Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
....slyszalem ze ponoc tylko servis BMW moze pomoc w takim przypadku ...

 

rozejzyj sie po okolicznych mechanikach, elektrykach, u mnie w miescie taki pierwszy lepszy bierze 50zl za kasowanie poduskzi w e46

  • Odpowiedzi 366
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
....slyszalem ze ponoc tylko servis BMW moze pomoc w takim przypadku ...

 

rozejzyj sie po okolicznych mechanikach, elektrykach, u mnie w miescie taki pierwszy lepszy bierze 50zl za kasowanie bledu poduszki w e46

Opublikowano
tak tez zrobie , byc moze dzis mi sie uda znalezc czas zeby podjechac do jakiegos goscia. Dzieki za odpowiedzi :) , musze jeszscze dostac sie do radia cd bisnes bo nie czyta plyt troche odbiegam od tematu , przepraszam ale ma ktos pojecie jak go wyciagnac ?
Opublikowano

Ja mam podobny problem - kontrolka zapala się od czasu do czasu na chwilkę dosłownie w zależności od tego kto siedzi obok i jak bardzo się wierci na siedzeniu ;)

 

Czy to oznacza, że w macie czasami brakuje przepływu prądu i kontrolka wskazuje jej błąd?

Jeśli tak to możnaby wstawić diodę ale jakoś mam mieszane uczucia po przeczytaniu całego wątku czy aby poduszki(czołowa i boczna) oraz napinacz pasażera były aktywne.

Zastanawiałem się czy nie lepiej wstawić rezystor o oporności zbliżonej do maty zajętej przez pasażera w okolicach 80kg wagi i to powodowałoby zawsze aktywność poduszek?

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano
Mam podobny problem z tym, ze u mnie ta kostka lezy na podlodze a z fotela zedne kabelki tudziez wtyczna nie wystaja :mad2: . Zdjolem fotel i dalej nic nie widac :mad2: :? . Gdzie ewentualnie moge tego szukac :?: , moze w ogole niemam tej maty :?: , w kazdym badz razie kontrolka sie pali :| . Czy ewentualnie mozna zlutowac diode z tymi dwoma bolcami ktore sa w tej kostce co powinny sie laczyc z wtyczka od maty :?:
Opublikowano
Mam podobny problem z tym, ze u mnie ta kostka lezy na podlodze a z fotela zedne kabelki tudziez wtyczna nie wystaja :mad2: . Zdjolem fotel i dalej nic nie widac :mad2: :? . Gdzie ewentualnie moge tego szukac :?: , moze w ogole niemam tej maty :?: , w kazdym badz razie kontrolka sie pali :| . Czy ewentualnie mozna zlutowac diode z tymi dwoma bolcami ktore sa w tej kostce co powinny sie laczyc z wtyczka od maty :?:

 

Poszukaj w kostce kabelków białego i niebieskiego.

Jesli kontrolka ci się pali non stop to niekoniecznie musi być mata!

 

Jak to w koncu jest po wlutowaniu tej diody? Działa poducha czy nie?

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano
W takim razie co warto jeszcze sprawdzic, zeby wyeliminowac ta kontrolke, przy zalozeniu ze to nie mata :idea: :?:
Opublikowano

Pomysł z diodą nie do końca może okazać sie dobry, dlatego że poduszka może sprawiać więcej zagrożenia podczas wystrzelenia (bije pełną parą).

Czujnik w macie chyba nie tyle ma za zadania określić czy na danym siedzeniu ktoś siedzi, ale ustawia ciśnienie z jakim poducha wystrzela.

Dla drobniejszego pasażera, czy dziecka może oznaczać więcej szkody aniżeli pożytku.

Opublikowano

Nie jestem eksprtem w dzedzinie AIRBAG-ów ale myślę, że jakby tak było jak pisze Ozyrys to analogicznie montowali by matę również w fotelu kierowcy,

bo kierujący również może być "drobniejszy" (lżejszy).

Opublikowano

mam ten sam problem co pozostali czyli kontrolka air bag'u pali mi sie. pojechalem kiedys na skasowanie owego bledu bo chcialem sie dowiedziec dokladnie co dokladnie jest nie tak z poduszka. no i skasowal blad ale blad maty, koles dosc sie znal i powiedzial ze takie obejscie wstawianie diody czy emulatora mija sie z celem moze jeszcze tylko zagrozic zyciu. z tym nie ma zartow to jest taka sila ze masakra, a bez powodu poduszka lepiej zeby nie wystrzelila. Mysle ze kazdego posiadacza BMW stac na wymiane maty a nie robic jakas fuszere.!

Panowie nie ma co oszczedzac! ZYCIE wazniejsze!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Pomysł z diodą nie do końca może okazać sie dobry, dlatego że poduszka może sprawiać więcej zagrożenia podczas wystrzelenia (bije pełną parą).

Czujnik w macie chyba nie tyle ma za zadania określić czy na danym siedzeniu ktoś siedzi, ale ustawia ciśnienie z jakim poducha wystrzela.

Dla drobniejszego pasażera, czy dziecka może oznaczać więcej szkody aniżeli pożytku.

Panowie i panie, skończcie gadać bzdury mata nie ma za zadanie "ważyć" pasażera a wykrywać jego obecność. O airbagach w e46 które "walą na pół gwizdka lub pełna parą" słyszę pierwszy raz. To może są też pistolety (na ostrą amunicje), w których ustawia sie siłę strzału i zasięg kuli ???? Piszecie bajki .....

:mad2: :mad2: :mad2:

A co do opinii że właścicielowi BMW nie przystoi robić napraw "zastępczych" takich jak np wlutowanie diody itp. to powiem guzik prawda . Mata jest nieudanym wynalazkiem i jeśli trzeba wydać bez mała 1000 pln na zakup nowej i wymianę i za krótki czas spodziewać się ponownej usterki to nie ma to sensu. A jak ktoś chce wydać te pieniądze to niech nie czuje się właścicielem BMW z klasą, tylko naiwniakiem.

Nie wszyscy na tym forum zarabiają krocie aby wydawać kasę na matę. Choć można popaść w psychozę i pracować na auto. A po powrocie do domu powiedzieć dziecku : "w tym roku nie pojedziesz na wakacje bo tatuś wykazał się klasą i zapodał sobie funkiel-nówke matę do BMW"

Niedługo pojawią się pewnie opinie, że podpięcie auta pod "amatorski" komputer diagnostyczny grozi wybuchem wszystkich poduszek a nawet trwałym uszkodzeniem silnika. Po za tym jest to ewidentny wyraz "dziadostwa" skapienie na 150 zł za 5 min diagnostyki w ASO.

:evil: :evil: :evil:

 

A tak na marginesie , czyli w temacie zapytam. Czy ktoś ma 100% orient, jak wlutować diodę w e46 (kolorystyka kabli) aby pokazywała non stop zajęty fotel. Czy jedyne wyjście to diagnostyka "po zabiegu" i sprawdzenie odczytu.

 

Kolego Kwiatus19! Na tym forum nie przeklinamy. Następnym razem dostaniesz ostrzeżenie!- Moderator :evil: :evil:

Edytowane przez kwiatus19
Opublikowano

Panowie i panie, skończcie pier.... mata nie ma za zadanie "ważyć" pasażera a wykrywać jego obecność. O airbagach które "walą na pół gwizdka lub pełna parą" słyszę pierwszy raz. To może są też pistolety (na ostrą amunicje), w których ustawia sie siłę strzału i zasięg kuli ???? Piszecie bajki .....

:mad2: :mad2: :mad2:

 

kwiatuś19 jeśli o czymś nie masz większego pojęcia to lepiej nie wypowiadaj się i nie ośmieszaj.

Najwidoczniej o airbagach faktycznie nie wiesz nic. Może i mata w tym przypadku faktycznie ma za zadanie tylko podać informację o zajętości fotela, ale podam Ci tylko taki mały cytat - " Kolejnym problemem, który starają się rozwiązać konstruktorzy systemów poduszek, jest zapewnienie bezpieczeństwa pasażerom o niestandardowej budowie ciała

(dzieci, osoby wątłe) lub zajmujących niestandardową pozycję w fotelu (out of position). W celu zoptymalizowania sterowania detonacjami poduszek wprowadzane są do systemów czujniki określające masę, wielkość i ułożenie pasażera.. Przykłady takich czujników przedstawiono poniżej. Firma Siemens opracowała zespół czujników montowanych w siedzisku fotela, służących do określenia masy i pozycji zajmowanej przez pasażera".

Poniżej masz link i poczytaj troszeczkę, a będziesz widział o walących poduchach na maxa i na pól gwizdka i może więcej nie pomylisz airbag'u z pistoletem.

http://www.airbag.com.pl/systemy/artykul.htm

Opublikowano

Panowie i panie, skończcie pier.... mata nie ma za zadanie "ważyć" pasażera a wykrywać jego obecność. O airbagach które "walą na pół gwizdka lub pełna parą" słyszę pierwszy raz. To może są też pistolety (na ostrą amunicje), w których ustawia sie siłę strzału i zasięg kuli ???? Piszecie bajki .....

:mad2: :mad2: :mad2:

 

kwiatuś19 jeśli o czymś nie masz większego pojęcia to lepiej nie wypowiadaj się i nie ośmieszaj.

Najwidoczniej o airbagach faktycznie nie wiesz nic. Może i mata w tym przypadku faktycznie ma za zadanie tylko podać informację o zajętości fotela, ale podam Ci tylko taki mały cytat - " Kolejnym problemem, który starają się rozwiązać konstruktorzy systemów poduszek, jest zapewnienie bezpieczeństwa pasażerom o niestandardowej budowie ciała

(dzieci, osoby wątłe) lub zajmujących niestandardową pozycję w fotelu (out of position). W celu zoptymalizowania sterowania detonacjami poduszek wprowadzane są do systemów czujniki określające masę, wielkość i ułożenie pasażera.. Przykłady takich czujników przedstawiono poniżej. Firma Siemens opracowała zespół czujników montowanych w siedzisku fotela, służących do określenia masy i pozycji zajmowanej przez pasażera".

Poniżej masz link i poczytaj troszeczkę, a będziesz widział o walących poduchach na maxa i na pól gwizdka i może więcej nie pomylisz airbag'u z pistoletem.

http://www.airbag.com.pl/systemy/artykul.htm

 

 

Jak dotąd narazie maty siedzenia w autach europejskich mierzą tylko zajętość siedzenia. Autka natomiast z USA i owszem rozpoznają masę osoby siedzącej oraz czy jest fotelik dla dziecka !!! A więc uwaga Panowie z tą matą !!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kwiatuś19 jeśli o czymś nie masz większego pojęcia to lepiej nie wypowiadaj się i nie ośmieszaj.

Najwidoczniej o airbagach faktycznie nie wiesz nic. Może i mata w tym przypadku faktycznie ma za zadanie tylko podać informację o zajętości fotela, ale podam Ci tylko taki mały cytat - " Kolejnym problemem, który starają się rozwiązać konstruktorzy systemów poduszek, jest zapewnienie bezpieczeństwa pasażerom o niestandardowej budowie ciała

(dzieci, osoby wątłe) lub zajmujących niestandardową pozycję w fotelu (out of position). W celu zoptymalizowania sterowania detonacjami poduszek wprowadzane są do systemów czujniki określające masę, wielkość i ułożenie pasażera.. Przykłady takich czujników przedstawiono poniżej. Firma Siemens opracowała zespół czujników montowanych w siedzisku fotela, służących do określenia masy i pozycji zajmowanej przez pasażera".

Poniżej masz link i poczytaj troszeczkę, a będziesz widział o walących poduchach na maxa i na pól gwizdka i może więcej nie pomylisz airbag'u z pistoletem.

http://www.airbag.com.pl/systemy/artykul.htm

 

Po pierwsze to kwiatus19 nie kwiatuś19 Ożyrysie.

Po drugie to tym cytatem sam sobie przeczysz. Pozwolę sobie przytoczyć fragment : "..konstruktrzy STARAJĄ się....". A my piszemy tu o autach z przed 6-10 lat. Jest pewna różnica między teorią a rzeczywistością.

O tym ze w autach NOWYCH, stosuje się coraz to nowsze wersje systemów bezpieczeństwa wiem dobrze. Tylko na ogół to co testuje się w chwili obecnej dostępne będzie powszechnie za jakiś czas w autach klasy średniej.

Po trzecie nigdy nie pomyliłem pistoletu z airbagiem, a "znawcy" internetowi, których wypowiedzi są oparte na "haczykach" znalezionych w Google zawsze mnie śmieszyli.

 

Jeszcze pozwolę sobie przytoczyć cytat z Twojego linku, drogi Ozyrysie:

"Czujniki zajęcia fotela pasażera, montowane są w celu rozpoznania przez sterownik systemu czy zajęty jest fotel pasażera, i czy w razie wypadku detonować poduszkę pasażera. Czujniki te zazwyczaj wykonane są jako maty – czujniki pojemnościowe, wraz z przetwornikiem sygnału."

 

Dziękuję za linka, dzięki któremu upewniłem się, że mam dobrą wiedzę w temacie.

Opublikowano

Ech, widać jak uważnie i dokąd przeczytałeś.... ;)

Te rozwiązania stosowane są już od dłuższego czasu, a link który Ci podałem był tylko przykładem i odnosił się bardziej do twojej wiedzy na temat mocy

z jaką w określonych przypadkach wystrzelają podusie. Przeczytaj dokładnie swoją pierwszą wypowiedź jakoby nigdy nie słyszałeś i porównałeś to jeszcze do pistoletu

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Na tym kończę, uważam że polemika z Tobą nie ma sensu.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ech, widać jak uważnie i dokąd przeczytałeś.... ;)

Te rozwiązania stosowane są już od dłuższego czasu, a link który Ci podałem był tylko przykładem i odnosił się bardziej do twojej wiedzy na temat mocy

z jaką w określonych przypadkach wystrzelają podusie. Przeczytaj dokładnie swoją pierwszą wypowiedź jakoby nigdy nie słyszałeś i porównałeś to jeszcze do pistoletu

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Na tym kończę, uważam że polemika z Tobą nie ma sensu.

Pozdrawiam

 

Ja w swojej wypowiedzi pisałem o MATACH i do tego w konkretnych modelach BMW (bo o takich jest ten wątek). Stąd moje "bezsensowne" wywody. Ja także nie mam ochoty ciągnąć tej polemiki, szczególnie w wątku który ewidentnie podważa zasady napraw i ingerencji w system SRS AIRBAG. Oczywiście ja jestem za taką modyfikacją w tym konkretnym przypadku.

Za "prawie przekleństwa' przepraszam.

Opublikowano
Panowie, a co powiecie na to?

http://www.allegro.pl/item405383897_czujnik_zajecia_fotela_pasazera_bmw_e36_e46_e39.html

 

Gość pisze że, poduszka działa dalej bo ciągle dostaje informację o obecności pasażera.

Tu jest w jakimś sklepie z roczną gwarancją, to samo:

http://www.allegro.pl/item401061486_mata_czujnik_zajecia_fotela_bmw_emulator.html

 

Myślę, że będzie tego coraz więcej i ceny będą spadać, więc ja na razie czekam :).

rychu
Opublikowano
Panowie, a co powiecie na to?

http://www.allegro.pl/item405383897_czujnik_zajecia_fotela_pasazera_bmw_e36_e46_e39.html

 

Gość pisze że, poduszka działa dalej bo ciągle dostaje informację o obecności pasażera.

 

Gościu tylko kase robi na tym nic więcej.

Na zdjęciu widać szarą wtyczke i zaraz za nią srebrną zaślepkę pod którą na 100% jest wlutowana dioda.Pewnie za grosze kupuje sam przekażnik maty,do tego dioda za 50gr a dalej 149zł na Allegro.Dla mnie cwaniak i tyle.

Czy ktoś sprawdzał na kompie dignostycznym juz po wlutowaniu samej diody czy rzeczywiście jest to utawienie fotel pasażera ZAJĘTY i poduchy zawsze odpalą nawet jak jest fotel pusty????

Opublikowano
Czy ktoś sprawdzał na kompie dignostycznym juz po wlutowaniu samej diody czy rzeczywiście jest to utawienie fotel pasażera ZAJĘTY i poduchy zawsze odpalą nawet jak jest fotel pusty????

 

podłączam sie pod pytanie.

Czy patent z tą diodą jest pewny?

Czy poducha wystrzeli?

Czy wystrzeli jak nalezy? (w e46 mata ma tylko za zadanie informowac czy jest pasazer czy go nie ma a nie wchodza w gre juz takie sprawy jak waga czy pozycja pasazera podczas jazdy???)

 

własnie jestem świezo po wymianie maty, droga sprawa...ale póki nie bede miał pewnosci, ze patent z diodą jest bezpieczny to nie bede ryzykował

 

pozdrawiam!

Opublikowano
Czy ktoś sprawdzał na kompie dignostycznym juz po wlutowaniu samej diody czy rzeczywiście jest to utawienie fotel pasażera ZAJĘTY i poduchy zawsze odpalą nawet jak jest fotel pusty????

 

podłączam sie pod pytanie.

Czy patent z tą diodą jest pewny?

Czy poducha wystrzeli?

Czy wystrzeli jak nalezy? (w e46 mata ma tylko za zadanie informowac czy jest pasazer czy go nie ma a nie wchodza w gre juz takie sprawy jak waga czy pozycja pasazera podczas jazdy???)

 

własnie jestem świezo po wymianie maty, droga sprawa...ale póki nie bede miał pewnosci, ze patent z diodą jest bezpieczny to nie bede ryzykował

 

pozdrawiam!

 

Po wlutowaniu samej diody poducha nie wystrzeli. Sterownik zawsze będzie to widział jako (fotel nie zajęty). W konfiguracji z kondensatorem 10nF i owszem poducha będzie strzelać czy ktoś siedzi na fotelu czy też nie.

Pozdrawiam

Opublikowano
Po wlutowaniu samej diody poducha nie wystrzeli. Sterownik zawsze będzie to widział jako (fotel nie zajęty). W konfiguracji z kondensatorem 10nF i owszem poducha będzie strzelać czy ktoś siedzi na fotelu czy też nie.

Pozdrawiam

 

Witam.

Wczesniej juz byl post na temat jak dziala to wlutowanie diody. Powoduje ze komp widzi caly czas zajety fotel pasazera. Ktos pisal ze mial zamontowaną diode i po stluczle wystrzelily mu obie poduchy. Tak ze niewidze podstaw do kontynuacji tego tematu.

 

Pozdrawiam

 

hmm...no i jak tutaj byc pewnym :(

sam juz nie wiem :(

 

czy jest ktoś taki, który na własnym doświadczeniu przekonal sie, ze patent z diodą działa ?

Opublikowano

Po wlutowaniu samej diody poducha nie wystrzeli. Sterownik zawsze będzie to widział jako (fotel nie zajęty). W konfiguracji z kondensatorem 10nF i owszem poducha będzie strzelać czy ktoś siedzi na fotelu czy też nie.

Pozdrawiam

 

Skąd pomysł z tym kondensatorem? Czy kondensator ma być z diodą równolegle czy szeregowo?

Czy to zostało jakoś sprawdzone?

To jakaś nowa koncepcja w tym temacie ;).

rychu
Opublikowano

Domyślam się skąd to pytanie ;)

To nie jest mój pomysł.. Info zaczerpnięte z forum elektrody.

Podałem tylko info dla wyżej zadanego pytania przez kolegę, czy na pewno poduszka wystrzeli w przypadku zastosowania samej diody.

Opublikowano

Potwierdzam, dzis potestowalem na GT1, i wlutowanie diody sprawia iz komputer NIE WIDZI pasazera na fotelu. Odwrotne wlutowanie diody NIE ZAPEWNIA eliminacji kontrolki. Dioda jest wiec tylko dorażnym rozwiazaniem zapewniajacym zgaszenie kontrolnki, jednakze poduszka pasazera NIE WYSTRZELI

 

Czekamy na układ z kondensatorem, zapewniajacy ciagłe zajecie fotela

Xdrive

Koder

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.