Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Olej w automatycznej skrzyni biegów ze STEPTRONIC wymieniać czy nie?

Słyszałem różne opinie na ten temat w instrukcji napisali:

"Olej wlany na stałe - nie wymienia się"

Jakie są wasze sugestie?

Opublikowano
Olej w automatycznej skrzyni biegów ze STEPTRONIC wymieniać czy nie?

Słyszałem różne opinie na ten temat w instrukcji napisali:

"Olej wlany na stałe - nie wymienia się"

Jakie są wasze sugestie?

 

Trochę OT, ale czym różni się Stepstronic od automatu? Czy to automat z konwenterem itp. tylko z możliwością wyboru biegu?

Czyli troszkę coś jak tryb M u mnie? ;-)

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
ja bym wymieniał, z resztą sam się do tego zabieram, może po świętach się zmobilizuje wreszcie :wink:
I'm in love, but don't tell my real Love :D Alpina...
Opublikowano

sam tez wlasnie mysle o wymianie oleju w skrzyni, ale slyszalem tez rozne opinie, ze po wymianie skrzynia zle pracowala (chyba wieksze cisnienie oleju), pytalem sie w warsztacie co specjalizuje sie w BMW i powiedzieli mi ze powinno sie wymieniac co 120.000 km, wiec nie wiem co o tym myslec

 

kiedys jak mialem jeszcze mietka w140 w automacie to wymienilem olej zaraz praktycznie po zakupie no i niestety ale po wymianie oleju pękł ktorys z wezykow i olej zaczal wyciekac, spowodowalo to wysokie cisnienie oleju po wymianie no i niestety i skrzynia dostala :(

Opublikowano

Witam,

 

Tutaj chlopcy zalecaja wymiane oleju co kazde 40000mik-65000km, i pokzauja jak to robic.

 

 

http://www.e38.org/zf-5hp30-service.html

 

U mnie dzisiaj rano zapalil sie komunikat odnosnie skrzyni biegow-TRANSMISION FAILSAVE PROGRAM, no i skrzynka przelaczyla sie tryb awaryjny-auto wogole nie ciagnelo. Zjechalem na parking, zgasilem, poczekalem, odpalilem, komunikat zgasl, auto ruszylo juz normalnie, ale podjechalem tylko kawaleczek do garazu, zgasilem i komunikat znowu wyskoczyl. Myslicie, ze przyczyna moz byc zuzyty olej?? Wczesniej bylo ok, ale w tej chwili od kupienia autka-Luty tego roku zrobilem juz 10000km i nie wiem kiedy olej byl zmieniany i czy wogole byl. Auto ma w tej chwili 245000km na zegarze.

Doradzcie co robic.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Wymieniac !

 

U mnie byl nie wymieniany i wlasnie padla skrzynia 2 i 3 kosz wysypany

 

Naszczescie kupilem idealna druga skrzynia z gwarancja za co dziekuje olejusiowi :)

Opublikowano

Hej,

 

Moze ktos z Was wie jaki olej powinienem zalac u siebie?? Mam 740i, 1995rok, "zwykly" 5-biegowy automat z przelacznikiem trybu pracy na sport. Koncowka Vinu to: DG41209.

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Z tego co wiem to producent skrzynki czyli firma ZF zaleca wymianę tego niby wiecznego oleju co 100000km. U siebie zmieniłem po kupnie auta przy przebiegu 180000 i podejrzewam, że żaden chelmut wcześniej tego nie robił, od wymiany zrobione ponad 50000km i wszystko ok.

 

Polecam wymienić(perpetum mobile to chyba jeszcze nie wymyślono)

Pozdrawiam :D

P.S. moja skrzynka to 5hp24 na wymianę potrzeba ok 6litrów oliwy

ESSO LT 71141, no i oczywiście filtr+uszczelka.

Opublikowano
Z tego co wiem to producent skrzynki czyli firma ZF zaleca wymianę tego niby wiecznego oleju co 100000km. U siebie zmieniłem po kupnie auta przy przebiegu 180000 i podejrzewam, że żaden chelmut wcześniej tego nie robił, od wymiany zrobione ponad 50000km i wszystko ok.

 

Polecam wymienić(perpetum mobile to chyba jeszcze nie wymyślono)

Pozdrawiam :D

P.S. moja skrzynka to 5hp24 na wymianę potrzeba ok 6litrów oliwy

ESSO LT 71141, no i oczywiście filtr+uszczelka.

 

do 750 (czyli 5hp30) - wchodzi 6 litrów,ale podobno w całej skrzyni jest ok 12 litrów ale wymienia się tylko połowę,reszta nie chce zejść.Powiedziano mi to w serwisie

 

pozdrawiam

 

p.s.

serwis zaleca wymiane co 80.000 km

Opublikowano

do E32 i innych ze skzynią 4HP-22 lub 5HP wchodzi 3l(4HP) oleju ATF (automatic transmition fluid) i należy bezwzględnie wyminiać co 40 000 tys km wg. dokumentacji serwisowej BMW

pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
wymieniac wymieniac!!!! Esso lt 71141 chyba jakos tak...jest to ten sam olej co w bmw..pamietaj o moscie..tam tez trzeba wymieniac !!!! co do pytania jaka to skrzynia to albo 5hp24 ktora jest najlepsza skrzynia..albo 5hp30 ktora montowana jest w 740d i 750i tam moze zanikac bieg wsteczny..ty raczej masz 5hp24..najlepiej podaj VIN 5 ostatnich znakow nr.nadwozia

na pytanie ktore BMW mam kupic...odpowiedz jest tylko jedna...


E 38 - p o l e c a m


a jaki silnik... nie wiem..ale stan musi byc rewelka

Opublikowano
wymieniac wymieniac!!!! Esso lt 71141 chyba jakos tak...jest to ten sam olej co w bmw..pamietaj o moscie..tam tez trzeba wymieniac !!!! co do pytania jaka to skrzynia to albo 5hp24 ktora jest najlepsza skrzynia..albo 5hp30 ktora montowana jest w 740d i 750i tam moze zanikac bieg wsteczny..ty raczej masz 5hp24..najlepiej podaj VIN 5 ostatnich znakow nr.nadwozia

 

ble ble...5HP24 najlepsza...moze i nie miała problemów ze wstecznym ( słynne zbyt małe plastikowe kuleczki- ale ZF przy kazdej zmianie oleju montuje wieksze kuleczki, eliminujace ten problem) ale z kolei do mocniejszych silników tez sie nie nadawała bo jest za słaba.

Ta skrzynia w połączeniu z silnikiem 4.4 pracuje na granicy wytrzymałosci bo przenosi do 440Nm..radze o tym pamietac.

5Hp30 była montowana w Alpinie B12 5.7 i 6.0 bo tylko ta skrzynia mogła wowczas przeniesc 600Nm. Zreszta w E38 740iA M60 B40 tez była 5Hp30.

 

w 735 była zawsze 5Hp24. ( nie licząc manuali )

Opublikowano
Ta skrzynia w połączeniu z silnikiem 4.4 pracuje na granicy wytrzymałosci bo przenosi do 440Nm..radze o tym pamietac.

5Hp30 była montowana w Alpinie B12 5.7 i 6.0 bo tylko ta skrzynia mogła wowczas przeniesc 600Nm.

No tak, tyle teorii - a ja chętnie dowiedziałbym się jak to wygląda w praktyce... :roll:

Chyba jedyną metodą jest porównanie ile osób uskarża się na 5HP24 a ile na 5HP30...

Dlatego posiadacze 4.4L którym 5HP24 przysporzyła kłopotów - ujawnijcie się! :wink:

Opublikowano
Ta skrzynia w połączeniu z silnikiem 4.4 pracuje na granicy wytrzymałosci bo przenosi do 440Nm..radze o tym pamietac.

5Hp30 była montowana w Alpinie B12 5.7 i 6.0 bo tylko ta skrzynia mogła wowczas przeniesc 600Nm.

No tak, tyle teorii - a ja chętnie dowiedziałbym się jak to wygląda w praktyce... :roll:

Chyba jedyną metodą jest porównanie ile osób uskarża się na 5HP24 a ile na 5HP30...

Dlatego posiadacze 4.4L którym 5HP24 przysporzyła kłopotów - ujawnijcie się! :wink:

 

teoria jak teoria...mojemu znajomemu padł wsteczny w E32 740 przy 365 000km- do przodu biegi działały jak masełko.

Ciekawe ile 5hp24 w ogole zobaczy taki przebieg.

 

5hp24 są młodsze , o 4 lata , ale konstrukcyjnie to takie zmniejszone i słabsze 5hp30 ....

 

wiekszosc skrzyn pada na skutek niewłasciwej eksploatacji i nie wymieniania przepalonego oleju oraz jezdzenia na zbyt niskim stanie oleju

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.