Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 125
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Zastanawia mnie jeden fakt. Gdy wentylator już ma wystartować robi ruch (może 1/4 obrotu) i koniec. Prad jest w kostece od strony auta, sygnał tez musi być, bo coś go „kopie” ale nie kręci się dalej. Czy może to być sam regulator? Szkoda wyrzucać pieniążek na cały wentylator skoro jest do wymiany tylko jego cześć. Mam wentylator na 3 piny
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oryginalny wentylator 3-pin nie jest silnikiem prądu stałego i ma w silnik wbudowany układ elektroniczny sterowany przebiegiem o regulowanym wypełnieniu (cienki kabel). Wentylator 3-pin powinien dać się wysterować z INPY w celu przetestowania, a uszkodzony reaguje błędem. Masz błędy ?
Opublikowano
Błędów brak, mam jeszcze u siebie oryginał. Widziałem na aukcjach wentylatory z taka puszka plastikowa, która robi za regulator. Na innych aukcjach są do kupienia używki „moduł wentylatora”. Mam autocom i nie startuje z komputera. Słychać przekaźnik jak „pyka” prady są ale nie kręci wiatrak.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te z puszką obok to jakieś zamienniki, najprawdopodobniej ze zwykłym silnikiem DC co nie oznacza, że nie będą działać - chociaż przez chwilę :D

Używki oryginalnej bym nie ryzykował chyba, że jakaś śmieszna cena. Problem w tym, że takie rozwiązanie co jest w E39 - silnik z elektroniką na dziobie auta po prostu nie wytrzymuje warunków atmosferycznych przez 20 lat pracy.


W gnieździe wentylatora jest zasilanie +12V non-stop.


Najlepsze rozwiązanie to podłączyć inny działający wiatrak w celu sprawdzenia.


Trochę materiału również tutaj

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=358132&start=30

Opublikowano
Podłączę wentylator od laguny 2 (mam w piwnicy). Jednak nic to nie da póki nie wymienię całości. Do używki podchodzę ostrożnie, bo może nie pochodzić dlugo. Nie wiem czy ma coś wspólnego czujnik cieczy na wyjściu z chłodnicy, który pokazuje teraz -48*C. Wisko powinno zaiwaniać przy ponad 95*C płynu chłodzącego. A wcale tego nie robi. Jako, ze wentylator klimy wspomagać na chłodzenie na postoju może tu jest problem?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A klima w ogóle chłodzi podczas jazdy ? Jeśli czujnik tyle pokazuje temperatury to raczej nie powinna się uruchomić. Ja bym to zweryfikował INPĄ, żeby się nie okazało, że będziesz szukać kwadratowych jaj. Wisko to osobna historia - jeśli się nie zasprzęgla to niedobrze. Wentylator klimy wspomaga w odpowiednich warunkach chłodzenie silnika niezależnie czy klima jest włączona czy nie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale tu nie chodzi o czujnik w zderzaku tylko w chłodnicy i nie wiadomo czy jest uszkodzony czy ten program co ma kolega tylko tak go odczytuje.
Opublikowano

Jlima podczas jazdy chłodzi aż za bardzo. Problem jest tylko z wentylatorem klimy. Wisko się zastrzegła ale przy 100*c chyba powinno już wariować? Nie się kręcić szybko ale nie zapierdzielac?

Temp otoczenia pokazuje normalnie. Te -48* jest NA WYJŚCIU PŁYNU CHŁODZĄCEGO Z CHLODNICY

Opublikowano

Nie mam w moim miejscu zamieszkania kogoś kto by się tego podjął. Mysle, ze kupię nówkę z modułem na zewnątrz i będzie po sprawie. Widać po tym temacie z elki, ze bmw chciało podejść na niwo dobwymyslenia koła i przekombinowalo niestety.

Zakupie zamiennik na silniku szczotkowym i zewnętrznym modułem. Mysle, ze to załatwi sprawe

Opublikowano
Witam, mam problem ze swoją E39 a konkretnie z wentylatorem klimatyzacji. Wentylator miałem odłączony kiedy go kupiłem. A po podłączeniu go do wtyczki, wtyczka momentalnie się grzeje i zaczyna czuć zapach spalenizny. Sprawdziłem bezpiecznik wentylatora, jest on pod schowkiem czerwony 50A jest cały. Co to może być ? Czy jest możliwe że tego przyczyną jest robiący zwarcie wentylator ? I trzeba go wymienić?
Opublikowano
Witam, mam problem ze swoją E39 a konkretnie z wentylatorem klimatyzacji. Wentylator miałem odłączony kiedy go kupiłem. A po podłączeniu go do wtyczki, wtyczka momentalnie się grzeje i zaczyna czuć zapach spalenizny. Sprawdziłem bezpiecznik wentylatora, jest on pod schowkiem czerwony 50A jest cały. Co to może być ? Czy jest możliwe że tego przyczyną jest robiący zwarcie wentylator ? I trzeba go wymienić?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro to 520d 2002 to zapewne 3. Zwróć uwagę na styki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Rozwiązałem swój problem. Kosztowało to 480zl ale mam nowy zamiennik z modułem zewnętrznym i na zwykłym silniku szczotkowym. Powinien pochodzić dłużej jak używki mające już swoje lata świetności za sobą, które chodzą około 300-400zl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakiej firmy kupiłeś?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nawet nie patrzyłem na to. Przy upałach, które nas obecnie nawiedzają nie ma to znaczenia większego. Zerknę przy okazji na karton ale to jakiś zamiennik z kraju entuzjastów misek ryżu. Wagowo zbliżony do oryginału, wszystko pasowało bez jakichkolwiek przeróbek. Zakupione na znanym serwisie aukcyjnym wiec można kuknac samemu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakiej firmy kupiłeś?

Chyba POLCAR to pakuje, a produkcja faktycznie będzie

z kraju entuzjastów misek ryżu.

:lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest to istotne dla kogoś kto będzie chciał kupić, lepiej brać w jakimś stopniu sprawdzonych firm.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko kłopot w tym, że nikt inny tych wiatraków nie robi, przynajmniej do wersji diesel, a oryginał kosztuje ponad 1500zł. Szukałem w tamtym roku, ale jakoś udało mi się ożywić stary wentylator.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pewno do diesela jest większej mocy. Poza tym nie wiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.