Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wejscie do chłodnicy pękło i cała do wymiany

Nie ja już nie dam rady , ktoś mówił ostatnio o kosztach utrzymania BMW.

Pękło mi wejście do chłodnicy gdzie sie podłącza wąż , wyjście jest takie wymiana chłodnicy na nową .

:duh: Koszt 1100 zł , + wymiana termostaty 143 zł i wąż 63 zł , mało dwa tygodnie temu wymieniałem Amortyzatory cena 1050 zł + wymiana 200 zł

To nie koniec Klocki i tarcze wymieniałem mięsiąc temu 300zł klocki + tarcze 490 zł . No myślicie że to koniec nie nie :nienie: , cztery miesiące temu wymiana pompy wtyskowej 3200zł . :mad2: Po drodze olej i filtr 350 zł . Dobra starczy rasumująć ::====6896 zł to koszt utrzymania samochodu 525tds z roku 97 przebieg 187tys km.Macie jakieś pytania. :|

 

A i jak kupiłem wydałem na zawieszenie 3050 zł (łączniki oleje filtry itp )

Opony i felgi pomijam .Bo cena była by cholernie duża.

 

Jeszcze raz czy TDS jest łatwy w utrzymaniu , jak ktoś powie że tak , to powiem mu ppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipppppppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiippppppppiiiiiiiiiiiii

  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Miałem tdsa z 93 roku.

I ja powiem, że jest łatwy w utrzymaniu :P

 

Amortyzatory, tarcze, klocki, oleje, płyny - w każdym aucie trzeba wymienić - wcześniej lub później. Akurat masz taki przebieg, że trzeba to zrobić. Zawieszenie też się wybija :?

 

Jedyne co u Ciebie jest "usterką" to ta chłodnica i pompa.

No ale widać, że auto w takim razie nieźle pałowane - sam chyba nawet to pisałeś - sprawdzanie maksymalnej prędkości diesla i ciągłe kopcenie (efekt ostrego deptania).

 

Poszukaj chłodnicy w Warce - gość ma używane, ale dobre. Kupiłem u niego do klimy i chodzi już 4 lata.

Nie mam przy sobie wizytówki, więc Ci nie podam namiarów. Ale w domu mogę sprawdzić.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Znam też firmę, która ma/dorabia/naprawia itp. wszelkiego rodzaju chłodnice, raczej nie za drogo i raczej godni polecenia (choć nie mam zbyt wielu opinii ...), ale niestety na Górnym Śląsku, ale może by wysłali, ale gorzej jak coś nie będzie tak ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Miałem tdsa z 93 roku.

I ja powiem, że jest łatwy w utrzymaniu :P

 

Amortyzatory, tarcze, klocki, oleje, płyny - w każdym aucie trzeba wymienić - wcześniej lub później. Akurat masz taki przebieg, że trzeba to zrobić. Zawieszenie też się wybija :?

 

Jedyne co u Ciebie jest "usterką" to ta chłodnica i pompa.

No ale widać, że auto w takim razie nieźle pałowane - sam chyba nawet to pisałeś - sprawdzanie maksymalnej prędkości diesla i ciągłe kopcenie (efekt ostrego deptania).

 

Poszukaj chłodnicy w Warce - gość ma używane, ale dobre. Kupiłem u niego do klimy i chodzi już 4 lata.

Nie mam przy sobie wizytówki, więc Ci nie podam namiarów. Ale w domu mogę sprawdzić.

 

Fakt chyba za ostro jeżdze , ale słuchajcie ile można . Może ktoś mi powie co jeszcze bede wymieniał (rozrzad wiem ale to za jakiś czas) :mad2: GR sprawdz jak bedziesz miał czas ten namiar na chłodniczke . Musze to zrobić do następnego piątku (zlot :lol: ) Myslałem o uzywanej ale nie wiadomo jak używaną dostane , moze w podobnym stanie i co za pare miesięcy to samo. :jawdrop:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jeszcze raz czy TDS jest łatwy w utrzymaniu , jak ktoś powie że tak , to powiem mu ppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipppppppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiippppppppiiiiiiiiiiiii

Felix, większość rzeczy które wymieniłeś po prostu czasem trzeba wymienić bo się normalnie zużywają. W każdym samochodzie, nawet nowym...

Amortyzatory to norma że w końcu trzeba wymienić.

Tarcze, klocki, olej to też norma.

To że po kupnie wydałeś 3000 zł na zawieszenie, filtry i oleje to też norma. W każdym samochodzie byś to zrobił i w większości kosztowałoby to podobnie (no może w Fiacie i Polonezie byłoby taniej :wink: )

Opony ifelgi to już był Twój kaprys - nie musiałeś zakłądać 17-calowych felg - byłoby taniej.

 

Tak naprawdę to z usterek które wymieniłeś to tylko chłodnica i pompa to są usterki które teoretycznie nie powinny się zdarzyć przy takim przebiegu... Ale to jak pisze GR raczej wina zbyt agresywnej jazdy - niekoniecznie Twojej choć trochę pewnie też... :wink:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

orginał tyle kosztuje ale ja w swoim tds kupiłem nową nieoryginalną u gościa w Lublinie za jakieś 450 wysłał mi przesyłką kurierską była po 3 dniach tyle że zapłaciłem z góry, pasuje idealnie założyłem ją w lutym 2003 i wszystko jest ok. te chłodnice mają taką wadę że ten plastik się wygrzewa robi się kruchy i pęka jak chcesz namiar to daj znać poszukam po fakturach. jak już będziesz to robił to sprawdź popmę wodną i termostat to nie są duże pieniądze jedna robota a przy tym przebiegu auta

może być pompa podniszczona plastikowy wirnik i termostat może też się przycinać auto strzeje się równomiernie jedno ciągnie drugie umnie po wymianie chłodnicy był niedogrzany (większa sprawność nowej chłodnicy)

wymieniłem termostat i po problemie

Pozdrowienia Piotr


E34 525 tds Touring

Opublikowano

felix ale cos odejmij od tych cen, pare zlotych. bo ja nie wiem gdzie ty te czesci kupujesz?. naprawa pompy wtryskowej z edc max koszt to 1000 zeta, a tak normalnie to 400. po prostu lubisz pieniadze wydawac.

pozdro.

e39 3.0D
Opublikowano
naprawa pompy wtryskowej z edc max koszt to 1000 zeta, a tak normalnie to 400.

 

Wydaje mi się, że FELIX wymieniał pompę na nową, a nie ją regenerował...I stąd ta cena...

SPRZEDAM:

Zmieniarkę Pioneer CDX-P650

Cały komplet, nowa!

Wszelkie informacje tylko na "PW"

Tanio!

Opublikowano
Co to za amortyzatory za takie pieniadze ? Ja dalem 900 za amorki Boge z wymiana, fakt ze troche po znajomosci ale normalnie moze 100-150 wiecej by bylo.

pozdrawiam

mavic

Opublikowano

Chyba nie jest tak źle, w końcu kawałek samochodu odnowiony :)

Kiedyś goście dyskutowali na p.m.s o kosztach przeglądów i VW Passat przy przeglądzie po 30kkm kosztuje ok 3 tys PLN. Tu za 2 razy więcej 1/2 samochodu została wymieniona.

Wiadomo, że np. maluch jest tańszy w naprawie ale w utrzymaniu i tak nie jest tani bo dochodzą koszty środków uspokajających, wizyt u psychoterapeuty itp. :D

Jeździłem przed laty maluchem i doprowadził mnie któregoś razu do takiego stanu :twisted: , że skopałem go z całej siły po kołach (bo blachy mi było szkoda pogiąć).

Pozdrawiam

- Sim One -

Opublikowano
naprawa pompy wtryskowej z edc max koszt to 1000 zeta, a tak normalnie to 400.

 

Wydaje mi się, że FELIX wymieniał pompę na nową, a nie ją regenerował...I stąd ta cena...

 

no ale po co?? przeciez to niepotrzebne wcale. a tak na marginesie FELIX to co sie z tym dzialo ze "fachowcy"zarzadzili wymiane pompy??

pozdro.

e39 3.0D
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Felix, u mnie chłodnica cieknie od początku - pękniety plastikowy boczek ten w którym jest chłodnica oleju od skrzyni aut. - ale jak na razie da się z tym jezdzic (jakoś przestało cieknąć :? ) - tyle tylko ze co chwilę sprawdzam stan płynu.

Wczesniej czy pozniej pewnie tez bede musial zmienic chlodnice.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano
Najdroższy panie waldek500 . Jezeli chce pan dyskutować ze mną na temat po co wymimeniłem pompe wtryskową , to pierwszym pytanie jest z mojej strony " ile czasu ma pan TDS.A co do cen panie kolego to są wszystkie nowe części kupowane albo w ASO albo w INTERCARSIE albo bezpośrednio od przedstawicieli . Jezeli masz na mysli szroty lub allegro to nie mamy o czym rozmawiać.Smieszy mnie twoja wypowiedz max 1000 zł a tak to 400 zł chłopie ty chyba nie wiesz na jakim ty świecie żyjesz i moze nie wież co to jest silnik TDS Poczytaj kapke naszych postów a szczególnie moich na temat Pompy wtrsk albo kopcenia. :reading:
Opublikowano
felix jezeli szukasz jeszcze chłodnicy do tds mam wszystkie

Dzięki ale moje mechaniki sie pospieszyli , a słuchaj mam radiator do sprzedania znaczy całą chłodnice tylko mam ten wlot pęknięty.Chcesz oddam za cool pieniądze. :cool2:

Opublikowano

TDSa mam jakis rok.

to co wymienił kolega w swoim tdsie dla mnie jest po prostu niepotrzebna ekstrawagancją. przeciez np. ta pompa jest tak prosta jak budowa cepa.

tam wszystko da sie naprawic :!: wiekszosc ludzi wymienia ja ze wzgledu na pływajace obroty, a przeciez to tez da sie usunac. no i termostat za 143 zeta to tez dla mnie dizwne. ale jak ktos ma kase na zbyciu....

pozdro.

e39 3.0D
Opublikowano

heh, nie od dzis wiedzialem ze uzywane diesle to pozorna oszczednosc,

 

diesla to sobie mozna kupowac ale nowego z salonu,

 

lepiej kupic benzyne, wiecej zaplacic za benzyne, a nie kupic diesla kombinowac z tuningami zeby ledwo zblizyc sie do mocy beznyny a tym samym wpakowac sie w koszty i rozwalac powoli auto

 

widze ze felix ma aspiracje sportowe,

nie lepiej bylo kupic sobie 535? mialbys duza frajde z jazdy, silnik nie bylby tak wyzylowany, nie grzal by sie tak, zadnego turbo, kopcenia itd. mniej rzeczy do popsucia

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
heh, nie od dzis wiedzialem ze uzywane diesle to pozorna oszczednosc,

 

diesla to sobie mozna kupowac ale nowego z salonu,

 

lepiej kupic benzyne, wiecej zaplacic za benzyne, a nie kupic diesla kombinowac z tuningami zeby ledwo zblizyc sie do mocy beznyny a tym samym wpakowac sie w koszty i rozwalac powoli auto

 

widze ze felix ma aspiracje sportowe,

nie lepiej bylo kupic sobie 535? mialbys duza frajde z jazdy, silnik nie bylby tak wyzylowany, nie grzal by sie tak, zadnego turbo, kopcenia itd. mniej rzeczy do popsucia

 

 

powiem ci żebym wiedział że paliwo i ropa bedzie prawie w takiej samej cenie to bym sie nie zastanawiał.Nic jeszcze nie koniec życia!!!!! :think: kiedyś kupie 540 i

Opublikowano

felix ale czy rozumiesz ze wiekszosc znakomitosci na tym forum to widze ze tylko wie tyle na temat samochodów co pani kasia z miesnego :!: wymieniac to kazdy potrafi i doradzac:" pojedz do ASO". a dla mnie nie ma rzeczy nie do zrobienia. stary ja juz do bmw zakaldam kompy od audi TDI zeby poprawic osiagi, zeby nie gasł na skrzyzowaniach a ty mi mowisz o wymianie pompy. ile ty masz tam tej mocy?? 160 wirtualnych koni co w zaden sposób nie ma odzwierciedlenia w warunkach drogowych.

bmw dodajesz koni pali tyle ciezarówka a i tak dla mnie nie ma czym jechac. stary ja mysle juz nad tym juz zeby silnik od audi 2,5 tdi do E34 wpasowac. takich samochodów jak twoj widze 5 dziennie zepsutych a ty mi chcesz mowic co da sie a czego nie da.

pozdrawiam.

e39 3.0D
Opublikowano
felix ale czy rozumiesz ze wiekszosc znakomitosci na tym forum to widze ze tylko wie tyle na temat samochodów co pani kasia z miesnego :!: wymieniac to kazdy potrafi i doradzac:" pojedz do ASO". a dla mnie nie ma rzeczy nie do zrobienia. stary ja juz do bmw zakaldam kompy od audi TDI zeby poprawic osiagi, zeby nie gasł na skrzyzowaniach a ty mi mowisz o wymianie pompy. ile ty masz tam tej mocy?? 160 wirtualnych koni co w zaden sposób nie ma odzwierciedlenia w warunkach drogowych.

bmw dodajesz koni pali tyle ciezarówka a i tak dla mnie nie ma czym jechac. stary ja mysle juz nad tym juz zeby silnik od audi 2,5 tdi do E34 wpasowac. takich samochodów jak twoj widze 5 dziennie zepsutych a ty mi chcesz mowic co da sie a czego nie da.

pozdrawiam.

 

 

Ot jaki ty mądry :think: Powiedz mi co jest winą kopcenia w TDS . Jak samochód wchodzi na 4,0 tys obr i leci czarny dym. Jak miałem starą pompę to kopcił mi jak ikarus albo jelcz już przy 3,5 obr . (wstyd jak cholera ) . A co do pompy wtryskowej , to wiem z autoryzowanych serwisów BOSCH że pompy wtrys nikt u nas nie regeneruje by dać gwarancje na to. Odbywa się to na niemieckich stołach gdzie wtrafiają właśnie takie poppki uszkodzone rozszczelnione jak moje.

Wcześniej strach było depnąć na skrzyzowaniu bo z tyłu luddzie by sie podusili , natomiast teraz jest już lepiej. :cool2: Generalnie jest jeszcze taki efekt że jak wciskam i trzymam gaz to potrafi mi już na wysokich obrotach sypać dymem.Jak taki modraliński jestes to poradz. :wink:

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Waldek - nie obraż się ale :!: :!: :

 

felix ale czy rozumiesz ze wiekszosc znakomitosci na tym forum to widze ze tylko wie tyle na temat samochodów co pani kasia z miesnego :!:

 

- fakt, nie jesteśmy mechanikami,

 

wymieniac to kazdy potrafi i doradzac:" pojedz do ASO". a dla mnie nie ma rzeczy nie do zrobienia.

 

- przyślę do Ciebie mój padnięty steelwerk pompy wtryskowej jak go naprawisz (czytaj nie wymienisz) - naprawdę schylę czoło, domyślam się że znasz cenę nowego (czytaj tego z ASO BOSCH nie na giełdzie jumanego z innego auta i nie wiadomo czy dobrego :cry: ),

 

stary ja juz do bmw zakaldam kompy od audi TDI zeby poprawic osiagi, zeby nie gasł na skrzyzowaniach a ty mi mowisz o wymianie pompy. ile ty masz tam tej mocy?? 160 wirtualnych koni co w zaden sposób nie ma odzwierciedlenia w warunkach drogowych.

 

- nigdy mi nie zgasł nawet jak pompa była walnięta, a co do mocy to ma 143 PS i jak na wage auta to niezle sobie radzi - nie wiem czego chcesz wymagać od diesela z lat 90-tych, to BMW ale nie od razu F1. Kompa od Audi do BMW żeby osiągi poprawić ..................... :?: .................. :!: .................. :idea: .................. :roll: .................. nie wiem co powiedzieć, albo jesteś super dobrym informatykiem elektronikiem i wiesz co mówisz albo "samochwała w kącie stała" :wink:

 

bmw dodajesz koni pali tyle ciezarówka a i tak dla mnie nie ma czym jechac. stary ja mysle juz nad tym juz zeby silnik od audi 2,5 tdi do E34 wpasowac. takich samochodów jak twoj widze 5 dziennie zepsutych a ty mi chcesz mowic co da sie a czego nie da.

pozdrawiam.

 

- a które nie pali jak ma dużą moc, każde pali, może diesel najnowszej generacji tyle nie pali, ale tu piszemy o wysłużonym już tds-sie. Jak przełożysz juz silnik to może deskę rozdzielczą też podpasuj będzie lepiej w środku wyglądała Twoja hybryda - sorry ale łatwiej chyba będzie sprzedać Ci tds-a i kupic po prostu Audi 2,5TDi skoro jest takie dobre.

 

Wiesz co Waldek ale nie da się zepsutego badziewia typu: steelwerk pompy, głowica pompy, wyciagniety rozrząd, cieknący amortyzator, pękniety plastikowy bok chłodnicy, wyrobione koło dwumasowe, przepływomierz powietrza, sonda lambda, itp, itd, ot tak naprawić. To trzeba wymienić na nowe (używane jumane części za 50zł to juz chyba wszyscy przerabiali). Druga sprawa - jeżeli jesteś byłym/obecnym mechanikiem z ASO to dlaczego ASO nie naprawia tylko wymienia na nowe - dziwne. Inni mechanicy/pomparze (a było ich wielu) też nie chcieli tej pompy nawet dotykać, słysząc słowa BMW 2,5 tds od razu wydawali takie odłos oooooojejkujejku ooooooo :cry: - dziwne.

Naprawdę nie obraż się ale wydaje mi sie że trochę za bardzo wierzysz we własne siły - w gruncie rzeczy to dobrze - ale chyba przesadzasz :) :) :wink:

 

Pozdrawiam - Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.