Skocz do zawartości

[EXX] Mata pasazera-eliminacja przez wlutowanie diody-foto


piotrek1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 366
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Niestety ostatnio problem z matą dotknął również moją bunie przy przebiegu 258 tyś.km. chyba przez mróz ( -21'c ) w tamtym czasie, ponieważ nie zauważyłem nic nadzwyczajnego gdy moja dziewczyna wsiadała do auta. Emulator za 20 zł z allegro załatwił sprawę. INPA pokazuje że fotel pasażera jest zajęty.

http://allegro.pl/emulator-maty-bmw-czujnik-zajecia-fotela-gratis-i2070982161.html

gdyby komuś nie chciało się samemu w to bawić.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanie.

Chce zakupić emulator maty do e46 z allegro.

Narazi ewole zapytac niz doczytac instrukcje.

Czy w trakcie lutowania odpiąc kleme a kumulatora ?

Czy po wlutowaniu samo zgasnie czy jechac na kompa aby zgasic kontrolke ?

Ja w e39 nie odpinałem akumulatora, lecz nie wkładałem kluczyków do stacyjki.

W e39 trzeba podpiać auto pod kompa żeby zgasić konrolkę od poduszki, natomiast widziałem jak w e46 podczas przerwania maty zapalała się kontrolka poduszek gdy fotel był zajęty, natomiat gdy fotel był pusty dioda nie świeciła się.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witajcie!

Odgrzeję temat! Czy jak obetnę wtyczkę od napinacza pasów (strona kierowcy) i zlutuję na stałe kabelki to błąd poduszki się wykasuje przez inpa? W którymś tutaj poście kolega "dajan" pisał że to działa. Nie trzeba żadnego rezystora wlutowywać?

Pzdr

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

Odgrzeję temat! Czy jak obetnę wtyczkę od napinacza pasów (strona kierowcy) i zlutuję na stałe kabelki to błąd poduszki się wykasuje przez inpa? W którymś tutaj poście kolega "dajan" pisał że to działa. Nie trzeba żadnego rezystora wlutowywać?

Pzdr

Sławek

Jeżeli odetniesz przewody od napinacza u kierowcy i je polutujesz to nie będzie żadnego błędy tym bardziej że tam poduszki ani maty niema. Jeżeli chodzi o mate pasażera to raczej nie zadziała trzeba lutować albo skręcić na kostce ale spróbuj i daj znać czy zlutowanie samych przewodów da efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Problem pojawił się też u mnie - E46 320i z 2002r.

Słyszałem opinie o emulatorach, że zdarzały się przypadki gdy auto wpadało w jakiś większy dołek i strzelały poduchy.

Czy spotkaliście się z czymś takim ? Czy może serwis, który mi tak powiedział, chce naciągnąć mnie na zakup maty, bo przecież to większy dla nich zarobek niż instalacja emulatora.

Proszę o opinię gdyż nie wiem co zrobić.

Dodam, że autko chce nie długo sprzedać i nie chce aby ktoś mówił, że poduszek brak w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w e46 poduchy prędko ci nie strzelą, pamiętaj że jest wyposażona w amortyzatory zderzaka i jest to system obliczony na większe szoki niż próg na drodze - sam służę przykładem, wjechałem w "dupę" ze 20 km/h, lampy wypadły, maska złożyła się pod kątem prostym (to wina owego amortyzowanego zderzaka :cry2: ) a żadna poduszka nie wypaliła chociaż wszystkie 6 sprawne plus wlutowana dioda w macie. co do samej diody to ja osobiście pozyskuję ją bez żadnych dodatkowych zabiegów z problematycznego auta, wszystko tam już jest, dioda plus pasująca wtyczka z kawałkiem przewodów. dioda jest zatopiona zaraz za wtyczką na początku maty, idzie się do tego dokopać i wyciąć bez rozbebeszania fotela. następnie lutujemy wtyczkę do diody, niebieski do plusa diody i wpinamy z powrotem, całość można wcisnąć zataśmowane gdzieś pod gąbkę i nawet wygląda jakby nic się nie wydarzyło :mrgreen: działa wszystkie e46 i e60/61 z przekręcanym kluczykiem na pewno 100%
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

odgrzeje kotleta. Potrzebuje waszej pomocy. Mam e38 z 97 roku z fotelami komfort. Jako że udało mi się kupić fotele kontusietzen to sobie je przełożyłem i pojawił się problem świecącej poduszki. Problem jest po stronie pasażera.

Otóż moje ori fotele nie maja żółtej wtyczki i maty zajętości fotela. Napinacz pirotechniczny jest podłączony bezpośrednio do dużej wtyczki przyłączeniowej fotela. W konturku mam żółta wtyczkę i mate. Stwierdziłem ze jeżeli w starym jest napinacz podłączony bezpośrednio do dużej wtyczki to ja tez tak zrobię. I obcialłem przy wtyczce 2 kabelki idace gdzieś w głąb fotela i dolutowałem 2 kabelki idace z napinacza. czyli tak samo jak w ori zachowując kolorystyke jak należy. I niestety zabieg sie nie udał bo poduszka nadal świeci. INPA pokzuje błąd nr 24. Jak włączam zapłon to poduszka świeci potem zgaśnie na chwile i znów się zapala. {poratujcie coś chłopaki jak to zrobić aby miało ręce i nogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.