Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wersja z EDC montowano na obydwu osiach, z przodu i z tyłu. Marcin ma tylko z tyłu ale podejrzewam że przeszedł "przeróbke". Nivo w e31 nie wystepuje!

W nowszych wersjach E31 leje sie Pentosin o gradacji chf 11s (jest to półsyntetyk) z kolei do modeli wyprodukowanych do 09/91 o gradacji chf 7.1s (minerał). To ni musi być drogi Pentosin a np. Febi o identycznej charakterystyce ale o 40% tanszy.

  • Odpowiedzi 358
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie bardzo chce mi się wierzyć że to przez płyn a mam czerwony wlany do zbiorniczka czyli ATF .Ale biorąc pod uwagę Wasze spostrzeżenia to powinno to także być problemem w e 32 a tam na 100% jest ATF
Opublikowano

Ja przetaczalem u siebie ATF na CHF gdyz chlopaki od 750 nastraszyli mnie wizja padajacych po kolei ukladow wspomagania, ASC, ukladu hamulcowego i Bog wie jeszcze czego. Ale byly tez opinie ze ktos jezdzi na czerwonym ATF zamiast CHF od paru lat i wszystko jest OK. Ja wolalem nie ryzykowac :wink:

Nie wiem dokladnie od czego to zalezy ale niektore osemki byly fabrycznie zalane ATFem, np ROMANKOWA 850.

Opublikowano
Nie bardzo chce mi się wierzyć że to przez płyn a mam czerwony wlany do zbiorniczka czyli ATF .Ale biorąc pod uwagę Wasze spostrzeżenia to powinno to CHF!!!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Tak się zastanawiam ale co ma wspólnego płyn od wspomagania z płynem od hamowania?

Bo ABS i ASC w zależności od modelu i rocznika było montowane jako jedrn moduł lub dwa osobne zintegrowane ze sobą .Rozumiem że aku cisnienia do hamulców może mieć jeszcze na tę bolączkę wpływ ale w moim przypadku jest założony nowy .A logicznie rzecz biorąc płyn do wspomagania niewiele wspólnego z hamowaniem (chyba?) .Bardziej obstawiałem pompy bo mam dwie osobne ,ale po zamianie ABS,u i ASC nie zmieniło się nic .Nadal świecą .

Opublikowano

Lesiu nie czytałem tematu od początku, ale z tego co pamiętam, to wystarczy, że nie masz kontaktu na wtyczce, albo masz uszkodzony jeden z czujników ABS-u i będzie wtedy się świecić kontrolki ABSiASC na desce rozdzielczej

 

Pozdrawiam :D

Opublikowano
Tak się zastanawiam ale co ma wspólnego płyn od wspomagania z płynem od hamowania?

 

Z płynem od hamowania nie ma nic wspólnego...

ale plyn od wspomagania "zasila" wspomaganie hamulców.

Zwróć uwagę, że ni masz pod maską serva podciśnieniowego...

czymś trzeba wspomagać pompę hamulcową...

 

Co do świecących się kontroleg ASC ABS:

 

1. sprawdź system ABS (czujniki, połączenia czujników)

2. sprawdź bezpieczniki (jest jeden, któryjak się przepali to nie działa ABS ASC, w E32 750 jes to nr 29)

 

Tak jak zostało napisane wyżej, jeżeli nie działa system ABS to

nie działa ASC.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

Dziś zapadła decyzja że rozbieramy wnętrze do gołej blachy i szukamy uszkodzonej instalacji ( bo przypuszczamy że tam tkwi przyczyna)

 

A przy okazji wyczyszczę skórę i wypiorę tapicerki.

 

I tu pierwsze wyniki podjętej decyzji.

 

Uszkodzenie podłogi w miejscach otworów technologicznych i drobne ogniska rdzy

Oraz dwa zupełnie nieaktywne alarmy pod konsolą środkową.Oraz instalację telefonu którą już zdemontowałem .A połączenia niektórych dziwnych instalacji wołają o pomstę .

Teraz przynajmniej będę wiedział że podłoga wewnątrz jest OK.

Opublikowano

Oto efekty pracy ,ciekawe czy któryś z was koledzy widział już swoje auto od tej strony :?:

http://img392.imageshack.us/img392/7309/zdjcie001eb0.jpg

 

http://img341.imageshack.us/img341/5967/zdjcie002mx0.jpg

 

http://img103.imageshack.us/img103/9138/zdjcie003rh3.jpg

 

A to wnętrze po wypraniu i zabezpieczeniu skóry .Piękna i pachnąca :mrgreen:

 

http://img239.imageshack.us/img239/3055/zdjcie006qc0.jpg

Opublikowano
Poleciałeś z nią po całości, fajnie teraz wiesz co masz, ale nie zazdroszczę składania. Mam nadzieję, że nie będę musiał tak swojej oglądać. Kawał roboty-szacun. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano

W moim przypadku to akurat odskocznia od codzienności i czysta frajda .

Będę przeszczęsliwy jeśli zrealizuje swój plan do końca i uda mi się ją doprowadzić do wiosny .Oczywiście wraz z pracami aerografem .

Opublikowano

Zrobiłem dziś małe podliczenie kosztów jakie poniosłem po 6miesiącach pracy nad moim e31.

A oto efekt:

-Zakup auta 11000,00,-

 

-Części serwisowe (paski ,swiece,filtry,oleje,) 650,00,-

-Inne potrzebne części jak dotąd 2330,00,-

-Felgi AC Schnitzer 18" i opony 3300,00,-

-Ospojlerowanie z M pakiet 1900,00,-

 

RAZEM 19080,00,-

 

Do tego należy doliczyć pracę moich przyjaciół z warsztatu -------.

 

Więc jak na obecne warunki to i tak jeszcze nie jest żle .

 

 

Szacuje że całość powinna się zamknąć w kwocie 30000,00zł

:mrgreen:

Opublikowano
Witam Robert możesz zdradzić gdzie kupileś ospojlerowanie M pakiet.Szukam na przód bo na tył kupiłem lotke w BMW a na przod tez maja tyle ze kosmos kase chcą za to.Pozdro.
Opublikowano
A oto prawdopodobna przyczyna mojego zmartwienia z ABS i ASC

 

http://img490.imageshack.us/img490/9360/zdjcie004av2.jpg

 

Piękne poświęcenie!Ostatnio tez kręcę sie wokół tych 3 modułow wiec od razu dziele sie wiedza...ten pierwszy od góry to tzw A3 DISPLAY MODUŁ I jesli go odłączysz to wszystko działa prócz wyświetlaczy na konsoli i kompie, drugi to A1 GENERAL MODULE spinający zamek centralny,szyby i wiele innych drobiazgów. Przerabiając Elektrical Troubleshotting dla rocznika 91 ten Moduł pojawiał sie bardzo często przy rożnych funkcjach. Wymieniałem go u siebie gdyż walczę z padniętymi szybami ( http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=58763 ) ale nic to nie dało. W BOSCH serwisie powiedziano mi ,iż sama wymiana nie pomoże, gdyż jest on indywidualnie programowany ale zobaczymy co z tej teorii sie sprawdzi.

Co do modułu trzeciego na Twoim zdjęciu,tego dwu wtykowego to wg dokumentacji jest to A25 ELEKTRONIC BODY MODULE (chyba polska nazwa to moduł nadwozia?? ale nie jestem pewien)ale tu mam wahanie co do oznaczeń....nie wiem wiec gdzie tu związek z ASC/ABS? Jeśli już to zwróciłbym uwagę na A70 ASC/ABS ELEKTRONIC CONTROL UNIT który umieszczony jest po lewej stronie kierowcy na wysokość nóg przy podłodze,skrzynka blaszana przed śrubami od masy.Jeśli potrzebujesz literatury to mam prawie wszystko.

Opublikowano

W moim przypadku wtyczka pomarańczowa i zielona ma skorodowane i powyrywane piny.Więc dlatego obstawiam te moduły.Co do ich przeznaczenia

to doszedłem sam metodą prób i błędów.Ale nie mam pojęcia w jakim stanie jest obecnie moje auto ponieważ nie było mnie przez tydzień na warsztacie,i jaki postęp prac nastąpił dowiem się jutro.Być może będę potrzebował Twojej pomocy z dokumentacją, :cool2:

Opublikowano

A oto co zastałem po tygodniowej nieobecności na warsztacie.

Postarali się moi przyjaciele :cool2:

http://img153.imageshack.us/img153/9174/850ci2001nq0.jpg

http://img150.imageshack.us/img150/3686/850ci2002ki4.jpg

http://img508.imageshack.us/img508/5498/850ci2004zl5.jpg

http://img508.imageshack.us/img508/5498/850ci2004zl5.fe3ba2e009.jpg

Najważniejsze że znowu zostały zlokalizowane przegnite kable i wtyczki.To był chyba ostatni dzwonek na taką gruntowną naprawę .Przypuszczam że przy eksploatacji auto by non-stop sprawiało problemy.A tak za jednym zamachem elminujemy wszelkie usterki.

Dzięki temu że zostało auto rozebrane do "rosołu" mogę posprawdzać i wyczyścić cały układ nawiewów jak i mam dobry dostęp do wymiany przedniej szyby .Uszkodzona w lewym rogu.

http://img143.imageshack.us/img143/690/850ci2003mk5.jpg

http://img244.imageshack.us/img244/3158/850ci2005yh0.jpg

 

Została również ściągnięta podsufitka jak i osłona szyberdachu .Będę zmieniał z szarej przybrudzonej i wiekowej na nową czarną taką jak w M-kach,zmianie ulegną też słupki i tylna półka|(która już jest zrobiona)

http://img178.imageshack.us/img178/2995/850ci2006kv7.jpg

A taki stan zastałem w drzwiach (to naprawdę był ostatni sezon na zrobienie mojej "niuni") :roll2:

Opublikowano
O DZIZUS ale dałeś po robocie!Myślę, że Twoje zdjęcia to kopalnia wiedzy o elektryce i tym ,,czego nie widać,,Zrób ich jak najwięcej gdyż na pewno się to przyda. Szczególnie to co poprawisz w kablach i wtyczkach bo na pewno coś sie takiego niebawem i w naszych może przydarzyć....mechanizmy nawiewów, moduły,fotele....kurde a ta podsufitka w czarnym kolorze mm mm widziałem w CSI na zlocie i jest porostu piękna. A osobiście jestem ciekaw czy zatrzaski na tylnych słupkach miałeś całe a jeśli nie to jak je na nowo zrobisz?U mnie prawy zrobiłem ale z lewym jest już gorzej...
Opublikowano

Roman uprzedziles mnie.

Niestety moje auto bylo identycznie rozebrane i nie obylo sie bez strat :( Chocby wpomniane zatrzaski w tapicerce na tylnych slupkach.

Z doswiadczenia wiem ze pare srubek z tej rozbiorki zostanie chlopakom po ponownym zlozeniu. Zycze zeby jak najmniej :D

Opublikowano

To już drugie BMW które w tak zaawansowany sposób zostaje rozebrane i poskaładane .Jakieś 4 lata temu bawiłem się tak z e32 i było super .

Natomiast co do plastików tylnych słupków to mam sposób już sprawdzony.A mianowicie włókno szklane żeglarskie trochę twardsze od samochodowego i mała szlifierka .A co do zdjęć to zrobie kilkanaście fotek jak pościągam dywany i będę robił konserwację przekrojów .A śrubki i plastiki zawsze zostają .Tym bardziej że mam cały karton srub z innych modeli.

Opublikowano
Robercik :modlitwa: , choc musze przyznac ,ze przerazila mnie ilosc kabli i zlaczy, jestem w szoku, ze tyle tego tam nawciskali, mam nadzieje, ze sie w tym wszystkim nie pogubiles, a rozwiazales problem ABS-u i trakcji? Oby. Pozdro.[/code]

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.