa sadze ze jest problem z recyrkulacja spalin.

na kolektorze ssacym masz taki grzybek do ktorego dochodzi podcisnienie i rurka z kolektora wydechowego. wez odlacz podcisnienie zapchaj je czyms i zalóz na wyjscie z grzybka(zapchane) . buta tak z 10 kilosów( konkretnie na obroty).jak juz sie przjedziesz to wtedy odetkaj i zobacz czy dymi:).jezeli nie pomoze bedziemy walczyc dalej az do skutku.

pozdrawiam.

 

Moze jaśniej waldi bo ja nie mechanik ale coś tam kojaże , napisz punkt po punkcie to pojade z kartką do mechanika i tak zrobie :roll2:

 

Czy zapchanie tego grzybka , nie podniesie odrobine mocy jakieś 1,5kM

A i czy takie zapchanie nie spowodduje jakiegoś błedu na desce , czy tym nie steruje jakaś elektronika

Opublikowano

Kolega miał w mondeo TD podobny problem auto było słabowite i dymiło jak stary autobus. Po przeczyszczeniu tego zaworu recyrkulacji wszystko wróciło do normy, a chcieli mu mechanicy popmpe wtryskową wymieniać itd. .. :shock:

 

A co do problemów z odpalaniem TDS - a to słyszałem, że bardzo często winę za to ponosi rozrusznik (pobiera za duzy prąd czy coś) kolega niedawno miał to w omedze TDS.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
U mnie mocy jest poddostatkiem , tylko te dymienie , ale jest lepiej po wymianie pompki .

 

Ale każdy diesel troche dymi na czarno, tak musi być. Jak jeżdże w trasie to widzę, że nawet nowe audi przy wyprzedzaniu potrafią porządnie zadymić.

 

Pare lat temu widziałem jak spod świateł ruszała omega C TDS (a więce auto było prawie nowe) i tez pociągnął za sobą czarny ogon może to taka jego uroda.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
no własnie "nawet nowe potrafią" i dla tego uważam że u mnie jest to normalka . Jak wciskam przy wyprzedzaniu gaz nieumiejetnie czyli do końca to kopci a jak płynnie (jednostajnie) wciskam gaz to nie kopci tak mocno , a efekt ten sam.
Opublikowano

felix ale na postoju przy rownych obrotach nawet 4000 nie powinien dymic jezeli dymi to cos jest nie tak, jezeli dymi jak tylko wciskasz gaz a pozniej juz nie tzn ze sie czepiasz :D . do tego co ja ci proponuje zeby zrobic nie potrzebjesz mechaników. jak na zdjeciu. niebieska strzałka zawor recyrkulacji spalin. czerwona- przewód podcisnienia. zdejmij go zatkaj i sie przejedz. pozniej odetkaj i załoz tak jak bylo.

pozdro.http://img48.exs.cx/img48/4923/silnik3.jpg

e39 3.0D
Opublikowano

dzis to zrobie !!!!

 

Mam jeszcze małą sprawę , po odpaleniu stuka mi coś w silniku , dochodzi to jakby z przodu . Dzwiek jest porównywalny do """""Galopującego konia"""" znaczy konika . Dziwnie tak stuka , przed moimi rajdami w Mielcu , stukało co jakis obrót silnika , a teraz po odpaleniu stuka jak biegnący koń. Podejrzewałem rolki napinacza czy cuś . Myslisz że to rozrząd , czy raczej rozrząd rzęźii a nie stuka.

Opublikowano

to chyba niedoustalenia przez internet:)

ale napisz cos jeszcze blizej. na zimnym czy cieplym, metaliczny czy gluchy, na wolnych obrotach czy na szybkich tez.....??

cos troszke wiecej plizzz.

a jezeli chodzi o ciezkie palenie to dla tych co lubia pogrzebac proponuje zalozyc zaworek zwrotny w przewod zaslajacy pomiedzy filtrem a pompa.

ja u siebie zalozylem filtr paliwa od nissana primera (nawet na dziury podstawa pasowała) i jest git pali z pol obrotu. jutro wrzuce foto dla zobrazowania. prosze sobie przyobserwowac- po zgaszeniu silnika paliwo pomalutku ucieka do zbiornika. aby je z powrotem podac BMW wymyslilo zeby wstawic pompke paliwa do zbiornika ,ktora dziala tylko na rozruszniku lecz ona zanim poda to sa trzy obroty sienikiem. jak zalozylem zaworek zwrotny to pompke po prostu wywalilem i wszystko dzial bez zarzutu.

e39 3.0D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.