Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Zależy od rocznika auta. W E-39 od września 1998 r. sterowanie wentylatorem klimatyzacji odbywa się na innej zasadzie. Jest on sterowany procesorowo w zależności od potrzeb a płynność obrotów jest chyba w granicach 5-95%. Tak więc jeżeli nie ma potrzeby to praktycznie się nie kręci. Wentylatory do września 1998 r. po załączeniu klimy powinny pracować ciągle i ewntualnie zwiększać szybkości na wyższe biegi w zależności od potrzeb. Sprężarka powinna chodzić cały czas a jej intensywność pracy jest regulowana przez łopatki o zmiennej geometrii, a nie poprzez załączanie sprzegła jak w starszych sprężarkach. Edytowane przez WojtekE_32
  • Odpowiedzi 125
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
No to chyba u mnie wszystko działa popawnie bo od początku chodzi tak sobie a czasem sie rozkręca jak wariat jak dlużej stoi na klimie...dzieki za info...
Opublikowano

Wyciągnałem wentylator rozebrałem silnik i okazało się, że chrobocze łożysko to bliżej wiatraka. Niestety dostać się do niego nie umiałem. Może ktoś wie dostać się do tego łożyska? Przez uzwojenie silnika je wiadziałem ale nie wiem jak odkręcić sam wiatrak aby można było ściągnać obudowę i dostać się do niego. Czy ktoś z Was wymieniał takie łożysko?

Sam silnik jest cacy, szczotki jeszcze bardzo długie, wiatrak w porządku i wszystko na dodatek działa tylko to łożysko huczy. Dowiadywałem się o cenę nowego w serwisie 1066 zł -SZOK :duh:

Opublikowano
Poszukaj używki. Jak pytałem człowieka od klimatyzacji to mówił, że praktycznie te silniki wentylatorów to jednorazówki i się ich nie naprawia (są ponoć tak zrobione, że wszystko zużywa się w nich równomiernie i ewentualna napraw nie ma sensu). Pocieszył jeszcze że w nowych autach chłodnice klimatyzacji są tak delikatnie robione (bardzo cienka blacha), że po 3-4 latach wymagają wymiany.
Opublikowano
jeżeli klima jest pusta to po włączeniu przycisku gwiazdki włączy się wentylator, ale nie włączy sprężarka czy w ogóle cisza ?? Kiedy wciskam gwiazdkę zmienia się coś w wylotach powietrza i dzwięk jest inny ale nadal leci normalne powietrze,
Opublikowano
Teoretycznie nie da się włączyć klimatyzacji jeśli nie ma gazu. Ale w mojej E-32 sprężarka się włączała jak było go ok 20-30%. Przy ok 50% gazu w układzie już nie będzie efektu chłodzenia ale klimatyzacja się uruchomi.
Opublikowano
teraz przyjrzałem się dokładniej i po włączeniu przycisku gwiazdki zmieniają się obroty silnika. Nie wiem czy wentylator chodzi , jest trochę głośniej ale efekt mogą powodować większe obroty silnika,
Opublikowano
to zobacz czy chodzi wentylator, to widać i trochę słychać, jest zaraz za nerkami. Jeśli chodzi to znaczy że masz za mało gazu i trzeba uzupełnić.
Opublikowano

ja także do wczoraj walczyłem z wentylatorem klimy w moim niedawno nabytym E39 ('97). a było tak:

 

klima mi nic nie chłodziła. pojechałem więc na załadowanie czynnikiem chłodzącym. jako że auto dopiero od niedawna moje, sprawdzilismy szczelność - była ok, ale po załadowaniu do pałna rezultat chłodzenia żaden. patrzymy, a tu wentylator nic nie kreci...

dużo się tu na forum naczytałem i najeżdziłem po mechanikach aby zdiagnozować kwestię (przyczynę nie działającego wiatraka i niechłodzącej klimy), bo koszt nowego lub wątpliwej używki jest dużyyy.

 

to co po tych perypetiach wiem to to, że po załączeniu klimy i włączeniu się sprężarki + jesli wiatrak się nie kreci to zmiana temperatury i cisnienia powoduje że instalacja się przegrzewa i cały czynnik chłodzący wywalany jest na zewnątrz instalacji (chyba przez jakiś zawór bezpieczeństwa) - kilka kilkunasto lub kilkudziesięcio sekundowych załączeń i cały czynnik mi uciekł.

 

aby upewnić się że wiatrak IS DEAD (a nia coś mniej kosztownego) sprawdzane były bezpieczniki, sterowniki i inne (tutaj wyczytane cenne sugestie). wszystko było ok i prąd był na samym wejściu do wiatraka.

 

zaznaczam, że przy opróźnionej instalacji (bez czynnika, który usciekł) sprężarka chodziła nierównomiernie, bo nie miała co pompować. pojechałem więc do gości od klimy, którzy polecani są na tym forum i wreszcie naprawiłem wszystko profesjonalnie.

obawiałem się zakupu (kradzionej) używki za 400-500zeta, która moze paść lada moment; zakupiłem więc z bólem portfela nowiutką za okrągły 1000zł i jest gitara.

 

niestety te wiatraki to cholerstwo bardzo awaryjne.

Opublikowano
Jak wcześniej pisałem mój wiatrak bardzo hałasował bo padło łożysko. Jak się dowiedziałem, że nowy kosztuje ponad 1000 zł jestem w trakcie naprawiania wiatraka. Rozebranie faktycznie nie jest łatwe ale możliwe. Łożysko kosztowało mnie 8 zł :jawdrop: :mrgreen: Składam wszystko i mam nadzieję, że zadziała.
Opublikowano

Okazało się, że po żmudnej wymianie łożyska hałas pozostał. Będę się zabierał za wyważanie wiatraka może to coś da.

Jeszcze jedno. N a tym forum przeczytałem, że nie można podłączyć wentylatora na krótko, okazuje się że można. Ja ma kostkę z 4 pinami.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam.

 

Podepnę sie pod temat. Mam E34, 525, 1994 r. Nie działa wiatrak klimy. Spinanie "na krótko" na wtyczce do czujnika w chłodnicy nie daje rezultatu. Przy spinaniu drugiego biegu wywala bezpiecznik w skrzynce. Nie ma na tej wtyczce w ogóle napięcia - dwa kable, żarówka i do masy auta. Na przekażnikach (lewym nadkolu) jest napięcie. Mi pomysły już sie skończyły, jeżeli ktos ma jakiś poza "poszukaj dobrego elektryka", czekam na sugestie. Pozdrawiam i liczę na pomoc.

P.S.

Do niedzieli mogę nie odpowiadać - wyjeżdżam na weekend.

Opublikowano
podpinam sie do tematu. równiez problem z klima w e39 530d 2002r. na wolnych obrotach auto wpada w drgania. wymienione są wtryski i koło dwumasowe, ale drgania nie ustały. jakieś pomysły?
Opublikowano

Witam,

 

Dzisiaj mialem maxymalne przezycie....

ale od poczatku

 

pow ymianie czynnika chlodzacego w mojej E39 mechanior od klimy stwierdzil ze wiatrak sie nie kreci i jest chyba zepsuty, autko se chodzilo chwile aby sprawdzic czy wiatrak zadziala, a wiatrak wykonywal tylko takie ruchy jagby chcial a niemogl i sie nie wlanaczal, az tu nagle jebut i zaczyna spierdzielac caly plyn od klimy przez sprezarke.bylem w ciezki szoku mechanior tez.plyn uciekl mechanior tez, ale znalazlem go z glowa w ksiazce czytal i stwierdzil" Panie to jest E39 po 99 roku wiec czynnika jest 750 g a nie 1250g " jagbym to ja mial wiedziec.Nabil klime jeszcze raz sprawdzil szczelnoc na prozni i sio do domku.

 

Na drugi dzien poszukiwania wiatrak,wizyta w ASO na testerze i wynik, zepsuty wentylator klimy. Wiec nastaly ciezkie czasy bol portfela i poszukiwania udalo mi sie znalesc orginal nowiutki za 800,00 po znajomosci :twisted:

 

Jade ja se do domku bawie sie guzikiem klimy i stwierdzam ze niestety dziala slabo lub prawie wogole.Klim Off i jade.

 

nagle czuje smrodzik ogniska plastiku, ale jade mowie sobie napewno ten z przodu sie jarczy jakis trupek :evil:

 

po chwili jedna widze za mna dym i reakcja natychmiasto STOP, i z przodu dymek. Ja za gasnice i pod maske.Patrze a tu....

 

Ogien !!! :oops:

 

pali sie moj zepsuty witraczek klimy, niewielki ogien z silniczka wiatraczka, wiec za gasniece i Strazak Sam do boju a tu amba gasnie nie dziala :mad2: :jawdrop:

 

znalazl sie ochotnik z innego autka z gasnica i przestalo sie jarac, ale strach pozostal jazda z dusza na ramieniu czy nic sie dalej nie wydarzy.jak narazie po 8 godzinkach od zdarzenia jest OK nic sie nie jara.

 

A co chce powiedziec, jak wiatrak klimy nie dziala to odlaczcie wtyczke od wiatraka i wylaczcie KLIME !!!

 

A tak na marginesie to gasnica standart jakos strasznie mala, jagby sie mial fajczyc auto to nie da rady. Ja kupie napewno 2 lub 3 razy wieksza do autka.

 

Pozdrawiam.

 

na szczescie BUNIA zyje :modlitwa:

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Pozwolilem sobie odgrzac kotleta. Bardzo dobry temat i rowniez mam problem choc dzis probowalem go rozwiazac i:

 

podałem + na styk kostki wentylatora (czarny kabel)

podalem mase na brązowy styk kostki wentylatora. Niestety wiatrak nawet nie drgnał. Podałem pozniej + na drugi bieg wen. i rowniez na nic nie reaguje.

 

Jedyne czego balem sie zrobic to zewrzec te kable od czujnika temperatury bo rozumiem ze musialbym te wtyczka wypiac i wszystkie 3 kable ze soba zewrzeć ? i wowczas na kostce co dochodzi do kostki wentylatora, musialo by sie pojawic jakies napiecie . Ale skoro badajac went. nie reaguje na napiecie z zewnatrz to raczej jego wymiana na 100 %. Bezpieczniki patrzylem i wszystkie mam dobre. Klima sie włacza i chłodzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pozwolilem sobie odgrzac kotleta. Bardzo dobry temat i rowniez mam problem choc dzis probowalem go rozwiazac i:

 

podałem + na styk kostki wentylatora (czarny kabel)

podalem mase na brązowy styk kostki wentylatora. Niestety wiatrak nawet nie drgnał. Podałem pozniej + na drugi bieg wen. i rowniez na nic nie reaguje.

 

Jedyne czego balem sie zrobic to zewrzec te kable od czujnika temperatury bo rozumiem ze musialbym te wtyczka wypiac i wszystkie 3 kable ze soba zewrzeć ? i wowczas na kostce co dochodzi do kostki wentylatora, musialo by sie pojawic jakies napiecie . Ale skoro badajac went. nie reaguje na napiecie z zewnatrz to raczej jego wymiana na 100 %. Bezpieczniki patrzylem i wszystkie mam dobre. Klima sie włacza i chłodzi.

 

Nie musisz zwierać tych kabli od czujnika temperatury tylko wziąśc np próbówkę z kabelkiem jeden koniec dać do masy a drugi podawać na oiny kostki.Jeden pin to bieg pierwszy drugi pin bieg drugi.Jeżeli nie zadziała wentylator to jest padnięty.Rozumiem że bezpieczniki sprawdziłeś ? i ten duże 40 i 50 A pod schowkiem też ?

Opublikowano

jak tak robiles to wina wentylatora....podałem + na styk kostki wentylatora (czarny kabel)

podalem mase na brązowy styk kostki wentylatora. Niestety wiatrak nawet nie drgnał. Podałem pozniej + na drugi bieg wen. i rowniez na nic nie reaguje.

 

wentylator do wymiany...nie kombinuj przy wtyczce czujnika...bespieczniki tez nie maja nic wspolnego jak podawales napiecie besposrednio np. z aku

Opublikowano

jedyne czego nie sprawdzilem to tych duzych bezpieczników. Male 7 i 20 sa OK. Auto na postoju sie nagrzalo dosc mocno (wskazówka | ) , wlaczylem klime ale na tej kostce zasilającej wentylator mimo wlaczenia klimy brak pradu to jedno a dwa jak pisalem , bezposrednio wziąłem + ze styku w silniku i mase z brązowego . Miernik wykazal na kablekach 14,2V wiec podpiałem ja do tych styków ale rowniez went. nie oddcha. Jezeli by sprawa byla gdzies indziej to przynajmniej wentylator by sie krecil na bezposrednim napieciu z zewnatrz.

 

Kupie nowy(uzywany) i podlcze go do kostki na sucho przed zalozeniem do auta . Jak nie zadziala to bede musial grzebac gdzies dalej ... ale to kwestia odległa.. najpierw nowy wentylator.

Opublikowano
tak jak pisalem ...rozumiem ze + dales nie przez jakis bespiecznik tylko bezposrednio...zanim zaczniesz wymieniac stuknij go mlotkiem w metalowa czesc...moze sie szczotki tylko zawiesili i jeszcze jedno...klima sie nie wlaczy jak bedzie ponizej 5 stopni ale jak dajesz bezposrednio w kosce went.napiecie to went.musi ruszyc :P
Opublikowano
Panowie a u mnie na bank padł opór pierwszego biegu. Drugi i trzeci kręci jak lala ale dlaczego po rozpięciu kości wentylatora i włączeniu klimy nie ma zasilania ani na pierwszy bieg ani na żaden inny jak klima pochodzi nawet kilkanaście minut??? Wówczas wydajność spada i przewody sie nagrzewają. Bezpieczniki sprawdzałem wszystkie oki. Główne też. Pomocy bo już nie wiem gdzie szukać. Czy z powodu uszkodzonego oporu pierwszego biegu nie będzie działać żaden inny??? Moje auto jest z końca roku 98. Gdzie szukać przyczyny? Jakiś przekażnik gdzie on jest? Za schowkiem przy tych dwuch dużych bezpiecznikach są trzy przekażniki czy któryś z nich jest odpowiedzialny za wentylator? Jestem zdesperowany proszę o rady.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.