Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jade sobie spokojnie, tak około 60-70, a tu nagle obroty na maxa w góre, same z siebie!! :shock: puszczam całkiem gaz, wrzucam luz, puszczam sprzęgło, i...nic, dalej wyje silnik,obroty stoją zaraz przed momentem włączenia ograncznika obr. Opadły dopiero po wciśnięciu hamulca.. i tak jeszcze 2 razy...zgłupiałem! silnik był w normalnej temp. pracy, wcześniej nigdy nic takiego nie miało miejsca. Po ciemku zdołałem jedynie sprawdzić czy coś się nie piepszy z linką gazu, ale wszystko tam w porządku, normalnie chodzi tak jak zawsze, nic sie nie zacina itp. Nie wiem w ogóle co to ma być, co podjrzewać.. na forum też nie znalazłem nic na ten temat, może ktoś wie cóż to mogło być?? Jedyne co mi przychodzi do głowy to coś piepsznięte w elektronice, nie wiem czujnik jakiś (moze na przepustnicy??)nie wiem, macie jakies pomysły?? bo ja naprawde zgłupiałem...
Opublikowano
Może jakieś mechaniczne zacinanie się przepustnicy?
"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano

heh - widzę, że masz belgus jedną receptę na wszystkie problemy :lol: :wink:

 

oczywiście może to być jeden z powodów, ale nie jedyny

jak wyżej - może to być zacinająca się linka od gazu (mi się kiedyś rozwarstwiła), może być sama przepustnica, a może być także czujnik położenia przepustnicy

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano
No własnie, powodów może być wiele, ale wracając do silnika krokowego, czy on nie spełnia swojej funkcji na biegu jałowym tylko (oczywiście po rozgrzaniu silnika, jak już sonda zaczyna działać)?
"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
heh - widzę, że masz belgus jedną receptę na wszystkie problemy :lol: :wink:

 

oczywiście może to być jeden z powodów, ale nie jedyny

jak wyżej - może to być zacinająca się linka od gazu (mi się kiedyś rozwarstwiła), może być sama przepustnica, a może być także czujnik położenia przepustnicy

Czesc

To taka pierwsza mysl,czyli skrot myslowy :P

Na powaznie ,to przyczyna moze lezec rowniez w czujniku temperatury silnika tzn w nim samym albo w kabelku do kompa.

Takie objawy wystepuja ,gdy komp nie wie jaka w danym momencie jest temperatura i jak odczyta nizsza,to laduje wieksza dawke paliwa.

W tym przypadku moze pomoc reset kompa.Obejrzalbym rowniez kabelek od tego czujnika.

 

pozdrawiam

Opublikowano
Nom napewno sprawdze dziś te rzeczy o których pisaliście. A wie ktoś gdzie można kupić czujnik temp, albo ten z przepustnicy? bo nigdzie w żadnym sklepie nie spotkałem się z tymi częściami, tylko ASO:/??
Opublikowano
Moze jednak ta przepustnica sie zacina ewentualnie linka gazu, jesli jedziesz 60 - 70 km/h masz pod nogą wciśniete mniej wiecej 1/4 pedała i jeśli teraz wrzucisz luz lub wcisniesz sprzeglo to jest wystarczajaca dawka paliwa zeby silnik wkrecil sie na dosc wysokie obroty. Silnik krokowy i czujnik zostaw w spokoju, komputer tez na bank jest OK.
Opublikowano
Jak sprawdzić czy to linka? Gazuj silnik aż się zatnie na wysokich i zobacz pod maską czy jest napięta czy tylko delikatnie naprężona....
Opublikowano
Gazuj przy przepustnicy, po otwartą maską, zobacz czy linka swobodnie się przesuwa, a nóż zobaczysz czy się zacina.
"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.