Skocz do zawartości

[EXX] Mata pasazera-eliminacja przez wlutowanie diody-foto


piotrek1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

A nie prosciej tak http://www.allegro.pl/item806288580_czujnik_zajecia_pasazera_mata_z_elektronika_bmw.html \specjalna cena dla forumowiczow 199zl+ przesylka

 

 

ta mata z tego co widze jest na 2 przewody czyli do starszych wersji bmw a do e87 e90 juz nie podejdzie bo sterownik jest na 3 przewody... emulatory maty do starszych modeli na allegro sa po 30 zł choc wiadomo ze lepiej załozyc mate... ale jak doliczyc do tego jeszcze szarpanie sie z tapicerką rozbieranie fotela, wozenie do tapicera to chyba juz lepiej odpiac kostke u dołu i wszepic emulator...cena 199 zł dla forumowiczów to strasznie niski dałes ten rabat z 229 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 366
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W E60/61 mozna mate wylaczyc przez diagnoze Inpa a dokladnie NCS

Codowanie BMW , Wylaczenie ostrzezenia o pasach, TV-Free,przebudowa oswietlenia na LCI, klimy Basic na HIGH, Navigacji z MASK na CCC lub CCC LCI ( 8 przyciskow ) itd.


http://www.bavaria-access.de/


http://www.facebook.com/profile.php?id=100002804305191#!/pages/Bavaria-Access/157126324367474?sk=photos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

szczerze powiem tak

błędne koło z tymi matami pasażera

nie mogłem takiej maty nigdzie dostac poza BMW

kupiłem emulator do maty wlasnie do e87... znalazłem jedynego goscia w polsce ktory to robi... emulator 200 zł sobie życzy... link podałem wyżej... po wpięciu emulatora teraz za każdym razem trzeba zapinać pas pasażera bo podaje sygnał ze fotel jest cały czas zajęty.

Wszystko jest niby w porządku bo poduszka przy kolizji na pewno wystrzeli tylko za każdym razem trzeba zapinac pas nawet jak nie ma pasażera... Czy jest jakies wyjscie z tej sytuacji? elektronik mowił ze trzeba w pasach zamienic kabelki i wtedy będzie tak jakby pas był zawsze zapięty... co zrobic z pasem zeby nie trzeba było go fizycznie zapinac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Mata podejdzie do e90 Jest to ogryginał!!! http://allegro.pl/item867287191_mata_pasazera_airbag_bmw_zajecia_e36_e46_e39_e90.html

Pozdrawiam wszytkich Oszczednych którzy kupili Emulatory. Jezdza Panstwo z aktywnymi poduszkami i w czesie najmniejszej kolizji aktywujacej AIRBAG mamy do wymiany komplet poduszek, napinacz pirotechniczny, oraz do obszycia deske Srednio jakies 2000PLN. Mata Pasuje do niemalze wszytkich modeli pomimo faktu ze pochodzi z aut produkowanych aktualnie. Posiada 3 kable bialy (LINE) czerwony(+) oraz brazowy(-) i w przypadku nowych wypina sie kostke tak w przypadku starszych aut e46 e36 e39 itd. lutuje sie przyloncza maty przed czarna skrzyneczke czyli przed elektronike starej maty. Gdyby ktos potrzebowal Pirotechniczne napinacze pasow lordozy sterowania NOWE to mam takie rzeczy. Masz pytania 667 265 263 Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mata podejdzie do e90 Jest to ogryginał!!! http://allegro.pl/item867287191_mata_pasazera_airbag_bmw_zajecia_e36_e46_e39_e90.html

Pozdrawiam wszytkich Oszczednych którzy kupili Emulatory. Jezdza Panstwo z aktywnymi poduszkami i w czesie najmniejszej kolizji aktywujacej AIRBAG mamy do wymiany komplet poduszek, napinacz pirotechniczny, oraz do obszycia deske Srednio jakies 2000PLN. Mata Pasuje do niemalze wszytkich modeli pomimo faktu ze pochodzi z aut produkowanych aktualnie. Posiada 3 kable bialy (LINE) czerwony(+) oraz brazowy(-) i w przypadku nowych wypina sie kostke tak w przypadku starszych aut e46 e36 e39 itd. lutuje sie przyloncza maty przed czarna skrzyneczke czyli przed elektronike starej maty. Gdyby ktos potrzebowal Pirotechniczne napinacze pasow lordozy sterowania NOWE to mam takie rzeczy. Masz pytania 667 265 263 Tomek

 

 

Tomku a czemu nie wpisałes takze w aukcji e87 e82 e91 e92 coupe?

jesli sie zajmujesz naprawa takich mat to jedna moge ci podeslac gratis:) szkoda ze nie wystawiles tych mat wczesniej kupil bym 2 sztuki:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz jakieś specjalne ceny? dla ludzi z forum? :P albo mozna duze zamówienie zrobić moze taniej da rade załatwić hurtem, podejrzewam ze duzooo ludzi ma problem z mata:P

przecież napisał wyżej :8)

Witam

A nie prosciej tak http://www.allegro.pl/item806288580_czujnik_zajecia_pasazera_mata_z_elektronika_bmw.html \specjalna cena dla forumowiczow 199zl+ przesylka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
szczerze powiem tak

błędne koło z tymi matami pasażera

nie mogłem takiej maty nigdzie dostac poza BMW

kupiłem emulator do maty wlasnie do e87... znalazłem jedynego goscia w polsce ktory to robi... emulator 200 zł sobie życzy... link podałem wyżej... po wpięciu emulatora teraz za każdym razem trzeba zapinać pas pasażera bo podaje sygnał ze fotel jest cały czas zajęty.

Wszystko jest niby w porządku bo poduszka przy kolizji na pewno wystrzeli tylko za każdym razem trzeba zapinac pas nawet jak nie ma pasażera... Czy jest jakies wyjscie z tej sytuacji? elektronik mowił ze trzeba w pasach zamienic kabelki i wtedy będzie tak jakby pas był zawsze zapięty... co zrobic z pasem zeby nie trzeba było go fizycznie zapinac?

Odświeże trochę to pytanie. Co zrobić żeby nie trzeba było zapinać pasa pasażera jak się jedzie samemu? Jak to rozwiązaliście? Tylko nie mówcie mi, żebym kupił sobie samą zapinkę i wkładał do gniazda jak jade sam :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem niemiłą przyjemność przetestowania poduszek w E39. Miałem u siebie układ składający się z diody i kondensatora. Wielu pisało, że poduszka wtedy nie odpali (INPA widzi nie zajętość). Jechałem sam, mimo to otworzyły się dwie poduszki, więc układ jak najbardziej działa prawidłowo. Jedyną wadą jest to, że muszę wymienić obie poduszki, a nie tylko swoją, ale koszt nowego wkładu to 50zł, a maty pasażera sporo więcej, więc i tak się opłaca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem u siebie układ składający się z diody i kondensatora. Wielu pisało, że poduszka wtedy nie odpali (INPA widzi nie zajętość).

 

Z tego co ja wiem to wtedy (dioda + kondensator) widzi zajetosc.

Sama dioda to "nie zajetosc".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Miałem u siebie układ składający się z diody i kondensatora. Wielu pisało, że poduszka wtedy nie odpali (INPA widzi nie zajętość).

 

Z tego co ja wiem to wtedy (dioda + kondensator) widzi zajetosc.

Sama dioda to "nie zajetosc".

 

Zgadza się tak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze powiem tak

błędne koło z tymi matami pasażera

nie mogłem takiej maty nigdzie dostac poza BMW

kupiłem emulator do maty wlasnie do e87... znalazłem jedynego goscia w polsce ktory to robi... emulator 200 zł sobie życzy... link podałem wyżej... po wpięciu emulatora teraz za każdym razem trzeba zapinać pas pasażera bo podaje sygnał ze fotel jest cały czas zajęty.

Wszystko jest niby w porządku bo poduszka przy kolizji na pewno wystrzeli tylko za każdym razem trzeba zapinac pas nawet jak nie ma pasażera... Czy jest jakies wyjscie z tej sytuacji? elektronik mowił ze trzeba w pasach zamienic kabelki i wtedy będzie tak jakby pas był zawsze zapięty... co zrobic z pasem zeby nie trzeba było go fizycznie zapinac?

Odświeże trochę to pytanie. Co zrobić żeby nie trzeba było zapinać pasa pasażera jak się jedzie samemu? Jak to rozwiązaliście? Tylko nie mówcie mi, żebym kupił sobie samą zapinkę i wkładał do gniazda jak jade sam :lol:

Widać po ilości postów, że dużo ludzi ma pozakładane emulatory maty pasażera i nikt nie odpowie mi na pytanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak, nawet gdyby ktoś mi dał matę za darmo ,nie rozbierał bym fotela w celu jej wymiany.

Miałem okazję przetestować wymianę na swoich fotelach, miałem poprzecierane i zamieniałem je na takie w idealnym stanie z wersji po lifcie, więc nie zależało mi na tym aby rozwalić stare i zerknąć do maty. A więc obwód maty składa się z szeregu ścieżek "emaliowych" na końcu zakończony diodą. Właściwie to ta dioda jest ulokowana w miejscu gdzie jest przyłącze do maty. Nie jestem pewny ale uszkodzenie maty może polegać na przebiciu tejże diody, ewentualnie na przerwaniu tego emaliowanego obwodu który jest tak ułożony aby po zajęciu miejsca przez pasażera ulegała niewielkiej zmianie pojemność w tym układzie. Gdyby uszkodzeniu ulegała dioda, to prawie że można by było ją wymienić bez potrzeby zdejmowania poszycia z fotela.

Ja miałem fotele z przed liftu z jasną tapicerką, może w innych fotelach jest inaczej bo nie wyobrażam sobie zdemontowania poszycia, następnie zdemontowania maty bez naruszenia struktury fotela.

Kolejne zmontowałem ten fotel, wygląda to jakby producent nie przewidział takiej ewentualności. Te wszystkie naprężenia poszycia, te druty które przeplatają matę, utracą swoje właściwości. Nie będzie ja dała fabryka. Kolega widząc to powiedział że nigdy nie dałby rozebrać swoich skórzanych foteli.

Ja u siebie zastosowałem diodę i kondensator.

 

Mianowicie w sprawie kontrolki od pasów, u mnie kontrolki te zapalają się przy włączeniu zapłonu po czym gasną, nie mam żadnej sygnalizacji o nie zapięciu pasów, być może poprzedni właściciel coś działał w tej sprawie.

A może sprawdzał ktoś czy nie da się tego zakodować? np za pomocą NCS Expert z pakietu INPY? skoro da się wyłączyć komunikaty oświetlenia dla lamp diodowych.

BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę poszukałem na necie i wygląda że programowo nie jest łatwo to rozwiązać,

pozostaje zrobić obejście tak samo jak dla maty:

na przykładzie E60 http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=169033&highlight=Seat+Belt

 

i jeszcze jest takie proste w obsłudze ale brzydkie ustrojstwo ;) http://img214.imageshack.us/img214/808/sbextension220mm.jpg

BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Ja już mam swoje zdanie na temat emulatora - dioda i kondensator, chcę tylko napisać o tym co zbadałem i jakie są wnioski. Problem kontrolki już też przerabiałem, okazała się winna mata. Więc bez zastanowienia dioda i kondensator i kontrolka znikła. Jeździłem z tym pół roku, i dopiero teraz przy okazji tłumaczenia skryptu INPA od poduszek, odkryłem, że komputer wykrywa miejsce puste!! Zarowno INPA jak i DIS ! Nie wiem jak wy to podłączaliście ale ja odciąłem wtyczkę od maty całkowicie i do tej wtyczki przylutowałem diodę i kondensator. Od razu po zdiagnozowaniu tego zabrałem się za badanie maty która była "uszkodzona". Okazało się, że mata jest sprawna (przynajmniej na razie) i winny był zły styk. Ale nie o tym chcę pisać. Skoro okazało się, że mata działa jak należy wziąłem miernik i zacząłem sprawdzać jakie warunki powinien spełniać poprawny emulator. I tak opór bez pasażera ok 2kohm ale tylko w jednym kierunku!!! taki elekt wywoływany jest poprawnie działającą diodą! Lecz w momencie gdy pasażer zajmuje miejsce mata zaczyna przewodzić w obu kierunkach a opór jest proporcjonalny do wagi pasażera!!! to bardzo ważne!!! Nie wiem czy sterownik poduszek wykorzystuje te dane, ale mata "waży" pasażera!!! Im lżejszy pasażer tym opór maty większy. Dla około 75 kg opór maty wynosi 6,85kohm-a, a wciśnięcie maty ręką pokazuje, że opór początkowy to nawet ponad 20kohm-y. Dodatkowo stan "zajęty" po opuszczeniu miejsca przez pasażera jest utrzymywany przez ok 2 min. Po tym czasie wraca do stanu "nie zajęte". Zaznaczam, że takie objawy zbadałem tylko u siebie w aucie. Więc jeśli ktoś nie odciął wtyczki od maty tylko dolutował kondensator i diodę, ro prawdopodobnie opór który się tam pojawia powoduje, że komp widzi miejsce zajęte jednocześnie nie widząc uszkodzenia maty. Lecz gdy jest tylko dioda i kondensator to komp musi widzieć to miejsce jako puste!!! Więc poduszki by nie wystrzeliły :| Nie wiem jak jest u was, ale radzę to sprawdzić niczym będzie za późno!! W chwili wolnego czasu spróbuje zmontować poprawnie działający emulator dla osoby ważącej np 75kg. Nie wiem jak to "ważenie" ma się do działanie poduszek, nie znam budowy i zasady działania sterownika poduszek, ale wiem jedno poduszki w e46 są dwustopniowe. Może to mieć znaczenie czy poduszka wystrzeli i z jaką siłą. Potraktujcie ten post poważnie i posprawdzajcie jak to się ma do waszych aut. Bardzo prawdopodobne, że emulatory sprzedawane np na Allegro mają inną konstrukcję powodującą poprawne działanie. Jednak dioda i kondensator u mnie usunęły błąd uszkodzenia maty, ale dezaktywowały poduszki po stronie pasażera!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam już prawie 5 lat tylko diode tak jak kolega radził w fotkach z pierwszego posta i naprawde nie zamierzam kombinować ze zmienieniem tego

szczególnie że montaż kondensatorów to niepewna operacja bo jak ktoś zna działanie kondensatora to wie że on kiedyś oddaje prąd i wtedy nie wiadomo jak układ na to zareaguje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam już prawie 5 lat tylko diode tak jak kolega radził w fotkach z pierwszego posta i naprawde nie zamierzam kombinować ze zmienieniem tego

szczególnie że montaż kondensatorów to niepewna operacja bo jak ktoś zna działanie kondensatora to wie że on kiedyś oddaje prąd i wtedy nie wiadomo jak układ na to zareaguje

 

A patrzyłeś co wykrywa inpa albo DIS?? Bo jeśli wolne siedzenie to lepiej jakbyś tej diody nie wkładał, bo pasażer nie byłby zadowolony w przypadku "dzwona".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja mam już prawie 5 lat tylko diode tak jak kolega radził w fotkach z pierwszego posta i naprawde nie zamierzam kombinować ze zmienieniem tego

szczególnie że montaż kondensatorów to niepewna operacja bo jak ktoś zna działanie kondensatora to wie że on kiedyś oddaje prąd i wtedy nie wiadomo jak układ na to zareaguje

 

A patrzyłeś co wykrywa inpa albo DIS?? Bo jeśli wolne siedzenie to lepiej jakbyś tej diody nie wkładał, bo pasażer nie byłby zadowolony w przypadku "dzwona".

 

 

Ja mam diodę i kondensator dis i inpa pokazują miejsce cały czas zajęte, więc nie wiem w czym problem :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.