Skocz do zawartości

[EXX] Mata pasazera-eliminacja przez wlutowanie diody-foto


piotrek1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 366
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kondensator równolegle z diodą i moduł poduszek czyta siedzenie jako zajęte. Sprawdzone na INPA i BMW E46.

 

PS.

Dziękuję za podrzucenie sposobu :)

 

No i wypas! To teraz dajcie jeszcze znać jakie dokładnie użyłeś elementy (dioda kondensator) i w która stronę wpięta jest dioda!

rychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie takie jakie koledzy sugerowali czyli dioda 1N400X (ja dałem 1N4007 ale może być każda inna) katodą do niebieskiego przewodu oraz kondensator ceramiczny 10nF (tutaj nie ma kierunku włączenia).

No i wreszcie konkretne dane jak wlutować elementy. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam pytanie , bardzo banalne :) poniewaz nie znam sie na elektronice w ogole pytam jak mam zlutowac te elementy ? kondensator i ta diode ?

 

http://img507.imageshack.us/img507/4458/kondensatorvu7.png

 

kabel niebieski

kabel bialy

to okrąglejsze to dioda

to kwadratowe kondensator

 

szkic napewno nie jest ani pochodna rysunku technicznego :D ale tak mniej wiecej narysowalem :D

 

tak to ma byc wlutowane ?

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam i prosze o pomoc w sprawie wystrzelonego airbagu kierowcy w e46 coupe!

chcialbym wszystko naprawic jak sie nalezy ale potrzebuje wskazowek jak sie do tego zabrac i jakie mi sa potrzebne czesci?

wiem napewno ze poduszke i napinacz oraz kleme pirotechniczna.

A co z ewentualnymi modulami lub czujnikiem uderzenia ? gdzie tego szukac czy to tez ulega zniszczeniu podczas wypadku?

 

podkreslam ze absolutnie nie chce zaoszczedzic na zyciu!!! potrzebuje pomocy w skompletowaniu czesci ale zanim wydam jakies pieniadze chcialbym wiedziec co mi jest dokladnie potrzebne. Dodatkowym utrudnieniem jest to ze mieszkam w Anglii a tutaj nie moge liczyc na czesci z ASO bo sa B. Bardzooo drogie a i rady nie bedzie tylko propozycja serwisu u nich!!!

Pozdrawiam wszystkich milosnikow tej marki!!! Piecykoos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img227.imageshack.us/img227/411/matazi3.jpg

 

wklejam link tej całej kombinacji :)

i tam gdzie dioda jest oznaczona bialym paskiem to tym ramieniem lutujemy do niebieskiego kabla.

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości - czy ktoś montował nową oryginalną mate w miejsce uszkodzonej?

 

Jeśli tak, to:

1) czy operacje da się wykonać samemu?

2) ile czasu minęło od tego momentu i czy mata funkcjonuje poprawnie.

 

Zastanawiam się, czy nie kupić sobie oryginalnej maty, tylko jeśli ona ma wytrzymać parę miesięcy lub rok, to faktycznie jest to bezsensu :/.

rychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości - czy ktoś montował nową oryginalną mate w miejsce uszkodzonej?

 

Jeśli tak, to:

1) czy operacje da się wykonać samemu?

2) ile czasu minęło od tego momentu i czy mata funkcjonuje poprawnie.

 

Zastanawiam się, czy nie kupić sobie oryginalnej maty, tylko jeśli ona ma wytrzymać parę miesięcy lub rok, to faktycznie jest to bezsensu :/.

 

podobno nawet oryginalne maty siadają bardzo szybko. tez myslalem o nowej macie ale skoro przy tej kombinacji z dioda i kondensatorem komp widzi fotel pasazera zajety wiec jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem podobny problem z matą pasażera. Wlutowałem diode z kondensatorem i wszystko jest ok, kontrolka zniknęła.

Pytenie jak widzi do sterownik AIRBAG, czy pasażer siedzi na fotelu czy nie siedzi, czy w razie uderzenia poduszka wystrzeli?

Dodam że jak sprawdziliśmy komputerem obecność pasażera to wyskoczył komunikat NR, czy ktoś orientuje sie w temacie?

Bandyci Mają Wszystko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie jestem po rozmowie z kumplem z BMW, gosc zna sie na rzeczy.

Wiele razy juz mi pomogl. Wlutowanie diody na 100% spowoduje, ze poducha zawsze wystrzeli, niezaleznie od tego czy ktos siedzi czy nie.

sama mata jest tylko takim zabezpieczeniem, zeby jasiek niepotrzebnie nie strzelal, zeby nie robic kosztow, gdyby nie bylo maty, czy tez mata jest zepsuta to poducha i tak wystrzeli, czy pasazer siedzi czy go nie ma. mata jest zabezpieczeniem przed niepotrzebnym wystrzeleniem poduchy.

tak wiec wniosek prosty, grunt to zlikwidowac kontrolke.

PODUCHA STRZELI ZAWSZE, czy mata jest zepsuta, czy kontrolka sie swieci, czy nie swieci, czy jest blad w kompie czy go nie ma.

Niemcy pomysleli o tym jak ma sie zachowac auto w razie awarii jakiegos systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega kola_mk myślę, że Twoj kolega nie do końca ma rację. Z układem SRS jest tak że jak pojawia się kontrolka to jest błąd układu. Czy to przez matę czy przez np niesprawne poduchy(albo ich brak). Jak wiadomo kontorli czerwno ZAWSZE świadczą o poważniejszej awari albo generalnie o czymś złym. Kontrolka jest czerwona i oznacza ze układ nie działa a tym samym spowoduje że poduszka nie wystrzeli. Po wlutowaniu diody z kondensatorem komputer dostaje sygnal ze wszystko jest ok i że pasażer siedzi na fotelu;) Lepszy strzał w powietrze, niż brak poduchy w razie obecności pasażera.

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolega kola_mk myślę, że Twoj kolega nie do końca ma rację. Z układem SRS jest tak że jak pojawia się kontrolka to jest błąd układu. Czy to przez matę czy przez np niesprawne poduchy(albo ich brak). Jak wiadomo kontorli czerwno ZAWSZE świadczą o poważniejszej awari albo generalnie o czymś złym. Kontrolka jest czerwona i oznacza ze układ nie działa a tym samym spowoduje że poduszka nie wystrzeli. Po wlutowaniu diody z kondensatorem komputer dostaje sygnal ze wszystko jest ok i że pasażer siedzi na fotelu;) Lepszy strzał w powietrze, niż brak poduchy w razie obecności pasażera.

 

Załóżmy hipotezę ze podczas wypadku auto bokiem uderza w jakiś inny samochód a następnie centralnie w drzewo. W czasie uderzenia bokiem niszczą się np drzwi wraz z wiązką elektryczną, w tym przewody od poduszki bocznej. Po chwili poślizgu następuje uderzenie czołowe i co ????

SRS dla bezpieczeństwa wyłącza się ????

Nawet przy braku/awarii którejś z poduszek inne powinny wystrzelić. A już na pewno mata nie może decydować o bezpieczeństwie, może decydować o oszczędności. Czyli w razie pustego fotela strzelają poduszki kierowcy. Mata zepsuta strzelaja wszystkie - większe koszta ewentualnej naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóżmy hipotezę ze podczas wypadku auto bokiem uderza w jakiś inny samochód a następnie centralnie w drzewo. W czasie uderzenia bokiem niszczą się np drzwi wraz z wiązką elektryczną, w tym przewody od poduszki bocznej. Po chwili poślizgu następuje uderzenie czołowe i co ????

SRS dla bezpieczeństwa wyłącza się ????

Nawet przy braku/awarii którejś z poduszek inne powinny wystrzelić. A już na pewno mata nie może decydować o bezpieczeństwie, może decydować o oszczędności. Czyli w razie pustego fotela strzelają poduszki kierowcy. Mata zepsuta strzelaja wszystkie - większe koszta ewentualnej naprawy.

 

no ja tam sie na systemach srs nie znam ale to co pisze kolega kwiatus19 jest bardzo logiczne i na zdrowy rozsądek to własnie tak to powinno działac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie bo myślałem sobie tak że prawdopodobnie cały układ srs ma w sterowniku podtrzymanie napięcia żeby poduch wystrzeliły w razie odcięcia kabli co się zdarza w prawie w 100% kolizji. A co do wybuchu poduszek jak się pali kontrolka to jest wielka niewiadoma. Wiem że w mercedesie podobno wybucha nawet jak świeci, ale to mercedes, a co do bmw do nie bym był do końca pewny. Myślę że ma znacznie jaki to jest błąd, bo jak chwilowy zanik napięcia to jest kontrolka po to zaby sprawdzić system przez Aso a to nie decyduje o tym czy strzeli czy nie. Jeszcze sobie coś takiego wymyśliłem że jak kontrolka po przekręceniu zapłonu się świeci non stop to poduchy nie wybuchną, a jak kontrolka gaśnie i po sekundzie zapala się to poduchy wypalą, oczywiście jest to mój wymysł, który nie opiera się na żadnych schematach ani na żadnej literaturze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak na marginesie to czy Mercedes czy BMW to wewnątrz często elektronika jest prawie że identyczna, bo czego by w niemieckim aucie nie odkręcił to wszędzie BOSCH :mrgreen:

Idea działania we wszelkich markach jest taka sama, podwyższanie bezpieczeństwa. Logika podpowiada pewne wnioski, o których pisałem wyżej. A co do wiedzy , którą można zdobyć w ASO, to w interesie serwisu jest trochę "zmotywować" klienta aby wydał parę groszy na to i owo, A usterki SRS AIRBAG są dość proste do usunięcia, za to części są na ogół bardzo drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega BuBell69 nie ma racji...

Natomiast kolega Kwiatus19 dobrze chyba juz to wyjasnil.

Jezeli swieci sie czerwona kontrolka od poduchy, jedziemy na kompa i komp pokazuje blad maty pasazera, to jedno jest pewne - MATA NIE DZIALA.

Co za tym idzie? W razie wypadku poducha zawsze strzeli, czy ktos tam siedzi czy nie. Mata stanowi "zabezpieczenie naszego portfela", zeby niepotrzebnie nie strzelala, jezeli mata jest popsuta, to poducha zawsze strzeli. To jest i logiczne i proste.

Jezeli natomiast swieci sie czerwona kontrolka od poduchy i komp pokazuje awarie poduchy, to wiadomo, ze jest ryzyko, ze nie strzeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no, dobra poczytałem sobie. powiedzcie jak zachowuje się prawidłowo kontrolka - po przekręceniu kluczyka w pozycję 1 zapala się na chwilę i gasnie, i więcej się nie zapala? - Tak miałem do niedawna

No właśnie, w poniedziałek brałem kolesia, lekko cięższego. wsiadł i zapaliła się kontrolka cholera!. po przekręceniu kluczyka w poz. 1zapalała się, zgasla i znowu zapalała no i już nie gasła. Na kompie stwierdzili uszkodzenie maty (kurczę 50 dyszek za poduche, inspekcję i stwierdzenie że silnik jest bez"błędny"), błąd skasowany no i modlę się żeby za kilka dni nie zaświaciła się kontrolka.

pytanie: czy komputer się nie myli? czy takie wskazanie na uszkodzenie maty to 100%. Dodam, że koleś nie domknął drzwi i gdy już ruszałem otworzył je i domkął - wtedy wyskoczyła kontrolka airbagu. Czy to może być to, a komputer nie wiedząc jaki błąd dać wrzucił uszkodzenie maty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli kontrolka zapala sie ponownie tzn usterke w ukladzie. mozesz miec uszkodzona mate lub niekontaktujace wtyki fotela. koles jak zamykal drzwi powiercil sie troche i stad problem. komputer to nie chinczyk. skoro stwierdza brak maty to tak jest (albo problem na kablach, wtykach)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.