Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

Rozwazam zakup E39 (3.0 ON) najchetniej rok 02 ale jak sie trafi 00 w dobrym stanie tez moze byc. Moje pytanie jest nastepujace jak sie te wozy sprawuja ? Jak z awaryjnoscia, kosztami utrzymania ?

Z gory dziekuje za pomoc.

Opublikowano
Nie jest zle. Jak dostaniesz zadbany egzemplarz, serwisowany to bedzie jezdzic bez zadnych problemow. TO jest naprawde bardzo, bardzo istotne. Te samochody musza byc zadbane, bo jak nie sa to sa skarbonkami bez dna. pozdrawiam.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Witam

Dzieki za odpowiedz. Moze wiesz na co warto zwrocic uwage w tym konkretnym modelu ? Jak wyglada sprawa ze sprawdzeniem historii samochodu ? Faktycznie mozna isc do ASO i poprosic o wypis ?

Da rade zrobic taki myk przed zakupem ? Np wyciagne xero malego BRIEF'a i pojde z tym do ASO w celu weryfikacji historii pojazdu.

Opublikowano
Wystarczy sam VIN. Ja 2 miesiące temu ściągałem sprzęt z Francji. Umówiłem się z handlarzem na przegląd przed kupnem w ASO (370 PLN na mój koszt). W ASO w Wawie, po samym VIN-ie, gość sprawdził historię z ASO we Francji (niestety był tylko jeden przegląd), poza tym pełna diagnostyka. Mam taki system, że jeśli kupuję furę, to najpierw mierzę czujnikiem lakier, a później umawiam się w ASO. To e39, które kupiłem było 4-tym oglądamym. Wcześniejsze nie przeszły próby lakieru (a miały być nówki). Generalnie zdziwiło mnie zaskoczenie sprzedających, że ktoś przyjeżdża kupować samochód za 50 kafli z czujnikiem do lakieru. W sumie, jeśli trafisz bezwypadkowy, lub po minimalnej stłuczce, jak mój, to przy roczniku '02 nie powinno być żadnych problemów (po prostu dotarta bunia) i myślę, że przy takiej ilości czujników i wszelakiej elektroniki, to samemu niewiele można ocenić przed zakupem. POWODZENIA, bo naprawdę warto. :cool2:
Opublikowano

Mozesz bardziej rozwinac ten watek zwiazany z weryfikacja przez ASO ?

Idziesz do nich z numerem VIN i to wsio ? Mnie interesuje narazie tylko sama historia wozu.

PS: czujniczek masz wlasny czy pozyczony ? Mam nadzieje, ze nie ten z magnesem ?

Opublikowano

Zadzwoniłem w sobotę do ASO na Czerniakowską, żeby się umówić na następny tydzień. Gość powiedział, że "ma dziś trochę czasu i żeby mu podać VIN, to jak przyjadę na oględziny, będzie już miał sprawdzone". I tak było, ale niestety historia nie była zbyt długa. Myślę, że za "drobną" opłatą powinni Ci to sprawdzić jeszcze przed zakupem, chyba, że to jakaś tajemnica?!?

Czujnik pożyczam od znajomego rzeczoznawcy. Ma uniwersalną głowicę do aluminium i stali, działa wykorzystojąc własności prądów wirowych. Dokładność 0.1 um, więc już kosmiczna. Kosztuje ponad dwa kafle, więc cena też jest kosmiczna.

Opublikowano

Witam.Trafiam na wiele postow na temat zakupu aut.Czesto spotykam wypowiedzi na temat przebiegow samochodow.Czy nie ma "bata"na kretaczy zmieniajacych przebiegi albo sprzdajacych wypolerowany zlom z etykieta "bezwypadkowy"Czy zeby kupic auto trzeba byc lakiernikiem elektronikiem mechanikiem itd? :naughty: Moze sa handlarze godni polecenia i zaufania.Moze warto zawlec kilku do sadu za oszustwo i puscic zlodzieji z torbami.

znajomy kupil bunie z trefnym przbiegiem sprawdzil ja w ASO miesiac jej wstawial(kat dla samochodow)Pozniej oddal ja sprzedawcy dajac mu do wyboru zwrot pieniedzy i kosztow albo antyreklama i proces sadowy. To jest reklama :clap: Jestem nawet sklonny uwierzyc sprzedawcy ze nie wiedzial iz sprzedaje "mine" Dla mnie przy zakupie podstawa sa papiery tzn ich komplet.przeglady,wymiany serwisowe(oleje klocki itp)kazda faktura zawiera stan licznika.a reszta to estetyka,opcje.itp 4est a jesli boisz sie "naciac"popros o sprawdzenie auta zaprzyjaznionego mechanika.Moge tylko dodac ze polecam 530d zwlaszcza w automacie.Powodzenia

Pozdrawiam faraon72

aujourd'hui, demain, toujours BMW

http://images29.fotosik.pl/57/241caa6004072ad7.jpg

Zobacz moja Bunie http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=223

Opublikowano

hej.

co do tych modeli to sporo sie naczytalam i dowiedzialam, ale niestety po kupnie. Ale zauwazylam jedną rzecz, jak kolega wspomnial potrafią byc wielkimi skarbonkami.

I zauwazylam tez ze wiele ludzi ma problemy z cisnieniem zarowno doladowania jak i paliwa. Tzn. nie wiadomo kiedy i dlaczego auto traci większość mocy i poprostu z 200koni pozostaje ci 70 :mad2:

a wpływ na to ma kilka bardzo małych ale drogich dupereli. Do kupna tego auta skłonila mnie opinia bezawaryjności silnika w przeciwienstwie np. do 525 tds. No ale mialam małego pecha. Na szczęscie juz wszystko jest sprawne i teraz nareszcie jestem w 100% zadowoloną właścicielką pięknego i luksusowego autka :)

Opublikowano

Podstawa to bezwypadkowa E39 wtedy bedziesz zadowolony..... no i jak pisali koledzy i kolezanki zadbany silnik a to uslyszysz odrazu po odpaleniu czy ladnie rowno chodzi czy klekota ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzieki za pomoc.

Jesli chodzi o silini to tez slyszalem, ze polowki (525tds) wypadaja blado, natomiast 520d lub 530d (to ta bardziej pozadana :D) sa udanymi jednostakami, wylaczajac tych co mieli pecha. Zastanawiam sie jeszcze nad jedna kwestia - mianowcie zawias w tych wozach jest podobno konstrukcyjnie inny niz w pozostalych wozach, nawet w porownaniu do tych ukladow wielo-wahaczowych (8szt - ale to musi bolec kasowo przy wymianie...) Slyszalem jakies opowiesci o 'sankach' to prawda ?

Opublikowano
bzdura!!! u mnie zawieszenie chodzi pieknie a nie jezdze 17km/h tylko duzo szybciej (a drogi jakie mamy to wiedza wszyscy) zero stuków cichutenko jak w kosciele... :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

wiec pare pytan do znawcow tylko konkretne odpowiedzi prosze:

1.pompa wspomagania lub uklad nieszczelny piana w zbiorniczku chalasy przy skrecaniu.

2.brak pixeli na wyswietlaczu (zegary)

3.brak odbioru TV regiony wybierana rozne i tylko snieg na ekranie 16:9 mk4

4. el.skladane lustro tylko strona kierowcy.

5.Przebieg 180tkm

6.dwa subwofery* w tylnej czesci dachu/bagaznik

7.bezprzewodowy tel*czy jest on komunikowany za pomoca Bluetooth*

8.przestronnosc to zaleta kombi lecz czy niejest nadmiernie chalasliwe co do Limuzyny??

9.srodek skorka/Alcantara pompowane /suwane /Memory

10.Webasto

 

prosil bym jakies wskazowki co do tego Auta rok 2003 AT,530d, interesuja mnie sugestie wyzej wymienionych pkt.Dzieki za szczere i fachowe opinie

Opublikowano
ogólnie ciężko trafić na dobrego diesla sam tez rozważałem diesela ale leiej czuje się w aucie z silnikiem benzynowym :)

no ty moze i tak lecz umnie roznica na 1L wachy Pb jest 0.25 euro do ON

i niemusi byc to jakis nowe Auto wazne diesel a ze zainfekowany jestem Bmw to e39 bo e38 wyginely wszystkie z niewielkim przebiegiem a jak sa to ceny porownywalne do e39Tktora jest o 3 lata mlodsza no i niema blachy za tylna kanapa co umozliwia przwwiezienie wiekszy klamotow* czasem sie przyda cos przewiesc

Opublikowano
akurat koszty związane z paliwem nie są tak istotne w utrzymaniu auta to moje prywatne zdanie, ważne zeby było w dobrym stanie techniznym, a prawda jest taka że trudno o dobrego diesla, a naprawa diesela jest duzo drozsza niz benzynowego silnika. Wystarczy spojrzeć na forum ile osób ma problemy zarówno z niby nowymi autami 3.0d czy tez tds, a to pompa a to brak mocy i inne rzeczy
Opublikowano (edytowane)
Opisalem w/W wady lub zalety 530 ktora mnie interesuje i oczekuje opini waszej,gdyz PL to taki kraj testowy dla samochodow i wszystko wyjdzie co jeszcze niewyszlo Edytowane przez Elvishh
Opublikowano

Ja kupiłem 530d m-pakieta i jestem zadowolony. Dużo czytałem po forach i szukałem wskazówek na co zwracać uwagę przy kupnie. Jedyne co zmieniłem to koła z 17 calówek na 16 bo wożę małego berbecia z tyłu. Teraz jest wiecej komfortu, chociaż wygląd ucierpiał (prawie profanacja). Auto oglądałem 2 razy na spokojnie po 3 godziny. Ciągle było odpalone, kilka razy wyłączane, katowane dużymi prędkościami i przejazdami po różnych wybojach. Zalecam dużo spokoju przy kupnie. A jeśli się mniej na tym znasz zabierz kogoś nawet jak nie jest specem to z boku chociaż popatrzy. Jedna rada jest nieużyteczna "nie napalać się" - ale jak to zrobić :). Ja się napaliłem od razu. Wcześniej jeździłem VW- sami rozumiecie. Podam linka gdzie jest napisane na co zwracać uwagę http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt&t=107224&c=23&f=17

Jazda tym autem to frajda, ale faktycznie tak jak i w innych markach musisz mieć kasę na naprawy-chyba, że kupisz nówkę :mrgreen:

Pozdrawiam

Opublikowano

jak ktoś chce kupić 530d za pare groszy to życze powodzenia....

 

niestety za autko w dobrym stanie trzeba zapłacić a BMW to niestety albo stety taka marka ze placi sie za stan techniczny samochodu a nie tylko za rocznik... ja np wolalbym kupic kilka lat starsza Bunie ale super utrzymana niz mlodsza ale w stanie wskazujacym na jakies ukryte usterki....

trzeba auto dobrze obadać albo kupić od znajomej osoby...

 

a co do awarii to cóż przecież to bdzie używane auto może paść wszystko w każdej chwili a może jezdzić bez żadnych awarii... kwestia szczęścia... i zużycia.

Opublikowano
jak ktoś chce kupić 530d za pare groszy to życze powodzenia....

 

niestety za autko w dobrym stanie trzeba zapłacić a BMW to niestety albo stety taka marka ze placi sie za stan techniczny samochodu a nie tylko za rocznik... ja np wolalbym kupic kilka lat starsza Bunie ale super utrzymana niz mlodsza ale w stanie wskazujacym na jakies ukryte usterki....

trzeba auto dobrze obadać albo kupić od znajomej osoby....

prawidłowe podejscie do sprawy :clap:

ze mnie zawsze niektórzy koledzy sie podsmiewali że przepłaciłem że ten rocznik kupili by taniej a po pwenym czasie zawsze taki tekst ale Ci sie trafił egezemplarz nic przy nim nie robisz

w przypadku BMW jest to bardzo ważne żeby pózniej nie było będziesz miał wydatki

Pozdrawiam

Opublikowano
Wiadomo BMW e39 do tego 530d to drogie bo wygodne i oszczędne auto. Mimo tego można kupic drogie i zajeżdzone auto - stąd później określenie bedziesz miał wydatki. Tanie czy drogie trzeba dobrze przy kupnie zdiagnozować.
Opublikowano

moim zdaniem nie trzeba być super fachowcem żeby się w słuchac w prace silnika;

odrazu idzie rozpoznać falujace obroty czy nierówna prace silnika wystarczy posłuchać kilku 530ek i kilkoma sie przejechać a wnioski się nasuna same...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciężko znaleźc zadbane E39 530d w Polsce. Sam szukałem i wziąłem 525d, bo nie było żadnego wartego uwagi 530d. Po prostu albo byly zajechane, albo bite, albo niby lekko przerysowane ale zrobione tak, że ja laik widziałem że tir musiał się z danym BMW spotkac.

 

Kilku znajomych mechaników (znajomi szwagra, który sam jest mechanikiem) pracującch przy tych autach (również w ASO, również w Niemczech np Munich) nie chwali sobie 530d. Zrobiłem spory wywiad (akurat teraz jak kupuje E60) i doszedłem do wniosku że 530d to piękna sprawa, ale nowe (albo super zadbane ale chyba łatwiej trafic 6 w totka). 530d jest awaryjne, kapryśne, czasami może byc tak że pochodzi bez problemu, czasami też jest tak, że czesciej auto bedzie u mechanika niż używane.

 

Ja jeżdże mało, więc wole mniej awaryjną i problematyczną benzyne. Co prawda diesel 525d wywarł na mnie pozytywne wrażenie (0 problemów z silinkiem, doskonałe osiągi), to jednak nie chce wchodzic osobiscie na mine i brac używanego 530d. A na nowe jeszcze mnie nie stac :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myślałem o tym, ale chciałem coś mocniejszego niż 525d :)

 

Nie jeżdże co prawda 200km/h, a raczej zazwyczaj spokojnie, ale jeśli trzeba wyprzedzic co chce to robic bezpiecznie i z zapasem mocy pod maską ;)

 

530i - w to mierze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.