Skocz do zawartości

[EXX] Mata pasazera-eliminacja przez wlutowanie diody-foto


piotrek1

Rekomendowane odpowiedzi

Widzisz, a u mnie kondensator i dioda owszem usunęła błąd ale miejsce było wolne cały czas! Dlatego napisałem aby przestrzec, że nie u każdego zadziała tak samo. Dodatkowo jak pisałem wcześniej mata owszem może mieć stałą bądź zmienną pojemność emulowaną kondensatorem, ale ma też zmienna rezystancję a tego już nie da rady emulować sama dioda z kondensatorem. Poza tym mamy kompletnie różniące się od siebie auta zarówno modelem jak i rocznikiem i pewnie tu jest zasadnicza różnica. Ja posiadam poduszki dwustopniowe-dwunabojowe, więc tu pewnie przydaje się też pomiar ciężaru pasażera, chociaż pewny nie jestem, a raczej wątpię żeby to było aż tak zaawansowane, ale zmierzyłem to, że rezystancja jest zależna od ciężaru pasażera.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 366
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mogę teraz w 100% potwierdzić, że w systemie poduszek powietrznych oznaczonych MRS3, czyli system w którym występują poduszki dwustopniowe-dwunabojowe , emulator zbudowany z diody i kondensatora NIE EMULUJE zajętości pasażera!!! Dopiero zastosowanie diody prostowniczej i rezystora 8,2 kOhm-a połączonych równolegle w 100% emuluje miejsce zajęte. Dlaczego taki opór rezystora? bo taką rezystancje wykazywała mata po zajęciu miejsca przez pasażera o wadze 70kg. Jednak nie jest to reguła, rezystancja jest też zależna od sposobu zajęcia miejsca przez pasażera, ale 8,2kOhm-a wydawało się dla mnie najrozsądniejsze. Więc w skrócie, dla systemu MRS3 zastosowanie:

1. dioda prostownicza = miejsce wolne

2. dioda prostownicza+kondensator 10nF = miejsce wolne

3. dioda prostownicza+rezystor 8,2kOhm-a = miejsce zajęte

Może w innych systemach wystarcza dioda i kondensator lub nawet sama dioda, ale w MRS3 ten zestaw to tylko emulacja samej maty bez zajętości pasażera. Wiec ostrzegam przed zastosowaniem jakiegokolwiek sposobu emulacji konieczne jest sprawdzenie w INPA bądź DIS, poprawności emulacji danego układu. W przeciwnym wypadku, gdy miejsce będzie widziane jako wolne, może skończyć się to tragicznie dla pasażera w momencie wypadku, gdyż poduszki nie zadziałają!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
A ja mam następujący problem. Zdarzyło mi się że kilka razy zapaliła się kontrolka AIRBAG. Miało to miejsce jakiś dłuższy czas temu. Teraz przy przekręcaniu kluczyka zapala się na jakieś 2 - 3 sekundy i gaśnie ale po wykonaniu testu numer 2.0 w zegarach ta kontrolka się nie świeci. Czy to normalne?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
a czy to jakis problem ze ta kontrolka sie swieci na zegarach czy lepiej zalozyc ta diode ? bo mnie tam ona nie przeszkadza ze sie swieci :)

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a czy to jakis problem ze ta kontrolka sie swieci na zegarach czy lepiej zalozyc ta diode ? bo mnie tam ona nie przeszkadza ze sie swieci :)

 

Raczej będzie ci przeszkadzać jak gdzieś przyłożysz :) czego nie życzę. Świecąca się kontrolka = poduchy nie działają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak zaloze diode, kontrolka zgasnie = poduchy dzialaja.

 

czy dobrze rozumiem ?

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
czyli jak zaloze diode, kontrolka zgasnie = poduchy dzialaja.

 

czy dobrze rozumiem ?

W tym temacie jest opis poprawiony, sama dioda nie wystarczy, należy ją połączyć z kondensatorem. Pózniej jeszcze musisz skasować kontrolkę komputerem ( inaczej się nie da )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki za pomoc :)

 

Mam to BMW od kilku miesiecy, i gdy je kupowalem, ex wlasciciel powiedzial mi ze problem jest z siedzeniem pasazera, czyli chodzi o ta mate, ale nie rozumiem dlaczego wszystkie poduchy odrazu nie dzialaja jak pali sie ta kontrolka, nie powinno byc tak ze tylko pasazer nie ma poduchy ?

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wielkie dzieki za pomoc :)

 

Mam to BMW od kilku miesiecy, i gdy je kupowalem, ex wlasciciel powiedzial mi ze problem jest z siedzeniem pasazera, czyli chodzi o ta mate, ale nie rozumiem dlaczego wszystkie poduchy odrazu nie dzialaja jak pali sie ta kontrolka, nie powinno byc tak ze tylko pasazer nie ma poduchy ?

 

Kontrolka poduszki oznacza nieprawidłowe działanie całego układu, podłączając komputer jesteś w stanie zdiagnozować o jaki element dokładnie chodzi. Na twoim miejscu nie ufałbym za bardzo poprzedniemu właścicielowi i za nim zaczniesz grzebać sczytał bym błędy z czym jest w aucie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mozesz mi polecic jakis program i kabel, lub urzadzenie do diagnostyki samemu ? Niechce jezdzic za kazdym razem do mechanika, a ze mieszkam w UK, to raczej 50Ł to duzo, a ze mysle zostac przy 5er na dluzej, to i przyda mi sie jakis sprzet do diagnostyki :) do tej pory uzywalem VAGa, ale nigdy nie mialem do czynienia z czyms podobnym do marki BMW.

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a mozesz mi polecic jakis program i kabel, lub urzadzenie do diagnostyki samemu ? Niechce jezdzic za kazdym razem do mechanika, a ze mieszkam w UK, to raczej 50Ł to duzo, a ze mysle zostac przy 5er na dluzej, to i przyda mi sie jakis sprzet do diagnostyki :) do tej pory uzywalem VAGa, ale nigdy nie mialem do czynienia z czyms podobnym do marki BMW.

 

Polecam z czystym sumieniem kolego z forum o nicku Nerwus

 

viewtopic.php?t=79752

 

Teraz ma przerwę świąteczną, ale napisz do niego poleci ci kabelek, ja mogę napisać żebyś kupił kabelek ADS, mam taki i nigdy nie było z nim problemów, zrobisz nim każdą bmw do 03 - 2007 roku. Program INPA znajdziesz na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki za odpowiedzi i pomoc, naprawde jestem wdzieczny.

 

Ja szukam tylko czegos by czytac bledy i ewentualnie je skasowac, tak do domowego uzytku, zeby nie ganiac za kazdym razem do mechanika, jesli to mi wystarczy to bedzie cool. Mam starego lapka z wejsciem COM, ktorego od lat uzywam do VAGa, i z tego co widze w linku ktory podales, do BMW tez sie nada, a w aucie mam wtyk pod maska okragly. Nie mam problemow z autem, jest niezle wyposazona i chodzi jak marzenie, mimo ze ma 190tys mil, czyli ponad 300tys km.

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wielkie dzieki za odpowiedzi i pomoc, naprawde jestem wdzieczny.

 

Ja szukam tylko czegos by czytac bledy i ewentualnie je skasowac, tak do domowego uzytku, zeby nie ganiac za kazdym razem do mechanika, jesli to mi wystarczy to bedzie cool. Mam starego lapka z wejsciem COM, ktorego od lat uzywam do VAGa, i z tego co widze w linku ktory podales, do BMW tez sie nada, a w aucie mam wtyk pod maska okragly. Nie mam problemow z autem, jest niezle wyposazona i chodzi jak marzenie, mimo ze ma 190tys mil, czyli ponad 300tys km.

 

Jak masz coma to super, śmiało bierz ten kabel. Inpa to cos tak jak VAG, ale nic nią nie zakodujesz, za to w pakiecie z INPĄ jest NCS który koduje. Czytaj to forum dużo się dowiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale oprocz kabla musze miec jeszcze ten box co jest tam w zestawie, tak ? czy wystarczy kabel i program na kompie ?

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc..

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dotego trzeba umiec sie tym opsluzyc,a nie tylko cos tam odpisac ,tylko tak na marginesie :norty:

Codowanie BMW , Wylaczenie ostrzezenia o pasach, TV-Free,przebudowa oswietlenia na LCI, klimy Basic na HIGH, Navigacji z MASK na CCC lub CCC LCI ( 8 przyciskow ) itd.


http://www.bavaria-access.de/


http://www.facebook.com/profile.php?id=100002804305191#!/pages/Bavaria-Access/157126324367474?sk=photos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z racji irytującego kasowania błędu poduszki, założyłem dzisiaj emulator (dioda + rezystor 8kOhm), chcę się tylko upewnić czy w moim przypadku wszystko jest ok, czyli czy poduszka wystrzeli podczas niechcianego, ewentualnego spotkania z przeszkodą :wink:

 

po montażu emulatora INPA pokazuje coś takiego:

http://img87.imageshack.us/img87/4267/poduszkac.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

myślę że oznacza to że pasażer jest więc nie powinno być problemu ale chcę się tylko upewnić bo nie sprawdziłem odczytu przed montażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
z racji irytującego kasowania błędu poduszki, założyłem dzisiaj emulator (dioda + rezystor 8kOhm), chcę się tylko upewnić czy w moim przypadku wszystko jest ok, czyli czy poduszka wystrzeli podczas niechcianego, ewentualnego spotkania z przeszkodą :wink:

 

po montażu emulatora INPA pokazuje coś takiego:

http://img87.imageshack.us/img87/4267/poduszkac.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

myślę że oznacza to że pasażer jest więc nie powinno być problemu ale chcę się tylko upewnić bo nie sprawdziłem odczytu przed montażem.

 

Wygląda wszystko ok, fotel pokazuje cały czas zajęty. Ale nie próbuj :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda wszystko ok, fotel pokazuje cały czas zajęty. Ale nie próbuj :mrgreen:

 

haha, no to fajnie, mam nadzieję że nigdy nie będzie konieczności sprawdzania tego ale różnie w życiu bywa :wink:

 

 

nawiasem mówiąc ciekawi mnie dlaczego ktoś wpadł na pomysł żeby montować kondensator, na logikę wydaje mi się że powinien to jednak być rezystor, gdyż kondensator w pewnych okolicznościach oddaje napięcie i oby nie była to nie miła niespodzianka (oczywiście tak mały kondensator jak 10uF nie nazbiera dużo napięcia ale zawsze coś). Wydaje mi się że u niektórych kondensator ten po prostu działa jako rezystor dla systemu, czyli wykrywany jest spadek napięcia = pasażer siedzi, ale w nowszych systemach jest dokładniejszy pomiar rezystancji dlatego kondensator 10uF nie spełnia roli. Tak czy inaczej wydaje mi się że kolega trandolf dobrze to wyjaśnił w swoim poście, a z mojej strony sugerował bym aby zastąpić kondensator rezystorem.

 

w sumie nie chce mi się testować ale podejrzewam że emulator z samego rezystora powinien również emulować matę, mogę się jednak mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dotego trzeba umiec sie tym opsluzyc,a nie tylko cos tam odpisac ,tylko tak na marginesie :norty:

 

Nie sadze bym sobie nie pordzil :D Od wielu lat uzywalem VAGa (PL/EN) i robilem nim niezle cuda wianki, wlacznie z adoptowaniem/dodawaniem, ostatnio golasa A4 B6 ubralem w pakiet RS4 B7 ( caly srodek + bosse system + telefon + satnav) i nie bylo problemu, wiec tym bardziem poradze sobie z czyms takim do uzytku czytaj/kasuj bledy :) a w przyszlosci poznam lepiej, bo zamierzam zostac przy BMW, to bede smigal jak na rowerku :D

 

U mnie w domu wszyscy jezdza audi, od dawna, ja w PL zawsze mialem BMW najczesciej E30, i uwielbiam ten model, a szczegolnie 325ix :) niestety jest on jak "bialy kruk" w UK, a jesli juz jest, to niestac mnie na takie cudo tutaj, jeszcze :D

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to nie VW,AUDI,SEAT,Skoda itd. :norty:

Codowanie BMW , Wylaczenie ostrzezenia o pasach, TV-Free,przebudowa oswietlenia na LCI, klimy Basic na HIGH, Navigacji z MASK na CCC lub CCC LCI ( 8 przyciskow ) itd.


http://www.bavaria-access.de/


http://www.facebook.com/profile.php?id=100002804305191#!/pages/Bavaria-Access/157126324367474?sk=photos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale program ma napewno podobna zasade dzialania, jak kazdy program tego typu do kazdej marki auta :)

 

A wrazie problemow, od czego jest to forum ? Od tego by wymieniac sie informacjami, spostrzezeniami, oraz pytac i uczyc sie od innych :)

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.