Skocz do zawartości

problemy na zimnym na benzynie i na gazie


MarioBigRed

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

Witam

 

Od pewnego czasu mam problemy na zimnym - przez pierwszych kilka kilometrów nie ma mocy i tak jakby nie pracowały wszystkie gary

 

odpala bez problemów ale po nocy na pierwszych 2-3 km czasami pracuje prawidłowo a czasem nierówno.

W ostatnim czasie objawy się nasilają i nierówna praca na zimnym występuje częściej.

 

po rozgrzaniu - pracuje prawidłowo -choć od 2 dni wydaje mi się ,że jest trochę słabszy .

Zdarzyła się jeszcze taka sytuacja , że przy pełnym otwarciu przepustnicy na 5 biegu przy ok 120 km/h lekko się przydławił .

Objawy te występują i na benzynie i na gazie - choć wydaje mi się , że na gazie są trochę bardziej nasilone.

 

Ewidentnie coś się dzieje - komputer nie wykazuje błędów .

U mechanika na złość - pracuje prawidłowo

Czego i gdzie szukać - co może być przyczyną?

 

Pozdrawiam

Mario :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Witam

 

A czy ktoś w swojej V8 miał doczynienia z uszkodzoną membraną ?

 

Jakie miał objawy ?

 

 

Pozdro

Mario

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na walnięty czujnik temperatury. U mnie podłączenie pod komputer nie polega tylko na sczytaniu błędów, ale na odczycie i analizie parametrów. Czasami jest tak, że błędów nie ma, ale usterkę można wykryć poprzez podgląd danych z czujników.
Oleje i płyny Pentosin 0694679252 Maciek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile sie nie myle to bedzie to prawdopodobnie Membrana ktora sie znajduje z tylu kolektora ssacego.Odpowiada ona za odpowietrzenie i oproznienie gazow z skrzyni korbowej.Jesli ta membrana jest uszkodzona to jest wyciek oleju i takie efekty jak : nie chodzi samochod na wszystkie gary,brak mocy.I jeszcze jedno od kiedy masz LPG w aucie ?

 

Pozdr !:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

99% slynna menbrama-separator oleju. U mnie to samo bylo, wiec nawet nie pytalem i nie czekalem tylko do warsztatu i wymienilem. Sprawdz czy ubywa Ci oleju i napisz jaki masz przebieg, jak oklo 20000km to wymieniaj ten separator, w 740 mozna go wymienic bez zdejmowania kolektora ssacego, w 735 znajomy musial zdajac bo bo dojscie jest zbyt male. Sa tam torksy-7 sztuk, wiec odpowiedni kluczyk Ci sie przyda!

Po wymianie 2-3 odpalenia, silnik sie przeczysci, przepali olej z kolektora i jak reka odjal.

3 ciekawe linki na ktorych pokazane gdzie to jest i jak to wymienic. Menbrana to ta pomarabczowa gumka w czrnej plastikowej obudowie-wymienasz calosc.

 

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/233246

 

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/49387

 

http://home.comcast.net/~vicent/osve38.html

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Membranę "sprawdzały" fachowcyv w piątek - żyje jest ok .

Fachowcy twierdzą , że może być upalona sonda ? Bo "auto zagazowane i wszystkiemu jest winny gaz" :jawdrop: - nawet korozji na nadkolu - he he

 

ponad 80 000 km hulał na sekwencji dobrze - rozpędzał się do 240 km/h i wszystko grało

 

Wlałem jakąś miksturę do czyszczenia wtryskiwaczy (STP ? ) i od tej pory na benzynie nie zanotowałem żadnego szarpnięcia .

Wlałem bo miałem pewne podejrzenia . Tydzień wcześniej zatankowałem na stacji marketowej przy Auchanie ( 3.78 zł za litr 95 :nienie: ) i na moje oko spaliny z wydechu jakoś dziwolągowato śmierdziały

 

Natomiast na gazie chodzi cały czas beznadziejnie . Przy głębszym dociśnięciu w podłogę - dławi się jakby nie dostawał paliwa - śmierdzi gazem w kabinie - wygląda na końcówkę membrany reduktora gazowego

Dodatkowo odkryłem , że gruba rura - łącząca filtr powietrza z silnikiem na harmonijce jest spękana i tam może zasysać lewe powietrze.

 

Obklieiłem taśmą izolacyjną na ile się dało ale muszę kupić nową

 

Rura w serwisie 200 zł - czy ktoś z Was ewentualnie wykumał gdzie można by takie elementy kupć taniej ?

 

Szukamy dalej

 

Pozdrawiam

Mario

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co byś powiedział na nieszczelność pod jednym z kolektorów dolotowych? przeczytaj tej wątek i zobacz czy coś znajmomego odnajdujesz ?

 

Na mam M70, też kłpoty z zapaleniem, z pracą na zimnym a później i też na gorącym, silnik pracuje nie na wszytkich garach, śmierdzi benzyną/gazem, słaby.

 

Jutro jade wymieniać te uszczelki pod kolektorem i zobaczymy czy to tylko o to chodziło

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=44575

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • Członkowie klubu

Problem rozwiązany

 

przestał prawie w ogóle jeździć na gazie i jeździłem ostatnie 3 tyg wyłącznie na benzynie

Na benzynie wróciło do normy pracował równiutko - także żadna sonda jak twierdzili mechanicy z ul.Rzemieślników nieupalona... . a tak nawiasem to oni mają fobie gazową .. :wink: :wink: :wink: he he

W końcu znalazłem czas aby wybrać się pod Lublin do gazowników - bo instalacji Zavoli nikt Wa-wie niestety nie tyka. Po wymianie membrany w parowniku - wrócił stan normalności a nawet jest jeszcze lepiej - na wolnych obrotach czasem na gazie mi lekko przyfalował - teraz jest doskonale równiuteńko :D :D :D :D :D :D .

Tak na przyszłość - dla zagazowanych po 80 000 km przejechanych na sekwencji w zasadzie można mieć pewność , że membrana w parowniku będzie popękana .

Objawy zaczęły się od lekkiego zapaszku gazu w kabinie na zimnym silniku , potem lekkie jednorazowe przytknięcia na pierwszym przełączeniu na gaz przy zimnym silniku a z czasem tak jakby brakowało paliwa i przy mocnym przyspieszaniu z pedałem w podłodze auto rozłączało gaz i przełączało się na benzynę

 

Pozdro :hand:

Mario Big Red

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.