Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam!

chodzi o skrzynie automat w 750i z 88r.Od razu mówie ze nie znam się zbytnio na tym autku,ale po przeczytaniu forum doszedłem do wniosku że coś z mojim autkiem jest nie tak a w szczegolności mi chodzi o poziom oleju w skrzyni!!!

sprawdzam olej na chodzacym silniku(cieplym) w położeniu na P i wyciągam miarkę atu ......NIC!!!!,czy to jest możliwe????

Skrzynia chodzi bez zarzytu,wszystko oki,ale czy tak powinno być?jak zgaszę silnik to jest tak między min..a max ,ale jak załącze to na miarce nic nie ma :shock: .Proszę o pomoc bo jutro czeka 800km jazdy a nie wiem o co chodzi!

1-czy dolać oleju do skrzyni?

2-przez co dolewać ,czy przez bagnet?

3-jaki olej ?

Prosze o odpowiedz tylko nie odsyłajcie mnie do jakiś linków :cry2:

Opublikowano
na pracującym silniku NIGDY nie sprawdza się poziomu oleju-to samo tyczy się oleju w skrzyni, dlatego Ci tak pokazuje, bo pompa jest wtedy załączona i olej rozchodzi się po całej skrzyni a nie zbiera się w jednym punkcie pod bagnetem-jeśli bez włączonego silnika, poziom oleju urzymuje się między min a max, to jest wszystko ok :wink:
I'm in love, but don't tell my real Love :D Alpina...
Opublikowano

Ja też zawsze słyszałem, że olej w skrzyni sprawdza się na pracującym silniku (na Park) i sam zawsze tak robię. Fakt że w innych samochodach.

 

Radziłbym Ci dotrzeć do instrukcji, i zobaczyć jak producent to opisuje. Być może w BMW rzeczywiście bagnet jest jakoś dziwnie umiejscowiony i powinno się sprawdzać na stojącym silniku, chociaż wydaje mi się to mało prawdopodobne.

Opublikowano

Do dokładnego pomiaru poziomu oleju w skrzyni potrzebne są trzy osoby jedna siada wygodnie pod maską w pozycji umożliwiającej wyjęcie bagnetu do zabezpieczenia maski używamy wtedy trzonek od łopaty (do szczotki może być za słaby) druga osoba zajmuje miejsce stojące wystając przez szyber (obserwuje drogę) chyba że nie ma to trzeba będzie usiąść na dachu potrzebny będzie wtedy telefon komórkowy do kontaktu z kierowcą (w RP zabroniona jest rozmowa przez telefon podczas kierowania pojazdem mechanicznym) ale czego się nie robi dla kochanej beemki tylko 100 mandatu kierowca utrzymuje stałą prędkość 80km/h i obroty na poziomie 2000 (większa prędkość może być zbyt ryzykowna za duży opór powietrza przez maskę pęknie trzonek i stracimy testera) wtedy na bagnecie powinien być poziom między kreskami i jest OK :mrgreen: :mrgreen:

Taki sobie żarcik WIELKANOCNY :twisted2:

tak na poważnie to kreski na bagnecie oznaczają :

dolna pomiar poziomu przy temp silnika 20*C, górna przy 80*C i tak jak koledzy napisali wcześniej na pracującym silniku. WESOłYCH śWIąT

Opublikowano
na pracującym silniku NIGDY nie sprawdza się poziomu oleju-to samo tyczy się oleju w skrzyni, dlatego Ci tak pokazuje, bo pompa jest wtedy załączona i olej rozchodzi się po całej skrzyni a nie zbiera się w jednym punkcie pod bagnetem-jeśli bez włączonego silnika, poziom oleju urzymuje się między min a max, to jest wszystko ok :wink:

 

 

oj oj - trzeba jezcze troche doczytac na temat skrzyn automatycznych - bo jak u siebie bedziesz tak sprawdzal olej to zaraz zaloysz temat - "czy to koniec automatu ?"

Opublikowano

olej w twojej skrzyni sprawdza się zawsze na włączonym silniku.Zrób tak:

przejedz się po mieście tak ze 20 -30km,aby skrzynia się dobrze rozgrzała i wtedy sprawdz olej .powinien być między min a max,jak jest mało to weż strzykawkę i dolej do max(tylko nie przelej ).olej to dextro 2 i dolewaj przez bagnet.Ci co doradzają sprawdzenie oleju ci na zimnym silniku to niech tak robią ale w polonezie ,ale napewno nie w twojim przypadku.Jak będziesz sprawdzał olej to zamieszaj jeszcze ze dwa razy po PDRN123,żeby pomiar był prawidłowy :D

Ty pewnie odpaliłeś silnik i od razu sprawdziłeś olej i się wystraszyłeś że na bagnecie nic nie nie ma,bo inie będzie .Olej musi się dobrze rozgrzać w skrzyni do pomiaru!-i teraz można ci życzyć Wesołych Świąt. :D

Opublikowano
przejedz się po mieście tak ze 20 -30km,aby skrzynia się dobrze rozgrzała i wtedy sprawdz olej .powinien być między min a max,j
Nie do końca tak(...) w tym przypadku ma być na max ni mniej ni więcej w ASB nie nie może być za mało lub za dużo oleju :naughty:
Opublikowano
chciałem serdecznie przeprosić wszystkich, których wprowadziłem w błąd swoim postem-zawsze myślałem, że na wyłączonym silniku się takie coś sprawdza-ale człek całe życie się uczy-raz jeszcze PRZEPRASZAM, mam nadzieję, że nie macie mi tego aż tak bardzo za złe :oops:
I'm in love, but don't tell my real Love :D Alpina...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.