Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chcialbym sie poradzic, mianowicie zauwazylem ze na biegu jalowym jak depne mu w pedal gazu i puszcze to ekonomizer wychyla sie z pozycji 30 stki w mniejsze wartosci, czy macie taki sam objaw w swoich m40 ?

 

Auto rowniez jak zapali na zimnym musi chwile pochodzic na wyzszych obrotach poniewaz ma zjawisko chodzenia na 3 cylindry, tak jakby przepalal paliwo, dopiero jak chwile pochodzi na wyzszych zaczyna normalnie pracowac ze stalymi obrotami.

 

Chcialbym rowniez zapytac uzytkownikow m40 jak im motor pracuje na LPG ? poniewaz u mnie jest problem z wolnymi obrotami, przy jezdzie po wysprzegleniu biegu auto gasnie, na wolnych obrotach pracuje nie rowno i ma je za niskie, elementy ktore wymienilem to : kopulke, kable, swiece, przeplywka i silnik krokowy podejrzewam za dobry, moze byc to objaw sondy lambda ?

Opublikowano (edytowane)

Co do palenia na 3 cylindry to na pewno nie jest to normalny objaw, byc moze to wlasnie zasluga LPG (ja gazu nie mam). Ekonomizer po puszczeniu gazu powinien wskazywac zero (chyba, ze dodasz znow gazu zanim zdazy tam wskazowka :8) )

 

A - nie spojrzalem, ze to na luzie - jak ujmiesz gazu na luzie wskazowka sie cofa, ale nie do zera (do zera na biegu)

Edytowane przez wit007
Opublikowano

Wydaje mi się, że przyczyną pracy na trzech cylindrach nie jest instalacja gazowa, raczej ta usterka moze mieć wpływ na pracę silnika na LPG, dlatego moze zacznij od likwidacji tej usterki. Na początek proponuję identyfikację który cylinder nie pracuje, a potem sprawdzenie świecy, rozdzielacza, kabli(najlepiej po ciemku)(przy rozruchu potrzebna jest silna iskra, zeby zapalić bogatą mieszankę), potem ew. kompresja.

 

Mój M40 na LPG sprawuje sie idealnie (przejechałem 40 tyś. ).

chyba powinieneś odwiedzić dobrego gazownika i wyregulować instalację.

Moze w twojej instalacji nie jast zamontowany emulator sondy lambda, a może wystarczy regulacja.

Takie objawy daje też zle usytuowany wlot powietrza, ale w m40 jeśli jest w standardowym miejcsu to nie powinno być problemem. W moim aucie wymontowana jest guma, normalnie mocowana na wlocie powietrza.

Opublikowano

Instalacje mam od 2 miesiecy, kopulke wymienialem, swiece mam dwu elektrodowe wykrecalem je i czyscilem ale nie wiem ile auto na nich ma przejechane i czy takie swiece nadaja sie do instalacji LPG.

 

Przewody maja okolo 20 tys przejechane ale na czwartym garze zauwazylem ostatnio przebicie, wiec zrobilem maly MYK i zaizolowalem go specjalna tasma po tym zabiegu nie zauwazylem przebic, moze byc tak ze kable poprostu nie maja swoich fabrycznych parametrow ?

 

Jesli chodzi o emulator sondy to w czarny przewod jest wpiety szeregowo do komputera od instalacji gazowej.

 

Nie chcem wchodzic w zbedne koszta, wiec poradzcie mi czy mam wymienic wszystkie przewody i swiece, jest to przyczyna palenia na trzy cylindry podczas odpalania na zimno ?

Opublikowano
to jak w końcu jest z tym ekonomizerem..? na biegu jałowym wskazówka powinna być w pozycji zero czy max..? bo u mnie jest na maxa, dopiero jak włączy się bieg i ruszy to się cofa.

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Opublikowano

u kuzyna stalo sie tak ze jechal 400 m i zaczac mu chodzic na 3 gary. Byla zima. A auto stalo po nocy.

 

Wymienil przewody i przeszlo. Moze niech ktos jeszcze to dokladniej skomentuje.

B M W
Opublikowano

aha... to dobrze bo już się martwiłem że coś nie tak

 

wielkie dzięki

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
moja m40 po wielu regulacjach na gazie chodzi swietnie, mam juz przejechane 40 tys km i naprawde nie narzekam 70 kilka zlotych pelen bak gazu i mozna jechac,,,,a ze skaczacymi obrotami to i moji gazownicy sobie poradzili, mianowicie odgieli cos od linki gazu i jest bardzo dobrze...pozdrawiam
  • 1 rok później...
Opublikowano
pewnie podciagneli Ci linke od gazu zeby sam krokowiec nie trzymal wolnych obrotow tylko przepustnica byla lekko uchylona.U mnie tak bylo-3 milimetry szpary pomiedzy srubka ustawiania przepustnicy a blaszka rugulacji.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
co do trzech garow to wymien przewody i swiece u mnie tez tak bylo - zaznacze ze nie stalo sie to nagle tylko stopniowo.wymienilem kabelki - problem nie ustapil , swiece wszystko jest ok.jedna miala przebicie.nie pomoze izolowanie kabli musisz zalozyc nowe - one wyczuja nawet malutka wilgoc. pozdrawiam :D

*****************


Sprzedam e90 320d 163km , wiecej info na PW


http://files.tinypic.pl/i/00648/l0zon5mzpefi_t.jpg


*****************

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.